PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen SIG Telehousing in Groningen



jinxedworld
17/08/05, 16:29
Naar aanleiding van een spinoff in dit (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=74907) topic heb ik hier een draadje geopend om vervuiling van het andere topic te voorkomen.

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen in SIG. Ik heb een server staan in het netwerk van ADIX, en een 4-tal servers in het netwerk van Duocast. Ik heb met beide partijen geen enkel probleem, alles draait als een trein, er is genoeg ruimte om uit te breiden en het zijn ontzettend relaxte mensen.

De beveiliging is scherp, goed bij de tijd, en als je iets aan het doen bent wat lang duurt loop je even prettig naar de koffieautomaat (free coffee! jaja!!) en gaat gezellig bij de beveiliging zitten babbelen. En ze beveiligen ook nog eens goed :-)

Bereikbaarheid is gewoonweg fantastisch. Ik zit er letterlijk 5 minuten bij vandaan, en dat is heel praktisch als er eens iets hardwarematigs aan de hand is.

Er zijn inderdaad nog geen budget Amsterdamprijzen, maar ik zoek geen budget-colo, ik verhuur geen budget-servers, en ik lever geen budget-diensten. Voor kwaliteit zit ik daar prima!

jinxedworld
17/08/05, 16:32
@eMiz0r
Babbel maar een eind weg :)

@NB-Gerd
De prijzen vallen me best mee. Het kost me veel meer als ik een keer naar Amsterdam en omstreken moet om dingen te corrigeren :)

eMiz0r
17/08/05, 16:46
Zitten ook via ADIX in SIG. Prima partij om bij te hosten en lui waar je gerust even een bak koffie mee kunt komen drinken :)

Als ik me niet vergis zit Willem hier ook op wht.nl.

jinxedworld
17/08/05, 17:10
Klopt, Willem zit hier ook.
Het enige nadeel van ADIX is dat er maar een link ligt (Essent). Dit is wel een goede verbinding, maar voor zover ik weet is er nog geen extra lijn naast gelegd (correct me if i'm wrong). Vandaar dat ik mijn eigen servers bij Duocast inhang. Hier zijn iets meer links.

Het zijn inderdaad prima lui! ADIX en Duocast trouwens :D

NB-Gerd
17/08/05, 17:43
wat me verontrust bij adix is dat de kennis minimaal is.
ZIS had heeft er een rack en krijgt gewoon prefixes binnen van adix (not right) tevens betaal ik nu nog geen 10 cent per gig voor goede kwaliteit, en dan kan 2x per maand naar adam goed uit (mocht het zovaak zijn)

Verder vind ik SIG een mooie locatie en er staan mooie kasten die redelijk gekoeld zijn.

Mag ik vragen wat jullie prijzen in SIG zijn via adix?

bv een half rack met 5 mbit average

jinxedworld
17/08/05, 17:50
Wil ik je wel even per PB sturen. Kan je die eens aanzetten?

NB-Gerd
17/08/05, 17:54
Done, maar euh dit was mijn laatste bericht op Wht.nl ik ga niet mee doen aan een forum waar toch niet normaal gepraat mag worden.

Best jamer want er lopen toch bepaalde leuke mensen tussen.

Ik doe niet mee met dit soort punten games.
Blijkbaar worden mijn reacties niet gewardeerd door het beheer van WHt.

See yah!



NB-Gerd,

You have been issued a warning by Domenico on the account of onzinnige post/reply!
You now have 1 Warning Points.
The ban limit is currently set to 25 Total Warning Points.

Thanks,
webhostingtalk.nl team.

Fabian
17/08/05, 18:25
Het groningse gebeuren heeft veel potentie. Qua trafficprijzen denk ik dat het aardig in de buurt kan komen bij de dumpprijzen zoals in amsterdam. Rackspace is helaas iets duurder.

Maar wanneer je in die omgeving woont zijn de iets hogere rackspace kosten snel terug verdiend.

Er zijn veel mensen die blind staren op die GN-IX en het vervolgens maar niks vinden omdat er relatief minder members aan hangen dan aan bijv een AMS-IX. Erg spijtig want ook zonder IX kun je naar mijn idee een prima verbinding hebben.

