PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen bij opzegging...



Sander-
31/08/05, 20:23
Hallo,

Bij een op dit moment nog niet nader te noemen hosting provider had ik 2 van mijn domains gehost. Ik heb inmiddels al geruime tijd beschikking over een eigen resellerpakket en wilde deze domains verhuizen naar mijn eigen host.

Zo gezegd, zo gedaan, keurig een opzegformulier ingevuld en opgestuurd met daarbij de notitie dat ik graag van hen zou vernemen wanneer ik mijn gegevens over kon gaan zetten en het domain verhuizen.

2 dagen later ook een nette brief in huis voor beide domains. Bij domain 1 stond niks op de brief, gewoon bevestiging. Bij domain 2 stond naast de bevestiging ook nog dat ik het voor 30 september moest verhuizen vanwege de verlengdatum van het pakket. Verder niks over wanneer ik kan gaan verhuizen etc.

Nu merk ik vandaag (dag 4) dat ineens mijn mail van domain 1 niet meer binnenkomt. Na een check blijkt dat de de account niet langer geactiveerd is. Geen HTTP, FTP en Mail en een placeholder op het domain.

Uiteraard heb ik direct een supportticket gemaakt en geprobeerd te bellen (geen gehoor). Ondertussen zitten we in de avonduren en verwacht ik niet dat er snel wat gaat gebeuren dus denk dat ik tot morgen moet wachten.

MIjn vraag is nu:
- Is dit redelijk wat deze host doet? In mijn ogen is hij in gebreke door mijn diensten zomaar te beindigen zonder verdere bevestiging van data terwijl daar wel om gevraagd was.

- Hoe zit het met de eventuele data die ik verloren heb als de host niet meer mijn de laatste versie van de DB kan overhandigen? Hierin zitten een groot aantal records met informatie over leden van de site. Deze informatie is doorzoekbaar door anderen en daar wordt voor betaald. Deze database is dus voor mij en eventuele concurrenten zeker geld waard. Kan ik deze schade verhalen?

- Zoals gezegd heb ik inkomsten uit domain 1. Deze loop ik nu mis. Nu gaat het niet om wereldbedragen, maar hoe langer dit gaat duren hoe harder dit gaat aantikken... Is deze schade eventueel ook verhaalbaar?

Alvast bedankt.

EDIT: Waarschijnlijk zullen sommige mensen nu direct weten om welke site's het gaat en welke hostingprovider. Toch wil ik vragen om dit gewoon even stil te houden aangezien het niet mijn doel is het bedrijf direct zwart te maken.

CharlieRoot
31/08/05, 20:32
- Is dit redelijk wat deze host doet? In mijn ogen is hij in gebreke door mijn diensten zomaar te beindigen zonder verdere bevestiging van data terwijl daar wel om gevraagd was.
Als op de brief duidelijk 30-Sept. staat dan is dit absoluut niet redelijk en hoop ik voor ze dat ze een backup hebben.


Hoe zit het met de eventuele data die ik verloren heb als de host niet meer mijn de laatste versie van de DB kan overhandigen?
Zoals ik zei, ik ga er vanuit dat ze dagelijks backups maken. Dus heel erg oud zal het niet zijn. Mocht het dermate achterlopen dat dat directe invloed heeft op je website, inkomsten, bezoekersaantallen of iets anders "aantoonbaars" dan zou ik proberen er werk van te maken.


Zoals gezegd heb ik inkomsten uit domain 1. Deze loop ik nu mis. Nu gaat het niet om wereldbedragen, maar hoe langer dit gaat duren hoe harder dit gaat aantikken... Is deze schade eventueel ook verhaalbaar?
In mijn ogen wel, mits hierover iets in de AV staat natuurlijk.

Sander-
31/08/05, 20:35
Origineel geplaatst door CharlieRoot

Als op de brief duidelijk 30-Sept. staat dan is dit absoluut niet redelijk en hoop ik voor ze dat ze een backup hebben.

De 30 September gaat over het andere domain wat nog online is. Over dit domain werd verder geen woord gerept...



