PDA

Bekijk Volledige Versie : Danny de Koning?



FransVanNispen
24/08/05, 00:58
Iemand van u bekend met Danny de Koning?

Deze heeft voor 4 maanden een server bij ons gehuurd, maar betalen .... Steeds een ander verhaal. Vakantie, vrouw bevallen, geld overgemaakt, aub niet offline, even problemen met de bank.....

Nu ook geen reactie meer op mail en telefoon is niet meer bereikbaar.

Erg verdacht vonden we dat bij het opsturen van het contract ook tevens zonder dat we er naar vroegen een kopie legitimatie werd toegevoeg.

Nu kregen we vandaag een mailtje van het adres dat Danny de Koning gebruikte voor support vragen en de aanvraag (ace@*********-sg.nl).

Hierin wordt verteld dat D.d.K. zich wel vaker met oplichting zou bezighouden en een zekere Daniel een procedure tegen deze persoon wil beginnen.

Zeggen deze namen een van u iets? Zo niet, uitkijken dan!

Wat ik me nu afvraag is of de 'Daniel' die van het email adres van Danny mailt dan wel ok is?

NextIT
24/08/05, 01:02
Denk je dat het niet handiger is om hier gewoon een deurwaarder op af te sturen? Of als het echt om oplichting gaat, aangifte te doen. Het plaatsen van persoonsgegevens van klanten op een publiek forum getuigt iedergeval van weinig professionaliteit.

Mikej0h
24/08/05, 01:04
Gewoon de dienst stoppen totdat deze persoon in kwestie heeft betaald.
Zolang je in ieder geval 1 herinnering en 2 aanmaningen hebt verstuurd, sta je in je volste recht.

Ik zou het ook doorsturen naar het incassobureau of kanton rechter.

Succes!

FransVanNispen
24/08/05, 01:09
Natuurlijk gaan we juridische stappen ondernemen. Maar ik was ten eerste benieuwd of er anderen hier ook ervaring met deze naam hebben, en ten tweede wil ik graag voorkomen dat anderen de dupe worden van deze persoon.

Er staan in de post geen persoons gegevens vermeld, alleen voldoende voor mensen die hem kennen of er nog mee in aanraking zullen komen.

WilloW
24/08/05, 01:17
Grappig, Wij hebben tijd terug ook problemen gehad met Ace van *********-sg.nl

Ik heb eventueel telefoonnummer en adres voor je. Mocht je dit niet hebben

Cybafish
24/08/05, 02:05
Origineel geplaatst door FransVanNispen
Natuurlijk gaan we juridische stappen ondernemen. Maar ik was ten eerste benieuwd of er anderen hier ook ervaring met deze naam hebben, en ten tweede wil ik graag voorkomen dat anderen de dupe worden van deze persoon.

Er staan in de post geen persoons gegevens vermeld, alleen voldoende voor mensen die hem kennen of er nog mee in aanraking zullen komen.

Wat voor juridische stappen? Als het <3000 euro is dan zou ik mezelf de moeite besparen :)

Overigens, kopie legitimatiebewijs bij een contract is helemaal zo vreemd niet, is een manier om de authenticiteit van een handtekening te controleren.

NBMedia
24/08/05, 02:09
Hallo,

Ik heb Danny ook betaald voor een layout die hij niet heeft geleverd.
Na vele beloftes, contracten enz. heb ik nog steeds geen layout of geld terug gezien.

Aangetekende schrijven haalt ook niks uit omdat Danny deze gewoon
niet ophaald bij het postkantoor.
Ondertussen ben ik in contact met een incasso bureau om deze zaak voor me te regelen.
Mochten nog meer webmasters problemen met Danny de
Koning hebben kunnen ze contact opnemen met info@nbmedia.be

Klaas
NBMedia

AlfaHosting
24/08/05, 02:18
Misschien zou het wel een goed idee zijn om tussen verschillende hosters een database te maken van dergelijke klanten.

Mikej0h
24/08/05, 02:28
Tsha, dan zit je weer met de privacywet, blabla...

Ik weet in ieder geval als het wettelijk mogelijk is, dat ik me zeker aansluit bij zo'n stichting.
Helaas zijn er teveel van dit soort types binnen de hosting branche, zowel als crediteur, als debiteuren. En das gewoon een woord, kansloos. Kan er niets voor verzinnen.

Frans, ik hoop dat het allemaal snel afgehandeld is/kan zijn voor je.

clesoft
24/08/05, 08:50
Hier is al eerder een post over geweest inzake D de Koning van Connect4All. Deze heeft er voor gewaarschuwd.

zie http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=74053&highlight=koning

OperatorCitus
24/08/05, 13:10
Ik heb ook zo'n soort klant, zijn voornaam is Armando, kent iemand hem?

jinxedworld
24/08/05, 13:11
Is het een idee om een centrale database voor dit soort zaken op poten te zetten?

Wido
24/08/05, 13:16
Origineel geplaatst door jinxedworld
Is het een idee om een centrale database voor dit soort zaken op poten te zetten? Lijkt me leuk, maar denk dat het niet mag vanwege privacy e.d.

jinxedworld
24/08/05, 13:31
Is het anders een idee om zoiets in het contract te melden, dat er eerst een screening word gedaan, en dat hun gegevens worden opgenomen in een centrale database voor controle? In feite zet de klant hier dan een handtekening voor. Geld de privacywetgeving dan nog steeds op dezelfde manier, aangezien de klant dan toestemming geeft voor deze screening?

lifeforms
24/08/05, 13:36
^ Dat is voor een advocaat om uit te zoeken, denk ik. Is iets te complex voor techneuten IMHO.

