PDA

Bekijk Volledige Versie : internet in afrika



zenit
10/08/05, 15:18
Voor een internetproject in Tunesië zoeken we samenwerking met starters, doorstarters en andere ondernemers in de webdesign/hosting hoek die op zoek zijn naar werk. We richten ons op eerste generatie websites voor het MKB. We hebben een Tunesisch bedrijf opgericht, dat acquisitie en design voor zijn rekening neemt. De hosting gebeurt in Nederland.
Het project is enkele jaren geleden gestart vanuit een ideële stichting. De medewerkers van het eerste uur hebben inmiddels vaste banen gevonden en voor de technische ondersteuning hebben we versterking nodig.
De publiciteitscampagne is in voorbereiding en in november vind de wereldtop over de informatiseringsmaatschappij plaats in Tunis. Dat is het moment waarop we een marktaandeel willen verzekeren.

Triloxigen
10/08/05, 15:21
Kun je niet iets specifieker zijn wat nu de bedoeling is?
Wat verwacht je van de deelnemers, wat kunnen de deelnemers verwachten, etcetc.

XS-24
11/08/05, 15:42
Niet dus.

zenit
11/08/05, 23:43
De bedoeling is om Tunesische websites te hosten in Nederland. Het beheer van onze co-located servers is niet meer op niveau, dus we zoeken versterking of moeten overgaan op dedicated. Liefst komen we in contact met serieuze hosters, die zakelijk niet helemaal van de grond komen. Als die niet op dit forum komen, waar zijn ze dan?

Emard
13/08/05, 13:59
Misschien een domme vraag, maar als je colocated of dedicated wilt, moet je volgens mij dat eerder posten in het "Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen" forum? ;)

zenit
13/08/05, 19:06
Het liefst werken we samen met een hoster die mee wil investeren, met zijn tijd en zijn know how. We denken een interessante markt onder handbereik te hebben, maar missen de mensen om serverbeheer zelf te blijven doen. Colocated is dus geen optie meer en dedicated komt aan de orde als we geen partner kunnen vinden.

Triloxigen
13/08/05, 19:38
Ik denk dat ik voor meerdere spreek als ik eht volgende zeg:
Het klinkt mij allemaal iets te wazig, vaak zijn 'projecten' in verwegistan die op deze manier gepresenteerd worden niet helemaal ok.

Dotdns
13/08/05, 20:27
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik denk dat ik voor meerdere spreek als ik eht volgende zeg:
Het klinkt mij allemaal iets te wazig, vaak zijn 'projecten' in verwegistan die op deze manier gepresenteerd worden niet helemaal ok.

Daar ben ik zeker mee eens...
Dus spreek je zeker voor een meerderheid

bakkerl
14/08/05, 01:32
@Zenit

Kun je me wat meer info sturen.
mail of pb is altijd goed :)

zenit
15/08/05, 10:38
De keuze voor Tunesië is gebaseerd op het volgende:
- de initiatiefnemer van het 'project' is afkomstig uit dat land en heeft de nodige contacten.
- de ontwikkeling van het internet wordt van overheidswege behoorlijk gestimuleerd.
- de infrastructuur is relatief goed.
- de vraag is groter dan het aanbod.

De afgelopen jaren hebben we de markt bestudeerd en een webgenerator ontwikkeld die ons inziens nauw aansluit bij de behoeften van een grote groep Tunesische ondernemers. Het feit dat klanten hun eigen websites kunnen onderhouden is het belangrijkste verkoopargument.

Het systeem is geschreven in PHP en maakt gebruik van Apache en MySQL. Verder bieden we gratis webmail aan, hiervoor gebruiken we SquirrelMail.

Eerste voorwaarde voor succes is technische ondersteuning vanuit Nederland.

Daarnaast bieden we onze Tunesische partner ter plekke zo veel mogelijk ondersteuning op organisatorisch gebied.

Zenda
15/08/05, 10:51
Ik begrijp je bedoeling nog niet echt goed, maar als je "zeker" bent dat dit een succes is dan is die investering toch geen probleem?
Je kunt gewoon een lening afsluiten en die later terug betalen. Dit doet ieder bedrijf als zij denken dat je daar winst uit kan halen.

zenit
15/08/05, 12:37
Geld is niet het probleem, wat we nodig hebben is technische ondersteuning. Succes is niet zeker, maar als iemand goede kansen ziet, staan wij open voor een partnerschap.

robblok
15/08/05, 13:44
Als geld niet het probleem is kan je toch gewoon een hoster selecteren en hem een normaal bedrag betalen ?.