Zoals ik zei, ik ga er vanuit dat ze dagelijks backups maken. Dus heel erg oud zal het niet zijn. Mocht het dermate achterlopen dat dat directe invloed heeft op je website, inkomsten, bezoekersaantallen of iets anders "aantoonbaars" dan zou ik proberen er werk van te maken.

Mwah ik kan aantonen hoeveel verkopen ik ongeveer per dag heb. Daarnaast het aantal nieuwe inschrijvingen etc.



In mijn ogen wel, mits hierover iets in de AV staat natuurlijk. [/B]

Die is zo vaak gewijzigd zonder mijn weten...

Zo was ik ooit klant van een heel ander bedrijf als wat nu mijn zaken doet. Iig gaat alles onder andere namen. Bedrijf heeft er wel 3 en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik snap dan ook niet welke AV voor mij geld.

CharlieRoot
31/08/05, 20:38
De 30 September gaat over het andere domain wat nog online is. Over dit domain werd verder geen woord gerept...
Dan heb je nog tot eind van de periode (waarvoor betaald is).

Mwah ik kan aantonen hoeveel verkopen ik ongeveer per dag heb. Daarnaast het aantal nieuwe inschrijvingen etc.
Mocht het om verhaalbare bedragen gaan dan kun je actie ondernemen. Voor een paar euro is dat niet te doen :)


Zo was ik ooit klant van een heel ander bedrijf als wat nu mijn zaken doet. Iig gaat alles onder andere namen. Bedrijf heeft er wel 3 en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik snap dan ook niet welke AV voor mij geld.
Dat is wel vaker zo, al zijn ze wettelijk verplicht je een notificatie te sturen als er iets aangepast is in de AV (bij mijn weten).

Sander-
31/08/05, 20:43
Origineel geplaatst door CharlieRoot

Dan heb je nog tot eind van de periode (waarvoor betaald is).

Mocht het om verhaalbare bedragen gaan dan kun je actie ondernemen. Voor een paar euro is dat niet te doen :)


Dat is wel vaker zo, al zijn ze wettelijk verplicht je een notificatie te sturen als er iets aangepast is in de AV (bij mijn weten).

Het contract kan ik helaas zo gauw niet vinden, maar uit mijn online overzicht van de bank bleek dat de laatste transactie voor dit domain heeft plaatsgevonden eind oktober 2004. Dit zou dus betekenen dat dit domain zelfs nog langer zou lopen dan domain 2 waarvan de opzegdatum 30 september is.

Ik neem aan dat dit betekend dat de provider nu in gebreke is?

CharlieRoot
31/08/05, 20:52
Origineel geplaatst door WE-Create!


Het contract kan ik helaas zo gauw niet vinden, maar uit mijn online overzicht van de bank bleek dat de laatste transactie voor dit domain heeft plaatsgevonden eind oktober 2004. Dit zou dus betekenen dat dit domain zelfs nog langer zou lopen dan domain 2 waarvan de opzegdatum 30 september is.

Ik neem aan dat dit betekend dat de provider nu in gebreke is?
Wat ik zo kan opmaken uit jouw berichten lijkt het er inderdaad erg op dat de provider zich niet geheel aan de norm houd.

Sander-
31/08/05, 20:54
Origineel geplaatst door CharlieRoot

Wat ik zo kan opmaken uit jouw berichten lijkt het er inderdaad erg op dat de provider zich niet geheel aan de norm houd.

Dat dacht ik dus ook. Ik ging er al vanuit dat ik pas offline mocht daar op het moment dat mijn contract afgelopen is. Ik wilde die space namelijk ook nog tijdelijk voor wat andere testprojecten gaan gebruiken waarvoor ik nu een mooie ruimte had...

Iig bedankt voor je hulp.

Santario
31/08/05, 21:09
Waarom is de provider in gebreke? Het blijkt dat jij dus ook niet snel genoeg aan de bel heb getrokken en je maatregelen ook al eerder had kunnen nemen.

