PDA

Bekijk Volledige Versie : goed netwerk?



Filipino
11/08/05, 23:52
Ik ben bezig met een soort "startersplan", ik ben bezig alles op papier te zetten, zodat ik een mooie prijzenplaatje van het geheel kan maken.

Daarnaast is het natuurlijk makkelijk om door de bomen het bos nog te kunnen zien;)

Ik ben opzoek naar een netwerk waar ik kwaliteit, performance en zekerheid heb.
Nu wil ik hier gameservers in gaan draaien, waar later wellicht nog andere diensten bijkomen.

Nu heb ik gekeken naar het Proserve netwerk, dat bekend staat om zijn kwaliteit en uptime. Echter kreeg ik bijna een rikke tik van de prijzen.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt om te kijken of ik nog iets kon vinden, maar het gene wat ik vond was er onoverzichtelijk en ik kon door de bomen het bos niet meer zien.

Daarom mijn vraag, welke netwerken zijn van een hoog niveau, hoge uptime, en staan net een stapje onder proserve en zijn ideaal voor gamehosting.

Het is niet de bedoeling dat iedereen z'n eigen netwerk gaat roepen, maar zijn keuze toch onderbouwt.

bvd

MikeN
12/08/05, 00:39
Wat zou je budget ongeveer zijn? Er zijn namelijk nogal veel colo aanbieders allemaal met hun eigen prijzen en kwaliteit, en wat je nu eigenlijk zegt is dat je het perfecte netwerk wil met de laagste prijs ;)

Ik denk dat er wat mensen hier We-dare gaan roepen, wat volgens mij best een aardig netwerk is. Alleen ben ik mijn vertrouwen in hun redundancy een beetje kwijt na die storing een tijd terug, waarbij hun corerouter uitviel en het zooitje daardoor uren op z'n gat lag (wat gelukkig snachts was dan).
XS4All is mijn inziens ook wel een aardige provider. Support via email zuigt er, soms zijn er wat kleine storingen (laatste tijd voor power en airco, maar die zouden verholpen moeten zijn), maar over het algemeen hebben ze een prima netwerk en aardig goede prijzen.
Omdat dit WHT is en blijft zullen mensen ook Linkup gaan roepen, echter is dat naar mijn mening een netwerk wat zich nog moet bewijzen en zich dat tot nu toe nog absoluut niet heeft gedaan.
Misschien komt TRUE nog langs, alleen zijn hun prijzen als je direct een kleine hoeveelheid bij ze afneemt nog way hoger dan bij ProServe (ze houden er een _vaag_ prijsbeleid op na), is hun routing naar mijn mening erg slecht en hebben ze nogal vaak last van vage storingen die vervolgens niet onderkend worden.
Leaseweb zal ook nog wel langskomen. Goede prijzen, support schijnt soms wat minder te zijn, netwerk presteert soms goed, maar soms heeft het behoorlijke kuren (vooral SBP de laatste maanden).
Netholding heeft volgens hun site te veel omgegooid om er nog wat nuttigs over te kunnen zeggen, en ze hebben nog steeds geen looking glass online. Hun prijzen zijn wel redelijk though, de laatste keer dat ik informeerde dan, echter vind ik de communicatie naar buiten daar nogal een slecht punt.

Persoonlijk zou ik, na ProServe, voor XS4ALL gaan. Gewoonweg om het feit dat hun prijzen ok zijn, ze er aardig verstand van zaken hebben, storingen gewoon netjes melden en het netwerk over het algemeen best goed presteert.

Als je nog andere netwerken overweegt, laat het even weten, misschien heb ik daar mijn mening ook wel over ;)

Filipino
12/08/05, 00:53
Opzich wil ik best betalen voor een goed netwerk, maar als ik zie dat ik bij Proserve 300 euro betaal voor een goeie server maar met slechts 150 gb dataverkeer...

Vind ik toch net teveel van het goede, als je me snapt ;)

Filipino
12/08/05, 01:00
Hoe staat trouwens het iqarus netwerk ervoor?

luser
12/08/05, 01:05
Origineel geplaatst door MikeN

Ik denk dat er wat mensen hier We-dare gaan roepen, wat volgens mij best een aardig netwerk is. Alleen ben ik mijn vertrouwen in hun redundancy een beetje kwijt na die storing een tijd terug, waarbij hun corerouter uitviel en het zooitje daardoor uren op z'n gat lag (wat gelukkig snachts was dan).


Tis altijd leuk te zien dat mensen de 1ste storing in meer dan 3 jaar tijd altijd onthouden, voor de rest was er wel mooi 100% uptime waar een aantal providers hier wel wat van kunnen leren.

Wido
12/08/05, 02:16
Ik sta zelf bij Reasonnet en vind het zelf een erg goed netwerk, uptime is zeer OK, sinds 7 maanden geen downtime gehad en altijd goede performance.

De downtime die ik heb gehad was daar zeer kort en kwam vanwege het feit dat wij net aan het migreren waren van uplink en IP-ranges, de andere Reasonnet klanten hebben zo ver ik weet al meer dan een jaar geen downtime gehad.

ProServe is een netwerk waar ik ook altijd goede dingen over hoor, wel wat prijzig maar naar mijn inzien een goed netwerk.

True is ook een goed netwerk, Reasonnet heeft een private peer met True en verkeer dat daar over gaat loopt altijd goed.

