PDA

Bekijk Volledige Versie : Meningen Synssans gevraagd



joriz
16/08/05, 00:16
Jullie kennen het bedrijf Synssans vast wel van dit forum maar nu wil ik toch graag meer horen over meningen en ervaringen bij dit bedrijf.

Graag wil ik horen wat jullie van de service, netwerk en de locatie vinden?

Zelf heb ik nog geen ervaringen op dit forum gevonden en op andere sites

Wido
16/08/05, 10:25
Als ik op hun website kijk zie ik dat ze vooral gebruik maken van de meeste goedekope oplossing om een netwerk op te zetten:

Synssans heeft hier haar eigen netwerk gebouwd (AS34806) met daarin de volgende verbindingen: NL-IX, FreeBIX, OpenPeering, Cybercom.

Dat zijn allemaal zeer goedkope verbindingen, maar enige transit kan ik niet vinden.

In Nederland zal je daardoor leuk te bereiken zijn, maar vanuit het buitenland een stuk minder.

Maico
16/08/05, 10:39
Beste,

Wij hebben een tijdje ook bij hun gestaan, maar dan via een ander bedrijf.
Op het netwerk van hun was iig niks aan te merken (nooit last van lag, packetloss etc).

royen99
16/08/05, 11:01
Wij hebben een volledig rack by Synssans staan en eigenlijk geen klachten, ook niet qua buitenlandse klanten & gamers.

Vanuit onze kant een aanrader.

host3000
16/08/05, 12:28
Origineel geplaatst door Wido
.......In Nederland zal je daardoor leuk te bereiken zijn, maar vanuit het buitenland een stuk minder.

?????

mdf
16/08/05, 12:31
Origineel geplaatst door Wido

In Nederland zal je daardoor leuk te bereiken zijn, maar vanuit het buitenland een stuk minder.

Volgens mij snap jij het niet helemaal :)

Voor de duidelijkheid;

NL-IX peeren we met Nederlandse ISP's
FreeBIX peeren we met Belgische en een aantal Duitse ISP's
Openpeeringen krijgen we 30.000 routes van, voornamelijk NL
Cybercom krijgen we een full table van, dus het hele internet
Rokscom krijgen we een full table van, dus het hele internet

Lijkt mij dat wij op deze manier een zeer goede verbinding kunnen leveren.

blerry
16/08/05, 12:31
Ik heb zelf twee servers hangen in het netwerk van synssans en ben zeer tevreden over de diensten die ze leveren.

Daarvan is er één een gameserver die goed bereikbaar is vanuit het buitenland.

Wido
16/08/05, 12:37
Origineel geplaatst door Synssans


Volgens mij snap jij het niet helemaal :)

Voor de duidelijkheid;

NL-IX peeren we met Nederlandse ISP's
FreeBIX peeren we met Belgische en een aantal Duitse ISP's
Openpeeringen krijgen we 30.000 routes van, voornamelijk NL
Cybercom krijgen we een full table van, dus het hele internet
Rokscom krijgen we een full table van, dus het hele internet

Lijkt mij dat wij op deze manier een zeer goede verbinding kunnen leveren. Ik snap het wel, maar je hebt zelf geen directe aansluitingen, alles moet via een Peering gaan, er zijn geen directe transits aanwezig.

Daarom ben je in het buitenland wel te bereiken, maar kan het via een kortere route.

Zo kan je inderdaad kosten drukken, maar of het altijd even efficiënt werkt?

mdf
16/08/05, 12:40
Origineel geplaatst door Wido
Ik snap het wel, maar je hebt zelf geen directe aansluitingen, alles moet via een Peering gaan, er zijn geen directe transits aanwezig.

Daarom ben je in het buitenland wel te bereiken, maar kan het via een kortere route.

Zo kan je inderdaad kosten drukken, maar of het altijd even efficiënt werkt?

En nog snap je het niet; we krijgen geen transit via peering; zoals je misschien weet mag dat niet over een ix.

We hebben directe gigE verbindingen met Cybercom en Rokscom waarover we transit afhandelen.
Het zal wellicht 1 hop schelen, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand last heeft van die 1ms.
Overigens zijn we op dit moment ook in gesprek met Global Crossing voor deafname van transit.

XS-24
16/08/05, 12:42
Maakt toch niks uit, gaat erom dat ze goed bereikbaar zijn.

royen99
16/08/05, 12:46
En dat is in elk geval zo.

joriz
16/08/05, 12:54
Eigenlijk vroeg ik vooral om klanten ervaringen.

Zelf had ik ook wel door dat een traceroute van uit Nieuw Zeeland het helemaal niks uit maakt dat er een hop tussen zit (1 ms of 250 ms is niks!).
Daarom wil ik graag meer weten van de omgang met klanten, service etc..

royen99
16/08/05, 14:13
Eigenlijk ook geen klachten. Melchior is goed te bereiken als je ze nodig heb, zowel telefonisch als via mail en er wordt duidelijk gecommuniceerd.

