PDA

Bekijk Volledige Versie : Freedom-media.nl ?



phntje
11/08/05, 12:28
Er zijn behoorlijk veel hosts vooral gamehostings dat een irc kanaal hebben, en sommige sponsoren projecten zoals #needclan.nl, wel ik was een beetje reclame aan het maken voor mijn gameservers ik zei dit: "Need a good server? for only 13 EUR/month? PM ME" Freedom-Media.nl sponsort #needclan.nl en dus een van de admins van freedom-media (dirkjan) bande mij van hun kanaal wegens reclame maken voor een gameserver te verkopen eventueel.

Zijn reactie vind ik ronduit belachelijk, dit vind ik niet passen van die host, dit is qua handeling dat ik negatieve kritiek heb op freedom-media.nl, maar misschien bieden ze goede gameservers aan dat kan ook, maar dit vind ik niet passen in het irc-wereldje, concurrentie zal er overal zijn, en je haalt de concurrentie niet weg door de andere hosts te bannen.

1Mhosting
11/08/05, 12:32
Ja, dus :(

Ik vind eigenlijk dat ze wel een beetje gelijk hebben.

Sorry

phntje
11/08/05, 12:32
ja, maar dat is zijn channel niet

Stefan Mensink
11/08/05, 12:34
Sowieso is het op IRC een gebruik iedereen die reclame maakt in kanalen te bannen. Een mooi gebruik.

phntje
11/08/05, 12:38
ja, maar er is overal concurrentie en normaal ban je mensen voor het reclame maken van een ander channel en dat heb ik niet vermeld

P.the.chicken
11/08/05, 12:38
Boeiend, het kan gewoon niet wat je doet, klaar.

1Mhosting
11/08/05, 12:41
Kijk ik ga nu dus ook geen reclame maken in dit topic!! Omdat het gewoon niet mag, en er zitten nu toch al een aantal concurenten hier online.

Om reclame te maken zijn er andere mogelijkheden, en zo hebben de mensen een keuze, of ze het lezen of niet. En wat jij dus doet is iemand reclame opdringen

royen99
11/08/05, 12:42
Toen ik ooit nog in een grijs verleden @op was in een (gewoon normaal) druk irc channel was werdt *elke* vorm van reclame, ongeacht waarvoor direct (en automatisch) gebanned (net als die afgrijselijke ASL vragen, maar dat terzijde). Vindt het dus ook de normaalste zaak van de wereld.

phntje
11/08/05, 12:45
sja bij alles is er concurrentie, gsm-operatoren, auto fabrikanten etc, maar daar kunnen ze elkaar niet bannen, daar lossen ze het anders op, waarom ook niet zo op irc? en niet meteen een ban te geven :s

crazycoder
11/08/05, 13:28
Origineel geplaatst door phntje
sja bij alles is er concurrentie, gsm-operatoren, auto fabrikanten etc, maar daar kunnen ze elkaar niet bannen, daar lossen ze het anders op, waarom ook niet zo op irc? en niet meteen een ban te geven :s
Ja, maar die zetten ook geen reclame op elkaars panden.....

Jij maak 'een beetje reclame'. Dus jij maak reclame. Dus krijg jij een ban. Simpel... Waarom een ban? eigenlijk om dezelfde reden waarom mensen filters gebruiken om geen last te hebben van vervelende elementen die hun mailbox vervuilen.

Hoe denk jij dat autofabrikant A gaat reageren als autofabrikant B op diens pand reclame gaat zetten?

Ga maar bij de eigenaar/beheerder van dat kanaal klagen.

Wido
11/08/05, 13:54
Ik ben het helemaal eens met die ban.

IRC is gewoon niet iets waar je reclame komt maken, simpel.

XS-24
11/08/05, 14:27
Hij betaald dat kanaal toch?

Ga zieleg doen om een ban zeg, hou oud ben je?

