PDA

Bekijk Volledige Versie : Mededeling aan relaties Websspace



GNS-NL
01/09/05, 19:09
Geachte klanten, relaties van Websspace en forum leden.

Aangezien de heer De Volder afgelopen dinsdag 30 augustus j.l. een communiqué heeft doen uitgaan naar zijn klanten van Websspace, heeft GNS-NL, geadviseerd door haar advocaten, besloten u een gelijke mededeling te doen toekomen teneinde deze onjuiste berichtgeving van 30 augustus j.l. recht te zetten.

Helaas wordt u momenteel geconfronteerd met een conflict waarbij u als relatie van Websspace van het spreekwoordelijke kastje naar de muur wordt gestuurd. GNS-NL betreurt dit ten zeerste. Ter toelichting diene het volgende.

De overname van Websspace is bij brief van onze advocaten buitengerechtelijk vernietigd als gevolg waarvan de overname geacht wordt nimmer te hebben plaatsgevonden (“terugwerkende kracht”) en GNS.NL geacht wordt nimmer eigenaar van Websspace te zijn geworden. De rechten en plichten (en de verantwoordelijkheid) zijn dientengevolge te allen tijde bij de heer De Volder gebleven.

In deze situatie wordt eerst verandering gebracht indien een Nederlandse rechter op vordering van de heer De Volder de werking aan de vernietiging heeft ontzegd. Onze advocaten hebben de heer De Volder herhaaldelijk gewezen op de gevolgen van de vernietiging en zijn verantwoordelijkheid voor het functioneren van Websspace.

Als aangegeven in ons communiqué van 24 dezer, zal GNS-NL alle binnenkomende supportaanvragen, klachten en communicatie blijven doorsturen naar de heer De Volder. GNS-NL heeft overigens ook geen beschikking meer heeft over inlogcodes, bestanden en dergelijke, aangezien deze op grond van de op GNS-NL rustende ongedaanmakingsverplichting zijn overgedragen aan de heer De Volder.

Uiteraard zullen wij ons sterk blijven maken voor een constructieve oplossing voor alle partijen.

Hoogachtend

GNS-NL

AlfaHosting
01/09/05, 20:27
Zonder me uit te spreken over wie gelijk heeft in dit hele verhaal vind ik het jammer dat klanten momenteel van het kastje naar de muur gestuurd worden en eigenlijk de dupe zijn. We hebben ook enkele klanten die willen verhuizen van websspace maar die volledig in het ongewisse worden gelaten omtrent domeinnamen en dergelijke. Vooral bij .com domeinen wordt dit een probleem. Net zoals bij Registrant en ResellerSRS het geval was.

CharlieRoot
01/09/05, 20:32
Kunnen jullie niet héél even samenwerken, servers allemaal online gooien en dán gaan bekvechten? Slechts een idee. Ik denk dat jullie zo beide een wat betere naam hieraan overhouden.

Kurrado
01/09/05, 23:15
Origineel geplaatst door CharlieRoot
Kunnen jullie niet héél even samenwerken, servers allemaal online gooien en dán gaan bekvechten? Slechts een idee. Ik denk dat jullie zo beide een wat betere naam hieraan overhouden.

Vind ik ook. Laat een tussenpersoon die servers weer online zetten, zodat iedereen alles nog kan backuppen. Zoek daarna een uitweg !

Kurrado
01/09/05, 23:30
Aangezien ik er 100% van overtuigd ben dat de verantwoordelijken van deze story meelezen, richt ik me tot hen:

GNS-NL en Websspace,

Ik ga hier niet aanwijzen wie er in dit verhaal in zijn recht is, maar ik vind wel dat er zo snel mogelijk een oplossing moet komen voor de klanten, die tegenwoordig al (terecht) 'gedupeerden' worden genoemd.

Niemand van de klanten zal zijn geinvesteerde geld nog terugzien, daar moeten we niet op hopen, maar als we het over de data hebben die op Crux staat, dan praten we over iets anders:

Vele klanten hebben sommige data hard nodig, en er zullen er bij zijn die inkomsten aan hun neus voorbij zien gaan elke dag dat Crux langer offline is. Dan spreken we niet enkel meer over dat geinvesteerde geld, maar ook over verlies. Bovendien is elke vorm van data op de servers geen eigendom van GNS-NL of Websspace, maar van de klanten.

Ik heb geluk dat het 'maar' over een phpbb2-forum met 80 geregistreerde gebruikers en 2 jaar lang vele berichten, twee 2-jaar oude goed gevulde gastenboeken, een koop/verkoophoekje met meer dan 100 ingevingen, 2 chatboxen en wat database-gezever gaat. Maar ik ben er bijna zeker van dat er bij anderen véél meer schade is.

Oproep aan zowel GNS-NL en Websspace: Zoek iemand/iets om die Crux weer online te brengen ! Dat is het minste wat jullie aan de mensen verschuldigd zijn (en weten jullie wat: keep the money, want daar gaat het toch om he)

Groeten,
Websiteloze Kurrado

Santario
01/09/05, 23:33
GNS-NL en Websspace, een stel kleine kinderen zijn jullie. Richt dit soort correspondentie in een persoonlijke brief naar jullie klanten of bel ze op, zoals men van een bedrijf mag verwachten maar vecht dit niet uit via WHT.

CharlieRoot
01/09/05, 23:35
Kies een derde bedrijf, geef ze toegang tot servers en laat ze alles online zetten terwijl jullie dit (op welke manier dan ook) uitvechten.

Hiermee maak je klanten een stuk vrolijker, heb ik tenminste het idee. Ook wij krijgen klanten die klagen over de gang van zaken tussen jullie.

AlfaHosting
01/09/05, 23:40
Vergis ik me nu of gaat het hier maar om 1 server ?

CharlieRoot
01/09/05, 23:41
Origineel geplaatst door Mario
Vergis ik me nu of gaat het hier maar om 1 server ?
pff, what's the problem.. hoe moeilijk kan dat zijn..

winmodify
01/09/05, 23:42
Ik ben het met bovenstaande mensen eens, zorg ervoor dat mensen weer bij hun data kunnen komen al is het maar voor een beperkte tijd. Investeer ons ('gejatte') geld daarin, en vecht daarna uit wie die kosten uiteindelijk moet betalen, als al jullie klanten daarop zouden moeten wachten kan dat nog wel even duren, buiten de schade van de data doet deze schade ook nog iets anders, mensen tikken een adres in en zien geen pagina. al die bezoekers zullen zich afvragen waar de site blijft en komen na een tijdje ook niet meer terug...

CharlieRoot
01/09/05, 23:47
Ik ben benieuwd; ik heb veel klanten met vragen hierover en ik krijg o.a. vragen als;

- Waar is/zijn de servers(s)
- Wie is nou de échte eigenaar momenteel (inmiddels beantwoord)
- Hoelang zal deze situatie blijven, is hier enige schatting in.

Die vragen krijg ik van mijn klanten, ik kan hier uiteraard geen antwoord op geven dus ik leg het bij jullie neer.

Pantsy
01/09/05, 23:51
Deze krijgt ook een slot.