PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren op site



3j3ct
28/08/05, 12:40
ik heb een paar bedrijven die willen adverteren op mijn site maar hoe pak ik dat nu wettelijk aan? ivm contracten enzo??

BsHosting
28/08/05, 12:46
je kunt een contract opstellen maar zou eerst beginnen een kvk te regelen mocht je die nog niet hebben

3j3ct
28/08/05, 12:48
is een kvk nodig met 1 site??

CharlieRoot
28/08/05, 12:50
Er is een verschil tussen nodig en aan te raden.

Het is zeer zeker aan te raden ;)

Euro-Servers
28/08/05, 12:50
Als jij bedrijven wil laten betalen voor een advertentie op je site & het WETTELIJK wil houden is een KVK nodig, één site of meerdere, maakt niks verschil.

3j3ct
28/08/05, 12:53
ben nie zo thuis in de kvk maar wat kost een kvk en wat zijn de voordelen hiervan??

XBL
28/08/05, 13:35
Weet je wat jij zou moeten doen? Even langs de Kamer van Koophandel (http://kvk.nl) gaan. (En bezoek ook meteen de belastingdienst (zakelijk) (http://belastingdienst.nl/zakelijk).)

Voordelen KvK inschrijving:
- Je wordt serieus genomen door bedrijven.
- Je kan een BTW nummer aanvragen.
- Je kan dan dus BTW factureren uitschrijven, wat bedrijven op prijs stellen.

En verder is het simpelweg wettelijk verplicht, net als dat je niet echt veel (directe) voordelen ziet in het betalen van de belasting, maar dat het gewoon verplicht is.

Jochem

Webstunter
30/08/05, 09:06
Als particulier kan je gewoon factureren aan een bedrijf. Let wel dat je geen BTW berekend op je factuur want dat is wettelijk niet toegestaan aangezien je niet in het bezit bent van een BTW nummer en een inschrijving van de KvK. Zorg er voor dat je de inkomsten van de advertentie's opgeeft bij je jaarlijkse aangifte.

xYnta
30/08/05, 09:23
Ik zou een juridische bijstands verzekering afsluiten en hun deze contracten laten opstellen. Tevens moet je er absoluut voor zorgen dat je in het bezit bent van een KvK nummer aangezien als je zaken doet met bedrijven dit een stuk makkelijker werkt en dat je natuurlijk de BTW kunt terug vragen.

Natuurlijk kan je ook als particulier mensen factureren maar hierover kan je beter even discussieren met een belastingsadviseur want hij kan je hier beter over informeren.

crazycoder
30/08/05, 10:05
Origineel geplaatst door xYnta
Ik zou een juridische bijstands verzekering afsluiten en hun deze contracten laten opstellen. Tevens moet je er absoluut voor zorgen dat je in het bezit bent van een KvK nummer aangezien als je zaken doet met bedrijven dit een stuk makkelijker werkt en dat je natuurlijk de BTW kunt terug vragen.

Natuurlijk kan je ook als particulier mensen factureren maar hierover kan je beter even discussieren met een belastingsadviseur want hij kan je hier beter over informeren.
Wat jij waarschijnlijk bedoel is dat hij/zij de gehele activiteit in het bedrijf onder gaat brengen en zo BTW van inkopen/kosten terug kan vorderen.

Nu vergeten jullie voor het gemak dat inschrijving bij de KvK kosten met zich meebrengt, hoeveel hangt af van de eigen KvK. Daarnaast zal hij/zij een administratie moeten gaan voeren.

Op zich kan het geen kwaad, maar als het om 1 site gaat met enkele adverteerders en geen enorme bedragen gaat dan denk ik dat dit allemaal zeer zwaar overdreven is.
Ik zou zeker adviseren om een keer met een bedrijfsvoorlichter van de KvK te bellen en met de belastingdienst. Inwinnen van infomatie is altijd een goed idee.

gloudiesaurus
03/09/05, 00:18
Ligt aan het bedrag. KVK inschrijving kost per jaar ongeveer 70 euro.

Maar als je niet veel geld binnen krijgt van adverteerders dan zou ik het gewoon lekker zo laten een geen BTW afdragen. Voor de belastingdienst is dan niet interesant omdat het om veels te kleine bedragen gaat.

Als het om wat meer geld gaat zou ik gewoon een KVK aanvragen dan heb je alles netjes geregeld.

Just Me
06/09/05, 19:02
mjah tegen woorden brengt dat niet meer zo veel op met die stomme btw..