Als privacy een onvervreemdbaar recht is, dan is zo'n contract ongeldig. Wij mogen bijvoorbeeld ook geen contract maken dat ik je vermoord: ook al wil je het zelf, het is ongeldig. Ik kan me daar dus niet op beroepen als ik ervoor terecht sta (al zal het misschien de strafmaat wel beinvloeden) ;)

AlfaHosting
24/08/05, 13:39
Toch zou het een goed idee zijn omdat iedereen er vroeg of laat mee te maken krijgt. Ik denk inderdaad dat als je het opneemt in de Algemene Vorwaarden dat het wel mag.

jinxedworld
24/08/05, 13:52
Volgens welk concept werkt het BKR in Tiel dan? Daar staan je gegevens ook genoteerd als je een kredietje ergens hebt lopen, en hier word ook getoetst op kredietwaardigheid in feite. Is dat niet hetzelfde concept?

lifeforms
24/08/05, 14:03
Het BKR heeft een speciale status gekregen in een bepaalde wet (vraag me niet de naam van de wet)

Ik ben trouwens een van de eerste die zou subscriben op zo'n zwarte lijst hoor (nee niet als wanbetaler ;)).

minime
24/08/05, 14:03
zou inderdaad perfecte oplossing zijn, zo'n database. ga even op het net speuren wat betreft de mogelijkheden

eMiz0r
24/08/05, 16:02
Vergeet het maar :)

Er zijn genoeg discussies over dat de telecomsector ook gebruik maakt van een zwarte lijst, maar officieel bewezen is het nog niet. Duidelijk is in ieder geval wel dat het niet mag.

maxnet
25/08/05, 16:44
Origineel geplaatst door eMiz0r

Er zijn genoeg discussies over dat de telecomsector ook gebruik maakt van een zwarte lijst, maar officieel bewezen is het nog niet. Duidelijk is in ieder geval wel dat het niet mag.

Dat ze een zwarte lijst gebruiken is geen groot geheim.
Wanbetalers worden geregistreerd bij http://www.preventel.nl/ en http://www.experian.nl/

Wat kwalijker is, is dat ze daar ook niet-wanbetalers registreren.
Zelf stond ik een tijdje als "betalingsrisico: hoog" geregistreerd omdat ik maanden daarvoor in korte tijd twee abonnementen had afgesloten, een prive en een zakelijk.
Vrij vervelend om afgewezen te worden op basis van een riscomodel terwijl je altijd netjes de rekeningen betaald hebt.

dfeenstra
25/08/05, 20:38
Hallo,
Ik ben dus degene die een procedure tegen danny aan het voorbereiden was.
Danny De koning is ondertussen failliet verklaart en heeft tal van mensen (waaronder mij dus) opgelicht.

De mail die verzonden was is niet door mij verzonden maar door de eigenaar van de website welke hij dus ook bedonderd had (had daar een contract voor overname afgesloten onder een valse naam en een vervalste handtekening.
Ik heb vandaag bij de politie aangifte van oplichting gedaan, meerdere mensen overwegen hetzelfde te doen.
Indien ze dit van plan zijn kan dat met de verwijzing naar mutatienummer PL081A/05-112262 (aangifte nummer).
Of contact me op msn/icq

Daniël

p4ubenl
27/08/05, 01:24
Ik ga morgen eens met een juridische erkende hier praten over dit soort problemen, inmiddels hier ook bekend met bepaalde klanten, en zelf dupe ook van geworden van oplichting (Z*j*b*sta.nl)

Het is geen levensgevaarlijk methode, dus waarom zou t niet kunnen indien instemmen?
Wij stemmen toch ook vaak in dat een bedrijf ons doorstuurt aan partners.. ook manier van uitwisselen van prive data.

Mvg. Rick

boony
29/08/05, 18:37
wat een oplossing zou zijn is dat iemand een soort online passport krijgt. En telkens hij een dienst wil afnemen het ID moet invullen. Wanbetalers kunnen hun id verliezen

Triloxigen
29/08/05, 18:39
Origineel geplaatst door boony
wat een oplossing zou zijn is dat iemand een soort online passport krijgt. En telkens hij een dienst wil afnemen het ID moet invullen. Wanbetalers kunnen hun id verliezen

Praat eens met Microsoft, die proberen dat al 10 jaar in te voeren :p

NB-Gerd
29/08/05, 21:00
Ik wil wel een script hievoor bouwen.
Hosten van die database heb ik ook geen probleem mee

gobbler
29/08/05, 22:59
Origineel geplaatst door clesoft
Hier is al eerder een post over geweest inzake D de Koning van Connect4All. Deze heeft er voor gewaarschuwd.

zie http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=74053&highlight=koning

Inderdaad zijn wij ook door De Koning opgelicht en zijn in contact gekomen met een stuk of 5 anderen.
Hij heeft resellerpakketten, servers, domeinnamen en meer gekocht en weer verkocht.
Wel het geld geint maar vergeten de diensten te betalen.

Het incassoburo is nog steeds bezig maar net als hierboven horen ze niets van de Koning of zijn vriendin.

Ten overvloede een aanvulling op gebruikter namen/telefoonnummers:

Rick L.
30/08/05, 11:04
Dat e-mailadres werkt in elk geval niet. Die is bij ons geregistreerd en is geblokkeerd.

gobbler
30/08/05, 12:21
Klopt, maar daarmee werden wij destijds benaderd.

bascension
30/08/05, 12:24
Beste,

Misschien kunnen we samen zoiets gaan bouwen, heb ook eens nagekeken.
Wanneer je het in je algemene voorwaarden opneemt is het geen probleem om mensen bekend te makren onder de andere hosters. Tenminste als dit alleen mensen zijn die de zaak oplichten, ook mag dit enkel alleen te overzicht voor de hosters.

