PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten contracten te koop.



Anoniem
08/08/05, 11:50
Voor een op dit moment niet nader te noemen webhosting bedrijf ben ik op zoek naar een geschikte partner voor de overname van de contracten met haar klanten.

Wegens persoonlijke redenen en wegens drukte door studie enz. zijn de eigenaren genoodzaakt de contracten met haar klanten te verkopen.

Dit bedrijf bestaat sinds november van vorig jaar (2004) en heeft ongeveer 200-250 klanten die samen ongeveer 450-500 domeinen beheren.

De geschatte jaaromzet van dit bedrijf is ongeveer € 10.000,- euro.

De kosten kunt u zelf bepalen, u kunt zelf bepalen in welk netwerk u de klanten zet enz.

Het gaat hier om een budget webhostings bedrijf wat webhosting pakketten en reseller pakketten aanbied, daarnaast domein registratie via ODR. Ook heeft het colocatie aangeboden maar heeft dit reeds weggedaan.

Alle klanten hebben een jaar contract en betalen per jaar.

De klanten gebruiken op dit moment Plesk 7.5.2, het zou dus makkelijk doormiddel van een migration overtezetten zijn naar uw servers.

LET OP: Het gaat dus alleen om de contracten met de klanten! Niet om de servers, hardware en andere contracten enz.

Indien u interesse heeft of wilt u meer weten dan kunt u een PB sturen.

Dit is ook de enige manier waarop in eerste instansie gecommuniceerd zal worden.

BiLLie
08/08/05, 12:03
Wat ik nooit snap is dat mensen hun klanten verkopen als ze er mee op gaan houden. Op het moment dat je stopt ben je klanten verplicht daar bericht van te geven en het enige dat je kunt doen is ze een alternatief bieden door een ander bedrijf naar voren te schuiven maar het blijft contractbreak en daardoor zijn klanten vrij om over te gaan naar ieder bedrijf dat ze willen en dus kun je ze niet dwingen om over te gaan naar het bedrijf die ze over wil nemen.

Wat we kunnen doen is een bedrag afspreken voor iedere klant die je binnen brengt.

Anoniem
08/08/05, 12:08
Wij willen een alternatief bieden voor onze klanten, dus niet dat ze opnieuw moeten betalen voor een jaar webhosting.
Daarom is ons plan om alle klanten over te zetten en dan zijn ze uiteraard vrij om weg te gaan.

®on
08/08/05, 12:12
Mag ik vragen waarom de servers, hardware en andere contracten niet verkocht worden?

Anoniem
08/08/05, 12:17
Origineel geplaatst door headout
Mag ik vragen waarom de servers, hardware en andere contracten niet verkocht worden?

Ik stuur u een PB :).

1Mhosting
08/08/05, 12:26
Die info zou ik ook graag willen. Het kan zijn dat wij intresse hebben voor overname.

ivs
08/08/05, 12:27
Origineel geplaatst door BiLLie
Wat ik nooit snap is dat mensen hun klanten verkopen als ze er mee op gaan houden. Op het moment dat je stopt ben je klanten verplicht daar bericht van te geven en het enige dat je kunt doen is ze een alternatief bieden door een ander bedrijf naar voren te schuiven maar het blijft contractbreak en daardoor zijn klanten vrij om over te gaan naar ieder bedrijf dat ze willen en dus kun je ze niet dwingen om over te gaan naar het bedrijf die ze over wil nemen.

Wat we kunnen doen is een bedrag afspreken voor iedere klant die je binnen brengt.

Dan verkoop je toch niet je klanten maar je bedrijf met alleen nog maar de klanten erin?

Frangkje
08/08/05, 12:30
Ik vermoed dat het om een eenmanszaak gaat, en dan zou je dus een persoon ipv een bedrijf moeten kopen en mensenhandel is al een behoorlijke tijd niet meer toegestaan in dit land.

BiLLie
08/08/05, 12:31
Origineel geplaatst door ivs


Dan verkoop je toch niet je klanten maar je bedrijf met alleen nog maar de klanten erin?

Dat maakt niet uit. Het bedrijf wisselt van eigenaar en server. Bij een wijziging ben je verplicht je klanten hierover te vertellen en zijn ze vrij om daar geen gebruik van te maken.

Dennis
08/08/05, 12:42
Zou dit ook gelden als T-Mobile BV overgenomen zou worden door KPN dan? Dan kan ik mijn contract opzeggen en houdt ik mijn toestel? (abbo-constructie?)

Lijkt me sterk.

Anoniem
08/08/05, 12:43
Origineel geplaatst door Frangkje
Ik vermoed dat het om een eenmanszaak gaat, en dan zou je dus een persoon ipv een bedrijf moeten kopen en mensenhandel is al een behoorlijke tijd niet meer toegestaan in dit land.

Die snap ik niet...

BiLLie
08/08/05, 12:44
Nee dat is anders. Wil de constructie best uitleggen hoor. Bij grote bedrijven hebben je bijna altijd een BV dat het bedrijf zelf is en de holding die daar weer boven staat. Als de holding wijzigd dan blijft het bedrijf eronder ed hetzelfde. De bedrijfsvorm veranderd dan niet maar het moeder bedrijf wel.

TSG-Hans
08/08/05, 12:48
Altijd leuk die personen die blijkbaar tijd genoeg hebben onzin uit te kramen. Laat TS gewoon zijn klantenportefeuille verkopen.

Deze thread aan mods gerapporteerd.

Rik
08/08/05, 13:00
Volgende keer graag in overleg Hostverkoop, kloontjes zijn namelijk niet toegestaan (je hebt er al 4). Als de verkoop voorbij is graag een signaal dat ik ze kan verwijderen.

Technotop
08/08/05, 14:39
Technotop heeft al contact opgenomen, wellicht dat het iets kan worden.

AlfaHosting
08/08/05, 14:49
PB verstuurd ... maar ik heb de indruk dat eenzelfde bedrijf meerdere malen hier aangeboden wordt ?