PDA

Bekijk Volledige Versie : Inflatiecorrectie



eMiz0r
30/08/05, 14:19
Jaarlijks raak je als gevolg van de inflatie zo'n 2% van je vermogen kwijt. Een oplossing is zorgen dat je rente over je geld ontvangt, zodat je de inflatie kunt opvangen.

Veel bedrijven passen echter ook inflatiecorrectie toe op hun prijzen. In hoeverre is dat in de hostingbranche gewoonlijk en geaccepteert?

MikeN
30/08/05, 21:23
Lijkt mij niet heel hard noodzakelijk aangezien dataverkeer en hardware kosten jaarlijks wel meer dan 2% dalen.

mdf
30/08/05, 21:26
Wij hebben dit opgenomen in onze algemene voowaarden; dat we een inflatiecorrectie toe mogen passen. In de praktijk hebben we dit tot op heden echter nog niet toegepast.

Wido
30/08/05, 21:29
Ik heb het gevoel dat bijna niemand zijn prijze n durft aan te passen (omhoog) omdat ze bang zijn dat klanten hierdoor opstappen.

Glenn
30/08/05, 21:30
Wat versta je dan weer onder een inflatiecorrectie Synssans? Een inflatiecorrectie ten opzichte van het jaar daarvoor of van alle voorgaande jaren?

mdf
30/08/05, 21:50
@wido: klanten hebben een contract getekend en tevens getekend voor de AV dus ze kunnen zeker niet onder het contract uit om deze reden.

@glenn: er staat een clausule in de AV dat we aan het begin van een jaar de prijzen mogen verhogen met de op dat moment vastgestelde inflatie; iets van 2-3% per jaar dus.

Triloxigen
30/08/05, 21:51
In de AV van sommige diensten hebben wij ook iets instaan over wijzigen van prijzen door wijziging in de markt, etcetcetc.
Maar dit wordt zelden voor de bestaande klanten toegepast, simpelweg omdat ze een extra verdienen als ze er zijn en niet extra moeten betalen omdat ze er al langer zitten :)

rrooggiieerr
31/08/05, 00:20
Inflatie correctie is natuurlijk niet zo vreemd, je krijgt alleen van die rare bedragen, en die staan natuurlijk niet zo mooi bij offertes.

FransVanNispen
31/08/05, 00:35
Inflatie correctie passen wij markt conform toe, en in onze AV staat een clausule over het mogelijk toepassen van prijsaanpassingen.

Maar tot nu toe zien we de markt steeds maar dalen, en de economie wordt er ook niet echt beter op.

Dillard
31/08/05, 01:05
Vanaf volgend jaar moet het weer beter gaan met de economie.

Inflatiecorrectie: tja, dan wordt 9,50 ineens 9,83 ofzo, dat "bekt" niet echt lekker. Zolang we niet teveel gedwongen worden in een prijsoorlog, kunnen we de inflatie wel opvangen met de daling aan inkoopkosten (dataverkeer, hardware e.d.)

Jamai
31/08/05, 12:25
Wij doen er ook niet aan; aangezien voor ons de kosten per jaar wel meer dalen dan de inflatie ze laat stijgen.

Glenn
31/08/05, 12:29
@synssans: dank voor je antwoord.

robblok
01/09/05, 14:56
Sommige bedrijven gebruiken zon correctie, doch het is niet altijd rechtvaardig. Soms is wordt het gewoon gedaan om meer opbrengsten te krijgen terwijl daartegenover geen hogere kosten staan. Ik zou het zelf alleen doen als er ook hogere kosten kwamen.

AlexanderOnline
01/09/05, 16:15
Ach, geen zin in, de prijzen worden er lelijk door enzo. wat is 2% op een pakket van 2.50 per maand? ;)

crazycoder
01/09/05, 17:12
Origineel geplaatst door AlexanderOnline
Ach, geen zin in, de prijzen worden er lelijk door enzo. wat is 2% op een pakket van 2.50 per maand? ;)
EUR 0.05 :-)

x 12
x aantal klanten
Als je genoeg klanten heb wordt het op jaarbasis een leuk bedrag.

OperatorCitus2
02/09/05, 21:29
Ik wou net zeggen, ook al was het maar 0,2% dat maakt geen fuck uit. Wat veel belangrijker is, is dat in onze wereld de prijzen juist alleen maar dalen. Hoeveel kostte een Mbit 5 jaar geleden? Hoeveel kost een Mbit nu? Hoeveel kostte een CD-speler 5 jaar geleden? Hoeveel kost een CD-speler nu?

Ik kan me voorstellen dat bedrijven in hun AV hebben opgenomen dat bij een grote incidentele prijsstijging er sprake is van inflatiecorrectie... hebben wij ook enigszins...