Als er hier wat mensen zijn die willen helpen??
Ik zorg wel voor de hosting :D
Ben toch bijna klaar met grote server verhuizing :)


Sebas

dfeenstra
30/08/05, 12:33
Zou je even per msn contact met me kunnen opnemen hierover?
Deurwaarders langssturen heeft geen nut meer aangezien deze persoon failliet verklaard is.
Ik heb eventueel ook andere telefoonnummers.

Daniël
msn: daniel@worldnetshops.nl


Origineel geplaatst door gobbler


Inderdaad zijn wij ook door De Koning opgelicht en zijn in contact gekomen met een stuk of 5 anderen.
Hij heeft resellerpakketten, servers, domeinnamen en meer gekocht en weer verkocht.
Wel het geld geint maar vergeten de diensten te betalen.

Het incassoburo is nog steeds bezig maar net als hierboven horen ze niets van de Koning of zijn vriendin.

Ten overvloede een aanvulling op gebruikter namen/telefoonnummers:

XS-24
30/08/05, 12:36
www.wanbetalers.nl, van dutchweb alleen jammer dat je eerst 75 euro moet betalen voordat je ook maar iets kunt doen.

crazycoder
30/08/05, 12:56
Origineel geplaatst door XS-24
www.wanbetalers.nl, van dutchweb alleen jammer dat je eerst 75 euro moet betalen voordat je ook maar iets kunt doen.
uhm, per jaar..

Op zich natuurlijk niet schokkend.. maar.. een probleem is dat je niet het verhaal achter een openstaande vordering ken en over de wellicht rechtmatige gronden waarom deze niet betaald is.

Verder is er een behoorlijk groot risico dat gegevens niet actueel gehouden worden.

Ik snap waarom je een dergelijke lijst bij wil houden maar ben er niet een groot voorstander van. Een goed (strikt) debiteurbeheer kan veel helpen.

IProuting
30/08/05, 13:58
Zou zowieso oppassen met woorden als opgelicht in publiek te gebruiken hoor. Je hebt zo een laster&smaad aanklacht te pakken.

Ik doel natuurlijk niet op mensen die last hebben van de Koning.

dfeenstra
30/08/05, 14:07
Origineel geplaatst door IProuting
Zou zowieso oppassen met woorden als opgelicht in publiek te gebruiken hoor. Je hebt zo een laster&smaad aanklacht te pakken.

Ik doel natuurlijk niet op mensen die last hebben van de Koning.

Acht ik een vrij kleine kans, ik kan namelijk aantonen dat het een oplichter is, heb een contract dat getekend is namens D de Koning met een handtekening en een contract dat getekend is onder de naam met een handtekening, en het is overduidelijk aan die handtekening te zien dat die door dezelfde persoon gezet is.

En de koning heeft een grote mond dat hij je wil aanklagen voor laster en smaad, maar doet hij echt niet, hij weet namelijk verdomd goed dat hij fout zit.

NB-Gerd
30/08/05, 23:17
ik heb deze heren en vrienden van hem vandaag uit het netwerk verwijderd na veel problemen.

Ik wil niet teveel op dit forum plaatsen omdat ik weet dat het niet gewardeerd word.

hermans
15/09/05, 20:29
Bekend ja, bij ons ook resellerconract afsluiten en vervolgens verkeerde adressen sturen.

zijn hotmail adres is
princodvdr@hotmail.com

Laten we deze man eens een lesje leren.

dreamhost_nl
15/09/05, 21:06
Da's valsheid in geschrifte... een strafbaar feit... gewoon aangifte doen bij de politie dus; kun je zelf mee beginnen.

dfeenstra
15/09/05, 21:09
Ik heb een week of 2 geleden al aangifte van oplichting tegen deze persoon gedaan, momenteel wordt door justie onzerzocht of hij vervolgt kan worden, ieder ander die dus door hem gedupeerd is en aangifte wil doen is welkom, des te meer kans dat hij ook echt vervolgt zal worden.

Indien je aangifte wil doen kan je mij contacten voor het mutatienummer vanmijn aangifte.

Daniël

gobbler
16/09/05, 11:58
Origineel geplaatst door hermans
Bekend ja, bij ons ook resellerconract afsluiten en vervolgens verkeerde adressen sturen.

zijn hotmail adres is
princodvdr@hotmail.com

Laten we deze man eens een lesje leren.

Danny heeft vandaag Hermans gebeld met de mededeling dat hij niets heeft aangevraagd en failliet is:

1. Danny leest dus mee en zou elke eiser kunnen bellen.
2.Danny leeft en kan dus worden aangepakt.

Het zou mooi zijn in elk geval iets te horen van danny, via dit forum, email of telefoon

dfeenstra
16/09/05, 12:03
Danny de Koning is inderdaad failliet verklaard.
Dit komt dus omdat hij veel meer mensen heeft opgelicht.
Hij heeft van alles besteld en allerlei klussen aangenomen en heeft daarbij bij voorbaard al de intentie gehad om nooit te betalen of klussen te gaan doen. continue smoesjes over hoever het al klaar zijn maar nog geen regel code gemaakt. zelfde geld voor bestelde servers en dergelijke. heeft dit soort bestellingen zelfs op naam van zijn vriendin gedaan (S.E.W.) en daaronder valse handtekeningen gezet.
Door die voorbedachte rade is het oplichting geworden en kan er dus aangifte gedaan worden bij de politie (welke graag meer aangiftes ontvangt tegen deze persoon zodat ze hem beter kunnen aanpakken).

Hij heeft dit ook op grote schaal gedaan, er zijn minstens 30 gedupeerden van deze persoon.

telefonisch contact met deze persoon is nutteloos aangezien hij enkel leugens verteld en smoesjes heeft.

