PDA

Bekijk Volledige Versie : ASP.NET en PHP op een lokale server



pdeblok
22/08/05, 11:56
Heb een WinXP SP2 besturingssysteem draaien.

Zit met een probleem:

Heb nu PHP, MySQL draaien door middel van Apache.

Heb .NET Framework geinstalleerd en IIS draaien voor ASP.NET.

Nu is het zo dat het allebei aparte services zijn en dus niet allebei van poort 80 gebruik kunnen maken.

Ik heb nu een oplossing dat ik beide services een andere poort geef.

Dit werkt wel, maar ik kan het nu niet tegelijkertijd gebruiken. :(

Is er een mogelijkheid om PHP/MySQL te laten draaien op een zelfde service als ASP.NET??

Weet iemand ergens een tutorial of iets dergelijks?

Triloxigen
22/08/05, 12:02
MySQL draait zowiezo al niet op poort 80 :)
En je kunt niet 2 verschillende services op 1 poort draaien, hoe moet er bepaald worden welke service waarvoor gebruik moet worden?

Waarom heb je niet gewoon de combinatie IIS, ASP(.NET), PHP.
Apache, PHP, ASP kan ook, maar ik meen dat dat niet echt prettig gaat werken met die emulators ed.

Randy
22/08/05, 12:16
Inderdaad, met makkelijkste is afscheid nemen van Apache en dan IIS + PHP gebruiken. MySQL erbij en eventueel de MS-SQL desktop engine, dan heb je een leuk testsysteem voor het ontwikkelen van applicaties.

pdeblok
22/08/05, 16:39
Hoe werkt dat dan precies PHP onder IIS? Heb je daar ergens een handleiding voor mij? Ik wil als het kan inderdaad van Apache af. :)

Frangkje
22/08/05, 16:57
op www.php.net op downloads klikken versie 4 of 5 van php installer downloaden voor je OS (windows dus) 3x op volgende klikken je IIS versie selecteren nog een keer op volgende klikken en bij windows 2003 nog even in de IIS manager PHP extenties aanzetten.

//Edit: ik zie dat je windows XP draait, of je daar nog in IIS manager de PHP extenties met de hand aan moet zetten weet ik niet, in windows 2000 hoeft het iig niet en in windows 2003 wel. Gezien de versie van IIS verwacht ik dat het niet hoeft omdat dat de zelfde versie als die van windows 2000 is vermoedelijk.

Randy
22/08/05, 21:03
Even Googelen; http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/101/

pdeblok
22/08/05, 21:41
Randy,

dat is een versie met apache, ik zoek een versie met IIS.

BlueLagoon
22/08/05, 21:50
Je kan mij wel even mailen, help je er graag mee :) Groetjes, Chris

Ic3man
22/08/05, 21:57
Misschien niet de beste oplossing maar ... koop een extra netwerk kaart, bind IIS op 1 ip en Apache op het andere.

Edit je hosts file en link de naam iis naar ip1 en apache naar ip2 .... problem solved. (hierbij ga ik er vanuit dat je IIS op 1 specifiek IP adres kunt laten luisteren... van apache weet ik het zeker).

BlueLagoon
22/08/05, 22:02
http://www.webhostgear.com/203.html

Digiover
23/08/05, 13:38
Origineel geplaatst door BlueLagoon
http://www.webhostgear.com/203.html

Nou, ik mag hopen dat niemand de uitleg van deze pagina volgt...

//EDIT: 1) download de .zip versie voor Windows van www.php.net
2) unzippen, in bijvoorbeeld C:\PHP
3) php.ini wijzigen
4) scriptmapping in IIS aanmaken.
5) Klaar.

BlueLagoon
23/08/05, 16:56
Naja dat valt ook wel weer mee. Het is in principe hetzelfde als jij verteld, nog wel voor de "oude" versie van PHP maar ok. Files kopieƫren misschien niet nodig... maar dat maakt het niet volstrekt belachelijk opeens.

Daarnaast is het gewoon een linkje dat ik op Google vond, dus ik weer niet waarom ik het verdedig ;) :p

Digiover
23/08/05, 19:04
Origineel geplaatst door BlueLagoon
Naja dat valt ook wel weer mee. Het is in principe hetzelfde als jij verteld, nog wel voor de "oude" versie van PHP maar ok. Files kopieƫren misschien niet nodig... maar dat maakt het niet volstrekt belachelijk opeens.
Ik wil de PHP dll's absoluut niet in %SYSTEMROOT% of een sub directory daarvan (system32) hebben. Dat is net zo fout als een kopie van cmd.exe plaatsen in de PHP folder (bijv. C:\PHP).


Daarnaast is het gewoon een linkje dat ik op Google vond, dus ik weer niet waarom ik het verdedig ;) :p
Het was ook geen aanval naar jou, maar naar wat op die pagina verteld wordt. Maar het is algemeen bekend dat: "alles wat op internet staat is waar"
Overigens hebben ze het in de uitleg over een als ISAPI draaiende PHP, niet als CGI.