PDA

Bekijk Volledige Versie : Bestel en administratiesysteem



VantilborgICT
04/08/05, 17:54
Voordat ik begin wil ik zeggen: Ik heb de search gebruikt, maar heb "Het systeem" iig niet gevonden :)

Ik zoek een goed, het liefst redelijk uitgebreid bestel/administratie en facturatiesysteem. Mijn oog viel op whoiscart, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat deze toch eigenlijk alleen voor US en UK geschikt is.

Is er iemand die een goed alternatief kent (of mij zelf aan kan bieden), voor niet te veel geld? Iets wat met directadmin werkt zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn...

Daarnaast wil ik ook vragen of iemand juist een heel simpel systeem kent, dus alleen een bestelwizardje en dat als order via een mailscript. Ik wil van deze 2 opties namelijk de prijzen vergelijken, om te kijken wat voor mij het meest interresante is.

Bedankt alvast :D

Geert-Jan
04/08/05, 18:20
zoek eens contact met Roland Kamphuis.....
hier (http://www.icehosting.nl) onder de knop programmering zie je alvast een voorbeeld.
Werkt goed, al heb ik het zelf ietswat omgebouwd en niet te duur.
Alleen wel zorgen duat je server niet cashed hè:)

ju5t
04/08/05, 18:35
Waarom niet gewoon ModernBill?

VantilborgICT
04/08/05, 18:40
is het bij modernbill niet net zo als whoiscart, ook allemaal UK/US ?

ju5t
04/08/05, 18:42
Ja, maar een koppeling naar je administratie maken is niet gigantisch moeilijk. Ik zie zelf ModernBill alleen maar als een verlengstuk, voor de rest niets.

VantilborgICT
05/08/05, 12:46
Is er nog een ander goed alternatief misschien?

boony
05/08/05, 12:59
Ik ben bezig aan een dergelijk systeem.

jinxedworld
05/08/05, 14:57
Ik maak met alle plezier gebruik van ClientExec (http://www.clientexec.com). Goed overzichtelijk, prima bestelsysteem. En de facturen boek ik handmatig weer in in het boekhoudpakket.

VantilborgICT
05/08/05, 23:47
Origineel geplaatst door boony
Ik ben bezig aan een dergelijk systeem.

In welk stadium zit je? en heb je al een richtprijs?

crazycoder
06/08/05, 00:17
Origineel geplaatst door VantilborgICT
Voordat ik begin wil ik zeggen: Ik heb de search gebruikt, maar heb "Het systeem" iig niet gevonden :)

Ik zoek een goed, het liefst redelijk uitgebreid bestel/administratie en facturatiesysteem. Mijn oog viel op whoiscart, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat deze toch eigenlijk alleen voor US en UK geschikt is.

Is er iemand die een goed alternatief kent (of mij zelf aan kan bieden), voor niet te veel geld? Iets wat met directadmin werkt zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn...

Daarnaast wil ik ook vragen of iemand juist een heel simpel systeem kent, dus alleen een bestelwizardje en dat als order via een mailscript. Ik wil van deze 2 opties namelijk de prijzen vergelijken, om te kijken wat voor mij het meest interresante is.

Bedankt alvast :D
HET SYSTEEM is alleen het systeem wat je voor jezelf laat bouwen.

Wil je iets eenvoudigs en goedkoops, kijk dan eens tussen de e-commerce oplossingen oftewel winkel scripts. Voor een simpel bestelsysteem hebben die alles in huis en ze zijn ook nog eenvoudig te implementeren.

Overigens zijn er een vrij groot aantal initiatieven op WHT.. dus misschien kan een zijn code aan jouw wensen aanpassen......

®on
06/08/05, 01:05
Ik heb hier nog een licentie liggen voor whois.cart. Dat werkte redelijk, echter zaten er een aantal zeer vervelende kantjes aan (welk weet ik niet meer, is al weer ff geleden). Is met name US gericht.

Ik heb het systeem van icehosting een poos getest. Leuk systeem, maar: updates gaan traag (moet mijn inziens nog veel gebeuren aan het script). Updates van het script wissen al je eigen aanpassingen aan de layout. Wil je simpel beginnen, dan is het best een aardig systeem, zeker gezien de kosten.

Uiteindelijk Modernbill erbij gepakt, trial gedraaid en uiteindelijk een licentie aangeschaft. Begin is lastig, maar daarna werkt het prima. Natuurlijk loop je ook naar verloop van tijd tegen de nadelen van zo'n systeem aan, maar dat is met ieder aangekoscht systeem. Dan zul je inderdaad zelf iets moeten gaan bouwen. Modernbill gebruik ik alleen voor het bestellen en deels voor support (ticket en faq systeem ingebouwd); mogelijk dat ik later de facturatie vanuit MB ga doen. Voorlopig hou ik het bij mijn offline pakket icm. Snelstart.

DutchTSE
06/08/05, 01:31
weet niet in hoeverre je een uitgebreid systeem zocht. Wij hebben een EENVOUDIG systeem laten ontwikkelen dat aan onze eisen voldoet, is op het moment gericht op de startende hoster (bijna alles gaat handmatig, alleen bestellingne van site worden automatisch ingevoerd, updaten van facturen enz gebeurd handmatig).

Neem maar kijkje op:

http://www.myh2oservers.com/demo/index.php

klant:
username: demo
password: demo

admin:
username: admin
password: admin

geen grafisch gelul, het voldoet aan onze eisen, eventueel zijn we bereid het tegen een kleine vergoeding te delen mocht iemand/je het wat vinden. (je krijgt source, dus gewoon zelf uitbereiden enz, doe ermee wat je wilt (zolang je het voor jezelf houd, eventuele uitbereidingen mogen met mij gedeelt worden)

StijnDesmettre
06/08/05, 08:16
We zijn zelf ook bezig met een dergelijke script te ontwikkelen waarvan de eerste versie ondertussen reeds te koop is.

Een demo kan je vinden op:

http://www.online-administratie.be/DEMO/_ADMIN
Login: demo
Pasw: demo

De klantenmodule staat nog steeds op
http://www.online-administratie.be/DEMO/_KLANT/

Mvg

Desmettre Stijn
DS-Webdesign

crazycoder
06/08/05, 08:57
Origineel geplaatst door VantilborgICT
Voordat ik begin wil ik zeggen: Ik heb de search gebruikt, maar heb "Het systeem" iig niet gevonden :)

Misschien is het een goed idee om je wensen te omschrijven.