PDA

Bekijk Volledige Versie : Win2003 Security



BlueLagoon
10/08/05, 21:00
Beste allemaal! Omdat ik nieuw ben met Windows 2003 als webserver ben ik benieuwd naar welke applicaties jullie "ouwe rotten" gebruiken voor de onderstaande functionaliteit:

* Firewall (Standaard ICF, MS ISA of andere?)
* Intrusion Detection System (Ik las iets over CheckPoint, maar nog geen anderen bij mij bekend).
* Antivirus (Symantec (welk product exact) of ...)
* Antispam (Spamassassin, of ...)

Daarnaast wordt in een boek dat ik aan het lezen ben, aangeraden om NetBIOS uit te schakelen, wat ik me voor kan stellen.
Echter zou ik (volgens dit boek) het beste ook ICMP requests kunnen disablen om ping flood attacks tegen te gaan. Is dit aan te raden, of kan dit misschien andere onvoorziene gevolgen voor mijzelf hebben? (Behalve het feit dat ik mijn eigen servers niet meer kan pingen).

Bedankt!

Edit: Ik kijk momenteel liever naar de losse producten in plaats van bijv. een Plesk.

Mikey
10/08/05, 21:18
als firewall gebruik "ipsec" van microsoft zelf

Tha_Wiz
10/08/05, 22:48
Wij gebruiken voor de firewall, intrusion detection & prevention, anti-virus en anti-spam de security appliance van Fortinet genaamd Fortigate. Daar zijn we buitengewoon tevreden over, veel functionaliteiten en mogelijkheden en nog betaalbaar. Echter te duur als je het wil inzetten voor 1 webserver...

BlueLagoon
11/08/05, 00:10
Enige kosten zijn uiteraard geen enkel probleem, dat hoort erbij.

Wel kwam ik deze gratis virusscanner nog tegen, maar ik heb geen idee of je daar dan wat van mag verwachten :).

http://www.clamwin.com/