NXS is een minder bekend netwerk hier, maar naar mijn mening erg goed. Onze noc server ( http://noc.pcextreme.nl/ ) staat daar en draait nu al 280 dagen. Heel af en toe een hikje van 5 min gehad, maar dat was echt sporadisch.

We-Dare vind ik persoonlijk niet zo geweldig, ook staat het datacenter me niet zo aan. Dat is gewoon een gevoel wat ik heb.

Linkup zou ik niet naar toe gaan, hoor je vage verhalen over. Een DDoS van 700mbit en ze gingen plat, schuldige was KPN, die kon het niet aan? Sorry, dat geloof ik niet.

iQarus gebruikt het Linkup netwerk, niet doen naar mijn mening.

XS4All, goede provider volgens mij, alleen hadden ze een tijd geleden een stroomstoring doordat deze niet redundant was.

Leaseweb, zou ik niet doen, vage storingen e.d. Tevens lijkt het heel goedkoop maar als je een leuk pakket wil e.d. betaal je een hoop extra.

Als me nog iets te binnen schiet post ik het, dit is wat ik in de afgelopen tijd verzameld heb.

We Are Online
12/08/05, 09:25
Zelf ook erg goede ervaringen met Reasonnet. Maak nu ruim ander half jaar gebruik van hun netwerk en ben nog altijd zeer tevreden over de snelheid en uptime. En heb volgens mij inderdaad nog geen downtime mogen ervaren door storing in hun netwerk. Misschien dat je er wat aan hebt. ....

svbeek
12/08/05, 09:26
Zit zelf sinds september/oktober 2004 in het Rokscom netwerk. Dit is een middenklasser qua prijs. Zeer tevreden over. In het begin af en toe wat hoge pings, maar nu nooit meer last van. Verbinding is al die maanden nooit echt lang down geweest. Netwerk heeft goede transits en een redelijk aantal exchanges.

WebBizz
12/08/05, 10:14
Origineel geplaatst door Filipino
Opzich wil ik best betalen voor een goed netwerk, maar als ik zie dat ik bij Proserve 300 euro betaal voor een goeie server maar met slechts 150 gb dataverkeer...

Vind ik toch net teveel van het goede, als je me snapt ;)

Voor een dedicated server of colocated?
Wellicht dat wij je anders een aanbieding kunnen doen binnen het ProServe netwerk...

Digiover
12/08/05, 11:02
Origineel geplaatst door Wido
ProServe is een netwerk waar ik ook altijd goede dingen over hoor, wel wat prijzig maar naar mijn inzien een goed netwerk.
Niets dan lof over het ProServe netwerk, onze backup faciliteiten (DNS, SMTP) hangen er.

NXS is een minder bekend netwerk hier, maar naar mijn mening erg goed. Onze noc server ( http://noc.pcextreme.nl/ ) staat daar en draait nu al 280 dagen. Heel af en toe een hikje van 5 min gehad, maar dat was echt sporadisch.
Hoewel ik er geen ervaring mee heb hoor ik over NXS hele goede verhalen, van technisch begaafde kennissen (maw, mensen die weten waarover ze praten).

Heb je een aardig budget, dan kan je ook eens bij Level3 informeren. Level3 beschikt over een eigen, goed uitgelegd en snel, netwerk. Links: http://www.level3.com/2579.html
http://www.ripe.net/perl/whois?searchtext=as3356

s2software
12/08/05, 11:14
Wij gebruiken het netwerk van Neoworld, geen downtimes ondervonden. Wel een aantal keren gehad dat de link naar InstantXS wegviel, zodat de pings voor onze gameserverklanten iets hoger werden doordat alle traffic via de Level3 uplink werd geroute.
Prijzen zijn opzich best aardig.

flen
12/08/05, 11:24
Origineel geplaatst door s2software
Wij gebruiken het netwerk van Neoworld, geen downtimes ondervonden. Wel een aantal keren gehad dat de link naar InstantXS wegviel, zodat de pings voor onze gameserverklanten iets hoger werden doordat alle traffic via de Level3 uplink werd geroute.
Prijzen zijn opzich best aardig.

Geen downtimes, zo lang is dat netwerk er toch ook nog niet?

Filipino
12/08/05, 11:26
Ok, ga verder jongens, zo wordt het overzichtelijk.

Verder mensen die nog wat weten over truenetwerk?

@ WebBizz

Het gaat hier om een Dedicated server, ik neem nog wel contact met je op, ga nu een weekje op vakantie ;)

flen
12/08/05, 11:31
Origineel geplaatst door Filipino
Ok, ga verder jongens, zo wordt het overzichtelijk.

Verder mensen die nog wat weten over truenetwerk?

@ WebBizz

Het gaat hier om een Dedicated server, ik neem nog wel contact met je op, ga nu een weekje op vakantie ;)

Wij hebben één server bij True staan, geen klachten, support is goed en snel, nog geen netwerk downtimes gehad (we zitten er ook nog niet zo gek lang)...

ProServe, ook een zeer goede partij en aardige prijzen :) vooral bij grotere afname moet er vast wel wat te regelen zijn.

We Dare
12/08/05, 12:31
Origineel geplaatst door Wido

We-Dare vind ik persoonlijk niet zo geweldig, ook staat het datacenter me niet zo aan. Dat is gewoon een gevoel wat ik heb.


Mischien ook handig om wat meer te vertellen over hoe dat gevoel is ontstaan? Zover ik weet zijn jullie nooit direct klant bij ons geweest?
We Dare heeft overigens op dit moment 3 datacenters dus ik zou het zeer op prijs stellen als je wat minder vaag zou willen reageren over ons, zeker als het negatief is.

