PDA

Bekijk Volledige Versie : 2mbit 95% regel.



2securehosting
31/08/05, 15:27
Ik heb een vraag als ik nu 1/4 rack bij iemand afneem en daar geldt dat ik 2mbit (95%) bandbreedte heb.
Hoe werkt dat nu precies.
ik begrijp dat er naar een maand wordt gekeken en 5% burst er uit worden gehaald en dan wordt er gekeken naar het hoogste verbruik.

nu vraag ik mij af als ik nu 1u verhuur met bv 30GB.
kan het zijn dat de klant deze gaat gebruiken als webserver. In dit geval zou dat geen probleem zijn maar als hij nu ook een ftp server host voor bv. collega's om bestanden te delen en deze hebben en 8mbit verbinding en beginnen deze ftp site leeg te trekken.
Dan doet de klant nix verkeerd maar kom ik wel boven mijn 2mbit of zie ik dit nu verkeerd???

graag iemand die wat licht in de duisternis kan brengen

Kenneth
31/08/05, 15:35
2mbit is aantal dataverkeer, 1mbit is ongeveer 320 GB :)

jinxedworld
31/08/05, 15:37
Origineel geplaatst door Kenneth
2mbit is aantal dataverkeer, 1mbit is ongeveer 320 GB :)
Dan heb je het over average...
95th Percentile werkt weer anders :-)

Zie hier voor een perfecte uitleg:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=70367

Zoiah
31/08/05, 17:20
Origineel geplaatst door 2securehosting
nu vraag ik mij af als ik nu 1u verhuur met bv 30GB.
kan het zijn dat de klant deze gaat gebruiken als webserver. In dit geval zou dat geen probleem zijn maar als hij nu ook een ftp server host voor bv. collega's om bestanden te delen en deze hebben en 8mbit verbinding en beginnen deze ftp site leeg te trekken.
Dan doet de klant nix verkeerd maar kom ik wel boven mijn 2mbit of zie ik dit nu verkeerd???

graag iemand die wat licht in de duisternis kan brengen

Als je klant 36 uur (5% van een maand is 36 uur) lang 8Mbit doet, heeft hij 129.6GB verkeer gedaan. Als je je klant dus bv. 150GB verkeer verkoopt is het mogelijk dat hij 8MBit 95% verbruikt.

Dat is uiteraard wel de worst case scenario, maar wel iets om rekening mee te houden als je kleine hoeveelheden MBits 95% afneemt.

MediaServe
01/09/05, 11:22
Je kunt natuurlijk ook vragen aan je colocatie provider of je gewoon gigabytes kunt afnemen. Dat rekent het gemakkelijkste en je weet altijd waar je aan toe bent. Wij zijn zelf helemaal afgestapt van 95-percentile omdat de meeste klanten gewoon willen weten hoeveel gigabytes ze mogen afnemen.