PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie kent webhoster gns-nl.net ?



mohabo
10/08/05, 10:15
Ik kreeg vandaag bericht van mijn webhoster Websspace, en daarin staat dat ze het bedrijf doorverkopen aan gns-nl.net.

Wie wat meer over dit bedrijf? ervaringen etc.

Bij voorbaat dank.

mohabo
10/08/05, 10:16
Ik zie dat hierover al een post bestaat...sorry...deleten dus.

jmmertens
11/08/05, 14:21
Aangezien het door Rik verboden wordt te posten in de main topic (ondanks dat er aan de regels wordt voldaan) geef ik hier een reactie.

Tot nu toe heb ik nog altijd geen info over GNS-NL ontvangen. Een aantal teksten waaronder de prijzen zijn gekopieerd van andere hosting sites.

Hierdoor onstaat de vraag of dit bedrijf wel bestaat!

Rik
11/08/05, 14:36
Origineel geplaatst door jmmertens
Aangezien het door Rik verboden wordt te posten in de main topic (ondanks dat er aan de regels wordt voldaan) geef ik hier een reactie.

Tot nu toe heb ik nog altijd geen info over GNS-NL ontvangen. Een aantal teksten waaronder de prijzen zijn gekopieerd van andere hosting sites.

Hierdoor onstaat de vraag of dit bedrijf wel bestaat!


Dit omdat alle posts uitlopen op het zelfde en omdat wij nog steeds geen KvK hebben gekregen/gezien, iets wat toch nodig is om via WHT te mogen handelen. Ik volg slechts de regels...

De TS wil graag ervaringen, dus dan ook alleen ervaringen graag ;)

XS-24
11/08/05, 14:48
Wat boeid het nu of dit "bedrijf" KVK etc heeft?

Het gaat er toch om dat websspace overgenomen is, deze beschikt over de papieren, ze kunnen best overgenomen worden door een particulier.

Rik
11/08/05, 14:50
Niet volgens onze regels, niet op WHT dus. Dan moet men een eigen support forum opzetten. Een (wenhosting-) 'bedrijf' zonder KvK mag op WHT geen zaken doen, ze zullen het vast en zeker hebben, we hebben het echter nog niet mogen zien van ze.

Ik heb de regels niet gemaakt Peter, leef ze alleen na.

XS-24
11/08/05, 14:55
Was niet tegen jou gericht maar tegen de "Help, Ohjee, Niet weer he" mensen ;)

Iedereen probeerd de waarheid te achterhalen terwijl die vrij simpel is, websspace == websspace.

Rik-edit: ok ;)

mohabo
11/08/05, 20:29
Origineel geplaatst door XS-24
Wat boeid het nu of dit "bedrijf" KVK etc heeft?

Het gaat er toch om dat websspace overgenomen is, deze beschikt over de papieren, ze kunnen best overgenomen worden door een particulier.

Wie Websspace verneemt zal wel over het nodige beschikken om een bedrijf te mogen runnen. Het zou wel leuk zijn voor alle twijfelaars als de nieuwe eigenaar wat van zich laat horen, zodat we weten met wie we te maken hebben.
Als een webhostingbedrijf onbekend is op http://www.webhosters.nl/perserv.php, dan is het normaal dat mensen allerlei vragen beginnen te stellen.

Ik zeg niets negatiefs over de veranderingen, alhoewel ik het jammer vind dat Websspace ermee wil kappen. Tot nu toe heb ik nl geen problemen gehad met hun service.

jmmertens
12/08/05, 09:56
GNS-NL heeft een 2de mail de deur uitgedaan:

Betreft:
Uw e-mail 2e met vragen

Apeldoorn, 12 augustus 2005

Geachte heer Mertens,

Hartelijk dank voor uw e-mail bericht. Door de periodisering die wij aan het overweldigende aantal (953) berichten hebben gegeven is uw mail niet op tijd beantwoord. Hiervoor onze verontschuldiging.

Voorts, kunnen wij u mededelen dat de prijzen en condities voor de bestaande 'Websspace' klanten gewoon gehandhaafd blijven. GNS-NL respecteert de gemaakte afspraken en voert deze ook uit. U kunt van GNS-NL dat verwachten wat u van een goede host mag verwachten.

Aangaande uw overige vragen en opmerkingen wil ik u verwijzen naar onze website evenals naar de uitgaande nieuwsbulletins die wij aangaande dit onderwerp en de overname dagelijks verzenden. Hierin zal dieper op dit punt worden ingegaan om de levende ongerustheid bij de relaties van 'Websspace' weg te nemen.

In basis blijft alles dus gelijk en u kunt normaal gebruik maken van de services en diensten.

"Wat gaat er nu wel veranderen vragen vele relaties zich af" Hiervoor verwijs ik u wederom naar onze website, waar uitvoerig op dit onderwerp zal worden ingegaan. Wat ik u momenteel wel kan vertellen is dat er een grootscheepse inventarisatie uitgevoerd gaat worden met betrekking tot de aanwezige problemen, vragen en mogelijkheden die er momenteel onder de relaties van 'Websspace' leven.

In het vertrouwen u hiermede voor nu voldoende te hebben geïnformeerd, tekenen wij.

Met vriendelijke groet,

Websspace - GNS-NL
Hans Wildschut

Dit is dus een standaard mailtje. Hierin staat nog altijd geen informatie over het bedrijf GNS-NL zoals kvk nummer.