Dennis
12/08/05, 13:12
Origineel geplaatst door Wido
We-Dare vind ik persoonlijk niet zo geweldig, ook staat het datacenter me niet zo aan. Dat is gewoon een gevoel wat ik heb.We-Dare heeft inderdaad gelijk. Pas aub. op met zulke opmerkingen. Je zult jezelf er niet geliefd mee maken. Zeker omdat je er geen ervaringen mee hebt. Met een algemeen negatief gevoel kunnen mensen niet zoveel. Je kunt dat wel zeggen via MSN oid. maar niet via een publiek forum.

Ik weet dat We-Dare veel tevreden klanten heeft, maar omdat ze duurder zijn dan Leaseweb en veel andere colocation-aanbieders, zal ik ze niet overwegen. Je betaalt bij een commitment van 10mbit nog steeds zo'n 50,- per mbit.

cashmere
12/08/05, 13:14
netholding, zeer over te spreken

MediaServe
12/08/05, 13:26
Origineel geplaatst door Filipino
Hoe staat trouwens het iqarus netwerk ervoor? Sinds december 2004 hangen wij in het iQarus datacenter, met het Linkup netwerk. Onze klanten, en wij zelf ook, zijn erg tevreden over het netwerk. De netwerk snelheid is zeer goed, ping tijden zijn gemiddeld. Vooral de service en support vind ik heel erg prettig bij Linkup. Flexibel en snelle ondersteuning, ze helpen mij overal bij. Ze zijn misschien niet zo goedkoop als Leaseweb of Neoworld, maar je krijgt er absoluut waar voor je geld! Tot nu een paar keer wat minuten downtime gehad, maar niets ernstigs gelukkig. De DDoS waar over gepraat werd, had overigens pieken van 1400 Mbps. Het gaat hier dus beslist niet om een kinderachtige aanval. Volgens mij was het inderdaad de KPN verbinding die even over zijn nek ging. Maar verder draaide het netwerk als een zonnetje tijdens die 2 of 3 dagen DDoS.

Het iQarus datacenter ben ik ook bijzonder tevreden over. De beveiliging is uitermate streng. Als je er niets te zoeken hebt, dan kom je er gewoon niet in.. punt! Dus niet van die taferelen zoals bij Redbus. Het is van binnen netjes en schoon. De serverruimtes en kasten zijn ijskoud.

Samengevat is het netwerk dus bovengemiddeld, de service is zeer goed en het datacenter perfect! Dit alles voor een leuke prijs.

Mij krijg je er niet meer weg :)

Maico
12/08/05, 14:33
Ze zijn misschien niet zo goedkoop als Leaseweb of Neoworld, maar je krijgt er absoluut waar voor je geld!

Bij linkup betaal je 30eu/mbit..
Dat zonder een grote afname.
Denk toch echt niet dat je dit in het Leaseweb netwerk vindt! :huh:

MediaServe
12/08/05, 14:38
Tot nu een paar keer wat minuten downtime gehad, maar niets ernstigs gelukkig.Toch wel weer typisch, heb ik het erover en prompt gaat het netwerk down :(

eMiz0r
12/08/05, 14:40
Origineel geplaatst door MediaServe
Sinds december 2004 hangen wij in het iQarus datacenter, met het Linkup netwerk. Onze klanten, en wij zelf ook, zijn erg tevreden over het netwerk. De netwerk snelheid is zeer goed, ping tijden zijn gemiddeld. Vooral de service en support vind ik heel erg prettig bij Linkup. Flexibel en snelle ondersteuning, ze helpen mij overal bij. Ze zijn misschien niet zo goedkoop als Leaseweb of Neoworld, maar je krijgt er absoluut waar voor je geld! Tot nu een paar keer wat minuten downtime gehad, maar niets ernstigs gelukkig. De DDoS waar over gepraat werd, had overigens pieken van 1400 Mbps. Het gaat hier dus beslist niet om een kinderachtige aanval. Volgens mij was het inderdaad de KPN verbinding die even over zijn nek ging. Maar verder draaide het netwerk als een zonnetje tijdens die 2 of 3 dagen DDoS.

Het iQarus datacenter ben ik ook bijzonder tevreden over. De beveiliging is uitermate streng. Als je er niets te zoeken hebt, dan kom je er gewoon niet in.. punt! Dus niet van die taferelen zoals bij Redbus. Het is van binnen netjes en schoon. De serverruimtes en kasten zijn ijskoud.

Samengevat is het netwerk dus bovengemiddeld, de service is zeer goed en het datacenter perfect! Dit alles voor een leuke prijs.

Mij krijg je er niet meer weg :)

Misschien niet een geheel onbelangrijk topic: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=74636

Wido
12/08/05, 15:38
Origineel geplaatst door We Dare


Mischien ook handig om wat meer te vertellen over hoe dat gevoel is ontstaan? Zover ik weet zijn jullie nooit direct klant bij ons geweest?
We Dare heeft overigens op dit moment 3 datacenters dus ik zou het zeer op prijs stellen als je wat minder vaag zou willen reageren over ons, zeker als het negatief is. Ok, ik zal het duidelijk maken.

Paar dingen die ik gehoord heb waardoor dat gevoel ontstaan is.