Daniël

hermans
16/09/05, 13:16
Het adres van danny is


DOMENICO EDIT: En nu is het klaar met het plaatsen van namen en adressen! Zoals jullie allemaal wel weten moet ik deze namen en andere gegevens op verzoek verwijderen dus dat is bij deze gedaan. Het topic blijft open maar geen namen en adressen meer aub.

Bedankt!

dfeenstra
16/09/05, 19:55
Als mensen zijn (adres) gegevens willen hebben mogen ze contact met mij opnemen via msn (daniel@worldnetshops.nl) of icq (60881730).

Daniël

dfeenstra
14/11/05, 14:47
Voor de mensen die zijn opgelicht door Danny de Koning Uit Rotterdam: Ik heb vanmorgen contact gehad met de politie naar aanleiding van mijn aangifte enige tijd terug tegen deze persoon vanwege oplichting en de aangifte is beoordeeld en heeft voldoende punten gekregen om over te gaan tot een vervolg onderzoek met als doel vervolging van Danny de Koning.

Ben je dus opgelicht door deze persoon neem dan contact op met de politie en sluit je aan bij de aangifte.

Voor het mutatienummer van mijn aangifte kijk elders in dit topic of contact me.

Daniël

HBCS
14/11/05, 15:10
Origineel geplaatst door Wido
Lijkt me leuk, maar denk dat het niet mag vanwege privacy e.d.

dat mag wel zolang hij niet toegangkelijk is voor idereen maar alleeen voor leden
en de personen die er in staan moeten een mogelijkheid hebben om zich er uit te laten haalen
ik weet de naam niet meer maar ik heb er al eens een site over gezien
ik zal weer eens zoeken

Mark17
14/11/05, 17:57
ik denk dat het onder bepaalde voorwaarden mag. in Enschede doen ze een vergelijkbaar iets. hieronder volgt een stukje uit de twentse courant tubantia (bron om het zelf te lezen op de originele site: http://www.tctubantia.nl/archief?ArchiefID=2952827)



‘Startpakket’ moet ondernemers over streep trekken
‘Aanpak diefstal ook zaak winkeliers’

Door Bert Hellegers

ENSCHEDE - In Enschede wordt maandag een ‘startpakket’ gepresenteerd dat winkeliers in Twente moet bewegen tot meer maatregelen voor een grotere veiligheid in en om de eigen winkel. ‘Want het voorkomen en aanpakken van winkelcriminaliteit, is niet alleen een zaak van politie en gemeenten.’

Er is nog tevergeefs geprobeerd om maandag Piet Hein Donner naar Enschede te krijgen. De minister van Justitie presenteerde deze week initiatieven die het aantal winkeldiefstallen in drie jaren met twintig procent omlaag moeten brengen.

‘Enkele door hem genoemde maatregelen worden de komende tijd al in Twente in praktijk gebracht, zeggen Han Roordink van de Stichting Criminaliteitsbeheersing Twente, Martijn Wildeboer, Hoofd Bedrijfschap Detailhandel en Rien Faassen van de gemeente Enschede. Ze presenteren maandag op de themadag ‘Keurmerk Veilig Ondernemen’ in Enschede een nieuwe aanpak van de winkelcriminaliteit in deze regio.

Daartoe behoort de mogelijkheid om veelplegers van diefstallen met een foto op internet te plaatsen en de toegang tot bepaalde winkels te ontzeggen. Overtreding van dit collectieve winkelverbod leidt tot aanhouding en vervolging wegens huisvredebreuk. Een voor Nederland nieuw onderdeel vormt de introductie van een ‘startpakket’ om winkeliers te bewegen ook zelf hun verantwoordelijkheid te nemen. Dat lijkt een vanzelfsprekendheid, maar is het niet, blijkt uit de toelichting van Roordink.

Terwijl politie en gemeenten door bijvoorbeeld inschakeling van bike-teams, speciale coördinatoren en betere verlichting investeren in veiliger winkelgebieden, laten nogal wat winkeliers het afweten. ‘Niet altijd omdat ze niet willen, maar omdat ze vaak de indruk hebben dat de kosten niet opwegen tegen de effecten.’

Het startpakket moet de drempel wegnemen, zegt Roordink. ‘Een pakket kost 35 euro. De winkelier verplicht zich bij deelname maatregelen te treffen die de veiligheid in en om zijn winkel vergroten en altijd aangifte te doen van winkeldiefstal. Nog steeds doet dertig procent van de winkeliers geen aangifte, omdat ze er niets van verwachten, of omdat ze vinden dat het te veel tijd in beslag neemt. Dat is onzin, want een aangifteformulier kan simpel worden gedownload. Aangifte is voor de politie nodig om actie te kunnen ondernemen.’

Bij afname van het startpakket treedt een winkelier toe tot een samenwerkingsverband. ‘Daarmee kan hij veel geld besparen’, verzekert Wildeboer van Bedrijfschap Detailhandel. ‘Hij krijgt de mogelijkheid allerlei producten en diensten voor het veiligheidsbeleid collectief in te kopen en uit te voeren. Bovendien krijgt hij recht op kortingen die bedrijven bieden op producten als hang- en sluitwerk, bewakingscamera’s, trainingen en verzekeringen.’

Na de introductie in Enschede volgen Haaksbergen, Hengelo en Rijssen. Uiteindelijk moet in heel Twente zestig procent van de winkeliers deelnemen. Toegang tot de internetsite met foto’s van veelplegers geldt alleen voor deelnemers aan het project. ‘Die krijgen daarvoor een individuele code. In overleg met het Openbaar Ministerie is bepaald dat ongewenste klanten middels het collectieve winkelverbod in alle deelnemende winkels kunnen worden geweerd’, aldus Roordink.

