PDA

Bekijk Volledige Versie : Luna.nl Waterschade



BoX
12/08/05, 18:09
http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/08/internet_loopt.html

Je zult er maar zitten !

Dennis
12/08/05, 18:27
Heel slecht voor de reputatie van Luna lijkt me zo.

Dit zou in mijn ogen eigenlijk ook niet mogelijk moeten zijn bij een datacentrum die zich wil kunnen meten met Redbus, TeleCity e.d.

BoX
12/08/05, 18:34
Tja shit happens ... alles KAN gebeuren .. maar dit gaat ze wel problemen geven denk ik.

Maar je zou denk ik toch wel mogen verwachten dat er bij de bouw / keuze van een datacentre duidelijk gelet moet worden op de vocht openingen / afsluitingen / isolatie van het geheel.

snaaps
12/08/05, 18:40
zeg ik neem aan dat zij geen eigen datacentrem hebben.
waar staan die apparaten dan van hun?

(ben ik ff blij dat mijn server 2 verdiepingen hoog staan)

WilloW
12/08/05, 18:42
Jammer geen webcam te vinden :P

Ik denk dat ik maar in de auto stap om zwembandjes te brengen voor die verzopen servers :P

Proxio
12/08/05, 18:46
Origineel geplaatst door snaaps
zeg ik neem aan dat zij geen eigen datacentrem hebben.
waar staan die apparaten dan van hun?

(ben ik ff blij dat mijn server 2 verdiepingen hoog staan)

Luna heeft voor zover ik weet wél een eigen datacenter!

Randy
12/08/05, 18:51
Ze nemen surfen dan ook wel heel erg serieus...

Eigen DC; Volgens mij was Luna samen met Intermax de bouwer van R-IX, Rotterdan Internet-Exchange ergens eind 2002. Maar meer dan http://www.r-ix.nl/ valt er niet te vinden... Hebben die het DC in een kelderbox van een flat ofzo...

Randy
12/08/05, 18:59
informatique ligt er dus ook uit, wou net die Hitachi's 250 Gb voor 99 euro bestellen :-(

http://www.nic.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?uitgebreid=C HECKED&domein=informatique.nl&zoek.x=26&zoek.y=4

Randy
12/08/05, 19:03
En beide DNS-servers op dezelfde locatie, dat is 'not done'

luser
12/08/05, 19:22
http://hardware.localhost.nl/?ct=nth&pic=/pictures/2001-2003/19inch/server03.jpg

Fototje van bij luna (met url spelen krijgt je er nog meer).

Zijn al ouder maar mij is verteld dat deze fotos van bij hun komen (op een van fotos kan je trouwens servernaam lezen)

EDIT:
Deze dus: http://hardware.localhost.nl/?ct=nth&pic=/pictures/2001-2003/19inch/server04.jpg

Staat duidelijk bgp1.routers.luna.net

Wido
12/08/05, 19:45
Dat ziet er nogal goedkoop uit...

Randy
12/08/05, 20:01
Wel verhoogde vloeren, hoe kan de boel dan verzuipen?

P.s.; Wido; Hoe ging het onderhoud vannacht? Zag jullie er nog een tegel uittrekken op de webcam.

mdf
12/08/05, 20:17
Origineel geplaatst door Randy
Wel verhoogde vloeren, hoe kan de boel dan verzuipen?


Het water is van boven gekomen, letterlijk dus :)

luser
12/08/05, 20:20
Ze waren nogal bang voor kortsluiting hoorde ik.

BoX
12/08/05, 20:36
Doe mij een RE-BOOOOT ;)

Wido
12/08/05, 22:20
Origineel geplaatst door Randy
Wel verhoogde vloeren, hoe kan de boel dan verzuipen?

P.s.; Wido; Hoe ging het onderhoud vannacht? Zag jullie er nog een tegel uittrekken op de webcam. Onderhoud ging goed.

We hebben nu nieuwe cams op webcam.pcextreme.nl , staan direct op onze racks gericht.

cashmere
13/08/05, 06:50
Origineel geplaatst door Randy
Wel verhoogde vloeren, hoe kan de boel dan verzuipen?


Ooit gehoord van bvb appartementencomplexen die op 8 hoog ook water ter beschikking hebben voor hun bewoners? :) Kan dus ook van bovenaf komen.

cashmere
13/08/05, 06:53
Origineel geplaatst door cashmere


Ooit gehoord van bvb appartementencomplexen die op 8 hoog ook water ter beschikking hebben voor hun bewoners? :) Kan dus ook (in dit geval hoogstwaarschijnlijk) van bovenaf komen.

WH-Tim
13/08/05, 13:24
Origineel geplaatst door Wido
Onderhoud ging goed.

We hebben nu nieuwe cams op webcam.pcextreme.nl , staan direct op onze racks gericht.

Serverruimte ziet eruit als 1 ruitje intikken en servers pikken, of vergis ik me nu?

Wido
13/08/05, 13:26
Origineel geplaatst door WH-Tim


Serverruimte ziet eruit als 1 ruitje intikken en servers pikken, of vergis ik me nu? Nog nooit in RedBus geweest neem ik aan?

Wij staan overigens op de tweede vloer, daar lukt je dat niet. Sowieso staan er geen klanten op de begane grond en daar zitten ook geen ramen.

ff raampie intikken en serves jatten is er niet bij in RedBus.

snaaps
13/08/05, 13:28
Als je idd beter had gekeken zie je dat deze server ruimte zich in redbus bevind.

Tja je kan natuurlijk een ladder meenemen om bij de twee verdieping te komen. maar ik denk zodra jij het terein oploopt met een ladder dat er in ieder geval 1 tot twee mensen naar je toe zullen komen die vragen wat nu precies de bedoeling is.