- Je hebt alleen remote hands van 9:00 tot 17:00
- Je bent niet vrij in netwerkkeuze, je moet in het DC dat van We-Dare gebruiken
- 1Gbit AMS-IX voor een heel DC

Ook vond ik het promotie filmpje niet al te professioneel ogen.

host3000
12/08/05, 15:55
- Je hebt alleen remote hands van 9:00 tot 17:00

Netwerkbeheer is 24/7 bereikbaar. Als je persé remote hands wilt (waarvan het maar de vraag is of dat bij een netwerk hoort), colocate je via een reseller.


- Je bent niet vrij in netwerkkeuze, je moet in het DC dat van We-Dare gebruiken

Je kunt bij We Dare zelf patchen en netwerken (er zijn meet-me rooms)

- 1Gbit AMS-IX voor een heel DC

Pff, waar zit precies het capaciteitsprobleem? Dat is er nl niet.

Kortom, koffiepraat die hoogstens over voorkeuren gaat, niet over goed of slecht.

We Dare
12/08/05, 15:55
Origineel geplaatst door Wido
Ok, ik zal het duidelijk maken.

Paar dingen die ik gehoord heb waardoor dat gevoel ontstaan is.

- Je hebt alleen remote hands van 9:00 tot 17:00
- Je bent niet vrij in netwerkkeuze, je moet in het DC dat van We-Dare gebruiken
- 1Gbit AMS-IX voor een heel DC

Ook vond ik het promotie filmpje niet al te professioneel ogen.

Jammer dat je dan zelf een reactie plaatst als je ervaringen zijn gebaseerd op iets wat je gehoord hebt.
Daarnaast is die informatie ook nogeens onjuist.

- Remote hands zijn gratis tijdens kantooruren (9u - 18u) daarbuiten betaal je een uurtarief, dit tarief is niet laag maar in uiterste noodgevallen wel handig om achter de hand te hebben.
- Al onze locaties zijn carrier-neutral getuige ook de verschillende (suite) klanten die hun eigen netwerk beheren.
- 1 Gigabit AMS-IX is voor ons op dit moment ruim voldoende om de We Dare geconnecteerde klanten te voorzien daarnaast hebben wij natuurlijk ook nog verschillende andere transit en IX links liggen in zowel Rotterdam als Amsterdam.

En als laatste, het promotie filmpje is opgenomen tijdens de opening van onze eerste ruimte in Rotterdam (2001), zodra de nieuwe site klaar is komt er ook weer een nieuw promotie filmpje, vaak nodigen wij daarom ook klanten uit voor een uitgebreide rondleiding door onze verschillende ruimtes.
Dit geeft voor de zoveelste maal weer aan dat het totaal geen nut heeft om te reageren op posts waarin iemand vraagt naar ervaringen als je zelf totaal geen ervaring hebt.

-edit- Host3000 typt sneller, bedankt ;)

host3000
12/08/05, 16:03
Hehe, nee, ik klets niet zoveel :p

Wido
12/08/05, 16:09
Origineel geplaatst door We Dare


Jammer dat je dan zelf een reactie plaatst als je ervaringen zijn gebaseerd op iets wat je gehoord hebt.
Daarnaast is die informatie ook nogeens onjuist.

- Remote hands zijn gratis tijdens kantooruren (9u - 18u) daarbuiten betaal je een uurtarief, dit tarief is niet laag maar in uiterste noodgevallen wel handig om achter de hand te hebben.
- Al onze locaties zijn carrier-neutral getuige ook de verschillende (suite) klanten die hun eigen netwerk beheren.
- 1 Gigabit AMS-IX is voor ons op dit moment ruim voldoende om de We Dare geconnecteerde klanten te voorzien daarnaast hebben wij natuurlijk ook nog verschillende andere transit en IX links liggen in zowel Rotterdam als Amsterdam.

En als laatste, het promotie filmpje is opgenomen tijdens de opening van onze eerste ruimte in Rotterdam (2001), zodra de nieuwe site klaar is komt er ook weer een nieuw promotie filmpje, vaak nodigen wij daarom ook klanten uit voor een uitgebreide rondleiding door onze verschillende ruimtes.
Dit geeft voor de zoveelste maal weer aan dat het totaal geen nut heeft om te reageren op posts waarin iemand vraagt naar ervaringen als je zelf totaal geen ervaring hebt.

-edit- Host3000 typt sneller, bedankt ;) Nou, bij deze dan mijn excuses.

Dat is dan ook weer opgehelderd.

McRox
12/08/05, 16:11
Origineel geplaatst door MikeN
Leaseweb zal ook nog wel langskomen. Goede prijzen, support schijnt soms wat minder te zijn, netwerk presteert soms goed, maar soms heeft het behoorlijke kuren (vooral SBP de laatste maanden).

Support is uitstekend bij LeaseWeb, als je maar niet te gekke vragen stelt zoals, "waarom kan ik plesk op mijn colocated server niet installeren?" Voldoende lijkt mij ;)

Of verwacht je dat ze alles voor je doen zonder dat je een SLA hebt afgesloten??

Netwerk is verder ook prima..

Heb je directe ervaring met LeaseWeb of zit je ze af te kraken vanwege de netwerk down topics van onervaren personen??


Origineel geplaatst door Wido
Ok, ik zal het duidelijk maken.

Paar dingen die ik gehoord heb waardoor dat gevoel ontstaan is.

- Je hebt alleen remote hands van 9:00 tot 17:00
- Je bent niet vrij in netwerkkeuze, je moet in het DC dat van We-Dare gebruiken
- 1Gbit AMS-IX voor een heel DC

Ook vond ik het promotie filmpje niet al te professioneel ogen.