Indien de Twentse aanpak van winkelcriminaliteit een succes is, krijgt de invoering van het startpakket navolging in andere delen van het land. In deze regio kunnen de resultaten van de evaluatie leiden tot bijstelling van het beleid, voegen de initiatiefnemers waarschuwend toe. ‘Tegenvallende deelname in een bepaald gebied kan voor gemeenten en politie een signaal zijn dat criminaliteit blijkbaar door betrokken winkeliers niet als een groot probleem wordt ervaren. Dat kan betekenen dat andere winkelgebieden prioriteit krijgen.’

Grischje
15/11/05, 20:33
Opzich een goed idee zo'n lijst, maar net zoals dat bij de afnemers van hostingbedrijven rotte appels zitten zullen deze er ook zijn onder de hostingbedrijven.

Het bijhouden van zo'n lijst is een behoorlijke verantwoordelijkheid voor alle betrokkenen.

Wat als hoster a een wanprestatie levert aan klant b die vervolgens niet wil betalen cq zijn contract beëindigd en naar een andere hoster wil.. dan is het maar al te makkelijk om als hoster deze persoon als wanbetaler aan te melden.

dit is natuurlijk wel een doemsenario maar het zou in de praktijk weldegelijk voor kunnen komen.

en oplichters slaan hun slag toch wel, ze hebben al eerder een false naam opgegeven en dingen vervalst. wat houd ze tegen om niet een nieuwe naam te bedenken die niet in de lijst voorkomt?

Mark17
16/11/05, 00:53
Origineel geplaatst door Grischje
Opzich een goed idee zo'n lijst, maar net zoals dat bij de afnemers van hostingbedrijven rotte appels zitten zullen deze er ook zijn onder de hostingbedrijven.

Het bijhouden van zo'n lijst is een behoorlijke verantwoordelijkheid voor alle betrokkenen.

Wat als hoster a een wanprestatie levert aan klant b die vervolgens niet wil betalen cq zijn contract beëindigd en naar een andere hoster wil.. dan is het maar al te makkelijk om als hoster deze persoon als wanbetaler aan te melden.

dit is natuurlijk wel een doemsenario maar het zou in de praktijk weldegelijk voor kunnen komen.

en oplichters slaan hun slag toch wel, ze hebben al eerder een false naam opgegeven en dingen vervalst. wat houd ze tegen om niet een nieuwe naam te bedenken die niet in de lijst voorkomt?

Dit kan voorkomen, echter is het mogelijk om iedere persoon die word toegevoegt een e-mail te sturen naar het adres dat bij de hoster bekend is met de mogelijkheid om zijn kant van het verhaal te geven. Indien beide verhalen zeer verschillen dan moeten beide partijen met bewijzen komen en dit zal dan door andere personen getoetst moeten worden. Ik vind het een goed idee waar ik wel aan mee wil werken indien er ten minste 10 andere partijen zijn die ook mee willen helpen bij het opzetten en het onderhoud. Hosters zullen dan een bedrag moeten betalen om van de dienst gebruik te kunnen maken, er zitten nou eenmaal kosten aan zo'n dienst (denk aan dataverkeer en een server, daarnaast zijn er administratie kosten). De kosten van de dienst kunnen gering zijn voor iedere hoster indien er veel hosters aan meedoen.

Dat ze hierbij aangesloten zijn zouden ze wel op de website moeten vermelden. Wat betreft de valse namen:
-vraag een scan of een kopie van het identiteitsbewijs van je klanten, kun je gelijk een administratie hebben die met meer zekerheid correct is. je houd rotte appels, echter moet je het deze personen niet te makkelijk maken.

De hoster moet altijd de reden vermelden waarom hij een persoon op de lijst wil plaatsen (anders heb je het risico dat je krijgt dat als een hoster iemand niet mag dat deze op de lijst komt, dit is niet de bedoeling).

Misschien kan ICTrecht een partij in het geheel zijn voor de juridische kant van het verhaal?

ICTRecht
16/11/05, 01:50
Het is erg interessant. Ik ben hier al mee bezig geweest. Deze vraag speelt bij meerdere webhosters. Er zijn inderdaad een aantal juridische aspecten die problemen op kunnen leveren, bijvoorbeeld de privacy.

Ik kom hier later op terug.

crazycoder
16/11/05, 08:58
Origineel geplaatst door Mark17

Dit kan voorkomen, echter is het mogelijk om iedere persoon die word toegevoegt een e-mail te sturen naar het adres dat bij de hoster bekend is met de mogelijkheid om zijn kant van het verhaal te geven. Indien beide verhalen zeer verschillen dan moeten beide partijen met bewijzen komen en dit zal dan door andere personen getoetst moeten worden.

En dan geeft iemand toe dat deze een vreselijke wanbetaler is??

Een enkeling misschien....

Mark17
16/11/05, 14:55
Origineel geplaatst door crazycoder

En dan geeft iemand toe dat deze een vreselijke wanbetaler is??

Een enkeling misschien....

je kunt stellen dat beide partijen met bewijzen moeten komen, indien de ene partij dit wel kan en de andere niet dan heeft de gene met bewijs "gewonnen".

lifeforms
16/11/05, 15:07
Maar je wil toch niet een dagtaak hebben aan het oplossen van lullige dispuutjes over een factuur... Dat ga je dan wel krijgen. Ga je bewijs beoordelen dan moet men daar weer tegen kunnen reclameren. Voor je het weet word je zelf aangeklaagd, want je velt een oordeel en bent dus niet neutraal.

Beter is dan een unmoderated of karma-gebaseerd systeem waar iedereen gewoon opmerkingen kan achterlaten. Mensen gewoon iets laten zeggen betekent niet dat je het ermee eens bent, en je kan erbij zetten dat het ongeverifieerd is.