DutchTSE
13/08/05, 16:49
Origineel geplaatst door snaaps
Als je idd beter had gekeken zie je dat deze server ruimte zich in redbus bevind.

Tja je kan natuurlijk een ladder meenemen om bij de twee verdieping te komen. maar ik denk zodra jij het terein oploopt met een ladder dat er in ieder geval 1 tot twee mensen naar je toe zullen komen die vragen wat nu precies de bedoeling is.
gewoon zegge dat je de ramen komt wassen :D

mguilmot
13/08/05, 18:01
Of gewoon eerlijk zijn: ik kom de servers pikken. Zouden ze het geloven? :p

Emard
15/08/05, 00:59
Origineel geplaatst door mguilmot
Of gewoon eerlijk zijn: ik kom de servers pikken. Zouden ze het geloven? :p

Ligt eraan hoe je het verteld :D

BoX
15/08/05, 12:27
Ik weet niet hoe jullie dat aanpakken .. maar ik heb in Redbus een aparte 'suite' voor mijn 2 valse Duitse herders. Getraind om te doden als iemand mijn servers aanraakt .. en als extra kunnen ze ook een power-cycle initiëren.

Ik had ook een derde .. maar die is verzopen in het Luna pretpark.

robblok
15/08/05, 12:48
@Box ik val bijna van mn stoel af dat is humor

JumpingJack
15/08/05, 13:17
Origineel geplaatst door BoX
Ik weet niet hoe jullie dat aanpakken .. maar ik heb in Redbus een aparte 'suite' voor mijn 2 valse Duitse herders. Getraind om te doden als iemand mijn servers aanraakt .. en als extra kunnen ze ook een power-cycle initiëren.

Ik had ook een derde .. maar die is verzopen in het Luna pretpark.

had je hem maar moeten leren webserver surfen

lumomm
15/08/05, 13:40
Origineel geplaatst door JumpingJack


had je hem maar moeten leren webserver surfen

:D LOL

NB-Gerd
15/08/05, 14:48
Serverruimte ziet eruit als 1 ruitje intikken en servers pikken, of vergis ik me nu?

Het gaat nog makkelijker bij redbus, neem 10 dozen mee vul deze met servers en rij rustig zonder politie achter je aan te krijgen naar huis.

Beveiliging in redbus stinkt behoorlijk.

snaaps
15/08/05, 14:55
Origineel geplaatst door NB-Gerd


Het gaat nog makkelijker bij redbus, neem 10 dozen mee vul deze met servers en rij rustig zonder politie achter je aan te krijgen naar huis.

Beveiliging in redbus stinkt behoorlijk.

Dan heb je ook nog een vals paspoort nodig om binnen te komen!

svbeek
15/08/05, 15:01
Je komt ook wel in redbus binnen zonder id hoor. moet je alleen niet door de weeks komen :)

Wido
15/08/05, 17:35
Origineel geplaatst door NB-Gerd


Het gaat nog makkelijker bij redbus, neem 10 dozen mee vul deze met servers en rij rustig zonder politie achter je aan te krijgen naar huis.

Beveiliging in redbus stinkt behoorlijk. Ok, krijg dan eerst de juiste racks nog open e.d.

En met 10 dozen vol servers loop jij niet weg.

Danger
15/08/05, 17:42
zwem zwem zwem

Emard
16/08/05, 22:27
Origineel geplaatst door Wido
Ok, krijg dan eerst de juiste racks nog open e.d.

En met 10 dozen vol servers loop jij niet weg.

Racks openkrijgen lijkt me geen probleem, gewoon een beetje "gezond" geweld gebruiken en opserdepoeps hij is open. De kwestie is alleen hoe kan ik geweld gebruiken zonder dat iemand het merkt! (vooral met al die streamwebcams bij pcxtreme :D)

XF-RICK
16/08/05, 22:54
Origineel geplaatst door Emard


Racks openkrijgen lijkt me geen probleem, gewoon een beetje "gezond" geweld gebruiken en opserdepoeps hij is open. De kwestie is alleen hoe kan ik geweld gebruiken zonder dat iemand het merkt! (vooral met al die streamwebcams bij pcxtreme :D)

Haakje maken aan het karretje, dan karretje tussen de deur, en trek.....oops nu is ie open :D

CharlieRoot
17/08/05, 17:52
Origineel geplaatst door svbeek
Je komt ook wel in redbus binnen zonder id hoor. moet je alleen niet door de weeks komen :)

Is mij nog maar 1x gelukt, gewoon zeggen dat je daar vaker komt dan doen ze nog wel eens de deur open.

Emard
19/08/05, 19:05
Origineel geplaatst door CharlieRoot


Is mij nog maar 1x gelukt, gewoon zeggen dat je daar vaker komt dan doen ze nog wel eens de deur open.

Beetje belachelijk van redbus, voor het zelfde geld ben jij een serververslaafde gemene dief :D

p4ubenl
27/08/05, 00:16
Als zelfrespecterend DC zorg je voor uiterst hoge beveiligingen tegen inbraak, diefstal, brand etc., alleen word wateroverlast , en dat in NL!, vergeten... helaas nu dus.

Hoeft niet perse via grond te komen, kan ook via dak naar binnen, of indien het in kelder staat / onder NAP, gewoon via plafond/zijmuren..

Mvg. Rick

SebastiaanStok
17/09/05, 18:01
Omg :eek:

http://hardware.localhost.nl/?ct=nth&pic=/pictures/2001-2003/19inch/4.jpg
Dat is moelijk werken...

He kijk een lucht foto :p :D

DutchTSE
18/09/05, 18:47
haha hijs leuk :p

Emard
18/09/05, 19:26
Prachtig! Vooral dat water wat uit het gebouw stroomt maakt het hem. Een DIKKE 10 voor Rollerscapes! :D