Dan hoor je het van mensen die graag anderen zwart maken omdat ze zelf niet beter zijn..

1) Ze zijn vaak tot 19.00 nog aanwezig, remote hands buiten kantooruren kun je toch zelf regelen? Is bij alle colocated providers wel handig..

Verder is We Dare super flexibel bij de remote hands. Weinig colocated providers die je graag zoveel verder willen helpen..
Heb een harddisk crash gehad en na een telefoontje heeft iemand de harddisk eruitgeschroefd zodat de server met de overige harddisks alsnog weer up kwam, niet erbij vergeten dat die medewerker ook nog even op single usermode was ingelogd om de filesystem table te corrigeren! Waar vind je zulke service??

2) Praat geen onzin, binnen We Dare heb je alle vrijheid qua connectivity! En dit tegen superlage prijzen vergeleken met andere providers die juist veel vragen omdat je geen gebruik maakt van hun eigen netwerk.

3) Kijk eens goed op hun website.. 2x AMS IX Gbit vanuit twee verschillende locaties.. ;)

Met "ik heb van iemand gehoord" verhaaltjes die ook nog eens niet waar zijn is een niet al te nette actie :)

Netwerk is verder super en zeker vergelijkbaar met Proserve..

Over Reasonnet zal ik maar eens niet beginnen, alleen al de website info zegt genoeg lijkt mij.. ;)

EDIT: Oops, twee personen waren mij voor ;)

JayvD
12/08/05, 16:18
Reasonnet.nl...

SLUIT.. Teveel drukte

ProServe
12/08/05, 17:10
Origineel geplaatst door McRox
3) Kijk eens goed op hun website.. 2x AMS IX Gbit vanuit twee verschillende locaties.. ;)

Praat jij geen onzin, ze hebben maar 1x 1Gbit AMS-IX:
https://www.ams-ix.net/connected/show_member.html?id=c99268f732ab356a7e80e4eee8c026 f4
:)

Dennis
12/08/05, 17:13
http://www.we-dare.net/content.php?cid=16
- 1000mbit AMS-IX
- 1000mbit AMS-IX backup (Trueserver)

Telt niet?

luser
12/08/05, 17:58
Verder heeft we-dare als een van de enigste providers een eigen stm-1 richting DE-CIX, meerdere eigen verbindingen richting Amsterdam (STM's & Darkfiber).

Kijk naar grafix, beste voorbeeld om te bewijzen dat het carrierneutraal is (interoute, c&w, versatel zijn lokaal te verkrijgen, vlan's naar amsterdam kan je huren).

Reasonnet heeft nog niet eens een ams-ix...

Wido
12/08/05, 18:00
Origineel geplaatst door luser
Reasonnet heeft nog niet eens een ams-ix... Nee, inderdaad, gebruiken OpenPeering. Niks mis mee, draait gewoon goed.

Dennis
12/08/05, 18:03
Origineel geplaatst door Filipino
Hoe staat trouwens het iqarus netwerk ervoor? Op het moment? Niet zo goed :p

MikeN
12/08/05, 19:21
Origineel geplaatst door luser


Tis altijd leuk te zien dat mensen de 1ste storing in meer dan 3 jaar tijd altijd onthouden, voor de rest was er wel mooi 100% uptime waar een aantal providers hier wel wat van kunnen leren.
Uptime is makkelijk te halen zolang er niets kapot gaat. Op het moment dat er wat kapot gaat is het dan de vraag hoeveel failover er is en/of hoe snel het opgelost wordt ;)
En ja, de negatieve punten blijven altijd hangen, daarom is ook een goede communicatie naar buiten over dit soort zaken belangrijk. Als ik kijk naar XS4ALL dan worden de storingen gewoon openbaar op hun website gemeld, wat mij het vertrouwen geeft dat ze er ook alles aan zullen doen om te zorgen dat ze niet meer voorkomen. Bij We-dare heb je dat vziw niet. Op het moment dat het dus uren platligt door een probleem, vraag ik me af "wat als weer hetzelfde gebeurd en nu in piekuren" :) Ik zei dat ik m'n vertrouwen erin een beetje kwijt was, als jij dat weer kan herstellen met een goed verhaal mag je dat posten hoor ;)


Origineel geplaatst door McRox


Support is uitstekend bij LeaseWeb, als je maar niet te gekke vragen stelt zoals, "waarom kan ik plesk op mijn colocated server niet installeren?" Voldoende lijkt mij ;)
Als jij zegt dat de support goed is zal dat wel zo zijn dan :)

Netwerk is verder ook prima..

Heb je directe ervaring met LeaseWeb of zit je ze af te kraken vanwege de netwerk down topics van onervaren personen??
Mijn "ervaring" met Leaseweb komt deels uit meetbare statistieken over ping/pl naar SBP, wat ook door Leaseweb toegegeven wordt en sinds vorige week pas verholpen is, deels door ervaringen van directe klanten bij Leaseweb en deels van wat ik merk als ik zelf eens game op een gameserver bij Leaseweb.
Begrijp me niet verkeerd, Leaseweb levert voor de prijs die ze vragen een behoorlijk goed product, echter zoekt de TS een netwerk voor gameservers. Packetloss of pingproblemen wil je dan _absoluut_ niet hebben omdat binnen 1 week je complete klantenbestand kan halveren. Voor webhosting spelen dat soort problemen veel minder.

Maico
12/08/05, 21:15
Wij zitten hier nu al zo een 6maanden bij LSW.
Eerst in sbp en toen in TC2.