Wel jammer dat er voor rDNS (nog) geen self-service control-paneltje is, maar deze zou in de maak zijn. Momenteel een mailtje naar ze, en binnen een paar uurtjes staat deze er in.

Cybafish
16/08/05, 14:17
Origineel geplaatst door Wido
Als ik op hun website kijk zie ik dat ze vooral gebruik maken van de meeste goedekope oplossing om een netwerk op te zetten:

Synssans heeft hier haar eigen netwerk gebouwd (AS34806) met daarin de volgende verbindingen: NL-IX, FreeBIX, OpenPeering, Cybercom.

Dat zijn allemaal zeer goedkope verbindingen, maar enige transit kan ik niet vinden.

In Nederland zal je daardoor leuk te bereiken zijn, maar vanuit het buitenland een stuk minder.

OpenPeering goedkoop? :D

Ik ken wel goedkopere oplossingen voor NL-transit... (Wido, zoek eens op wikipedia wat peering betekent ;))

Er zijn genoeg partijen in NL die hun peering routes doorverkopen (in weze dus hetzelfde als OpenPeering) tegen +/- 50-100 euro p/m voor 100Mbit, bij OpenPeering betaal je toch significant meer. (25717 routes)

Wido
16/08/05, 14:20
Origineel geplaatst door Cybafish


OpenPeering goedkoop? :D

Ik ken wel goedkopere oplossingen voor NL-transit... (Wido, zoek eens op wikipedia wat peering betekent ;))

Er zijn genoeg partijen in NL die hun peering routes doorverkopen (in weze dus hetzelfde als OpenPeering) tegen +/- 50-100 euro p/m voor 100Mbit, bij OpenPeering betaal je toch significant meer. (25717 routes) Uhm, ik snap best wat peering betekend, ben niet achterlijk.

Het feit is alleen, ze hebben alleen maar peerings, maar directe aansluitingen op transits (level3, interoute, t-systems) zijn er niet, dat wordt allemaal via een derde partij geregeld.

XF-RICK
16/08/05, 14:22
Origineel geplaatst door Cybafish


OpenPeering goedkoop? :D

Ik ken wel goedkopere oplossingen voor NL-transit... (Wido, zoek eens op wikipedia wat peering betekent ;))

Er zijn genoeg partijen in NL die hun peering routes doorverkopen (in weze dus hetzelfde als OpenPeering) tegen +/- 50-100 euro p/m voor 100Mbit, bij OpenPeering betaal je toch significant meer. (25717 routes)

Ik denk dat hij bedoelt, dat het vergeleken met AMS-IX een stuk goedkoper is.

Openpeering is ook niet overdreven duur, bij 100 Mbit betaal je relatief veel. Neem maar eens een gig af, dan merk je dat het een stuk goedkoper is dan je AMS-IX en geen onderhoudskosten kent.

;)

Fabian
17/08/05, 11:24
Origineel geplaatst door Wido
Uhm, ik snap best wat peering betekend, ben niet achterlijk.

Het feit is alleen, ze hebben alleen maar peerings, maar directe aansluitingen op transits (level3, interoute, t-systems) zijn er niet, dat wordt allemaal via een derde partij geregeld.

Nogsteeds een beetje vreemde gedachte 'ze hebben alleen maar peerings'. Ook je transit verbinding is een peering. De meeste transit partijen zijn zelf ook geen tier-1 en hebben dus weer verbindingen met andere transit boeren. Er zit nu gewoon dus 1 laag tussen, rokscom of cybercomm.

Neem je cogent als 'directe transit' dan den k ik dat je slechter af bent dan wanneer je van een partij transit krijgt die zelf betere transit lijntjes heeft.

mdf
17/08/05, 11:31
Origineel geplaatst door royen99
Momenteel een mailtje naar ze, en binnen een paar uurtjes staat deze er in.

Hi, ik heb geen mailtje ontvangen naar ik weet; of lees ik het verkeerd? :)

royen99
17/08/05, 11:34
Origineel geplaatst door Synssans


Hi, ik heb geen mailtje ontvangen naar ik weet; of lees ik het verkeerd? :)

Je las het goed, ik schreef het alleen een beetje (erg) krom :) Bedoeld werdt, Op het moment dat je ze mailt dan .... :)

mdf
17/08/05, 11:34
Origineel geplaatst door royen99


Je las het goed, ik schreef het alleen een beetje (erg) krom :) Bedoeld werdt, Op het moment dat je ze mailt dan .... :)

Oke dan is het goed :)

Ps. mocht het spoed hebben, dan hebben we altijd nog het 24/7 storingsnummer.