Netbyte
30/08/05, 13:32
Al iemand kunnen vinden voor ondersteuning vanuit nederland ? Ik heb u een pb gestuurd, met de vraag voor wat meer informatie.

xYnta
30/08/05, 13:39
Als geld geen probleem is, zijn er zat providers welke u vast van een groot aantal dedicated servers kunnen voorzien. Daarnaast zijn er aansluitend tevens veel ondernemingen welke een goede technische helpdesk hebben. Dus ik wens jullie bij deze alvast veel succes bij het maken van een keuze van een onderneming. Let goed op de volgende dingen:

- De reputatie van het bedrijf en haar medewerkers.
- Het netwerk en de kwaliteit van hun dedicated afdeling.
- Het functioneren van zijn of haar helpdesk.
- Beschikbaarheid over een eventueel storingsnummer.
- En de kwaliteit / prijs vergelijking.

Dat zijn slechts enkele dingen waar je goed op dient te letten, veel succes ermee.

Hjalmar
30/08/05, 15:32
Op basis van de gegeven gegevens kom ik tot de conclusie dat je het beste een contract kan afnemen waarbij je een dedicated server huurt en ook een service contract afneemt (wanneer er problemen zullen zijn met de server hoef jij deze niet op te lossen).

Om hiervoor een aanvraag te doen verwijs ik je naar het Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen gedeelte zodat enkele hosters hier u een aanbieding kunnen doen.

paas
30/08/05, 16:05
Origineel geplaatst door zenit
Geld is niet het probleem, wat we nodig hebben is technische ondersteuning. Succes is niet zeker, maar als iemand goede kansen ziet, staan wij open voor een partnerschap.

Snap het 'probleem' ook niet zo goed.
Voor rond de €100,= per maand beschik je over een Managed Dedicated Server. Dus vereiste technische kennis is dan niet nodig. Die kennis koop je dus.....
In combinatie met een redelijke kans van slagen (volgens jouw gegevens), en een relative lage investering lijkt me van een serieus probleem geen sprake.

je mag PM'en voor meer info.

crazycoder
31/08/05, 00:07
Ik werk samen met een groep mensen die bereid zijn tot het participeren in projecten.

Als er concrete en onderbouwde plannen zijn dan zijn er wellicht mogelijkheden. Deze moeten dan wel het "wij denken, misschien, eventueel, wellicht.. blah blah".. stadium ontstegen zijn.
In dat geval ontvang ik graag de onderbouwde plannen. Mogelijk kunnen wij dan wat voor elkaar betekenen.

zenit
31/08/05, 12:07
Het huren van een dedicated server komt aan de orde als we geen partner kunnen vinden. Fexibiliteit is erg belangrijk, plannen is niet altijd even makkelijk in die regionen. Naast serverbeheer is er ook de doorontwikkeling van de webgenerator. Technische ondersteuning vanuit Nederland is het fundament waarop een eventueel succes in Afrika gebouwd moet worden. Het liefst werken we samen met een partner die zijn belang in de onderneming ziet.

crazycoder
31/08/05, 15:08
Kom op zeg, er moet toch wel een (ondernemings) plan zijn..

Voorbeeldje?
Wat gaan we doen.
Wat hebben we nodig.
Hoe groot is de markt.
Wie zijn de andere aanbieders.
Hoe gaan we ons product in de markt zetten.
Wat zijn de verschillen tussen ons product en de producten van de concurentie..
Marktprognose..
Hoeveel geld is er nodig.
Wat verwachten we van investeerders/participanten..
Wat gebeurt er met de te maken winst of eventueel verlies..

Dat soort dingen.. en bedenk vooral dat die lijst een heel stuk langer is.

Als jullie dit niet hebben of er niet over na hebben gedacht dan kan je niet van een ander verwachten dat die er geld/tijd in gaat steken.

Dit is overigens geen overdreven eis/wens.. Wat er tot op heden geschreven is door zenit kan allemaal wel kloppen maar is volstrekt onvoldoende om tot enige investering over te gaan..

Het komt misschien een beetje bot over, maar ik heb geen zin meer om mezelf bezig te houden met andermans proefballonnetjes. Als ik zie hoe lang dit al open staat lijkt het erop dat anderen daar ook niet zo gek veel zin in hebben....