PDA

Bekijk Volledige Versie : Leasing



Cyberdevil
09/08/05, 19:53
Ben nu al een tijdje op zoek naar servers op leasing of afbetaling maar kan er geen meer vinden. Er waren er 2 in België maar deze willen het niet meer.

Iemand die mij kan helpen ?

flen
09/08/05, 19:56
Dell, toch?

Cyberdevil
09/08/05, 19:57
Origineel geplaatst door flen
Dell, toch?

Tjah, die willen niet ...
Moet je al een minimum aantal aankopen hebben. Bovendien is de reactie snelheid van hun echt rampzalig. Maand wachten op offerte. Nemen nooit op aan de telefoon. Dan vraag ik mij af of je ooit reactie krijgt als er iets mis is met de server ;)

WillemGn
09/08/05, 20:03
Bij ons is lease mogelijk - dit gaat via een leasemaatschappij. De minimale termijn is 15 maanden en de maximale termijn is 60 maanden.Als je hiervoor interesse hebt, verneem ik het graag via e-mail: willem at adix dot nl.

Dennis
09/08/05, 20:06
Ahead-IT d8 ik

Maar leasen is zowieso erg duur, je betaalt al gauw 20% te veel. Is er via de bank voor zulke dingen nooit geld te lenen?

Als je 5000 bij de bank zou willen lenen voor 8 servers en hiervoor 5400 in de komende 12 maanden terug zou willen betalen, zou de bank hier geen interesse in hebben? 8% is toch netjes voor een bank?

Wij hebben gelukkig genoeg liquide reserves beschikbaar, niet dat het ter sprake is bij ons.

Cyberdevil
09/08/05, 20:14
Ahead-IT is een van die bedrijven die dit niet meer willen doen ;)

Met de bank zijn we ook in overleg.

@WillemGn mailtje verzonden.

Proxio
09/08/05, 20:20
Origineel geplaatst door Cyberdevil


Tjah, die willen niet ...
Moet je al een minimum aantal aankopen hebben. Bovendien is de reactie snelheid van hun echt rampzalig. Maand wachten op offerte. Nemen nooit op aan de telefoon. Dan vraag ik mij af of je ooit reactie krijgt als er iets mis is met de server ;)

Wij hebben hier anders erg goede ervaringen met Dell, offertes altijd binnen enkele uren op werkdagen en met enkele minuten - uiterlijk enkele uren - antwoord op mails (tijdens kantoor uren). Ook telefonisch is onze account manager uitstekend bereikbaar!

Cyberdevil
09/08/05, 20:24
Dan hebben wij blijkbaar een slechte account manager :(

Zullen dan maar eens kijken of we niemand anders te pakke kunnen krijgen.

Eventueel mogelijk om de gegevens van uw accountant door te sturen via pm ?

JayvD
10/08/05, 00:53
Origineel geplaatst door Cyberdevil
Dan hebben wij blijkbaar een slechte account manager :(

Zullen dan maar eens kijken of we niemand anders te pakke kunnen krijgen.

Eventueel mogelijk om de gegevens van uw accountant door te sturen via pm ?
Ik zie dat je gameservers host (Branche: Gameservers) is het wel handig als gameserver hoster om een Lease server te nemen?
Wij hebben dat juist niet gedaan omdat wij zelf de servers het best konden samenstellen voor een lagere prijs dan bij Dell etc. je kan het overwegen maar wat heb je liever iets duurs of iets goedkoops wat je groei sneller mogelijk maakt?

MikeN
10/08/05, 01:23
Sommige mensen gaan misschien liever voor kwaliteit wat zeker goed werkt ipv zelf iets in elkaar prutsen en vervolgens iedere maand naar het DC toe moeten? :)

JayvD
10/08/05, 01:27
Origineel geplaatst door MikeN
Sommige mensen gaan misschien liever voor kwaliteit wat zeker goed werkt ipv zelf iets in elkaar prutsen en vervolgens iedere maand naar het DC toe moeten? :)
In elkaar prutsen? Juist ja, en wat doen ze bij Dell? Ook in elkaar prutsen alleen met Dell kwaliteit. Blijft precies hetzelfde naar mijn mening iets andere kwaliteit maar in principe hetzelfde.

