PDA

Bekijk Volledige Versie : Infiltreren bij...



Glenn
31/08/05, 15:04
...Redbus?

http://www.google.nl/url?sa=t&ct=res&cd=1&url=http%3A//vacature.vacaturebank.nl/vacature/redbus_interhouse/data_centre_support_technician/&ei=vKoVQ63lLZbAwgG4_JDtDg

:D

xYnta
31/08/05, 15:07
Hangen ook allemaal van die facture formuliertjes in het datacenter zelf. Als ik zelf geen bedrijf had was ik zeker wel gaan soliciteren. :)

Glenn
31/08/05, 15:09
Heb je het salaris gezien :x...

xYnta
31/08/05, 15:12
Is toch best een lekker salaris? Ik vind het niet slecht hoor.

Glenn
31/08/05, 15:28
Als je een gezin hebt vraag ik me af of je daar genoeg aan hebt, vandaar. Voor mij zou het meer dan genoeg zijn, maarja, ik heb ook heel wat minder kosten ;)

Triloxigen
31/08/05, 15:35
Origineel geplaatst door xYnta
Is toch best een lekker salaris? Ik vind het niet slecht hoor.

Ik vind het niet bepaald passend voor de werkzaamheden, het dubbele zou passender zijn.
Maar goed, daarom is Redbus ook goedkoper dan andere DC's ;)


Leaseweb heeft overigens ook weleens vacatures, zijn erg interesante vacatures altijd. :)
(Goed salaris, eventueel auto, etc, mooie voorwaarden)

veenman
31/08/05, 15:39
Het minimumloon (23 jaar+) bedraagt € 1264,80 dat maakt € 1680,00 voor deze functie een belabberd salaris.

Esbes
31/08/05, 15:48
Origineel geplaatst door skunkah
Het minimumloon (23 jaar+) bedraagt € 1264,80 dat maakt € 1680,00 voor deze functie een belabberd salaris.

Hoezo? Vind het wel aardig hoor, als je ziet wat ze grotendeels van de dag daar zitten te doen...

Glenn
31/08/05, 15:57
Origineel geplaatst door Esbes


Hoezo? Vind het wel aardig hoor, als je ziet wat ze grotendeels van de dag daar zitten te doen... En jij werkt je alle 8 uren wel volledig uit je naad? ;)

Ik vraag me overigens af of je daar mag werken als je zelf daar wat hebt staan...

Triloxigen
31/08/05, 16:03
Origineel geplaatst door Glenn
En jij werkt je alle 8 uren wel volledig uit je naad? ;)

Ik vraag me overigens af of je daar mag werken als je zelf daar wat hebt staan...

Dat zal hun een rotzorg zijn.
Als je maar doet waarvoor je betaald krijgt :)