Zoiah
17/08/05, 19:23
Wij (Zylon) zitten nu 3 maand in SIG Telehousing waar we zelf een netwerk (http://www.as8312.net/weathermap.html) opgebouwt hebben.

Het datacenter zijn we vrij tevreden over. Het ziet er goed uit, aanmelden en dergelijke gaat altijd prima en er zit ook vaak wat prettigs achter de balie (het oog wil ook wat. ;)).

Het is nog wel jammer dat er weinig (grote) carriers in Groningen zitten, maar bijna alle verkeer gaat uiteindelijk toch naar Amsterdam en het valt wel redudant op te zetten, dus dat maakt nog niet zo veel uit.

De rackprijzen zijn nog wel iets hoger dan in Amsterdam, maar het is veel goedkoper dan bv. een KVM over IP switch of een stevige storing. En voor onderhoud of je klanten de servers showen is het natuurlijk ook veel handiger.

De reden die wij meestal horen waarom mensen niet naar Groningen willen is vanwege acties van de GNIX en NGH van vroeger, maar NGH is weg en de GNIX wordt ook steeds professioneler, dus iedereen moet nu maar naar Groningen verhuizen. ;)

Overigens heeft ADIX tegenwoordig wel een GNIX poort naast hun Essent transit.

Digiover
17/08/05, 19:33
OT: Hallo, nog meer Groningers hier :-)

jinxedworld
17/08/05, 20:40
Het stikt ervan :P

Fabian
17/08/05, 22:06
Zoveel groningers en toch maar zo weinig rackspace benut. Wat gaat er fout ? ;)

jinxedworld
17/08/05, 22:08
Working on it :P

Fabian
17/08/05, 22:09
Bier voor jou, de volgende keer dat ik in groningen ben ;)

jinxedworld
17/08/05, 22:41
Met een beetje mazzel binnenkort een grote klant binnen, en misschien gaan ik in samenwerking met een partner een half rack bij jullie afnemen, maar da's nog even afwachten (alhoewel het wel behoorlijk dichtbij lijkt te komen).

Laat het biertje maar komen, no problem :)
(laatste keer dat ik ergens een biertje heb gedronken werd ik de kroeg uitgebeld ivm storing, hopen dat dat nu maar niet gebeurd :D )

XS-24
18/08/05, 00:53
Hier ook een "bijna groninger" :D.

Trolink
18/08/05, 01:35
Jammer dat ze de prijzen niet online zetten, ben wel benieuwd, het is in ieder geval stukken dichterbij als Amsterdam.

jinxedworld
18/08/05, 07:43
Geef eens een belletje naar Adix of Duocast. Op http://www.duocast.net staan wel wat prijzen hoor.

eMiz0r
18/08/05, 08:24
Wij bieden ook colo aan in SIG, dus mocht hier interesse in zijn geef je maar even een pb of mail.

Cybafish
18/08/05, 17:53
't is zo zonde om als niet-Groninger een gebeuren in Groningen op te zetten. Immers, zoals al eerder gezegd werd, uiteindelijk gaat 90% van je traffic toch weer naar Amsterdam. Dat betekent dus dat je méér betaalt voor een uiteindelijk tragere verbinding...

Zoiah
18/08/05, 18:33
Origineel geplaatst door Cybafish
't is zo zonde om als niet-Groninger een gebeuren in Groningen op te zetten. Immers, zoals al eerder gezegd werd, uiteindelijk gaat 90% van je traffic toch weer naar Amsterdam. Dat betekent dus dat je méér betaalt voor een uiteindelijk tragere verbinding...

Das niet helemaal waar. Voor best veel mensen is Groningen dichterbij dan Amsterdam. Voor mij als Drent iig wel. :)

En als backuplocatie is het ook een optie.

Overigens, Zylon doet ook colocatie in Groningen. ;)

eMiz0r
18/08/05, 21:00
Origineel geplaatst door Cybafish
't is zo zonde om als niet-Groninger een gebeuren in Groningen op te zetten. Immers, zoals al eerder gezegd werd, uiteindelijk gaat 90% van je traffic toch weer naar Amsterdam. Dat betekent dus dat je méér betaalt voor een uiteindelijk tragere verbinding...

