PDA

Bekijk Volledige Versie : websspace.com



hxc
01/08/05, 10:33
websspace.com is momenteel zo'n 24u down
telefonisch krijg ik constant een voicemail
wat moet ik doen?

snaaps
01/08/05, 10:41
Ah dit vermelden zij op de website:

100% uptime + 100% tevredenheid

Tja je kan er weinig aan doen. probeer eens te achterhalen of er een andere nummer telefoonnummer is.

dreamhost_nl
01/08/05, 10:44
Er is weinig dat u dan kunt doen, dan de Voicemail inspreken.
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze zelf met het probleem al bezig...

See you Online (http://www.seeyouonline.be/) is trouwens hun andere web site (volgens de Whois).
Wellicht kun u met die contactgegevens even vooruit...

Succes.

hxc
01/08/05, 10:45
geen idee, daarnet kreeg ik nog verbinding nu springt alles direct over op voicemail, FUCKIN LAME!!!
heeft die El Cheapo msn? aka mr jan de volder

hxc
01/08/05, 10:48
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Er is weinig dat u dan kunt doen, dan de Voicemail inspreken.
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze zelf met het probleem al bezig...

See you Online (http://www.seeyouonline.be/) is trouwens hun andere web site (volgens de Whois).
Wellicht kun u met die contactgegevens even vooruit...

Succes.

bedankt voor de hint, maar same gsm nr... voicemail etc

snaaps
01/08/05, 11:10
• Algemene informatie

E-mail: info@websspace.com
GSM: +32 (0)484 617.713
Fax: +32 (0)16 25.61.88


• Technische Support

E-mail: support@websspace.com

IRC Chat: irc.websspace.com
Chat Support medewerkers: Ash, Avalanche, DaviDo, Matje, Milka

hxc
01/08/05, 11:12
die chatsupport is toch om te lachen dan?
als websspace down is zijn al die emails en irc ook down :)
en op die irc chan zitten 2 bots

snaaps
01/08/05, 11:15
vindt het nogal raar dat er geen vast telefoonnummer te vinden is.

hxc
01/08/05, 11:18
idd
mocht iemand die msn hebben van mister jan de volder aka el cheapo aka mr downtime?

Unixadmin
01/08/05, 11:48
100% uptime, daar ga je al. Als hun server 24 uur down is dan hebben ze een groot probleem dus denk ik niet dat jij hun nog kunt bereiken. Voorlopig is het afwachten voor jou.

Hessel
01/08/05, 12:27
ik heb gehoord dat sinds ze naar nl zijn verhuisd met de servers het echt slecht gaat daar met de support als de uptime...ook is het goed te zien op webhosters.nl toen ze in de V.S zaten was alles OK sinds ze naar nl zijn gegaan niet meer.

hxc
01/08/05, 12:29
nou nog steeds voicemail al sinds gisteren 23u
irritatie allom

thastudio
01/08/05, 14:48
Ze zijn blijkbaar terug 'up' en volgens hun garantie zijn er deze maand zeer veel klanten die niet gaan moeten betalen...

AlfaHosting
01/08/05, 18:57
Origineel geplaatst door thastudio
Ze zijn blijkbaar terug 'up' en volgens hun garantie zijn er deze maand zeer veel klanten die niet gaan moeten betalen...

Lees wel even hun voorwaarden erop na, want je krijgt het niet automatisch.

hxc
02/08/05, 09:31
2volle dagen plat

hxc
02/08/05, 09:32
willen ook alle andere dorks aka WS haters stoppen met WS te hacken, respecteer de andere spacerenters ook en kloot deze hier niet door!

izdesign
02/08/05, 09:55
ik ben idd ook klant bij websspace.com en ik kan me email wer niet lezen etc nu ligt het al een tijd plat en ik vaak dat bij php scripts ineens connection refused staat en van die dingen ik verleng mijn account echt nooit meer daar want ik weet niet waar die gasten mee bezig zijn z zijn alleen verschrikkelijk duur :S en kga is kijken of ik geen geld terug kan krijgen...

AlfaHosting
02/08/05, 10:25
Origineel geplaatst door hxc
2volle dagen plat

Vraag anders even dat ze je op een andere server zetten ?

Orlam
02/08/05, 11:02
Heb je ook al het telefoonnummer geprobeerd dat gemeld staat op de whois van websspace.nl?