Al geef ik ook dat niet veel kans zonder een flinke hoop cash, vanwege het wettelijk drijfzand (privacy, smaad, etc.) waar je je in bevindt.

crazycoder
16/11/05, 15:07
Origineel geplaatst door Mark17


je kunt stellen dat beide partijen met bewijzen moeten komen, indien de ene partij dit wel kan en de andere niet dan heeft de gene met bewijs "gewonnen".
En wie gaat dat beoordelen? En wat gaat dat kosten?

Als het je al zoveel tijd, geld en moeite gaat kosten, waarom dan niet je zaakjes gewoon goed regelen met een behoorlijk debiteurenbeheer?

Grischje
16/11/05, 15:15
Origineel geplaatst door crazycoder

En wie gaat dat beoordelen? En wat gaat dat kosten?

Als het je al zoveel tijd, geld en moeite gaat kosten, waarom dan niet je zaakjes gewoon goed regelen met een behoorlijk debiteurenbeheer?

Idd, denk niet dat het heel veel toevoegd...

en heel systeem opzetten, wegen de kosten op tegen de baten?

fragservers.nl
16/11/05, 19:55
het kost iig wel veel tijd en wat levert het op ?? denk ook niet heel extreem veel er blijven toch wel mensen zaken met hem doen

clownyenator
18/11/05, 20:47
Zoals sommigen al eerder riepen had goed debiteurenbeheer een boel opgelost.

-Nieuwe klanten X bedrag krediet
-verificatie bkr
-laat ze vooraf betalen
-autoincasso
-neem je verliezen als ze de eerste maand niet betalen en stoppen.
-etc...

Gewoon ideal in je site bouwen en gaan met die banaan..

BESTELPROCEDURE
stap 1:
wat wil de klant bestellen?
stap 2:
geef aan wat het kost en laat hem online betalen, ideal etc...
stap 3:
lever op als je de muntjes hebt.

goh, nu hoef je nie voor bank te spelen :-O

DennisP
26/11/05, 12:16
Doet niemand dan aan vooruit betalen? Per maand vooruit, of is dat om klanten verlegen mentaliteit? Gewoon betalen voor de dienst die je gebruikt, heb je niet vooraf de setup en de eerste maand niet betaald, dan krijg je ook niets, betaal je de tweede maand niet gaat na 2 weken de stekker eruit. Simpeler kan het niet.

AlfaHosting
26/11/05, 12:21
Origineel geplaatst door DennisP
Doet niemand dan aan vooruit betalen? Per maand vooruit, of is dat om klanten verlegen mentaliteit? Gewoon betalen voor de dienst die je gebruikt, heb je niet vooraf de setup en de eerste maand niet betaald, dan krijg je ook niets, betaal je de tweede maand niet gaat na 2 weken de stekker eruit. Simpeler kan het niet.

Wij doen aan vooruitbetaling met uitzondering van de vaste klanten en klanten met BTW nummer.

crazycoder
26/11/05, 12:55
Origineel geplaatst door Mario


Wij doen aan vooruitbetaling met uitzondering van de vaste klanten en klanten met BTW nummer.
Als daar niet een vast systeem in zit zoals bijvoorbeeld dat de eerste factuur betaald moet zijn voordat er geleverd gaat worden. En daarna de leveringen op factuur, dan is het risico aanwezig dat je op enig moment administratief een puinhoop zal krijgen.

DennisP
26/11/05, 14:56
Lijkt me niet heel het leven zit zo bijna inelkaar, ik koop een auto, ik betaal eerst dan rijd ik, (of dat een lening is of niet maar de dealer krijgt betaald), of ik koop een brood, of ik ga een filmpje kijken.

Ga zo maar door, het is niet meer dan logisch in mijn ogen.

Maar ja ik zit ook niet echt in de webhostingwereld om dat te kunnen weten hoe administratief zoiets op te lossen valt.

Maar als ik 1 plus 1 op tel is dat nog altijd 2.

Vrijwel, klant vult registratie formulier in, krijgt van het systeem een factuurtje terug met factuur nummer, betaling komt binnen word verwerkt en in het systeem vind je aan dat het geleverd kan worden en het account word gemaakt en de domains besteld. En als een klant iets snel wilt? Spoedbetalingen werken ook. :)

mpk
02/12/05, 14:50
Origineel geplaatst door ICTRecht
Het is erg interessant. Ik ben hier al mee bezig geweest. Deze vraag speelt bij meerdere webhosters. Er zijn inderdaad een aantal juridische aspecten die problemen op kunnen leveren, bijvoorbeeld de privacy.

Ik kom hier later op terug.

Disclaimer : IANAL.

Volgens mij is hierop de EU Privacy Directive van toepassing. Uit een samenvatting, (BOLD voor de meest relevante stukken),



Legitimate processing
`Processing of personal data' (including collecting, recording, using and communicating it: A2(b)) is only lawful if it comes within one of the following conditions (A7):

(a) It is with the unambiguous consent of the data subject. Consent is only valid if the data subject receives prior notification of the purposes of collection and any proposed recipients, and may be withdrawn prospectively (A2(g)).

(b) It is necessary for the performance of a contract with the data subject, or for steps requested by the data subject prior to a contract[13]; or

(c) It is necessary to comply with a legal obligation to which the controller is subject;

(d) It is necessary to protect the vital interests of the data subject;

(e) It is `necessary for the performance of a task in the public interest or carried out in the exercise of public authority vested in the controller or in a third party to whom the data are disclosed' or

(f) It is 'necessary for the purposes of the legitimate interests pursued by the controller or by the third party or parties to whom the data are disclosed, except where such interests are overridden by the interests or fundamental rights and freedoms of the data subject ...'. Article 7 does not elaborate on how this balancing is to be achieved, but the preamble says that Member States remain free to determine the appropriate balance in relation to use of information for 'legitimate ordinary business activities' and conditions of disclosure for marketing purposes. The Commission commented on the 1992 draft that `[t]his balance-of-interest clause is likely to concern very different types of processing, such as direct-mail marketing and the use of data which are already a matter of public record'[14]. Many of the most contentious privacy decisions are therefore still left to the Member States to make.