Het gaat voornamelijk om logistieke redenen. Wat denk je dat tegenwoordig een ritje Amsterdam kost? Met die stijgende benzineprijzen.. :P Bovendien is je personeel langer onderweg en ben je dus duurder uit. Het is niet zo heel erg simpel zoals je het nu voorstelt :)

WillemGn
20/08/05, 14:13
Blij dat de recenties over het algemeen goed zijn :) Maar zoals veel dingen, hebben we een beetje het kip-en-het-ei verhaal. We hebben geinvesteerd in kasten en transit na het faillissement van NGH, en met veel gepruts hebben we het voor elkaar gekregen om het SIG Telehouse te betrekken. Laten we eerlijk zijn dat dat vooral goodwill was van het SIG, want er was een grote huurder die het hele gebouw ook wel had kunnen betrekken.

Providers willen een goede case opzetten om een POP in Groningen te plaatsen, dus voorlopig moeten we het doen met lokale providers. Als wij als ADIX namelijk gaan beginnen met transit uit Amsterdam te betrekken, dan krijgen we nooit een serieuze provider naar Groningen. Natuurlijk zijn we niet te benauwd een dedicated 1GB fiber af te nemen via Northern Lightrail, maar dan moeten daar natuurlijk wel klanten voor zijn! :) Tot nu toe zijn klanten over het algemeen tevreden; iedere leverancier/hoster/ISP (ADIX, Zylon, Duocast, SoHosted en Brainstorm en mensen die ik vergeet te noemen) heeft goede uptimes en er is voor zover ik weet geen enkele reden te bedenken waarom er niet voor Groningen gekozen zou worden. Toegegeven: het netwerk is nog geen Amsterdam, maar daar is ook even tijd voor nodig en vooral massa's klanten.

En nog heb ik een persoonlijk mening over de prijzen; Groningen is niet te duur, Amsterdam is gewoon te goedkoop! Overigens zal ADIX over enkele weken een verbouwde site hebben met inzichtelijke prijzen. Tot die tijd doen we het telefonisch en via de mail.

NB-Gerd
21/08/05, 02:47
Wat maakt benzine nou uit? je krijgt 18 cent per kilometer terug van de belastingdienst die je mag aftrekken van je omzet belasting.

Dus euh 2x per week naar adam?

Teruggave belasting: 800km x 4 = 3200 x 0.18 = 576 euro

Werkelijke benzine kosten: 8 x 40 euro = 340 euro
Werkelijke gas kosten: 8 x 18 euro = 173 euro

Tel uit je winst


Wat betreft zylon, neem even contact met mij op voordat je zaken gaat doen.

ChemicalWH
21/08/05, 03:08
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wat maakt benzine nou uit? je krijgt 18 cent per kilometer terug van de belastingdienst die je mag aftrekken van je omzet belasting.

Dus euh 2x per week naar adam?

Teruggave belasting: 800km x 4 = 3200 x 0.18 = 576 euro

Werkelijke benzine kosten: 8 x 40 euro = 340 euro
Werkelijke gas kosten: 8 x 18 euro = 173 euro

Tel uit je winst


Wat betreft zylon, neem even contact met mij op voordat je zaken gaat doen.


18 cent per kilometer? dat zou inderdaad winstgevend uitkomen :-/ wellicht niet zo HEEL veel winst gezien mijn auto 1 op 4 rijdt :-[ (jeep grand cherokee).. maar toch :)

Ik zal hierover eens contact met de accountant opnemen, het klinkt een beetje te onwerkelijk..

Ruud

Fabian
21/08/05, 09:33
Origineel geplaatst door WillemGn
Providers willen een goede case opzetten om een POP in Groningen te plaatsen, dus voorlopig moeten we het doen met lokale providers. Als wij als ADIX namelijk gaan beginnen met transit uit Amsterdam te betrekken, dan krijgen we nooit een serieuze provider naar Groningen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zolang je afhankelijk bent van die ene transit lijn van @home zullen potentiele klanten er minder vertrouwen in hebben dan wanneer je er minstens twee hebt. En gelijk hebben ze want je hebt ongetwijfeld zelf gemerkt wat er vorige week gebeurde toen @home twee maal flapte.

Minder klanten betekend minder traffic. Wij, Duocast, hebbenbesloten wel transit uit Amsterdam op te pikken. Zodra er genoeg traffic doorheen wordt geduwd kun je een leuke commitment doen richting een partij die vervolgens misschien lokaal een pop wil bouwen.