En ik heb zoals jij het noemt pruts servers hangen en nooit problemen mee dus snap niet helemaal wat je bedoelt met dat je er elke maand naartoe moet..

Ahead-IT
10/08/05, 02:28
Wij doen dit wel nog, maar leasing zit momenteel gewoon vol. Zodra enkele contracten afbetaald zijn, worden er nieuwe contracten aanvaard.

Cyberdevil
10/08/05, 16:47
Origineel geplaatst door Bombmail

Ik zie dat je gameservers host (Branche: Gameservers) is het wel handig als gameserver hoster om een Lease server te nemen?
Wij hebben dat juist niet gedaan omdat wij zelf de servers het best konden samenstellen voor een lagere prijs dan bij Dell etc. je kan het overwegen maar wat heb je liever iets duurs of iets goedkoops wat je groei sneller mogelijk maakt?

Eens je bij dell binnen zit dan krijg je ze veel goedkoper dan dat je ze zelf in elkaar steekt. Goedkoops ? Voor budget gamehoster kan je dat wel doen maar is dus niet iets voor ons :p

Beste om snel groeien mogelijk te maken is natuurlijk leasing ;) Kan je servers blijven bij nemen en heb je geen problemen dat je het budget niet hebt om weer eentje te kopen.

@Bombmail : Wil jij het risico nemen dan doe je maar ;) Doen wij liever niet hoor.

JayvD
10/08/05, 17:50
Origineel geplaatst door Cyberdevil


Eens je bij dell binnen zit dan krijg je ze veel goedkoper dan dat je ze zelf in elkaar steekt. Goedkoops ? Voor budget gamehoster kan je dat wel doen maar is dus niet iets voor ons :p

Beste om snel groeien mogelijk te maken is natuurlijk leasing ;) Kan je servers blijven bij nemen en heb je geen problemen dat je het budget niet hebt om weer eentje te kopen.

@Bombmail : Wil jij het risico nemen dan doe je maar ;) Doen wij liever niet hoor.

Ik ben geen budget host maar als ik voor een dual xeon bij Dell 3250 (excl btw) neertel en als ik het bij mixtech ofzo koop voor zeker 25% is mijn keus snel gemaakt. Server gaat 3 jaar mee en ik kan er ook binnen 4 uur zijn dus ik heb dat contract erbij getelt.

Met leasing zit je aan een contract verbonden ik wil gewoon mijn server zodra hij niet meer snel genoeg is verkopen en niet op obstakels komen omdat ik hem lease.

En tja ik wil graag een dual opteron bieden ze niet aan (of ik kijk niet goed). Ik wil zelf kunnen werken aan mijn server en heb niet zo'n Dell figuur daarvoor nodig.
Is een keuze die je maakt dit is mijn keuze jouw keuze is leasen.

flen
10/08/05, 17:54
Een Dual Xeon voor 3250 EUR, wat voor opties heb je er allemaal bij genomen dan? En is dat via de site of een offerte op maat? Offerte's op maat gaat er namelijk veel vanaf.

En dat laatste van je snap ik niet echt?

robblok
15/08/05, 13:52
Ik bouwde zelf computers op aanvraag maar Dell is zeker wel goedkoop. Alleen als je zelf een leverancier voor onderdelen heb zoals Alternate (reseller ingeschreven) kan je het nog goedkoper doen. Ik denk niet dat Dell een betere kwaliteit heeft. Of je nu een bepaald merk moederbord bij Dell koopt of ergens anders verschil is er niet.

smurf
15/08/05, 14:31
Waarom ga je gewoon niet naar je bank?

https://www.kbc.be/IPA/D9e01?t=/BZIQJFB/BZJ6H6V/BZJ75ML/BZJ5V8V/BZJ5VF0&langWebSite=N&idWebSite=KBC

Heeft plannen waarmee je je materiaal kan leasen. Goedkoper dan dell lease...