PDA

Bekijk Volledige Versie : reseller of dedicated?



MysticEarth
30/08/05, 12:14
Beste mensen,

Op dit moment hebben wij bij een hostingbedrijf een resellerpakket waarbij we 17 domeinen met hosting hebben en 27 domeinen die dienen als forward. Door zeer slechte ervaringen (o.a. websites en email bijna een week niet bereikbaar) met dit bedrijf willen we overstappen.

Kunnen we dan het beste weer een reselleraccount nemen of een dedicated server? Het aantal domeinen die we willen hosten zal langzaam blijven groeien.

Zou iemand een advies kunnen en willen geven? Aangezien wij niet goed weten wat te doen. Alvast heel erg bedankt!

Triloxigen
30/08/05, 12:16
Als het langzaam groeit is een reseller pakket voldoende.
Als het snel groeit kan een dedicated interesanter zijn.

xYnta
30/08/05, 12:30
Het ligt voornamelijk aan de groei van je onderneming. Indien je langzaam groeit is een reseller pakket voorlopig nog voldoende. Maar als je bijv. elke dag er wel een klant bij krijgt dan lijkt me een dedicated server eerder aan te raden, voornamelijk omdat je deze in z'n geheel zelf kunt configureren en nooit last hebt van andere websites welke de server traag of down laten gaan.

IProuting
30/08/05, 12:47
Kun je zelf een OS beheren? kun je de zaak beveiligen? indien het antwoord nee is, dan heb je twee keuzes:

- Reseller account bij een goede provider, dus kies eens een keer niet de laagste prijs (mocht je dat normaal doen).

- Managed dedicated server, bij een bedrijf dat management kan uitvoeren.

Aan jou de keuze, in beide gevallen zit je voorlopig meer dan prima lijkt me, tenzij inderdaad de groei er flink inzit. Maar bedenk wel dat indien je een wat betere (lees ook hogere prijs per maand) service & server neemt, heb je meer tevreden klanten en dat levert weer meer nieuwe klanten op.

Investeren in kwaliteit&service is investeren in Marketing.

MysticEarth
30/08/05, 12:50
Elke dag een nieuwe klant zit er niet in.. Voor de aankomende maanden (2 a 3 maanden) komen er ongeveer 10 domeinen bij die gehost moeten worden. Dus een zeer snelle groei zit er niet in.

Het idee van betere service en server staat voorop, aangezien behoorlijk wat van de klanten internet als eerste communicatiemiddel gebruikt.

Zelf een OS beheren en beveiligen zal er qua verstand van zaken niet inzitten (ook qua tijd).

xYnta
30/08/05, 13:11
Dan raad ik je echt een reseller pakket aan aangezien bij een dedicated server veel meer komt kijken dan alleen domeinnaampjes toe te voegen. Je moet er voor zorgen dat alles up 2 date blijft enzovoort en je groeit helaas ook nog niet snel genoeg, maar dat komt vanzelfsprekend binnenkort vanzelf wel goed. Mijn uiteindelijk advies is dus: RESELLER PAKKET!

IProuting
30/08/05, 13:14
Inderdaad, reseller pakket lijkt voor jou de beste keuze. Stel ook een paar moeilijke vragen, wees kritisch, regel misschien zelfs een ontmoeting met werknemers van het bedrijf waar je de reseller pakket gaat afnemen?

Let erop, dit is een van de meest kritische punten van je onderneming, ik ken mijn leveranciers graag persoonlijk, neem van mij aan dat een ontmoeting vaak aangeeft of iemand er beetje bijklust of echt bezig is met zijn onderneming.

MysticEarth
30/08/05, 13:19
Ok dan wordt het dus een resellerpakket :)
Maar dan... het vinden van een geschikt bedrijf. Op o.a. webhosters staan per bedrijf zoveel verschillende (lees: zeer negatieve tot zeer positieve) ervaringen, lastig.

Goed idee trouwens om een ontmoeting oid te regelen! In ieder geval bedankt!!

IProuting
30/08/05, 14:06
Ik zou niet uitgaan van ervaringen op webhosters.nl, als ik het zo eens lees, dan vervalsen veel hosters ervaringen!

UnoriginalKilla
30/08/05, 19:32
Origineel geplaatst door MysticEarth
Ok dan wordt het dus een resellerpakket :)
Maar dan... het vinden van een geschikt bedrijf. Op o.a. webhosters staan per bedrijf zoveel verschillende (lees: zeer negatieve tot zeer positieve) ervaringen, lastig.

Goed idee trouwens om een ontmoeting oid te regelen! In ieder geval bedankt!!

Doe een aanvraag in 't daarvoor bestemde forum zou ik zegge ;)

http://webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14

AlfaHosting
31/08/05, 00:35
Origineel geplaatst door IProuting
Kun je zelf een OS beheren? kun je de zaak beveiligen? indien het antwoord nee is, dan heb je twee keuzes:

- Reseller account bij een goede provider, dus kies eens een keer niet de laagste prijs (mocht je dat normaal doen).

- Managed dedicated server, bij een bedrijf dat management kan uitvoeren.

Aan jou de keuze, in beide gevallen zit je voorlopig meer dan prima lijkt me, tenzij inderdaad de groei er flink inzit. Maar bedenk wel dat indien je een wat betere (lees ook hogere prijs per maand) service & server neemt, heb je meer tevreden klanten en dat levert weer meer nieuwe klanten op.

Investeren in kwaliteit&service is investeren in Marketing.

Beter kon ik het zelf niet zeggen :)