These six very general conditions apply to both public and private sector processing of personal data. Their generality will obviously allow for a variety of specific implementations in national laws.

Use and disclosure - the `finality' principle

The principle of `finality' is that use and disclosure of personal information are limited to the original purposes of collection. The Directive retains[15] a general requirement that data must be used in a way compatible with the purpose of collection (A6(1)(b)), but lays out the above-listed six general grounds for processing (which includes use and disclosure) in A7, which act in part as justifications for exceptions to the principle of finality.


Uit: http://www2.austlii.edu.au/~graham/PLPR_EU_1.html

Overige,
http://www.loeb.com/CM/Articles/articles19.asp
http://www.cdt.org/privacy/eudirective/

De privacy directive is in 1995 aangenomen en lidstaten kregen 3 jaar de tijd om hun nationale wetgeving aan te passen. Wat er de laatste jaren mee gebeurd is weet ik niet, aaar misschien dat iemand anders daar wat feedback op heeft (*hint* *hint* :) ).

Aecius
02/12/05, 16:14
Juridisch is dit niet eenvoudig. Als je het openbaar maakt, zit je met de privacybescherming en met de wet bescherming persoongegevens. Daarnaast kost het veel moeite en geld om te onderhouden. Bijvoorbeeld incassoregister.nl doet iets vergelijkbaars, dit is echter alleen bruikbaar door de bedrijven die er bij zijn aangesloten. Daarnaast moet en voor betaald worden.

Mochten er serieuze plannen zijn, adviseer ik daar graag bij.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Aecius
02/12/05, 16:17
@mpk

De EU Privacy Directive is in nederland geimplementeerd in de wet bescherming persoongegevens. de EU Privacy Directive heeft daardoor geen directe werking. Als je je er in wilt verdiepen, lees deze wet dan eens door.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

www.aecius.nl

ICTRecht
02/12/05, 16:29
Origineel geplaatst door Aecius
Juridisch is dit niet eenvoudig. Als je het openbaar maakt, zit je met de privacybescherming en met de wet bescherming persoongegevens. Daarnaast kost het veel moeite en geld om te onderhouden. Bijvoorbeeld incassoregister.nl doet iets vergelijkbaars, dit is echter alleen bruikbaar door de bedrijven die er bij zijn aangesloten. Daarnaast moet en voor betaald worden.

Mochten er serieuze plannen zijn, adviseer ik daar graag bij.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Juridisch gezien is het mogelijk. Incassoregister is misschien iets te duur.
Er zijn genoeg goedkopere oplossingen te bedenken.

Wel leuk zo'n concullega op WHT.

VonksteR
02/12/05, 19:34
meschien is dit iets om op te kijken totale kopie van Recht persoons gegevens :) meerde dingen zijn op deze site te vinden op dit gebied :)

http://home.planet.nl/~privacy1/

robinhaar
21/06/06, 22:30
op diverse formums heeft marlon Hulst werkelijke naam danny de koning diensten aangeboden. Na betaling is hij geen enkele afspraak na gekomen.
en heeft mij en vele anderen benadeeld financieel.
hij reageert totaal niet meerop welke email dan ook!!
De politie heeft veel intresse getoond in deze persoon en roept op iedereen die opgelicht is door deze persoon aangifte te doen bij uw lokale politie.
Ook heeft een televisie programma van de tros intresse getoont. en is momenteel op onderzoek uit.
ik roep iedereen op zijn verhaal te sturen naar
info@opgelicht.nl
en naar
robinvdhaar@zonnet.nl
Deze man moet gestopt worden

WilloW
21/06/06, 22:32
ik zeg... slotje

dfeenstra
21/06/06, 23:00
ik zeg: allemaal aangifte doen.
Ben zelf voor 2500 euro benadeeld door deze persoon en ken ondertussen minstend 15 andere personen welke zijn opgelicht door hem.
Is tijdje failliet geweest maar is weer opgeheven en nu heeft hij een bedrijf opgericht en is hij weer fulltime bezig met het oplichten van mensen.
Heb al diverse mensen gesproken die hij na het opheffen van dat faillisement heeft opgelicht.

Ik roep dus ook zeker iedereen op om aangifte te doen.

P.S. Robin... post even het mutatienummer van je aangifte.

eMiz0r
22/06/06, 00:04
ik zeg... slotje

Mafkees :D Zal eens een slotje op jou zetten

robinhaar
23/06/06, 01:17
Voor de gene die het mutatienummer van de aangifte wilt hebben
PL1642/06-118659
vriendelijke groeten Robin van der haar

dfeenstra
23/06/06, 09:32
Hierbij ook nog even het mutatienummer van mijn aangifte zodat dat makkelijk onder elkaar staat: PL081A/05-112262

Internet design
23/06/06, 11:09
Kan misschien aan mij liggen hoor mensen, maar is het vooral ook niet heel erg handig om je als schuldeiser te melden bij de aangewezen curator als deze de Koning failliet is verklaard ?
Ik lees daar helemaal niets over in dit topic..... :huh:

Blijkbaar is deze de Koning niet onvindbaar, dus ook niet voor de curator !
Misschien dat je via die weg nog wat van je geld terugziet.

