PDA

Bekijk Volledige Versie : Powerboot voor 1 PC



Randy
12/08/05, 13:17
LS,

Voor een remote-locatie ben ik op zoek naar een powerboot voor 1 PC, gestuurd via UTP. Wie weet hier een goedkope oplossing voor? (Een 8 poorts APC valt af)
Mogelijk kan het met een UPS?

Systeem;
Het betreft een kabelkrant uitzendcomputer in een hub van UPC, die zonder tussenkomst van de sleutelhouder gereset dient te worden. OS is Windows XP.

Wie weet raad?

svbeek
12/08/05, 13:45
Ik kan je een remote powerboot unit leveren voor 1 pc. Zal ongeveer 120 euro ex btw gaan kosten.

Dennis
12/08/05, 13:52
Bouw je dat bij je server in? Of is dat een soor van APC die gewoon maar 1 reboot-poort heeft, welke ook 1 unit in beslag zou nemen?

svbeek
12/08/05, 13:55
Het is een los kastje van 12 bij 7 bij 5 cm, waar je een twee stekkers en een utp kabel in prikt. Zou je bijvoorbeeld aan de zijkant van een rack kunnen hangen. Het is geen rackmount.

Randy
12/08/05, 18:39
Zal er eens over nadenken. Het betreffende systeem moet toch vervangen worden. Misschien wordt het wel een Supermicro met IPMI-ondersteuning. (Iemand een occasion?)

P.s., Elexis.nl lijkt wel erg veel op Eliveld.com

lumomm
12/08/05, 20:02
Bij Ahead IT hebben ze een soort inbouw kaart
Supermicro IPMI 2.0: reboot/power on/remote console/hardware monitor/... over IP (LAN) !!

Randy
12/08/05, 20:22
Die bedoel ik ook. Moet je systeem echter ook geschikt voor zijn...

svbeek
12/08/05, 22:26
Origineel geplaatst door Randy

P.s., Elexis.nl lijkt wel erg veel op Eliveld.com

Andersom :) Het ontwerp is door mij gemaakt.

Emard
13/08/05, 16:14
Origineel geplaatst door lumomm
Bij Ahead IT hebben ze een soort inbouw kaart
Supermicro IPMI 2.0: reboot/power on/remote console/hardware monitor/... over IP (LAN) !!

Leuk ding! Je moet zeker het filmpje kijken! Alleen wanneer je een server colocated is de standaard APC van je host waarschijnlijk goedkoper ;)

Randy
13/08/05, 16:50
Origineel geplaatst door svbeek
Andersom :) Het ontwerp is door mij gemaakt.

Offtopic:
Echt niet, in 2001 al door ons, toen ik nog als extern designer werkte... Heb het een en ander even nagekeken.
Zie dat jullie site 'net nieuw' is. Hoewel de aanpasingen best vernieuwend zijn. (Ben geen mierenneuqer. Alleen jammer dat hij niet XHTML is. P.s.; even de hoogte vastleggen in de table, 'verspringt' de site niet als je scrollbar verschijnt.
/Offtopic

De powerboot oplossing is inmiddels gevonden. Er zit een COM-poort aan de router en heb daar even een relais voor in elkaar geknutseld die ik nu over IP kan sturen.

svbeek
13/08/05, 19:39
Origineel geplaatst door Randy

Echt niet, in 2001 al door ons, toen ik nog als extern designer werkte... Heb het een en ander even nagekeken.


Zoek maar eens goed op dit forum en op sitechecks.nl. Dan zie je dat de site hier voor jullie hem online haddden al gepost is voor feedback (en toen dus 'geleend' is). Jullie versie is gebaseerd op een ouder ontwerp van de onze, dat ik aangepast heb aan de hand van feedback van mensen van o.a. hier. Heb hier alle originele layouts nog liggen. Ik heb het ontwerp met eigen handen gemaakt.

Edit: zelf even gezocht: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=48044&highlight=elexis+sitecheck

alsje.