Fabian
21/08/05, 09:36
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wat maakt benzine nou uit? je krijgt 18 cent per kilometer terug van de belastingdienst die je mag aftrekken van je omzet belasting.

Dus euh 2x per week naar adam?

Teruggave belasting: 800km x 4 = 3200 x 0.18 = 576 euro

Werkelijke benzine kosten: 8 x 40 euro = 340 euro
Werkelijke gas kosten: 8 x 18 euro = 173 euro

Tel uit je winst


En de 3 uur dat jij onderweg bent van groningen naar amsterdam kost niks ? Goedkope voor de baas.

De 1,5 uur dat je server plat ligt vinden je klanten ook fijn ?

Dit zijn wel punten die je mee kunt nemen bij je volgende berekening ;)



Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wat betreft zylon, neem even contact met mij op voordat je zaken gaat doen.

Ik weet niet wat je hiermee probeert te bereiken, maar stop er gewoon mee.

Sander-
21/08/05, 09:53
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wat maakt benzine nou uit? je krijgt 18 cent per kilometer terug van de belastingdienst die je mag aftrekken van je omzet belasting.

Dus euh 2x per week naar adam?

Teruggave belasting: 800km x 4 = 3200 x 0.18 = 576 euro

Werkelijke benzine kosten: 8 x 40 euro = 340 euro
Werkelijke gas kosten: 8 x 18 euro = 173 euro

Tel uit je winst


Wat betreft zylon, neem even contact met mij op voordat je zaken gaat doen.

Op dit moment rijd ik 1 keer per week op en neer vanuit groningen naar culemborg, wat kwa afstand ongeveer gelijk is aan amsterdam. Ik vind je berekening leuk hoor, maar je denkt duidelijk niet na...

1: Waar laat jij je auto in deze berekening? Die zal toch ook onderhoud en APK moeten hebben?

2: Waar is de wegenbelasting?

3: Wat nou als er eens file staat en je een uur later bent? Dan is je service gelijk een stuk slechter dan die van iemand die binnen 5 minuten er staat voor zijn klanten. Om nog niet te spreken over de extra benzinekosten waar jij op wil "verdienen"

Fabian
21/08/05, 10:08
Origineel geplaatst door WE-Create!
1: Waar laat jij je auto in deze berekening? Die zal toch ook onderhoud en APK moeten hebben?

2: Waar is de wegenbelasting?


Dat is voor velen hier vrij simpel. Men mene de auto van paps en mams... en klaar :)

Sander-
21/08/05, 10:35
Origineel geplaatst door Fabian


Dat is voor velen hier vrij simpel. Men mene de auto van paps en mams... en klaar :)

tuurlijk, maar het blijft het feit dat als normaal bedrijf je daar ook rekening mee moet houden....

ju5t
21/08/05, 11:25
Daarnaast rijden er in Groningen alleen tractors toch? ;)

En punt 3, zelfs al zou het gigantisch veel kosten om een storing te verhelpen. Ik zou liever 100 euro meer betalen en binnen 5 minuten een oplossing hebben in plaats van 100 euro besparen en 4 uur downtime.

NB-Gerd
21/08/05, 19:39
LOL, zo doe ik er wel 3 uur over idd HAHA hihi

Hij heeft wel een beetje gelijk opzich maar 3 uur naar adam is wel erg lang.
ik doe er +- 100min over, bij echte problemen helpt me provider me of roep ik 1 van me freelance medewerkers in amsterdam.

Dus die vlieger gaat niet op.

Wat ik alleen bedoel te zeggen is dat bedrijven bijna gratis kunnen auto rijden. Tuurlijk moet je zelf een auto aanschaven enz. die krijg je jammer genoeg niet kadoo van de belastingdienst. :D

Zou wel leuke reclame zijn: Starters premie: Bmw z3 met G3 gas installatie

Fabian
21/08/05, 23:11
Origineel geplaatst door NB-Gerd
LOL, zo doe ik er wel 3 uur over idd HAHA hihi

Hij heeft wel een beetje gelijk opzich maar 3 uur naar adam is wel erg lang.
ik doe er +- 100min over, bij echte problemen helpt me provider me of roep ik 1 van me freelance medewerkers in amsterdam.


