PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen server



fun4phones.nl
26/08/05, 18:40
Ik weet niet of het bestaat hoor, maar ik vraag het toch maar eventjes. Op dit moment host ik mn site zelf, en daarvoor moet mijn pc constant aan staan. Bestaat er niet een klein kastje (oid) wat ik op mijn router kan aansluiten, dat als webserver kan functioneren?

izdesign
26/08/05, 19:05
Uhm die heb ik wel ergens gezien.. ik weet alleen ff niet hoe dat het heet..

Goldeneye
26/08/05, 19:05
kan je niet beter een goed webpaket nemen? daar zitten veel meer voordelen aan lijkt mij.

Glenn
26/08/05, 19:18
Ja hoor, zoiets heeft een formaat van 4,3 cm (hoogte) x 43,1 cm (breedte) x 36,6 cm (diepte) en weegt een paar kilo.

Je kan dit bestellen bij www.ahead-it.be en via een verschillende bedrijven ophangen (indien gewenst kan ik je er één tippen) op de Gyroscoopweg 2E-F in Amsterdam ;)

renekosterman
26/08/05, 19:22
Origineel geplaatst door fun4phones.nl
Ik weet niet of het bestaat hoor, maar ik vraag het toch maar eventjes. Op dit moment host ik mn site zelf, en daarvoor moet mijn pc constant aan staan. Bestaat er niet een klein kastje (oid) wat ik op mijn router kan aansluiten, dat als webserver kan functioneren?

Je zou een embeded system kunnen nemen met een afgeslankte versie van linux.

Maico
26/08/05, 19:36
Hier is de oplossing :p

Heb gehoord dat je sommig routers kan flashe.. en er dan gewoon.. ja.. LINUX op kan draaien..

Of dit natuurlijk goed werkt weet ik ook niet..

Triloxigen
26/08/05, 20:31
Bij een budget hoster laten hosten is goedkoper dan de stroom die je er aan kwijt bent.

Frangkje
26/08/05, 20:36
Origineel geplaatst door Triloxigen
Bij een budget hoster laten hosten is goedkoper dan de stroom die je er aan kwijt bent.

Maar lang niet zo leerzaam natuurlijk!

Wido
26/08/05, 20:46
Volgens mij leest men zijn topic start niet? Hij wil gewoon thuis iets draaien, niet in Amsterdam.

Je kan inderdaad een modem flashen met een Linux distro er op.

Andere mogelijkheid is een mini-pc bouwen met een epia en een flashrom die je aan een ide poort kan hangen.

Op die flashrom kan je 256MB kwijt, net genoeg voor een simpele linux install en je website.

PowerSp00n
26/08/05, 20:50
In de HCC shop (maar ook op andere plekken) waren ooit van die pc's ter grote van een baksteen beschikbaar. Goedkoop zijn ze volgensmij niet, maar in stroom kosten (volgensmij waren die wel minimaal) zul je het denk ik wel gaan merken :p...

crazycoder
26/08/05, 21:34
Origineel geplaatst door fun4phones.nl
Ik weet niet of het bestaat hoor, maar ik vraag het toch maar eventjes. Op dit moment host ik mn site zelf, en daarvoor moet mijn pc constant aan staan. Bestaat er niet een klein kastje (oid) wat ik op mijn router kan aansluiten, dat als webserver kan functioneren?
Je zou zoiets eventueel zelf kunnen bouwen door een kleine systeemkast te nemen met een kleine voeding. Neem aan dat het geen super drukke server zal zijn dus een leuk 2e hands doos moet voldoende zijn. 20-40 gieg.. computerbeurs??

fun4phones.nl
26/08/05, 23:55
Thx voor alle snelle reacties.

Qua stroom intereseert het me geen reet, aangezien mijn huurbaas alles betaald :P Maar mijn router flashe... dat klinkt wel interessant! ik ga is ff googlen voor meer info,

THX!

yourwish
27/08/05, 00:05
Je zou ook een Cobalt Cube kunnen kopen, klein (vierkant) en lekker stil... En het intereseerd jou misschien niet, maar je huisbaar wel: dat ding verbruikt niet meer dan zo'n 40 watt...

p4ubenl
27/08/05, 00:18
Ik ken mensen die hun router hebben voorzien van harde schijf ruimte (flashed), compleet met usb aansluitingen :) Maarja,
denk indien thuis, je beste een Barebone kan aansluiten :) mega klein, ik adviseer de redelijk betaalbare Shuttle's (use Google, wij verkopen ze btw ook ;))

Rick