janneman
31/08/05, 16:22
DELFT - Het kost ondernemers steeds meer moeite gemotiveerd personeel te vinden. Door het gebrek aan werknemers met de juiste instelling, kunnen midden- en kleinbedrijf en grotere ondernemingen duizenden vacatures niet opvullen.
Mensen vinden hun eigen voorkeuren en eisen belangrijker dan werk, signaleren werkgeversorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW.
Voorzitter Loek Hermans van MKB-Nederland is bezorgd over de kloof tussen werkgevers en de jonge generatie werknemers. ,,Dat zie je al bij stagiairs. Na twee weken komen ze niet opdagen en dan staan ze na een paar dagen ineens weer op de stoep. Daar kun je als ondernemer niets mee.''
,,Mensen stellen zelf eisen'', zegt Sip Nieuwsma, plaatsvervangend directeur sociale zaken bij VNO-NCW. ,,Dan gaat het om werktijden, baantjes die ze wel en niet willen, dat ze maar twee dagen willen werken. Die houding moet veranderen. Iedereen moet gewoon werken, er is geen ruimte voor die wensen.''
Het motivatieprobleem was tot nu toe vooral bekend van seizoenswerk uit de land- en tuinbouw. Er is geen Nederlander meer te vinden voor asperges steken of het werk in de kas. Nu wordt het dus ook moeilijker om gemotiveerd personeel te vinden voor gewoon werk in bijvoorbeeld bouw, zorg en schoonmaak.
De werkgevers vinden de tanende motivatie van de Nederlandse werknemer al langer een probleem. Tot nu toe spraken zij hun ongenoegen echter vooral uit in eigen kring bij fora en discussies in het land. Op 1 juli van dit jaar waren er 13.000 moeilijk vervulbare vacatures (functies die drie maanden of langer openstaan) in het midden- en kleinbedrijf (mkb). Met name daar speelt het motivatieprobleem een rol.
Toch nemen werkgevers liever niemand aan dan concessies te doen, zegt voorzitter Loek Hermans van MKB-Nederland: ,,Je zou zeggen dat iemand met een lagere opleiding werk moet kunnen vinden. Maar als iemands mentaliteit niet bij het bedrijf past, heeft de ondernemer er een probleem bij. Want kennis is wel belangrijk, maar karakter is meer.'' Hermans zegt dat het vaak aan cruciale sociale vaardigheden ontbreekt. Op tijd komen bijvoorbeeld, of een klantvriendelijke houding.
VNO-NCW stuit vooral bij bijstandsgerechtigden en voortijdig schoolverlaters op gebrek aan motivatie. ,,Over de zieken en degenen die moeten zorgen zeg ik niks, maar gezonde jongeren moeten gewoon werken'', zegt Sip Nieuwsma, plaatsvervangend directeur Sociale Zaken bij VNO-NCW.
Volgens Nieuwstra kost het veel 'sjouw-, duw- en trekwerk' om geschikte mensen te krijgen. Projecten waarbij duizenden mensen uit de kaartenbakken van gemeenten worden aangeschreven voor een baan in de tuinbouw, metaal, zorg of schoonmaak leveren volgens hem vaak maar een paar geschikte mensen op.
Nieuwsma vindt dat de overheid de voortijdige schooluitval moet aanpakken en dat de uitkering ingetrokken moet worden van werk-weigeraars.

Glenn
31/08/05, 16:30
Ik weet niet onder welke paddenstoel Hermans deze vakantie heeft gezeten, maar veel kennissen hebben keihard gewerkt in de bollenteleplukkerooierij enzo.

Maar de hint is duidelijk janneman, we zullen het laatste uurtje vandaag nog ff flink doorwerken (hoewel ik nu alweer een half uur langer doorwerk dan mn contract).

rq
31/08/05, 16:41
Origineel geplaatst door skunkah
Het minimumloon (23 jaar+) bedraagt € 1264,80 dat maakt € 1680,00 voor deze functie een belabberd salaris.
Voor een kabeltrekker?

En het minimumloon is een regeling die geen invloed heeft op de totstandkoming van prijzen (door vraag & aanbod), afgezien van het wegkappen van werkgelegenheid voor mensen die een lagere productiviteit hebben dan de "norm" (en dus het aanbod hiervan verbiedt). Maargoed, dat is allemaal wat offtopic verder.

janneman
31/08/05, 17:41
Origineel geplaatst door Glenn
Maar de hint is duidelijk janneman, we zullen het laatste uurtje vandaag nog ff flink doorwerken (hoewel ik nu alweer een half uur langer doorwerk dan mn contract).

:D

Ik wens jullie allemaal veel personeel, dan spreken we elkaar daarna nog weleens :p

1.680 euro is dik 30% boven het minimumloon en de werkeloosheid onder jongeren/schoolverlaters stijgt als een bezetene.
Ik zie een verband....

Glenn
31/08/05, 17:59
Origineel geplaatst door janneman


:D

Ik wens jullie allemaal veel personeel, dan spreken we elkaar daarna nog weleens :p

Ik BEN personeel, dus dat gaat voor mij niet op;)


1.680 euro is dik 30% boven het minimumloon en de werkeloosheid onder jongeren/schoolverlaters stijgt als een bezetene.
Ik zie een verband.... Geen last van gelukkig! Een maand na mn VWO diploma een job bij een hoster :)

Digiover
31/08/05, 18:39
In principe vind ik het loon laag, of zoals anderen al zeiden: belabberd. Maar er is een keerzijde: Kijk eens naar de functieomschrijving... Dit is, naar mijn idee, LBO / LTS werk. Voor hen is het een relatief goed salaris.
Nu wil ik natuurlijk niet alle LBO'ers / LTS'ers over 1 kam scheren, maar zo kijk ik er tegen aan. Ook weet ik niet wat de gemiddelde Redbus werknemer aan opleidingen heeft, maar ik verwacht niet dat een HBO'er, bijvoorbeeld, naar een dergelijke baan zal solliciteren. Wellicht een MBO'er, maar dan slechts als opstap naar iets hogers in de ICT.