Succes ermee!

hxc
02/08/05, 11:04
0484 / 617 . 713 probeer ik constant
mabon downtime was aangekondigd maar duurt wel vrij lang, bovendien is ie al terug online geweest en terug off
serverinstall is verneukt denk ik

Unixadmin
02/08/05, 11:13
Als ik zo zie en hoor dan kun jij er vanuit gaan dat al je data verloren zijn gegaan, tenzij webspace dagelijkse backup heeft gemaakt.

hxc
02/08/05, 11:24
uhm ze gingen backuppen...
is 8u down geweest,
is om 4u vannacht paar uur online geweest terug
nu ik opstond alles weer plat

crazycoder
02/08/05, 22:31
Origineel geplaatst door hxc
willen ook alle andere dorks aka WS haters stoppen met WS te hacken, respecteer de andere spacerenters ook en kloot deze hier niet door!
Ik geloof niet dat conculega's zichzelf actief met dergelijke praktijken bezig gaan houden. Dan zou namelijk het hek van de dam zijn.
Leedvermaak zal er heus wel zijn.

Als de oorzaak bij derden ligt dan hebben ze wellicht iemand lelijk tegen de schenen geschopt.
Laatste keer dat ik weet dat een provider echt plat is gegaan door een aanval was toen Bevelander in De Telegraaf wist te krijgen dat zijn servers hackerproof waren :) hij wist later te melden dat het om onderhoudswerkzaamheden ging.... Toeval?

hxc
03/08/05, 15:42
nog steeds down
wie helpt me verhuizen
tel nemen ze niet meer op

crazycoder
03/08/05, 15:50
Origineel geplaatst door hxc
nog steeds down
wie helpt me verhuizen
tel nemen ze niet meer op
Die jongens hebben echt problemen.. zie net de plesk placeholder op websspace.com

Als je een .nl naam in bezit heb dan kan je bij om het even welke andere deelnemer een verhuizing aanvragen. Heb je bijv een .com naam en die elders geregistreerd dan heb je zelf het beheer en kan je ermee doen wat je wil..

hxc
03/08/05, 15:54
zucht :(

dit zijn de domeinnamen die ik heb
normaal zouden die allemaal op mijn naam moeten staan
+ ik run een phpbb forum waar ik geen setup meer van heb kunnen nemen (+-800gereg. users) +aantal mysql databases

www.hardcoremusic.be
www.killmetwicerecords.com
www.burningfight.be
www.enemyrose.com
www.rollthedice.be


help wanted!

hxc
03/08/05, 16:16
niemand die mij kan helpen?

zone
03/08/05, 16:20
Bij mij is alles nog gewoon up en niet offline geweest. Ik heb dus ws geluk. Ben wel bezig met het zoeken naar een andere partij, want meneer laat niets meer van zich horen.

clesoft
03/08/05, 16:22
Origineel geplaatst door hxc
nog steeds down
wie helpt me verhuizen
tel nemen ze niet meer op

Zal denk ik niet meevallen. De .com-domeinen staan niet op jouw naam en de .be-domeinen (denk ik) ook niet.

hxc
03/08/05, 16:22
ik lig bijna 5dagen offline
ik kan daar totaal niet mee lachen
en in die 5dagen nog geen enkel mail, gehad ontelbare keer gebeld naar vast nr en gsm... geen reacties!
iemand die mij hier weg kan halen? offers?

®on
03/08/05, 16:22
Origineel geplaatst door hxc
niemand die mij kan helpen?
Riep hij 20 minuten later....... :rolleyes:

Wat is concreet je vraag? Moet er verhuisd etc. worden? Heb je zelf nog ergens backups liggen? etc etc.

Geef ze nog even de tijd, wellicht zijn ze met een restore bezig oid.

hxc
03/08/05, 16:23
Origineel geplaatst door clesoft


Zal denk ik niet meevallen. De .com-domeinen staan niet op jouw naam en de .be-domeinen (denk ik) ook niet.

was dus totaal de afspraak niet
ging op mijn naam gezet worden
had gevraagd ze voor mij te registreren

hxc
03/08/05, 16:23
Origineel geplaatst door headout

Riep hij 20 minuten later....... :rolleyes:

Wat is concreet je vraag? Moet er verhuisd etc. worden? Heb je zelf nog ergens backups liggen? etc etc.

Geef ze nog even de tijd, wellicht zijn ze met een restore bezig oid.

