PDA

Bekijk Volledige Versie : E-dentify



For Free
28/08/05, 16:15
Ik heb 1 jaar geleden webhosting aangevraagd bij E-dentify, paar dagen geleden kreeg ik een factuur voor verlenging. Maar ik wil dus helemaal niet verlengen.

Ik had enkele dagen geleden met Gerard gesproken over het opzeggen, dus ik had dan toch maar een brief gestuurd maar deze blijkt niet aangekomen te zijn bij E-dentify. Gerard zei dat het wel meer gebeurd bij TPG post, en als ik binnen 45 dagen niet betaal ze naar een incassobureau gaan.

Ik wist niets over opzeggen want toen ik men hosting aanvroeg stond er ook niets over opzeggen of stilzwijgend verlengen in de algemene voorwaarden van E-dentify. Ik kan hun algemene voorwaarden ook niet vinden op hun site, dus ik kon deze ook moeilijk nog eens lezen en zien dat je 14 dagen vooraf moet opzeggen. Ik heb ze ook gemaild hierover en ze reageren gewoon niet, en Gerard heeft me geblokkeerd op MSN. Dit komt helemaal niet professioneel over vind ik, mails negeren van klanten. Het is niet dat ik hun mailbox zat vol te spammen, en dat Gerard constant berichten op MSN ontvangde van mij.

Kunnen ze iets doen tegen mij?

crazycoder
28/08/05, 16:35
Zucht, ik snap werkelijk niet waarom allerlei personen/bedrijven hier komen klagen..
Dit moet je met je leverancier, in dit geval E-dentify, uitvechten.

Voor juridische informatie ga je naar een advocaat of rechtswinkel.

Zaken omtrent verlengen staan vaak in het contract.....

Verder vraagt dit om een slotje :)

For Free
28/08/05, 16:57
Hoe kan ik het met E-dentify uitvechten als ze niet reageren?

En ik heb ook helemaal geen contract getekend, en in de av stond er niets over opzeggen. Nu staat het er wel in, maar toen niet en ik vind hun av ook niet op de website.

Luuc
28/08/05, 16:58
Een korte zoektocht op internet (had je zelf ook kunnen doen):
http://www.e-dentify.nl/contracten/av.pdf

Voor de rest ga ik met crazycoder mee.

mdf
28/08/05, 16:59
Aangetekende brieven sturen, advocaat raadplegen en als ze met een incassobureau aankomen daaraan uitleggen wat er aan de hand is. Helpt dat niet en gaan ze je dagvaarden dan ga je de rechter uitleggen wat er aan de hand is.
Als jij inderdaad gelijk hebt waar ben je dan bang voor?

For Free
28/08/05, 17:04
Ik zit niet te liegen... Maar weet gewoon niet veel ervan, dus vroeg me af of ze me iets konden doen.

Zenda
28/08/05, 17:25
Ik begrijp wel wat het probleem is van "For Free". Hij heeft een brief gestuurd, maar niet het bewijs ervan dat deze ook daadwerkelijk verstuurd is.

Heb je eventueel via email dit ook kenbaar gemaakt dat je wilt stoppen of de logs nog van je MSN gesprek? Als dit het geval is, dan sta je sterk genoeg.

Ik moet er nog wel even aantoevoegen dat ik deze manier van niet echt charmant vind.

"For Free", als E-Dentify nog steeds hiermee blijft dreigen en het gaat niet over een groot bedrag (€ 0 - € 20) dan zou ik het bedrag overmaken met als betalingskenmerk "Hierbij zeg ik mijn webhostingpakket op". Zo kunnen ze volgend jaar niet nogmaals zeggen dat je het niet gemeld hebt en ben je van de hele rotzooi af. Ik vind dit zelf niet echt dé manier om iets af te handelen, maar straks ben je nog veel meer tijd kwijt aan deze ellende.

xYnta
28/08/05, 17:29
Gewoon een aangetekende brief sturen als je iets op wilt zeggen, dan weet je altijd dat die is aangekomen bij de persoon in kwestie. Daarnaast moet je altijd de algemene voorwaarden goed doorlezen voordat je met een bepaald bedrijf in zee gaat. Als je weet dat je niet meer door wil gaan met je contract, moet je gewoon ruim van te voren opzeggen. Zo simpel is dat.