De Etc. bij de functieomschrijving staat trouwens erg professioneel... :)

Triloxigen
31/08/05, 18:41
Origineel geplaatst door janneman

1.680 euro is dik 30% boven het minimumloon en de werkeloosheid onder jongeren/schoolverlaters stijgt als een bezetene.
Ik zie een verband....

Als eenvoudige kabeltrekker in Amsterdam is het een net salaris.
Maar er staat iets bij over storingen fixxen, dat valt meer onder netwerkbeheer en dat vind ik het bedrag enigzins aan de lage kant.

Pinvert
31/08/05, 18:46
Origineel geplaatst door janneman


:D

Ik wens jullie allemaal veel personeel, dan spreken we elkaar daarna nog weleens :p
Oude Joodse wijsheid :)

Glenn
31/08/05, 18:54
Origineel geplaatst door Triloxigen


Als eenvoudige kabeltrekker in Amsterdam is het een net salaris.
Maar er staat iets bij over storingen fixxen, dat valt meer onder netwerkbeheer en dat vind ik het bedrag enigzins aan de lage kant. Nou, niet zulke storingen hoor. Vraag een willekeurige RB-er maar eens iets technisch, de meesten konden mij niet helpen, uitzonderingen daar gelaten.

crazycoder
31/08/05, 19:10
Origineel geplaatst door janneman


:D

Ik wens jullie allemaal veel personeel, dan spreken we elkaar daarna nog weleens :p

1.680 euro is dik 30% boven het minimumloon en de werkeloosheid onder jongeren/schoolverlaters stijgt als een bezetene.
Ik zie een verband....
Uhm, ja.. maar in deze vacature zie je ook dat ze meedraaien in de beveiliging. En ook nog eens onregelmatig.

In de regel is er dan een forse toeslag op het normale salaris.

Of het voor een dergelijke functie een normaal salaris is weet ik niet.. maar ik zie niets vermeld staan over een onregelmatigheids toeslag.. of dat moet die 30% zijn die boven het minimum loon ligt :)

veenman
31/08/05, 20:20
Als ik de functiebeschrijving nog eens goed bekijk kom ik toch terug van mijn uitspraak dat het een belabberd salaris is.

Het lijkt er inderdaad op dat je voor dit werk vrijwel geen scholing nodig heb behalve dan dat je twee rechterhanden, representatief moet overkomen, ABN Nederlands spreekt en je rijbewijs hebt. Dat maakt het toch een best degelijk salaris voor iemand zonder al te veel opleiding.

The MAzTER
31/08/05, 23:43
mwa, ik heb liever dat ze dubbele betalen en dus een goede MTS-er aannemen :p

heb je teminste minder kans dat iemand een kabeltje verkeerd door knipt ;)

Triloxigen
31/08/05, 23:56
Origineel geplaatst door Glenn
Nou, niet zulke storingen hoor. Vraag een willekeurige RB-er maar eens iets technisch, de meesten konden mij niet helpen, uitzonderingen daar gelaten.

Als het een 9-5 baan is en niks meer dan kabelstrekken en wat servertjed tillen dan is het salaris acceptabel.


Origineel geplaatst door The MAzTER
mwa, ik heb liever dat ze dubbele betalen en dus een goede MTS-er aannemen :p

heb je teminste minder kans dat iemand een kabeltje verkeerd door knipt ;)

Dan gaan mensen klagen dat ze meer moeten betalen...

WH-Tim
01/09/05, 00:04
Het oplossen van storingen (logisch nadenken!)


Nu snap ik dus ook waarom die lui zo dom zijn die daar zitten, ze kunnen gewoon niemand met verstand krijgen voor die prijs..



Verantwoordelijkheid en vrijheid
Gezien het feit dat het data centre 24 uur per dag en 7 dagen per week wordt bemand met onze DCST-ers, betekent dit dat een groot deel van de tijd de DCST-ers zonder supervisie van hun manager werken. Dit geeft veel vrijheid….maar met vrijheid gaat natuurlijk ook verantwoordelijkheid gepaard. Onze dienstverlening is voor onze klanten van levensbelang en zo benaderen wij dit ook. Dit betekent dat een groot verantwoordelijkheidsgevoel noodzakelijk is.


Dus stijgt je loon ook dermate om dit te compenseren :)