Succes ermee :D

robinhaar
23/06/06, 23:28
Ik ben erg benieuwd wie de curator van danny de koning is

Nieuwslog
23/06/06, 23:36
Even kijken op Rechtspraak.nl ?
daar staan de verschillende registers
o.a. insolventieregister, curatele register etc etc.

Internet design
24/06/06, 01:01
Ik ben erg benieuwd wie de curator van danny de koning is


Inderdaad staat gewoon op rechtspraak.nl en volgens mij ook op site van KvK, maar dat weet ik niet zeker. Rechtspraak.nl staat ie in ieder geval als ie failliet is verklaard. Door je te melden bij de curator ben je dan in ieder geval ook officieel geregistreerd als schuldeiser en valt er misschien nog wat voor je te halen.

Succes :)

RikkiLake
27/06/06, 23:27
http://www.coolboxx.nl/driving_forces.html

tralalalaa....

veenman
27/06/06, 23:47
http://www.coolboxx.nl/driving_forces.html

tralalalaa....
Weet je zeker dat dit de juiste Danny de Koning is (er zijn meer hondjes die Fikkie heten) want ik begrijp niet waarom iemand die de hele dag met reefers (koelcontainers) in de weer is, servers huurt en ze niet betaald.

Randy
28/06/06, 00:02
Opsporing gezocht komt graag met gedupeerden in contact:

----------------------------------------------------------
Beste meneer/mevrouw,

Onlangs hebben wij een aantal klachten binnengekregen over Danny de Koning. Als ik het goed begrepen heb, bent u ook in aanraking gekomen met hem.
Graag zou ik daar meer informatie over ontvangen.

Hoe en wanneer bent u in aanraking gekomen met Danny de Koning?
Wat is er allemaal voorgevallen?
Heeft u persoonsgegevens, foto’s en dergelijke van Danny de Koning?

Ik hoop dat u mij een zo uitgebreid mogelijk verhaal met informatie over Danny de Koning kan mailen, zodat ik een duidelijk beeld van de persoon in kwestie krijg. Misschien dat TROS Opgelicht deze zaak daarna in behandeling kan nemen.

Met vriendelijke groeten,

Marieke van der Snel
Redacteur TROS Opgelicht
----------------------------------------------------------

En nee, mij heeft hij niet te pakken gehad...

hires
28/06/06, 00:08
Is het uitgesloten dat iemand zijn naam gebruikt om hem zwart te maken?

Bullcat
28/06/06, 00:52
wel dit persoon gebruikt meerdere namen, maar als tros Opgelicht er brood inziet, neem maar aan dat ze het dan tot op de bodem gaan uitzoeken voor het op TV komt !

Pinvert
28/06/06, 00:59
Weet je zeker dat dit de juiste Danny de Koning is (er zijn meer hondjes die Fikkie heten) want ik begrijp niet waarom iemand die de hele dag met reefers (koelcontainers) in de weer is, servers huurt en ze niet betaald.Bij gebrek aan een DC met airco dan maar in een reefer? :D

Triloxigen
28/06/06, 01:13
wel dit persoon gebruikt meerdere namen, maar als tros Opgelicht er brood inziet, neem maar aan dat ze het dan tot op de bodem gaan uitzoeken voor het op TV komt !

Ach, dat programma is zo oppervlakkig als de pest en gebruikt nou niet bepaald betrouwbare bronnen geloof ik.

Beetje vergelijkbaar met de Telegraaf.

Bullcat
28/06/06, 01:21
Ach zolang je het niet vergelijkt met wht, valt het nog wel mee toch :D :D :D

Grapje. solly :)

RikkiLake
28/06/06, 17:37
Weet je zeker dat dit de juiste Danny de Koning is (er zijn meer hondjes die Fikkie heten) want ik begrijp niet waarom iemand die de hele dag met reefers (koelcontainers) in de weer is, servers huurt en ze niet betaald.


Nee uiteraard weet ik dat niet, maar ze hebben beide (de vermeende oplichter) en deze danny een rotterdams telefoonnummer... dit zegt verder natuurlijk niks...Kan gewoon goed zijn dat zijn gegevens misbruikt worden door iemand anders...

hires
28/06/06, 17:57
Laat ze in ieder geval maar onderzoek doen, wie het ook is, dat het in ieder geval aandacht krijgt, dat zou toch in ieder geval voor de hosting business (o.a.) beter zijn. En anders inderdaad gewoon even aangifte doen, dat heeft mogelijk toch doorgaans het meeste effect.

binkie1979
30/06/06, 14:37
wetelijk gezien hoeft een klant niet vooruit te betalen of een voorschot te doen. het is mogelijk net zoals bij verhuur bedrijven een site op te zetten waarbij wanbetalers of mensen worden geregisteerd die niet aan de voorwaarden deel hebben genomen.
de provider kan dan zelf kiezen of hij met deze klant in zee gaat of verscherpte voorwaarden kiest.
tevens is ondernemen risiconemen.

maxnet
30/06/06, 14:48
wetelijk gezien hoeft een klant niet vooruit te betalen of een voorschot te doen. het is mogelijk net zoals bij verhuur bedrijven een site op te zetten waarbij wanbetalers of mensen worden geregisteerd die niet aan de voorwaarden deel hebben genomen.
de provider kan dan zelf kiezen of hij met deze klant in zee gaat of verscherpte voorwaarden kiest.
tevens is ondernemen risiconemen.

Bij verhuurbedrijven wordt de legitimatie van de klant gecontroleerd, en bij bijv. postorderbedrijven is het bekend op welk adres de bestelling afgeleverd is.
De wanbetaler is dan ook vrij eenvoudig te traceren.

Het vervelende bij online diensten is echter dat niks je er van weerhoud de adresgegevens van je buurman op te geven.
Vervolgens komt deze dan ten onrechte op de 'zwarte lijst' terecht.