5volle dagen aan een restore?
ze hadden mijn kleine account al gemakkelijk bij een andere server die wel nog op is kunnen zetten

®on
03/08/05, 16:26
Origineel geplaatst door hxc


5volle dagen aan een restore?
Ik zeg niet dat ze 5 dagen aan het restoren zijn, de plesk placeholder kan op zoiets wijzen. Gisteren nog draaide hun website nog gewoon.

hxc
03/08/05, 16:28
nou..

pa0ens
03/08/05, 16:33
Origineel geplaatst door headout

Ik zeg niet dat ze 5 dagen aan het restoren zijn, de plesk placeholder kan op zoiets wijzen. Gisteren nog draaide hun website nog gewoon.

Ik heb 100 domeinen bij WS draaien 60 daarvan com ,info etc, Ik dacht dat ik die ook op naam had maar niks allen op naam van WS. Ok mijn verhuizing zal een drama worden. Terwijl ik de mails van de bestellingen daarvoor bewaard heb en daar staat duidelijk in voor mij registreren.
Maar nu kun je toch niets doen voordat er in het WS kamp weer rust is.
Gr jan

hxc
03/08/05, 16:35
laatste wa ik hoorde is da apache ni wil starten?

xYnta
03/08/05, 16:36
De apache draait wel want de placeholder is op http://websspace.com/ (www ervoor werkt kenbaar nog niet) te zien. Dit is enkel mogelijk als de apache functioneert. Nog steeds geen reactie van de kant van websspace.

hxc
03/08/05, 16:38
Origineel geplaatst door xYnta
De apache draait wel want de placeholder is op http://websspace.com/ (www ervoor werkt kenbaar nog niet) te zien. Dit is enkel mogelijk als de apache functioneert. Nog steeds geen reactie van de kant van websspace.

ook klant dan bij WS?

xYnta
03/08/05, 16:39
Ik help een klant van WS met z'n eventuele verhuizing naar een andere provider. Vandaar dat ik nogal dicht op deze zaak zit.

AlfaHosting
03/08/05, 20:52
Origineel geplaatst door hxc


was dus totaal de afspraak niet
ging op mijn naam gezet worden
had gevraagd ze voor mij te registreren

Kiijk eerst even na of de domeinen op jouw naam en emailadres staan. Als dat zo is kan je de .be domeinen eenvoudigweg verhuizen naar eender wie je wilt. De .com domeinen moeten nog wel uit lock gehaald worden door websspace vooraleer je weg kan. Probleem is wel dat je nu je site volledig kwijt bent als je verhuisd.

zone
03/08/05, 23:57
Ik zie dat hij op dit moment online is, dus lijkt het me niet meer dan normaal als hij even reageert. (aangezien dat niet via mail blijkt te lukken)

Edit: Hoe verrassend, hij heeft niet gereageerd...

Websspace
04/08/05, 00:19
Klanten worden uitgebreid via e-mail op de hoogte gehouden.

zone
04/08/05, 00:46
Mag ik vragen wanneer dat gebeurd?

winmodify
04/08/05, 01:50
Origineel geplaatst door zone
Mag ik vragen wanneer dat gebeurd?

Jah want tot nu toe namelijk nog steeds niet :-(

thrunx
04/08/05, 02:11
Origineel geplaatst door Websspace
Klanten worden uitgebreid via e-mail op de hoogte gehouden.

Sinds de verhuizing naar NL, ruim een half jaar geleden heb ik niks meer gehoord over de email. En toch heel vaak downtime gehad. Dat mijn website down is, is 1. Maar ik vind het strontvervelend dat er dan niemand is die me dan kan vertellen wat er nou eigenlijk aan de hand is, en hoelang het nog gaat duren ongeveer... :(

AlfaHosting
04/08/05, 07:20
Origineel geplaatst door Websspace
Klanten worden uitgebreid via e-mail op de hoogte gehouden.

Waarom zetten jullie je eigen en de sites van klanten die een aparte backup hebben en niet even op een andere server. Op die manier help je iedereen verder ?

zone
04/08/05, 11:50
Ondertussen nog niets ontvangen... Op geen van mijn mailtjes.
Je bent naar mijn mening geen goede serviceverlener als je wel een tijd door kan brengen hier om wat te lezen, maar niet even je klanten goed te woord te staan via email.

wbakker-letsgoonline
04/08/05, 12:35
Laten we hopen dat WS het gewoon fixt en online krijgt zodat de klanten die weg willen een backup van hun bestanden kunnen maken, helaas helpt het niet echt om hier te posten, dit verhelpt jammer genoeg niet het probleem wat er nu bij WS aan de hand is.

xYnta
04/08/05, 12:37
Helemaal mee eens, indien websspace het probleem niet zelf op kan lossen kan hij of zij hier altijd om hulp vragen. Laten we gewoon hopen dat alle klanten van websspace zo spoedige mogelijk weer online zijn.