For Free
28/08/05, 17:41
Origineel geplaatst door xYnta
Gewoon een aangetekende brief sturen als je iets op wilt zeggen, dan weet je altijd dat die is aangekomen bij de persoon in kwestie. Daarnaast moet je altijd de algemene voorwaarden goed doorlezen voordat je met een bepaald bedrijf in zee gaat. Als je weet dat je niet meer door wil gaan met je contract, moet je gewoon ruim van te voren opzeggen. Zo simpel is dat.

Ik heb ook hun algemene voorwaarden doorgelezen, die waren toen verre van uitgebreid en zeer simpel. Er stond gewoon niets in over opzeggen.
En waar Luuc die link van de av gevonden heeft op de site van e-dentify weet ik ook niet. Maar de av van nu is anders dan toen ik men hosting aanvroeg. Ik heb ook geen contract ofzo getekend.

Esbes
28/08/05, 17:47
Origineel geplaatst door For Free


Ik heb ook hun algemene voorwaarden doorgelezen, die waren toen verre van uitgebreid en zeer simpel. Er stond gewoon niets in over opzeggen.
En waar Luuc die link van de av gevonden heeft op de site van e-dentify weet ik ook niet. Maar de av van nu is anders dan toen ik men hosting aanvroeg. Ik heb ook geen contract ofzo getekend.

Dan kunnen ze je weinig maken, lijkt me.

Dicky
28/08/05, 18:14
http://web.archive.org/web/20040325035320/www.e-dentify.nl/voorwaarden.html

Voorwaarden E-dentify Juni 2004

Wido
28/08/05, 18:31
Ze moeten jou op de hoogte hebben gesteld indien ze hun AV wijzigen. Hebben ze dat niet gedaan? Dan hebben ze nu geen poot om op de staan en kan je glashard zeggen: "Ik betaal niet"

Ze kunnen je vervolgens niets maken. Zij moeten nu immers aantonen dat ze jou wél hebben ingelicht over de nieuwe AV op een degelijke manier waarop ze er zeker van zijn dat jij het ontvangen hebt.

xYnta
28/08/05, 18:57
Origineel geplaatst door xYnta
Gewoon een aangetekende brief sturen als je iets op wilt zeggen, dan weet je altijd dat die is aangekomen bij de persoon in kwestie. Daarnaast moet je altijd de algemene voorwaarden goed doorlezen voordat je met een bepaald bedrijf in zee gaat. Als je weet dat je niet meer door wil gaan met je contract, moet je gewoon ruim van te voren opzeggen. Zo simpel is dat.

Stond er iets in de Algemene Voorwaarden over het wijzigen hiervan?

IProuting
28/08/05, 19:07
Is er een overeenkomst?

Er is een overeenkomst aangegaan, omdat je de eerste factuur wel betaalt hebt, verder heb je dus ook van de dienst gebruik gemaakt. Een contract tekenen is niet nodig om een bindende overeenkomst aan te gaan, een betaling van een factuur is voldoende.

Dat is punt 1 :)

Wat waren de voorwaarden?

Dan kijken we naar de Algemene Voorwaarden. Als deze niets zeggen over de manier van verlening en ontbinding van de overeenkomst, dan volgt een rechter meestal de volgende procedure:

- Hij vraagt een of meerdere deskundigen wat normaal gangbaar is in deze branche.

- Ik kan je nu al vertellen: Dat is een jaarcontract met automatische verlenging en een opzegtermijn van maximaal 2 maanden (meest gehanteerde termijn 1 maand).

Dit zijn de normale manieren waarop rechters naar dit soort situaties kijken, echter elke rechter is weer anders. Mijn advocaat noemde een rechter soms ook wel "een ongeleid projectiel". Als advocaten in (bijna) all situaties de uitslag van een rechtzaak zou kunnen voorspellen, dan hadden we vaak geen rechters meer nodig toch?


