PDA

Bekijk Volledige Versie : GODADDY.COM...iemand ervaring?



damain
27/08/05, 17:47
Heeft iemand ervaring met http://www.godaddy.com/gdshop/default.asp ? Is hun web- en domeinhosting betrouwbaar? Geven ze bij problemen de nodige hulp?

Bij voorbaat dank

edit: Heeft men een uitgebreide adminpanel zoals Plesk,...? Vooral de emailopties om aliassen (etc) aan te maken vind ik belangrijk.

Technotop
27/08/05, 17:55
Origineel geplaatst door damain
Heeft iemand ervaring met http://www.godaddy.com/gdshop/default.asp ? Is hun web- en domeinhosting betrouwbaar? Geven ze bij problemen de nodige hulp?

Bij voorbaat dank

edit: Heeft men een uitgebreide adminpanel zoals Plesk,...? Vooral de emailopties om aliassen (etc) aan te maken vind ik belangrijk.

webhosting lijkt het me erg langzaam... je kunt beter bij een Nederlandse of een bedrijf die in de Benelux zit je webhosting en domeinen te huren.

damain
27/08/05, 18:04
Origineel geplaatst door trebbor


webhosting lijkt het me erg langzaam... je kunt beter bij een Nederlandse of een bedrijf die in de Benelux zit je webhosting en domeinen te huren.

Ik heb al een account bij een Benelux bedrijf, maar deze is jammer genoeg vaak down.
Als Godaddy soms traag is is het voor mij geen probleem, want ik wil deze namelijk vooral voor het emailen gebruiken. En de html-pagina's bevatten alleen tekst.

Maakt men gebruik van Plesk of een andere?

bedankt

Technotop
27/08/05, 18:14
Origineel geplaatst door damain


Ik heb al een account bij een Benelux bedrijf, maar deze is jammer genoeg vaak down.
Als Godaddy soms traag is is het voor mij geen probleem, want ik wil deze namelijk vooral voor het emailen gebruiken. En de html-pagina's bevatten alleen tekst.

Maakt men gebruik van Plesk of een andere?

bedankt

Mwa lijkt me toch niet optimaal voor iemand die in Nederland woont, om hosting te nemen in de states.

Ik denk dat ze plesk gebruiken, tenminste wel bij de dedicated servers.

Webhosting lijkt me wel.. maar weet niet zeker.

Luuc
27/08/05, 18:16
Origineel geplaatst door damain


Ik heb al een account bij een Benelux bedrijf, maar deze is jammer genoeg vaak down.
Er zijn meerdere bedrijven in de Benelux... ;)



Maakt men gebruik van Plesk of een andere?

bedankt Ik heb dit nergens kunnen vinden op godaddy.com maar het zou me niets verbazen als ze een eigen controlepaneel hebben ontwikkeld (nogmaals, dit kan ik niet met zekerheid zeggen).

royen99
27/08/05, 18:22
Hun domeinen control panel is in elk geval volledig en werkt goed. Nadeel is dat godaddy vrij prijzig is.

webforwards (url redirect bij gebruik van hun nameservers) kan je ook instellen, email aliases geen idee.

Cybafish
27/08/05, 19:23
Des te verder weg de host is, des te groter is de kans op uitval in Nederland. Er zijn immers beduidend meer knooppunten waarop de communicatie mis kan lopen tussen Nederland en de VS, dan bij communicatie binnen Nederland.

Neem mijn advies aan en ga voor een kwaliteitshoster in Nederland.

AlfaHosting
27/08/05, 23:14
Het is in elk geval prima USA hosting, al van verschillende personen gehoord. Vind het een beetje vreemd als iemand naar ervaringen vraagt dat men ze meteen iets uit hun eigen winkel wil aanraden (koop toch bij mij, koop toch nl hosting). Ze hebben een eigen controlepaneel dat niet echt super handig is. Support is goed, maar verwacht geen antwoord binnen de 24 uur.

Henky!
27/08/05, 23:15
Zijn toch behoorlijk wat mensen / hosters die via Amerika werken. Is inderdaad soms wat langzamer maar niet hinderlijk. Hoe dan ook, er zijn tegenwoordig ook genoeg goedkope hosters in Nederland. Wel even ervaringen checken op het internet.