Kwa support kan ik zeggen dat het best goed is ja.
Al verschillende keren gemailed en in 5m krijg je antwoord terug, en ze zoeken samen een oplossing met je :).

Moet zeggen dat wij hier alleen gemerkt hebben met onze belgische klanten.
Packetloss ofzo hebben nederlandse klanten bijna niet gehad.
Moet wel toegeven dat wij in TC2 een stuk beter zitten dan in Sbp.
Ookal leek het wel erg te zijn als je naar de grafieke kijkt ja :).

Maar moet MikeN wel gelijk geven..
Wil je een zeer goed netwerk..
Dan zou ik toch voor ProServe gaan.

Is dat iets te duur, misschien dan bij True gaan kijken

MikeN
12/08/05, 22:07
Mijn ervaring is dat True bij kleine afname _veel_ duurder is dan ProServe eigenlijk. (en het netwerk kan me niet echt overtuigen)

Wido
12/08/05, 23:17
Origineel geplaatst door MikeN
Mijn ervaring is dat True bij kleine afname _veel_ duurder is dan ProServe eigenlijk. (en het netwerk kan me niet echt overtuigen) Ik heb ook het gevoel dat True niet graag kleine klanten heeft en dat ProServe voor beide gaat.

Dennis
13/08/05, 00:04
Full Rack
10mbps (95%)

Is dit zo klein dan voor een bedrijf als ProServe en TrueServer? Bij TrueServer zit ik nog aan de 80,- per mbps.

Wido
13/08/05, 01:30
Origineel geplaatst door DennisCitus
Full Rack
10mbps (95%)

Is dit zo klein dan voor een bedrijf als ProServe en TrueServer? Bij TrueServer zit ik nog aan de 80,- per mbps. Door bij 10mbit te beginnen met 80,- per mbit komen er niet snel kleine partijen naar je toe.

cashmere
13/08/05, 07:27
Ik kan ts enkel adviseren indien hij kwalitatieve gamehosting wil aanbieden om de servers in een degelijk netwerk te herbergen. Er zijn in principe maar 2 partijen in NL die ik hiervoor kan aanraden en dat zijn netholding en proserve. Je betaald meer dan de concurrentie maar dat merk je zeker terug in de klanttevredenheid en het lage gehalte van technische storingen. Je begint vanaf nul en ik kan je daarom ook aanraden vanaf het begin voor kwaliteit te gaan. Later als je meer gaat consumeren zullen je prijzen aangepast worden waardoor je winstmarges zullen toenemen. In ieder geval heb je geen problemen gehad met je netwerk en kan je je bezighouden met zaken die voor je bedrijf cruciaal zijn zoals innovatie en ontwikkeling. Probeer ook niet de goedkoopste te zijn, zeker in het begin is dit niet haalbaar. Verwerk al je kosten in je prijsstelling. Concurreren kan je doen wanneer je je zaakjes op orde hebt en wat bewezen hebt.

<sum>neem contact op met netholding of proserve</sum> o//

Edit: indien je van bovenstaande uitgaat is het erg moeilijk om je brood te verdienen met gameservers. Ik ben dan ook niet van mening dat het hosten van gameservers een 2e bill gates zal opleveren;) Als je het in grote massa doet en sterke maar toch rendabele prijzen hebt is het interessant. En kele gamehosters die naar mijn mening op deze manier goede zaken doen zij clanhost, digitized en gameservers.net. Geloof me, een kwaliteitsgameserver is niet rendabel voor een luttele 15 euro per maand. Echter zijn er vele bedrijven die dit vooor deze prijzen aanbieden. Deze bedrijven hebben voor mij ook geen professionele uitstraling en zijn vaak uit de grond gestampte 1dagsvliegen. Ook is vaak aan de website de kwaliteit te ruiken. De professionele jongens pluk je er zo tussenuit. Je zal zien dat dze dan ook totaal andere prijzen hanteren zodat wat ze doen iig rendabel is. Ik kan je vertellen dat er genoeg markt is voor de duurdere maar kwalitatief erg goede gameservers. Veel success, wellicht dat je je nu het een en ander zal afvragen;)

Clanhost
13/08/05, 11:02
Wij hebben directe ervaringen met twee netwerken, dat van Nxs Internet en ProServe. Bij ProServe zijn wij begin deze maand overgestapt naar een volledige kast en flink wat meer dataverkeer. Onze ervaring met beide partijen is zeer goed te noemen, echter zijn we wel verhuisd van Nxs Internet naar ProServe omdat we over een langere periode wat problemen kregen met bepaalde transit verbindingen van Nxs Internet. Dit beperkte zich voornamelijk tot de verbinding naar Duitsland en regelmatige problemen met de AboveNet transit. Overigens hebben we nu nog steeds één colocatie server daar draaien en weinig klachten gehad van klanten.

Service van Nxs Internet en ProServe zijn aan elkaar gewaagd, we hebben alleen maar goede ervaringen met Nxs Internet gehad en van de stuk of 7 support requests naar ProServe sinds november 2004 1 slechte ervaring met ProServe. Hier werden we niet fijn te woord gestaan, uiteindelijk wel door een andere medewerker naar tevredenheid opgelost. Zowel ProServe als Nxs Internet zijn bereid om veel te doen voor een klant als het gaat om het blijven leveren van hoge kwaliteit diensten. We hebben bij ProServe twee keer te maken gehad met slechte verbinding naar België, dit had te maken met een volle lijn van KPN Eurorings (NL-IX) als ik mij niet vergis. Ze hebben toen het verkeer naar de bestemming waar wij problemen me hadden over een transit gegooid, dit is echt top. Onlangs een paar problemen gehad met overschakeling naar het nieuwe netwerk van ProServe, dat was wel vervelend maar toch goed gekomen.