Stefan Mensink
11/08/05, 14:34
Origineel geplaatst door phntje
ja, maar er is overal concurrentie en normaal ban je mensen voor het reclame maken van een ander channel en dat heb ik niet vermeld Als iemand een ander channel zou noemen zou me niet echt boeien. Waar het om gaat is dat, als je on-line gaat om te chatten op IRC, gewoon niet wilt worden lastiggevallen door mafkezen die je hun commerciele diensten komen opdringen.

Ik snap niet waar u zich druk om maakt. Als ik de oefenruimte van een sportvereniging binnen zou rennen en ik begin te schreeuwen dat ze bij mij hun sportschoenen moeten komen kopen, dan smijten ze me ook naar buiten. Ongeacht of ze toevallig worden gesponsord door een andere schoenenverpatser.

phntje
12/08/05, 03:20
Origineel geplaatst door XS-24
Hij betaald dat kanaal toch?

Ga zieleg doen om een ban zeg, hou oud ben je?

Hij betaald dat kanaal niet, elk kanaal is GRATIS op quakenet moet je niet voor betalen, het kanaal is niet eens van hem, hij is de sponsor van needclan.nl, en ik krijg een ban van hem, vind ik wel zeer vreemd.

Ionstar
12/08/05, 03:42
Zeer terechte ban. Ik run een IRC netwerk en daar geldt de serverwide regel dat spammen niet is toegestaan. En met spammen bedoel ik externe URL's, zoals die affiliate meuk, alsook spammen voor andere IRC netwerken en tevens channels op ons netwerk.

Een IRC netwerk is 99,9% van de tijd een niet commerciele bezigheid, waarbij het beheren en onderhouden ervan alleen maar tijd en geld kost... en verder niets opleverd. Wanneer er dan bepaalde figuren binnen komen vallen met als enig doel hun reclame te spammen, dan is dat niet alleen zuur, maar ook nog eens annoying en verspilling van mijn en mijn vrijwilliger's tijd.

Verder bestaat er de ongeschreven regel:... "IRC is een privilege... en geen recht". Je hebt dus geen "recht" om jezelf bepaalde vrijheden toe te kennen op een IRC netwerk. Je bevind je als het ware bij iemand in huis en daar dien je de regels te respecteren. Je gaat bij de buren ook niet je URL lopen spammen neem ik aan.

ChemicalWH
12/08/05, 03:57
Origineel geplaatst door phntje


Hij betaald dat kanaal niet, elk kanaal is GRATIS op quakenet moet je niet voor betalen, het kanaal is niet eens van hem, hij is de sponsor van needclan.nl, en ik krijg een ban van hem, vind ik wel zeer vreemd.

naast het feit dat hij misschien "slechts" een sponsor is van de clan hebben ze hem wel de operator rechten gegeven, dit wil dus zeggen dat het volledige recht heeft te bannen wie hij vind dat gebanned moet worden.

Reclame maken in IRC kanalen is bijna nooit toegestaan, die ban heb je dus terecht gekregen.


Ik vind je trouwens ook heel erg kinderachtig overkomen.

cashmere
13/08/05, 07:05
Je kan er anders ook een boek over schrijven of een website over beginnen. Dit soort irc related topics zijn gelukkig niet het niveau van wht. Waarom ga je niet klagen bij desbetreffend netwerk? Weet je iig zeker dat je meteen de deur gewezen wordt.

Ik ben zelf een verwant irc'er en heb operatorstatus gehad op verscheidene grote netwerken, ik kan je dan ook vertellen dat dit soort dingen echt totaal niemand interesseren. Ga leren hoe je je online hoort te gedragen en gebruik systemen enkel waarvoor ze bedoeld zijn. Op een publiek irc netwerk wordt advertising en andere vormen van spam haast altijd als onprettig ervaren.

Luuc
13/08/05, 07:23
Lekker boeiend (en logisch) dat je verbannen bent, life goes on...!

Tuinslak
13/08/05, 11:14
Trouwens, was het een amsg?
En wat hebben de kinderen tegenwoordig met "PM MEH" ... Dat is zoooo doooom...
U bent zeker een (ex) CS speler? 5on5 spam e.d. worden in mijn channel ook gebanned... Reclame (aldan niet voor concurrentie) ook ...