PDA

Bekijk Volledige Versie : directadmin met ssh



bascension
28/08/05, 10:30
Hoi,
Ik heb een vraagje. Ik heb directadmin altijd op servers geinstalleerd op servers waar nog alleen linux opstaat (geen shh, apache, mysql, enz).
Maar nu heb ik een server waar wel ssh opstaat en ik directadmin dus via het internet wil installeren. Nu weet ik dat directadmin zelf ook ssh installeert, geeft het conflicten als je directadmin via ssh installeert op een linux waar dus ook al ssh opstaat?

Alvast bedankt.

p.s: Of bepaalde gevolgen die ik beter kan weten?

renekosterman
28/08/05, 10:56
Welk OS gebruik je? bij FreeBSD geeft DirectAdmin de volgende waarschuwing:

**** SPECIAL NOTICE FOR FreeBSD INSTALLATIONS ****

If logging in as a user other than admin or root (using su to gain root access):

You *have* to add "AllowUsers username" to /etc/ssh/sshd_config before you log out from root or you'll lose root on the server forever, and you'll have to format.

bascension
28/08/05, 11:00
Maar dus als ik het goed begrijp moet ik een account aanmaken met root rechten? En dan installeren? maar verwijdert hij dan echt de root account? Is toch best onlogische?

En het gaat nu eigenlijk over debian en fedora maar denk dat het vrij gelijk oploopt.

Of als je gewoon de ssh op een andere port hebt dsan 22 en op een andere locatie staat?.

MartijnRSD
28/08/05, 11:03
Ligt inderdaad aan je OS, maar bij system requirements staat op de directadmin site:

Please ensure SSH is installed and working

Verder bestaat dit knowledge base document nog:

http://help.directadmin.com/item.php?id=4

Groet,

Martijn

wv-
28/08/05, 11:03
Origineel geplaatst door renekosterman
**** SPECIAL NOTICE FOR FreeBSD INSTALLATIONS ****

If logging in as a user other than admin or root (using su to gain root access):

You *have* to add "AllowUsers username" to /etc/ssh/sshd_config before you log out from root or you'll lose root on the server forever, and you'll have to format.

"you'll have to format" => amai, die noobs hebben zeker ook nog nooit gehoord van single user mode :)

Zolang je zorgt dat je een root account hebt en daarmee kan inloggen langs ssh, dan kan je nog alle kanten op.

bascension
28/08/05, 11:05
haha lijkt me lachen :P

maar iig bedankt.

fusionict
29/08/05, 07:20
Directadmin verwijderd niet de root account/rechten. Bij de installatie van sshd wordt de AllowRootLogin en de AllowUsers root weggehaald uit de sshd_conf.

Vandaar die notice. Tenzij het nu ineens zo is dat ie de wachtwoorden van root gaat wijzigen ;)

xibudgetsupport
25/09/05, 17:46
ik denk dat ik het snap.. :P

Rik-edit: blijkbaar niet... zucht (je hebt je ban verdiend op deze zondag ;))

FransVanNispen
20/10/05, 01:41
De AllowUsers root, en AllowRootLogin worden geen van beide aangepast op CentOS als je DA installeert.

Wij installeren DA altijd via een root account over ssh.
DA maakt zelf een admin en da_admin (MySQL) account aan en blijft netjes van het root account af.

Ook op FreeBSD wordt de configuratie niet aangepast. In ieder geval nog niet meegemaakt.