PDA

Bekijk Volledige Versie : Fraude



ju5t
04/08/05, 18:41
We willen misschien http://www.varilogix.com/ gaan gebruiken om fraude tegen te gaan, helaas is het alleen in het Engels en Spaans verkrijgbaar. Contact gehad, maar wij zijn de eerste die het in het Nederlands willen en dus heeft het geen prioriteit. Overzicht van de kosten heb ik nog niet mogen ontvangen, maar het lijkt ons een mooi systeem.

Zijn er mensen die er gebruik van maken? Zo ja, wat is jullie ervaring ermee? Schrikt het klanten af of trekt het ze juist aan? Zijn er Nederlandse tegenhangers van?

Triloxigen
04/08/05, 18:45
Zin om kort uit te leggen wat het is?

ju5t
04/08/05, 18:48
FraudeCall is een systeem dat orders kan controleren. Er wordt gebeld naar een telefoon nummer waar gevraagd wordt om je naam in te spreken. Zijn geloof ik nog een aantal dingen. Uiteindelijk voer je een pincode in die weer gegeven wordt op je scherm als bevestiging van je order.

ModernBill heeft hier reeds een koppeling voor. Je betaald alleen per goedgekeurde order. In hun klanten systeem kun je ingesproken berichten downloaden, mocht een klant beweren dit nooit gedaan te hebben bijvoorbeeld.

Duidelijk?

VantilborgICT
04/08/05, 22:16
Welke wil je dan nemen?

ju5t
04/08/05, 23:17
De standaard versie van FraudCall.

Ik heb het getest met zowel mobiele als vaste lijnen, maar met een mobiele lijn heb je erg veel last van vertraging. Het geluid is ook merkbaar slechter. Naar een vaste lijn is het wel merkbaar beter en ook bruikbaar.

Alleen zou ik het graag in het Nederlands zien, kosten hiervoor lopen helaas op tot enkele duizenden euro's. Er komt nog best wel wat bij kijken, daarnaast moeten er genoeg afnemers zijn.

Zijn er geen vergelijkbare diensten in Nederland? Zo nee, kom op iemand, spring in dat gat ;)

veenman
04/08/05, 23:59
Een dergelijk systeem is in mijn ogen extreem klant onvriendelijk. Als je echt wil checken of de order echt is dan kun je beter zelf even bellen, dit zal je ook maar zo'n 2 tot 5 minuten kosten.

Echter is het wel een stuk klant vriendelijker, want stel dat de persoon in kwestie geen direct nummer heeft opgegeven, verder zijn we in Nederland niet zo bekend met geautomatiseerde telefoontjes.

Wat ik dus zou zeggen, als je echt zeker wilt weten dat het goed is bel dan zelf met de (nieuwe) klant, de kosten hiervoor zullen waarschijnlijk niet veel hoger zijn dan met het geautomatiseerde systeem, daarnaast heb je je bedrijf een 'gezicht' gegeven en kun je eventuele wensen of opmerkingen van de klant persoonlijk aannemen en eventueel verdere acquisitie doen indien gewenst.

Santario
05/08/05, 02:32
Origineel geplaatst door skunkah
Een dergelijk systeem is in mijn ogen extreem klant onvriendelijk. Als je echt wil checken of de order echt is dan kun je beter zelf even bellen, dit zal je ook maar zo'n 2 tot 5 minuten kosten.

Echter is het wel een stuk klant vriendelijker, want stel dat de persoon in kwestie geen direct nummer heeft opgegeven, verder zijn we in Nederland niet zo bekend met geautomatiseerde telefoontjes.

Wat ik dus zou zeggen, als je echt zeker wilt weten dat het goed is bel dan zelf met de (nieuwe) klant, de kosten hiervoor zullen waarschijnlijk niet veel hoger zijn dan met het geautomatiseerde systeem, daarnaast heb je je bedrijf een 'gezicht' gegeven en kun je eventuele wensen of opmerkingen van de klant persoonlijk aannemen en eventueel verdere acquisitie doen indien gewenst.

Ik ken het systeem inderdaad, ook wel eens naar gekeken maar omwille van de uitleg van skunkah vanaf gestapt :)

robblok
05/08/05, 10:14
Inderdaad persoonlijk contact is vaak veel beter. Laat gelijk de klant ook zien dat hij geen nummer is. Maar fraude kan je helaas toch nooit helemaal uitbannen. Het is iets waarvan je moet accepteren dat je het tegen zal komen.

maxnet
05/08/05, 13:50
Bij mobile2pay.nl wordt je bij hun aanmeldprocedure ook door zo'n systeem opgebeld. Weet verder niet of ze dit zelf hebben ontwikkelt, of een standaard pakket voor hebben gebruikt.

VantilborgICT
05/08/05, 23:49
Het duurt ook gewoon 5 minuten voordat ik gebeld word :S