Waar ik bij ProServe minder tevreden over ben is hoe bepaalde dingen administratief worden afgehandeld. Ok, het gaat allemaal volgens de afspraken, maar de manier waarop is niet hoe ik mijn eigen klanten zou behandelen. We zijn dus overgegaan naar een veel grote pakket qua dataverkeer en kastruimte, ondanks dat ik ruim van te voren heb aangegeven over het dataverkeer limiet heen te gaan krijg je toch nog een flinke nacalculatie, bij zulke situaties ben ik geneigd om tegen de klant te zeggen; we laten de overgang voor wat het is maar dan moet je wel upgraden naar een groter pakket. Dat is in mijn ogen nette manier.

Maargoed dergelijke plus en minpunten zul je overal wel hebben ongeacht bij welke partij je zaken doet. Uiteindelijk gaat het mij maar om één ding en dat is, kan het netwerk mij bieden wat ik wil te verkopen aan mijn klanten. En dat kan ProServe als geen ander, geen rare fratsen gewoon goed netwerk, beheerd door mensen met verstand van zaken. Geen vreemde dingen om kosten te drukken, uplinks worden gewoon in de routers gestopt en niet in switches bijvoorbeeld *kuch*. En zoals hierboven ook al gezegd kun je simpele gameservers in dergelijke netwerken op dure hardware niet voor € 15,- aanbieden en dit doen we dus ook niet.

jgrusewski
13/08/05, 11:30
Zit zelf nu een paar maandjes bij True met hun nieuwe force 10 routers nog geen 1 keer problemen gehad !

Wido
13/08/05, 13:14
Ik denk dat ik zelf met clanhost mee moet gaan.

Zelf draaien wij dus een server bij Nxs nu al meer dan een jaar. Op die server draaien we ook een CS server, iedereen heeft altijd goede pings.

Toen wij onze hosting naar Nederland gingen verhuizen hebben wij oa geïnformeerd bij ProServe, het netwerk was naar mijn mening goed. Echter had ik daar wel het gevoel dat het allemaal stug ging. Toen ik een offerte aangevraagd had werd ik vervolgens meerdere malen gemaild of ik er al uit was, of ik naar hen toe kwam. Dat stelde ik zelf niet zo op prijs, ik hoef niemand achter me aan hebben.

Bij Nxs heb ik ook een tijd vhosting gehad, draaide lekker.

En Reasonnet, de partij waar we nu staan, zeer flexibel en bereid te helpen op allerlei punten. Een tijd geleden overschreden we ons limiet flink, dat zagen we ook aankomen. Toen hebben we gezegt, upgrade ons dan maar direct naar een flinke hoeveelheid. Dat extra dataverkeer hebben we toen nooit hoeven betalen. Zoals clanhost had met ProServe (over dat dataverkeer), dat is naar mijn mening een stukje stugge mentaliteit binnen dat bedrijf, neemt niet weg dat ze geen goed netwerk hebben.

Ik denk dat je onderhand wel aardig wat informatie tot je hebt kunnen nemen of niet?

Clanhost
13/08/05, 13:53
Mja het is jammer inderdaad. Maar ik werd onlangs gebeld voor een tevredenheids onderzoek bij ProServe. Dus daar heb ik ook wel even melding gemaakt van de zaken die ik minder soepeler vindt lopen. Maar op dat puntje vind ik ze wat minder flexibel, als het gaat om meedenken met de klant dan hebben ze zeer groot pluspunt. Onze accountmanager doet heel erg goed werk en niet alleen direct voor mij als klant van ProServe maar ook voor Clanhost hebben ze me al paar keer geholpen voor het realiseren van bepaalde zaken.

Maargoed, ProServe heeft natuurlijk ook dezelfde barrière te doorbreken als wij, uitleggen aan de klant waarom je bij ons meer moet betalen. Elke netwerkprovider heeft grote verhalen over zichzelf maar als het puntje bij paaltje komt zijn er maar bijzonder weinig die écht kunnen doen wat ze beloven. Volledige redundantie, degelijk beheer van het netwerk. Up-to-date en supported netwerkapparatuur gebruiken, dat zijn dingen die gigantisch veel geld kosten.

En lijkt me duidelijk wat het resultaat daar van is. De budgetpartijen die ook aanwezig zijn hier verplaatsen een boel lucht over hoe geweldig hun netwerk wel niet is, maar ondertussen weigeren om echt open te zijn over hun infrastructuur en waar gewoon structureel gezeik mee is in het storings forum, nuff said.

Leandros
13/08/05, 16:51
Wij maken ook gebruik van Neoworld netwerk, goed netwerk naar mijn mening. 2 standaarden zodat iedereen wat heeft (naar kwaliteit en prijs). Meeste verkeer loopt via InstantXs (waar wij ook gebruik van maken, ook goed), is gewoon goed en wat verkeer ook via de Level(3) uplink wat ook staat voor kwaliteit.

Wido
13/08/05, 17:11
Origineel geplaatst door Leandros
Wij maken ook gebruik van Neoworld netwerk, goed netwerk naar mijn mening. 2 standaarden zodat iedereen wat heeft (naar kwaliteit en prijs). Meeste verkeer loopt via InstantXs (waar wij ook gebruik van maken, ook goed), is gewoon goed en wat verkeer ook via de Level(3) uplink wat ook staat voor kwaliteit. Nogal nieuw netwerk, dat moet zich denk ik eerst bewijzen.