De conclusie: ik zou de rekening betalen of alsnog E-dentify verzoeken om de overeenkomst te ontbinden. Let wel, indien zij instemmen moet je dat zien als een gunst.

For Free
28/08/05, 19:27
Origineel geplaatst door Dicky
http://web.archive.org/web/20040325035320/www.e-dentify.nl/voorwaarden.html

Voorwaarden E-dentify Juni 2004

Zoals je ziet stond er niets in van opzeggen ofzo. Ook niet over het wijzigen van de voorwaarden.

En hoe kan ik nu weten wat normaal gangbaar is in de webhosting branche, ik had nog nooit betaalde webhosting genomen.

BsHosting
28/08/05, 19:30
zolang e-dentify het niet hard kan maken dat jij met de nieuwe voorwaarden accoord bent gegaan hebben ze geeneens recht van spreken

en zullen ze het verliezen

lumomm
28/08/05, 19:58
Origineel geplaatst door For Free


Ik heb ook hun algemene voorwaarden doorgelezen, die waren toen verre van uitgebreid en zeer simpel. Er stond gewoon niets in over opzeggen.
En waar Luuc die link van de av gevonden heeft op de site van e-dentify weet ik ook niet. Maar de av van nu is anders dan toen ik men hosting aanvroeg. Ik heb ook geen contract ofzo getekend.

Print ze dan ook even uit! Dit bespaart je 'n hoop ellende. En check even bij de KvK, het zou netjes zijn als een bedrijf de AV zou deponeren bij de KvK en / of de rechtbank.

Mikey
28/08/05, 20:21
http://web.archive.org/web/20040325035320/www.e-dentify.nl/voorwaarden.html

http://web.archive.org/web/20040604112220/e-dentify.nl/voorwaarden.php?aff=

http://web.archive.org/web/20040710155435/www.e-dentify.nl/?p=voorwaarden

eMiz0r
28/08/05, 22:41
Origineel geplaatst door IProuting
Is er een overeenkomst?

Er is een overeenkomst aangegaan, omdat je de eerste factuur wel betaalt hebt, verder heb je dus ook van de dienst gebruik gemaakt. Een contract tekenen is niet nodig om een bindende overeenkomst aan te gaan, een betaling van een factuur is voldoende.

Dat is punt 1 :)

Wat waren de voorwaarden?

Dan kijken we naar de Algemene Voorwaarden. Als deze niets zeggen over de manier van verlening en ontbinding van de overeenkomst, dan volgt een rechter meestal de volgende procedure:

- Hij vraagt een of meerdere deskundigen wat normaal gangbaar is in deze branche.

- Ik kan je nu al vertellen: Dat is een jaarcontract met automatische verlenging en een opzegtermijn van maximaal 2 maanden (meest gehanteerde termijn 1 maand).

Dit zijn de normale manieren waarop rechters naar dit soort situaties kijken, echter elke rechter is weer anders. Mijn advocaat noemde een rechter soms ook wel "een ongeleid projectiel". Als advocaten in (bijna) all situaties de uitslag van een rechtzaak zou kunnen voorspellen, dan hadden we vaak geen rechters meer nodig toch?


De conclusie: ik zou de rekening betalen of alsnog E-dentify verzoeken om de overeenkomst te ontbinden. Let wel, indien zij instemmen moet je dat zien als een gunst.

Even een belangrijke toevoeging:

Ontbrekende, onvolledige of onreeële AV's worden direct door de rechter verworpen als bewijsmateriaal.

De consument wordt altijd in bescherming genomen tegen een (al dan niet dubieus) bedrijf. Gezien het aantal topics op dit forum kan ik ook niet zeggen dat E-D een perfecte staat van dienst heeft.

Je hebt geen ongelijk, maar je vergeet een aantal punten waarin TS een behoorlijk sterke zaak heeft.

Deimos
28/08/05, 22:56
Deze gaat dicht. Zaken als deze moet je oplossen met de betreffende host. Mocht je informatie willen inwinnen over dergelijke problemen gebruik dan een fictief bedrijf. Als "host X". Zonder namen te noemen.