Ik ben benieuwd of er nu dagelijks een email komt met informatie. Dit zou zeer wenselijk zijn.

andree
12/08/05, 10:22
er zijn ook veel mensen die een pakket small hebben bij websspace voor 15 euro per jaar.die kan je toch niet een basic starter pakket geven voor 15 euro.

JumpingJack
12/08/05, 15:54
ik kan in het register van de kvk in nl niets terug vinden over deze persoon en bedrijf.

wel hebben ze een of ander vage url

http://213.84.104.23/gns-nl/

jmmertens
12/08/05, 16:05
Is een XS4All adsl lijn. in dit topic staat daar meer over: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=74408

jmmertens
15/08/05, 11:12
Sinds 12 augustus is het weer al gehele stilte van GNS-NL.

Wat ik toevallig nog wel tegen kwam is de hostingsite uwhost.net. Deze zit op hetzelfde adres als Websspace en hanteert hetzelfde ondernemingsnummer.

uwhost.nl is bekend bij webhosters.nl. Daar is een positieve recentie geplaatst door jan@lawine.be (Jan de Volder). Dit is tevens de eigenaar van websspace en van seeyouonline.be.

Lawine.be en webbspace zijn beide geregistreerd door het bedrijf seeyouonline.be

Vreemde constructies allemaal.

Triloxigen
15/08/05, 11:15
Origineel geplaatst door jmmertens
Sinds 12 augustus is het weer al gehele stilte van GNS-NL.


Dat heb je weleens met weekenden ;)

jmmertens
15/08/05, 11:56
Net een mailtje van GNS-NL met een Update:

SERVICE MELDING:
Apeldoorn,15 augustus 2005

Geachte heer Mertens,

Momenteel wordt er groot onderhoud uitgevoerd aan de server: Bootes.

Hierdoor kan het zijn dat enkele uw diensten tijdelijk onbereikbaar zijn. De reden van deze werkzaamheden zijn het doorvoeren van grootschalige DNS wijzigingen en het doorvoeren van Access Control List aanpassingen.

Wij verwachten dat de server circa 40 min uit de lucht zal zijn.

Helaas is het vanwege de administratieve overgang tussen Websspace en GNS-NL, voor ons nog niet mogelijk om alleen de gebruikers van de Bootes server aan te schrijven. Hierdoor ontvangt u dit bericht wellicht ten overvloede. U kunt dit bericht dan negeren.

In het vertrouwen u hiermede voor nu voldoende te hebben geïnformeerd, zullen wij u over het verloop steeds op de hoogte houden.

Met vriendelijke groet
GNS-NL Server Beheer

Triloxigen: in de weekenden geven jullie toch ook wel support?

zone
15/08/05, 12:17
Ik moet zeggen dat i tot op heden gewoon elke keer antwoord heb ontvangen van GNS. Wel ietwat verlaat, maar ik kan goed begrijpen dat ze momenteel bestookt worden met vragen.
Ik heb uiteraard ook gevraagd wie ze nu zijn etc, maar krijg als antwoord dat GNS slechts een projectnaam is en dat medio december de daadwerkelijke naam bekend zal worden gemaakt. Dit uit strategisch oogpunt.
Ik plaats niet het gehele bericht hier daar mij dit niet gepast lijkt, alhoewel websspaceklanten mij een pm kunnen sturen en dat kunnen lezen.
Ik heb verder nog niet op hen gereageerd, maar vind het wel erg vreemd dat de klanten gewoon niets te horen krijgt met wie ze te maken hebben, ik heb mi toch recht om te weten wie ik betaal? We zullen zien. Ze nemen iig zeker wel de moeite mij te woord te staan.

anversli
01/09/05, 18:05
Onlangs heb ik mailtje gekregen van M. De Volder blijkt vader van Jan te zijn.

Geachte mevrouw, geachte heer,

Na juridisch advies te hebben ingewonnen kunnen wij u het volgende mededelen.

De eenzijdige vernietiging door GNS-NL van de overdracht van Websspace
is niet bekrachtigd door een rechterlijke uitspraak zodat u op dit
moment nog steeds klant bent van GNS-NL.

Alle verplichtingen tegenover klanten en leveranciers zijn op 5
augustus 2005 door GNS-NL mee overgenomen en zijn en blijven sindsdien
ten laste van GNS-NL.

We betreuren diep dat GNS-NL zonder waarschuwing en zonder gegronde
redenen haar beloften tegenover u niet is nagekomen.

Wij van onze kant blijven de verkoopovereenkomst loyaal uitvoeren en
zullen via juridische weg hetzelfde afdwingen van GNS-NL.

Wij hopen dat GNS-NL snel haar verantwoordelijkheid weer opneemt
inzake serverbeheer en support, want jammer genoeg kunnen en mogen wij
u daar niet meer bij helpen.

Met oprechte hoogachting,

M. De Volder


Ik heb bij websspace 2 webruimtes gerigstreed + 2 domeinnamen waarvan een nog vrij is en heb er al voor betaald, nu mijn vraag is wat gaat er eigenlijk gebeuren heeft iemand Jan De Volder persoonlijk kunnen spreken, zien we ooit ons sites online of gaan we ons geld terug krijgen.

Ik wacht nog een week en dan ga ik een klacht indienen bij de politie of het iets gaat helpen weet ik niet maar ik ga het toch doen, want die mensen van websspace hebben geen respect voor hun klanten, vind ik persoonlijk.