De 3 uur die ik eerder noemde was voor een retourtje. De tijd dat je terug moet telt ook he.

Zojuist 1,5 uur over gedaan wat alleen lukt als 't erg rustig is.

eMiz0r
22/08/05, 09:06
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wat maakt benzine nou uit? je krijgt 18 cent per kilometer terug van de belastingdienst die je mag aftrekken van je omzet belasting.

Dus euh 2x per week naar adam?

Teruggave belasting: 800km x 4 = 3200 x 0.18 = 576 euro

Werkelijke benzine kosten: 8 x 40 euro = 340 euro
Werkelijke gas kosten: 8 x 18 euro = 173 euro

Tel uit je winst


Wat betreft zylon, neem even contact met mij op voordat je zaken gaat doen.

Zou iemand me kunnen vertellen in hoeverre dit waar is? Volgens mij mag je als eigenaar/directeur 18 eurocent per kilometer belastingvrij vergoeden, maar dat krijg je niet zomaar van de belastingsdienst in handen zover ik weet? Of ik heb weer wat nieuws geleerd..


wellicht niet zo HEEL veel winst gezien mijn auto 1 op 4 rijdt

Als je 1 op 4 rijdt plank je wel continu! Ik doe 1 op 6 met een V8 5.2 op gas :P

Sander-
22/08/05, 09:46
Origineel geplaatst door Fabian


De 3 uur die ik eerder noemde was voor een retourtje. De tijd dat je terug moet telt ook he.

Zojuist 1,5 uur over gedaan wat alleen lukt als 't erg rustig is.

Amsterdam is kut om te rijden, je kan de laatste 50 km niet meer lekker blazen... Daarvoor de a7 kan je altijd ff kijken hoe harde de auto wil ;)

DutchTSE
30/08/05, 18:45
Origineel geplaatst door WE-Create!


Amsterdam is kut om te rijden, je kan de laatste 50 km niet meer lekker blazen... Daarvoor de a7 kan je altijd ff kijken hoe harde de auto wil ;)
true :p

hoe houden jullie trouwens het aantal km bij? gewoon noteren of heb je daar op de een of andere manier ook bewijs van? ik heb eigenlijk alleen de benzinebonnetjes bewaard tot nu toe (volle tank wegrijden, en weer voltanken als je thuis komt) :)

djalken
30/08/05, 19:23
Als je auto op naam van de zaak staat mag je alle benzine + wegenbelasting + overige kosten (onderhoud oa) aftrekken als kosten, je moet wel rekening houden met bijtelling als je de auto ook privé gebruikt (bij meer dan 500 km per jaar heb je al bijtelling)

Als je zakelijke kilometers maakt met je privé auto moet je dat bijhouden en krijg je 18 cent per kilometer van je zaak(mag je dus opgeven als kosten), je mag dus niet de benzine en andere kosten aftrekken als je auto privé is!


Die 18 cent geef je op als kosten en gaan van je winst af, niks te doen met de omzetbelasting dus! omzetbelasting gaat over BTW, die krijg je niet terug ofzo

zie ook -> http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/autokosten/

Mensen die denken dat autorijden bijna gratis is voor ondernemers zitten goed verkeerd

aviestar
14/04/08, 13:19
Ook wij zitten sinds een maand of 3 nu in het SIG telehouse en bevalt tot zover zeer goed

Helaas hebben wij nog niet zoveel capaciteit nodig om een hele rack af te nemen maar dit zal op korte termijn er wel aankomen

Verder vinden wij de verbinding zeer goed en DC ziet er netjes uit en goed beveiligd 24/7

Wij hebben voor Groningen gekozen vanwege wij dan maar 15 minuten rijden van onze servers af zitten wij hebben er op dit moment 2 hangen in het DC van Groningen

Wij lopen erover te denken dit over te laten zetten naar de Eemshaven vanwege dit voor ons noch sneller aan te rijden is

Verder zijn wij dus uitermate tevreden over SIG

Keizer
14/04/08, 14:05
Leuke schop van een 3 jaar oude topic, heb ik die hele topic voor niets zitten lezen :D

Wij zullen op termijn ook eens overgaan op Groningen, maar wanneer?