Btw, je bedrijf zit bij mij om de hoek zie ik net ;)

purehosting
15/08/05, 14:13
Origineel geplaatst door Filipino
Ok, ga verder jongens, zo wordt het overzichtelijk.

Verder mensen die nog wat weten over truenetwerk?



Specificaties:

» Totale backplane capaciteit van 3.6 Terabit
» Intern netwerk capaciteit van 40 Gigabit
» 56 Gigabit extern netwerk capaciteit (peering en transit)
» 720 Gigabit poorten ten behoeve van redundante aansluiting racks
» 192 Gigabit poorten ten behoeve van aansluiting transits en private peerings
» 16 keer 10 Gigabit poorten ten behoeve van Ams-IX koppeling (2 maal) en het interne netwerk

Algemeen verhaal over het netwerk:

True beschikt over een hoogcapaciteits pan-europees netwerk met Amsterdam als centraal knooppunt. True heeft hiervoor meerdere verbindingen naar Londen, Frankfurt, Brussel, Parijs en Toronto. Hier zijn z ook aanwezig zijn op de lokale Internet Exchanges.

Hierdoor zal altijd de kortste route naar de eindbestemming worden gekozen. Mocht een verbinding niet beschikbaar zijn, wordt er direct een alternatieve route gekozen.

True heeft meerdere suite's verdeeld over twee datacentra in Amsterdam zijn beide uitgerust met twee Force10 Networks core switching routers die onderling via een dubbele gekruiste 10 Gigabit ring met elkaar verbonden zijn


Kortom, een uniek netwerk. klaar voor de toekomst en niet Ddos gevoelig.

Wij maken nu een paar maanden gebruik van het True netwerk en hebben hierin hele goede ervaringen.

MediaServe
15/08/05, 14:23
Wij maken nu een paar maanden gebruik van het True netwerk en hebben hierin hele goede ervaringen.Jullie hebben toch een eigen netwerk, het PureHosting netwerk? Waarom hebben jullie daarvoor gekozen en staan jullie niet direct in het True netwerk? :)

purehosting
15/08/05, 14:27
Klopt, Pure Hosting heeft een eigen netwerk, welke onderhouden wordt door Personeel van True. Wij laten alle verbindingen via True lopen en hebben een Above lijn erbij voor absolute zekerheid.

XF-RICK
15/08/05, 14:28
Origineel geplaatst door luser
Verder heeft we-dare als een van de enigste providers een eigen stm-1 richting DE-CIX, meerdere eigen verbindingen richting Amsterdam (STM's & Darkfiber).

Kijk naar grafix, beste voorbeeld om te bewijzen dat het carrierneutraal is (interoute, c&w, versatel zijn lokaal te verkrijgen, vlan's naar amsterdam kan je huren).

Reasonnet heeft nog niet eens een ams-ix...

Niks mis met openpeering, wij maken er zelf ook gebruik van, je kan het op bijna elke locatie in Amsterdam krijgen, je betaald een vast bedrag per maand (ongeacht de locatie), en je hebt zelf geen omkijken maar naar je peers aangezien OpenPeering dit voor je regelt.

Tevens heb je het voordeel van de private peers die openpeering heeft met bijvoorbeeld Planet.

;)

repsaj
15/08/05, 16:58
offtopic:
hoe zit dat eigenlijk met openpeering
Je trekt kabeltje naar je router en betaald een vast bedrag per maand
en kun je dan gewoon zoveel traffic overheen pompen als je wilt??

purehosting
15/08/05, 17:03
@ repsaj: volgens mij moet je zelf wel routeren

Wido
15/08/05, 17:12
Origineel geplaatst door repsaj
offtopic:
hoe zit dat eigenlijk met openpeering
Je trekt kabeltje naar je router en betaald een vast bedrag per maand
en kun je dan gewoon zoveel traffic overheen pompen als je wilt?? Je moet peeren met OpenPeering, meer niet. Zo zit het dacht ik.

repsaj
15/08/05, 22:36
misschien een idee om een faq te maken

vin het allemaal best boeiend.

owja, verder zal ik niet meer offtopic praten :D

XF-RICK
16/08/05, 11:12
Origineel geplaatst door repsaj
offtopic:
hoe zit dat eigenlijk met openpeering
Je trekt kabeltje naar je router en betaald een vast bedrag per maand
en kun je dan gewoon zoveel traffic overheen pompen als je wilt??

Offtopic,

Je kan van OpenPeering een NL-Transit feed krijgen, dit is alle peerings van OpenPeering op de AMS-IX, GNIX en nog wat kleinere exchanges. Dit is tevens inclusief de private peers.

Verder heb je er geen kijken naar, NL-IX/OpenPeering onderhoud de peerings voor je, en je kan het op vrijwel elk datacenter in Amsterdam krijgen.

Je hebt inderdaad wel zelf een router nodig.

eweka
16/08/05, 18:00
Houd er wel rekening mee dat Openpeering (nog) geen geavanceerde functies ondersteund zoals community's e.d.

Het geen omkijken naar heeft dus een goede en slechte kant ... want op de paden van dataverkeer heb je dus geen invloed meer, en dat is in sommige gevallen niet fijn ( bijvoorbeeld als een private peering van openpeering nogal vol zit en je het verkeer wilt omrouteren ).