PDA

Bekijk Volledige Versie : VoIP en fax



lumomm
16/08/05, 18:24
Ik ben opzoek naar een VoIP aanbieder die nummer kan.mag proteren en een soort eFax dienst aanbied. Zoals eFax dus.

Wie heeft met zo'n aanbieder ervaring?

Tevens is het ook handig als zij voicemail aanbieden.,

hostlogic.nl
16/08/05, 22:50
Ik heb goede ervaringen met www.budgetphone.nl, maar ik weet niet of zij ook fax-over-IP ondersteunen. Ze zijn in ieder geval goedkoop en het porteren van ons nummer ging vlekkeloos.

Groet, Nick

Timmerman
27/08/05, 20:00
Ik maak ook al een tijdje gebruik van budgetphone en ben er over het algemeen tevreden mee.

Over de kwaliteit van het geluid ben ik echter niet echt te spreken. We hebben constant last van gekraak en korte stiltes. Ik dacht eerst dat dit aan de kwaliteit van onze internetverbinding lag, maar toen ik het bugetphone nummer liet doorschakelen naar een mobiel nummer, bleek het al net zo slecht te zijn. Ligt dus waarschijnlijk aan hun kant.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem.

XBL
27/08/05, 20:29
Ik hoorde van iemand anders dat de kwaliteit goed was van hun. Heb zelf dan ook gisternacht een nummertje besteld voor onze IVR server. Als het tegenvalt, gaan we kijken naar andere aanbieders (10 euro per jaar is niet zo erg, voor een prepaid accountje).

Jochem

hostlogic.nl
28/08/05, 01:04
Een goed alternatief is volgens mij www.optibel.nl, ik heb hier nog geen ervaring mee, maar binnenkort wel. Ze zijn wat duurder dan budgetphone, maar schijnen ook wat meer diensten te bieden waardoor het een volwaardig alternatief voor KPN is (bijvoorbeeld toets 5 bij bezet e.d.).