PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal vragen



zjak
23/08/05, 19:45
Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn al een tijdje bezig met het opzetten van een webhosting toko maar wij zitten echter met een probleem. De belasting hoe moeten wij deze betalen, zitten er leeftijdsbindingen aan, heb je er een kvk voor nodig?

Bij voorbaad dank,
Met vriendelijke groet,
Zjak.

Triloxigen
23/08/05, 19:51
Zijn al vele vragen over geweest.

Uiteraard moet je als je een bedrijf wilt runnen bij de KvK ingeschreven zijn.
En uiteraard dien je netjes belasting te heffen en af te dragen.

Om je bij de KvK in te schrijven dien je minimaal 16 jaar zijn of iemand van 16 jaar of ouder die voor je garant wilt staan.

zjak
23/08/05, 19:58
Oke,

Maar moet je geen 18 zijn voor kvk, zonder dat je daarvoor toestemming hebt van je ouders?

Esbes
23/08/05, 20:05
Origineel geplaatst door zjak
Oke,

Maar moet je geen 18 zijn voor kvk, zonder dat je daarvoor toestemming hebt van je ouders?

Ja, of handlichting hebben.

Dennis
23/08/05, 20:13
Opties:
Minimaal 15 jaar (met toestemming van ouders)
Minimaal 15 jaar (zonder toestemming, met handmatig)
Minimaal 18 jaar (toestemming niet nodig)

OperatorCitus
24/08/05, 12:11
Dat hoeft helemaal niet, als jij gewoon eist dat je wordt ingeschreven als 15-jarige, dan kan dat zelfs. Heb ik ook gedaan, 2,5 jaar geleden.


Origineel geplaatst door Esbes


Ja, of handlichting hebben.

Unixadmin
25/08/05, 15:31
Origineel geplaatst door OperatorCitus
Dat hoeft helemaal niet, als jij gewoon eist dat je wordt ingeschreven als 15-jarige, dan kan dat zelfs. Heb ik ook gedaan, 2,5 jaar geleden.


Zo zo, jij moet eisen. JA meneer :D

Rogierb
27/08/05, 19:53
Je kan je wel inschrijven als 15 jarige, maar elke handeling is niet rechtsgeldig. Heb je veel aan (not).

OperatorCitus
27/08/05, 20:44
Dat is in mijn geval dat een uitzondering, want al mijn handelingen zijn volledig rechtsgeldig, ook de handelingen die ik verricht heb toen ik nog 15 was.

Emard
27/08/05, 20:53
Origineel geplaatst door OperatorCitus
Dat is in mijn geval dat een uitzondering, want al mijn handelingen zijn volledig rechtsgeldig, ook de handelingen die ik verricht heb toen ik nog 15 was.

Maar toen jij 15 was, handelde je ook je eigen belastingaangegiften af enz. Of begrijp ik het nu verkeerd?

OperatorCitus
27/08/05, 21:20
Dat heb je inderdaad goed, en ze zijn gewoon goedgekeurd. Ik moet wel vertellen dat ik in dat jaar nog onder de kleine ondernemersregeling viel, dus de belastingdienst is dan natuurlijk niet erg scherp.

Sterker nog: ik doe nu nog steeds mijn eigen belastingaangifte...

Emard
28/08/05, 12:31
Origineel geplaatst door OperatorCitus
Dat heb je inderdaad goed, en ze zijn gewoon goedgekeurd. Ik moet wel vertellen dat ik in dat jaar nog onder de kleine ondernemersregeling viel, dus de belastingdienst is dan natuurlijk niet erg scherp.

Sterker nog: ik doe nu nog steeds mijn eigen belastingaangifte...

Ja nu snap ik dat je je eigen belastingaangifte doet alleen hoe wist je dit alles wanneer je 15 jaar was? Hoe deed je dat met school? Want tijdens schooluren ben je niet bereikbaar! Gingen klanten niet zeuren als ze jou aan de telefoon kregen? Vroegen ze niet om een kvk? Graag verhelderende uitleg gevraagt, vind het bijster intressant ;)

vjeeke
29/08/05, 10:30
weeral die vraag :s

robblok
29/08/05, 10:36
@emard, de kleine ondernemersregel is gewoon een btw vrijstelling onder de +/- 1850. Het zegt niets over hoe scherp ze je in de gaten houden.