PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is dit waard?



Ic3man
28/08/05, 17:17
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een 2e hands server.
Aangezien ik er niet echt veel gebruik van maak (ding staat hier maar een beetje lawaai te maken) zit ik er over te denken om hem te verkopen.

Het is zeker geen nieuwe meer, en hij gaat alleen weg wanneer het ding genoeg geld waard is.

Dit zijn de specs:

6X Fujitsu MAP3147NP SCSI schijven (uit 2004), 10K 320MB/S 147GB.
1X 40GB Western digital (bootschijf)
2X Intel Xeon 2GHZ
2x 1GB PC 2100 ECC Infeneon geheugen (nog 4 extra geheugen sloten vrij).

Dit alles zit in een (beetje beschadigde) 4U server met een diepte van +- 90 CM (niet opgemeten.)

Het moederbord is "merkloos", het is een siemens-fujitsu pre-build systeem geloof ik. Er zitten 2 onboard adaptec scsi controllers op, allebei kunnen ze 15 schijven aan.

Verder zit er een Broadcom 1GBIT nic on-board en een Intel 1GBIT nic in een PCI slot.

In totaal zitten er 5 PCI sloten op, ze zijn langer als normaal, wat het precies voor benaming heeft weet ik niet, maar normale PCI kaarten werken er gewoon op.

Het hele systeem werkt volledig, ik heb alleen meer aan een normaal p4 systeem met een single processor etc.

Daarom mijn vraag, wat zou ongeveer de verkoop waarde (particulier!) van deze machine zijn? En is er nog wel interesse in xeon 2ghz systemen?

XS-24
28/08/05, 19:35
Ik denk dat vooral de hardeschijven een groot deel van het bedrag vormen.

Denk zo tussen de 1500 en 2000 euro ??

smurf
28/08/05, 20:35
Zou voor zoiets toch minstens 1800 leggen ...

Ic3man
28/08/05, 21:20
Hm, als het voor rond de 2000 weg zou kunnen ben ik al erg blij, daar kan ik een mooi systeem voor weerhalen.

Cybafish
28/08/05, 21:55
Origineel geplaatst door Ic3man
In totaal zitten er 5 PCI sloten op, ze zijn langer als normaal, wat het precies voor benaming heeft weet ik niet, maar normale PCI kaarten werken er gewoon op.

Zijn gewoon 64-bits PCI sloten.

Mooi systeempje, moet de 1750 wel halen.