AlfaHosting
27/08/05, 23:21
Origineel geplaatst door Henky!
Zijn toch behoorlijk wat mensen / hosters die via Amerika werken. Is inderdaad soms wat langzamer maar niet hinderlijk. Hoe dan ook, er zijn tegenwoordig ook genoeg goedkope hosters in Nederland. Wel even ervaringen checken op het internet.

Henky, dat klopt. Nieuwe klanten komen bij ons steeds op servers in Nederland, op aanvraag kan het in de USA. Bij de overgang van USA servers naar servers in Nederland hebben we de klanten de keuze gelaten om te verhuizen of te blijven. 20% verkoos expliciet toch te blijven en dit om allerhande redenen. 30% kon het eigenlijk niet veel schelen. Bewijst toch dat hosting in USA voor sommige mensen totaal niet hinderlijk is.

Cybafish
27/08/05, 23:36
Puur vanuit het oogpunt van de connectiviteit is Nederlandse webhosting doorgaans betrouwbaarder voor de Nederlandse klant. Simpelweg omdat er minder PPOF's (potential points of failure) zijn. Zo zijn er nog veel meer redenen aan te voeren (peering + transit is betrouwbaarder dan alleen transit bijv.) waarom hosting in Nederland betrouwbaarder is.

Dit heeft overigens niets met zaken uit eigen winkel aanbieden te maken, er zijn namelijk honderden Nederlandse webhosts.

Mikej0h
27/08/05, 23:43
Godaddy is een van de beste providers in de USA, meerdere malen bekroont vanwege hun goede service en lage prijzen.
Heb diverse klanten uit de USA welke bij hun hosting afnemen, geen downtime voorzover bekend, snelheid (in de USA) erg snel, hier goed te doen.

Als je in de USA woont, of gewoon een zeeeer klein budget hebt zou ik zeker een pakket bij Godaddy overwegen. Nette provider, ik denk dat je er geen spijt van zal hebben.

angel_of_light
28/08/05, 09:36
Ik heb meerdere domeinen lopen bij Godaddy, zonder problemen. Ze zijn één van de grootste domeinregistranten in Amerika. Hosting heb ik weer bij een andere goedkope host uit Amerika lopen. Godaddy staat niet als een goede host bekend naar mijn weten. Op webhostingtalk.com heb ik laatst nog een slechte review gelezen over hen. Je kunt het beste daar even gaan kijken als je info zoekt over hen:

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?threadid=432314&highlight=godaddy

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?threadid=430513&highlight=godaddy

Trouwens,

"Mwa lijkt me toch niet optimaal voor iemand die in Nederland woont, om hosting te nemen in de states."

Er zijn genoeg mensen in Nederland (zoals ik :) ) die juist kiezen voor hosting in Amerika. Ik heb een internationaal publiek en wil graag goedkope en goede hosting. Ik heb Nederland / Benelux geprobeerd, maar in Amerika zijn er wél bedrijven die goedkoop hosting aanbieden én betrouwbaar zijn én service leveren. Dat heb ik hier nog niet gevonden tegen mijn budget.

PS: het is niet mijn bedoeling om een discussie te beginnen over goedkope hosting US / NL, maar ik geef alleen even aan dat iemand best goede redenen kan hebben om in US te hosten.

AlfaHosting
28/08/05, 13:38
Origineel geplaatst door Cybafish
Puur vanuit het oogpunt van de connectiviteit is Nederlandse webhosting doorgaans betrouwbaarder voor de Nederlandse klant. Simpelweg omdat er minder PPOF's (potential points of failure) zijn. Zo zijn er nog veel meer redenen aan te voeren (peering + transit is betrouwbaarder dan alleen transit bijv.) waarom hosting in Nederland betrouwbaarder is.

Dit heeft overigens niets met zaken uit eigen winkel aanbieden te maken, er zijn namelijk honderden Nederlandse webhosts.

Het was ook niet echt alleen op jouw bedoelt, maar meer in het algemeen.

Iemand vraagt ervaringen met een USA hoster, dan krijgt hij een reeks van postings waarin hij overtuigd moet worden om toch maar in Nederland te hosten met, ook al zeggen ze van niet, de kleine hoop dat je dan wel is een klantje bij kan hebben. Ik veronderstel dat de poster verstand genoeg heeft om die zaken zelf af te wegen voor hij om een ervaring vraagt van een bepaalde firma.

