PDA

Bekijk Volledige Versie : Het begin van een webhostingbedrijf



Dimensi0x
07/08/05, 14:21
Hallo,

Ik denk eraan om te beginnen met een webhostingbedrijf, met een reseller. Maar nu is mijn vraag, ik woon in België dus zal mijn bedrijf ook gevestigd zijn in België. Maar nu vraag ik mij af waar/hoe ik een Belgisch BTW nummer kan aanvragen en hoeveel dit zal kosten.

Graag geen off-topic reacties want ik vermoed dat jullie ook ooit zo zijn begonnen ;)

Technotop
07/08/05, 14:25
Origineel geplaatst door Dimensi0x
Hallo,

Ik denk eraan om te beginnen met een webhostingbedrijf, met een reseller. Maar nu is mijn vraag, ik woon in België dus zal mijn bedrijf ook gevestigd zijn in België. Maar nu vraag ik mij af waar/hoe ik een Belgisch BTW nummer kan aanvragen en hoeveel dit zal kosten.

Graag geen off-topic reacties want ik vermoed dat jullie ook ooit zo zijn begonnen ;)

Belastingdienst opbellen? of www.belastingdienst.be ?

Dotdns
07/08/05, 14:32
Hang af van je gemeente arrondissement.
Ik weet niet waar in torhout , maar eens bij de belasting dienst bij jou in je gemeente gaan , zou een goed begin zijn.
Let op, de laatste tijden , moet je al meestal een diploma bedrijfbeheer kunnen voorleggen als je een btw n° gaat halen.
Moest je deze in uw zakken hebben , dan denk ik dat je wel uw weg zou weten naar een btw n°....
Maar soit , bekijk eens op de onderneming site , waar je alle uw info zal vinden .
De bekendste eigenlijk http://www.unizo.be
Succes toegewenst met je bedrijf

Dimensi0x
07/08/05, 15:09
Origineel geplaatst door uhosting
Hang af van je gemeente arrondissement.
Ik weet niet waar in torhout , maar eens bij de belasting dienst bij jou in je gemeente gaan , zou een goed begin zijn.
Let op, de laatste tijden , moet je al meestal een diploma bedrijfbeheer kunnen voorleggen als je een btw n° gaat halen.
Moest je deze in uw zakken hebben , dan denk ik dat je wel uw weg zou weten naar een btw n°....
Maar soit , bekijk eens op de onderneming site , waar je alle uw info zal vinden .
De bekendste eigenlijk http://www.unizo.be
Succes toegewenst met je bedrijf

Ik ben nog minderjarig dus heb nog geen diploma!

Bedankt voor de goede informatie :W: .

thastudio
07/08/05, 16:59
Zonder een diploma van bedrijfsbeheer zal het niet lukken...

Wanneer je bedrijfsbeheer hebt dan ziet het er zo uit:
1: maak afspraak bij een ondernemersloket (bv. unizo, ...)
2: bestel op het zelfde moment op www.gratisopstart.be je starterscheque's
3: ga naar je afspraak met identiteitskaart en diploma van bedrijfsbeheer
4: men stelt je x aantal vragen en aan de hand daarvan doen zij een aanvraag voor een ondernemersnummer en eventueel een BTW-nummer (want dat krijg je niet zoiezo als je zelfstandige wordt, je moet aan een aantal eisen voldoen)
5: je krijgt een rekening voorgeschotelt die je volledig met je starterscheque's kan betalen, enkel indien men een BTW-nummer bijkomt moet je nog een bedrag van een 15 euro betalen.
6: je wacht een aantal weken en je krijgt langzaam aan alle documenten van alle instanties aan
7: je kan officieel beginnen met je eigen zaak

Bedrijfsbeheer: dit kan je bekomen door je secundaire opleiding te voltooien (let op, enkel ASO en sommige richtingen TSO hebben dit standaard, sommige TSO richtingen en BSO richtingen hebben dit niet), je kan een curcus volgen van 3, 6 of 9 maanden (hoe korte de termijn hoe duurder de curcus) dmv avondonderwijs of nog een optie is de spoedcurcus bedrijfsbeheer volgen (www.bedrijfsbeheer.com), deze duurt 5 avonden en kost 240 euro en na deze curcus moet je een examen afleggen bij de examencommisie in Brussel.

vjeeke
09/08/05, 14:44
je moet idd eerst een bedrijfskunde diploma hebben voordat je kan starten met eigen zaakje

Jan Van Haaren
09/08/05, 16:59
http://www.startersservice.be/

Een website van UNIZO, de unie van zelfstandige ondernemers. Hier vind je veel informatie rond het opstarten van een eigen bedrijf in België. Succes!

Cyberdevil
09/08/05, 17:07
Om een bedrijf te starten moet je meerderjarig zijn EN ofwel diploma van bedrijfsbeheer ofwel uw 3de graad TSO minstens op zak hebben.