PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe pak je een sponsoring voor je site aan?



adje
17/08/05, 19:01
Ik heb een website met enkele duizenden bezoekers per maand (7561 unieke bezoekers in de maand Juli). Het is een site die vooral jongeren aantrekt.

Om de site te kunnen bekostigen en iets extra's te kunnen verdienen zoek ik een manier om advertenties en dergelijke te vinden voor op m'n site.
Nou zoek ik geen dingen zoals kliks.nl en dergelijke waar alles op 'pay-per-click' basis is, maar een soort 'sponsor' die voor een bepaald maandbedrag een advertentie op de site wil zetten.

Wat is de beste manier om dit te gaan aanpakken? Waar en hoe moet ik beginnen en hoeveel kan ik per maand vragen?
Een voorbeeld van wat ik zou kunnen doen is bellen naar T-Mobile. Welk afdeling moet je dan hebben? Hoe presenteer je jezelf over de telefoon zodat degene aan de andere kant je serieus neemt en niet iets heeft van "ja daaag".
Is het verder slim om het over de telefoon te doen of kun je beter een afspraak of iets dergelijks maken?

Bij voorbaat dank!

CharlieRoot
17/08/05, 19:20
Er zijn bedrijven die daar tijd in steken, al weet ik die zo snel niet te vinden.

Ik zou zowiezo beginnen met Adsense, op die manier heb je gecontroleerde inhoud (passend bij de onderwerpen op de website) die redelijke bedragen kunnen opleveren.

Een site die bijvoorbeeld jongeren aantrekt kan eens contact opnemen met Free Records shop, ik hoorde van meerdere mensen al dat die sponsering heel intressant vonden en zijn gaan sponseren voor andere websites. Wellicht heb je een kans.

adje
17/08/05, 19:34
Adsense had ik al een hele tijd geleden geprobeerd, maar dat leverde niet de gewenste reultaat op. En Adsense is ook 'pay-per-click'.

FreeRecordShop heeft een soort programma waarbij je een bepaald % krijgt als mensen via jou site doorklikken en een product op hun site kopen. Dat is opnieuw een soort 'pay-per-click'. Zulke deals hebben Bol.com etc. ook, maar dat is niet echt wat ik zoek. Of bedoelde je iets anders?

CharlieRoot
17/08/05, 19:42
Ik bedoelde wat anders;

Laatst heb ik een ontwerp voor een site gemaakt die alles gesponserd kreeg. Ik zat dus bedrijfsmatig een layout te maken wat indirect door de Free Record Shop betaald werd, aldus de klant. Deze persoon had een site voor jongeren met 1000 unieke bezoekers per dag en is gewoon gaan 'vragen' om sponsering bij de betreffende winkel in zijn/haar woonplaats

--edit
En google levert hier altijd goed resultaat op, beter dan alle andere klik banners.

cridea
17/08/05, 23:36
Denk vanuit de adverteerder, wanneer zou jij willen adverteren op jouw site, wat maakt het interessant, welke doelgroep komt er.

adje
18/08/05, 14:51
@ CharlieRoot: Thx ik zal het checken (FRS).

@byh: Als ik de adverteerder was zou ik best op m'n eigen site willen adverteren, maar wat ik me afvroeg in m'n eerste post is HOE bereik ik de adverteerders (die voor een bepaald bedrag per maand een banner op de site willen zetten). :)

adje
18/08/05, 15:19
Origineel geplaatst door CharlieRoot
Deze persoon had een site voor jongeren met 1000 unieke bezoekers per dag en is gewoon gaan 'vragen' om sponsering bij de betreffende winkel in zijn/haar woonplaats


ik dacht dat er stond 1000 uniek per maand.. :D ja met 30000 bezoekers per maand kun je dat wel doen ja, maar is 7500 ook genoeg is de vraag..

rxr
12/10/05, 21:41
bedoel je gewoon een banner boven je site en daar 50 € per maand voor vragen of

dat kan gerust

catogorie jongeren: zijn vast genoeg sponsoren voor

maar jah de vraag is welke

als ik jouw was moet je denken als een adverteerden en de jongeren

wat willen de jonger willen ze bijv condooms mail je naar een condoom geval het is maar een voorbeeld ( ik zou persoonlijk niet bellen) want ik kan niks goed overbrengen maar bellen is wel de beste manier want mail zien ze vaak snel als spam