Zelfde als iemand Plesk of cPanel vraagt .. dan zal de poster hierover toch wel nagedacht hebben ... maar nee .. dan zijn er weer een reeks die directadmin gaan aanbieden of vragen of het directadmin mag zijn en beweren dat dat het beste controlepaneel is, ook al hebben ze het meestal gewoon omdat dat het goedkoopste controlepaneel ter wereld is.

Pantsy
28/08/05, 13:51
Enkel ervaringen vanaf nu.....

Ionstar
28/08/05, 16:15
Ik heb zo'n 70 domeinen bij GoDaddy lopen en eigelijk geen slechte ervaringen meegemaakt. Support is snel, goed domein controlpanel en ze zijn niet duur (gemiddeld $8,95 domein/yr). Oké er zijn goedkopere domein providers in de USA met een verschil van 1 tot 2 dollar, maar voor dat verschil zou je het eigelijk niet hoeven te laten (zeker gezien de gunstige euro<->dollar koers). Vooral gezien de extra's die je bij GoDaddy mee krijgt, zoals eigen DNS, mail forwarding, etc. Ook hebben ze vaak acties lopen, waardoor de prijzen van de domeinen lager uitvallen. Daarbovenop hebben ze ook coupon codes waar je daarbovenop ook nog eens korting krijgt. Zoals "saveten" als coupon, waardoor je 10% korting krijgt op het totale bedrag.

Je moet bij je order wel uitkijken dat je er per ongeluk geen onzinnige zaken bij koopt, want het order proces zit (zoals bij veel USA bedrijven gebeurt) vol met schreeuwerige reclames en aanbiedingen waar je eerst doorheen moet worstelen.

Ze accepteren Creditcards, check en voor veel mensen niet onbelangrijk, ook paypal.

Qua hosting heb ik er geen ervaringen mee. Hosting verzorg ik zelf.

damain
28/08/05, 20:58
Bedankt voor de nuttige reacties!

Het gaat maar om 1 domeinnaam + website die niet de snelste hoster nodig heeft, maar wel dat die zeker up moet blijven. Daarom dat ik het eens wil uitproberen bij een bedrijf die genoeg poen heeft om dat te garanderen. Godaddy lijkt me een stabiele bedrijf gezien deze meermaals genoemd wordt op bepaalde plaatsen.
De website zelf brengt me +- 4000 Euro/jaar op, dus de prijs is niet zo van belang voor mij.

mvg

Cybafish
28/08/05, 21:09
Met een knipoog naar TrancePitt:

GoDaddy heeft her en der wel de naam dat ze domeinnamen 'kapen' in de redemption period. Wanneer een klant dus niet optijd zijn domein renewt kan hij rekenen op een mooie fee bovenop de normale prijs van godaddy.com.

Wil je echt altijd online zijn en heb je maning om de prijs, kijk dan eens op http://www.akamai.com/.

shuyg
30/08/05, 11:01
Ik heb een hoop domeinen bij Godaddy gehad en ik heb gemerkt dat hun admin panel behoorlijk brak is.
- domeinen verdwijnen
- domeinen worden plotseling gelocked (zonder dat dat zichtbaar is)
- creditcardgegevens verdwijnen of komen opeens weer tevoorschijn
- daardoor wordt betaling vrijwel onmogelijk
- gebruikersnamen veranderen
- domeinen vallen opeens niet onder een gebruikersnaam, maar alleen onder een cust #
- nu is er opeens een pin nodig
- verschillende cust # vallen onder dezelfde gebruikersnaam (of omgekeerd)

Kortom het kan enorm mis gaan en dan is het maar hopen dat de zaakjes tijdig opgelost kunnen worden. Soms heb ik het vermoeden dat problemen alleen opgelost kunnen worden als iemand handmatig in hun database instellingen veranderd.
Het is me ook gebeurt er eigenlijk geweigerd werd om een lock van mijn domein te verwijderen. Dit was een lock die ik er niet op gezet had en die ook niet zichtbaar was in het control panel.

Gelukkig heb ik gisteren mijn laatste domein verhuisd naar een andere registrar. Ik heb het nu via Mydomain.com gedaan met een. Even kijken hoe deze werkt.