SMeijs
31/08/05, 21:39
WE-Create!,

Het ging hierbij om een account dat hij ons gehost staat. Het account is nog gewoon actief, je was enkel over je dataverkeer heen waardoor er een standaard Place Holder van DirectAdmin in beeld kwam.

Inmiddels is je dataverkeer (kosteloos) verhoogd zoals door mijn collega ook al per e-mail aan is gegeven, waardoor de site weer gewoon online is. Er is helemaal niets verwijderd... Wij hebben helemaal niets offline gegooit...

Al met al vind ik dit topic hier eigenlijk niet op zijn plaats, tevens waren we gewoon de gehele dag telefonisch bereikbaar, voor zover ik weet. Daarnaast was je eigenlijk ook nog eens 2 maanden te laat met opzeggen, we kregen de brief enkele dagen terug binnen terwijl we een opzeggings termijn hanteren van 3 maanden vóór verlenging, de verlenging is al de 30ste as. Naar mijn mening is er steeds correct gehandeld.

Slotje?

Santario
31/08/05, 22:07
Hoor wederhoor, slotje lijkt me inderdaad op z'n plaats :)

Sander-
31/08/05, 22:17
Origineel geplaatst door SMeijs
WE-Create!,

Het ging hierbij om een account dat hij ons gehost staat. Het account is nog gewoon actief, je was enkel over je dataverkeer heen waardoor er een standaard Place Holder van DirectAdmin in beeld kwam.

Inmiddels is je dataverkeer (kosteloos) verhoogd zoals door mijn collega ook al per e-mail aan is gegeven, waardoor de site weer gewoon online is. Er is helemaal niets verwijderd... Wij hebben helemaal niets offline gegooit...

Al met al vind ik dit topic hier eigenlijk niet op zijn plaats, tevens waren we gewoon de gehele dag telefonisch bereikbaar, voor zover ik weet. Daarnaast was je eigenlijk ook nog eens 2 maanden te laat met opzeggen, we kregen de brief enkele dagen terug binnen terwijl we een opzeggings termijn hanteren van 3 maanden vóór verlenging, de verlenging is al de 30ste as. Naar mijn mening is er steeds correct gehandeld.

Slotje?

Sorry voor deze miscommunicatie... Ik had echter geen bericht gehad van de overusage (iig niet in 1 van mijn nog werkende mailboxen), dus vandaar dat ik deze optie volledig ben vergeten.

Nogmaals excuses van mijn zijde en bedankt voor de afhandeling van dit probleem.

Topic kan wat mij betreft ook op slot.

frvge
31/08/05, 23:51
Ah. had ik ook wel eens. Dacht dat ik gehacked was :D

damain
01/09/05, 01:28
Origineel geplaatst door SMeijs
WE-Create!,

Het ging hierbij om een account dat hij ons gehost staat. Het account is nog gewoon actief...

Slotje?

Reclame? "Klant" heeft een klacht, bedrijf komt erbij, "klant" blijkt in fout te zijn, bedrijf is heel behulpzaam en deelt zelfs cadeau's uit, bedrijf krijgt de volgende dag 1000000 naïve klanten bij, bedrijf koopt met de winst alle hostingbedrijven op en leeft nog lang en gelukkig. ;)

Pinvert
01/09/05, 01:56
Origineel geplaatst door damain


Reclame? "Klant" heeft een klacht, bedrijf komt erbij, "klant" blijkt in fout te zijn, bedrijf is heel behulpzaam en deelt zelfs cadeau's uit, bedrijf krijgt de volgende dag 1000000 naïve klanten bij, bedrijf koopt met de winst alle hostingbedrijven op en leeft nog lang en gelukkig. ;) LOL :D
Dat heet 'creative communications' ;)

crazycoder
01/09/05, 08:30
Waar blijft het slotje?

vjeeke
01/09/05, 13:01
Origineel geplaatst door Pinvert
LOL :D
Dat heet 'creative communications' ;)
nice said :p
en idd waar blijft dat slotje