Websspace
04/08/05, 12:47
Alle klanten zijn sinds gisteren weer gewoon online.

Alle klanten hebben de mails over de verhuis gekregen. Heb je die niet ontvangen, dan hebben we een niet-werkend e-mail adres in ons bestand staan. Mail dan even met het nieuwe adres.

TSG-Hans
04/08/05, 13:12
Origineel geplaatst door Websspace
Alle klanten zijn sinds gisteren weer gewoon online.

Alle klanten hebben de mails over de verhuis gekregen. Heb je die niet ontvangen, dan hebben we een niet-werkend e-mail adres in ons bestand staan. Mail dan even met het nieuwe adres.

Nu komen er elke maand wel posts op dit forum over weer een downtime van jullie server(s). Als je zo actief adverteert met een 100% uptime, en dat niet haalt, moet je nu niet de klanten verplichten creditering aan te vragen, maar vanuit je zelf de gehele maand crediteren.

crazycoder
04/08/05, 13:46
Origineel geplaatst door xYnta
Helemaal mee eens, indien websspace het probleem niet zelf op kan lossen kan hij of zij hier altijd om hulp vragen. Laten we gewoon hopen dat alle klanten van websspace zo spoedige mogelijk weer online zijn.
Dacht dat jinxedworld daar het spul was gaan supporten..

jinxedworld
04/08/05, 14:02
Al een tijdje niet meer.

crazycoder
04/08/05, 16:58
Origineel geplaatst door jinxedworld
Al een tijdje niet meer.
Uhm, dat staat anders nog wel op je site!

AlfaHosting
04/08/05, 18:35
Is je handtekening op dit moment we zo een goed idee,websspace ? Ik kan me voorstellen dat je klanten niet gelukkiger worden als ze het zien. Voor de rest nog veel succes.

jinxedworld
04/08/05, 19:43
Origineel geplaatst door crazycoder

Uhm, dat staat anders nog wel op je site!
Gaat er zsm vanaf, vond het nog geen hoge prioriteit tot nu toe.

zone
04/08/05, 23:48
Origineel geplaatst door Websspace
Alle klanten zijn sinds gisteren weer gewoon online.

Alle klanten hebben de mails over de verhuis gekregen. Heb je die niet ontvangen, dan hebben we een niet-werkend e-mail adres in ons bestand staan. Mail dan even met het nieuwe adres.

Je bent raar bezig. Ik heb nog steeds geen mail ontvangen en ik weet 100% zeker dat je mijn adres hebt. Ineens werkt het vandaag weer niet, omdat ik de mail teruggestuurd krijg met de volgende melding:

Technical details of permanent failure:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 10): 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

Hoe kan ik je dan mailen als mijn mail geblokt wordt?
Simpel, vanaf een ander adres sturen natuurlijk, maar ook daar wordt niet op geantwoord.

Misschien kunnen degenen die maar niet snappen waarom zoiets via dit forum gedaan wordt, nu iets meer snappen waarom.
Als je op geen enkele wijze contact met een persoon kan krijgen en weet dat ie wel de moeite neemt om hier te komen, tja, dan is het toch simpel? Ik weet, daar is het forum niet voor bedoeld. Maar aangezien je verder nergens anders terecht kan, moet het maar zo.

En meneer de Volder, aangezien je dit wel leest, neem dan eens contact op met mij, desnoods via pm....

edit: Ik zie dat je weer online bent, dus laat eens wat van je horen!

hxc
04/08/05, 23:55
Origineel geplaatst door Websspace
Alle klanten zijn sinds gisteren weer gewoon online.

Alle klanten hebben de mails over de verhuis gekregen. Heb je die niet ontvangen, dan hebben we een niet-werkend e-mail adres in ons bestand staan. Mail dan even met het nieuwe adres.

ik krijg nochtans geen uitleg over verdwijnen subdomeinen

dopi84
05/08/05, 01:01
zulke bedrijven moesten ze een schop onder de REET geven.

werkelijk belachelijk dit allemaal. En het ergste is nog dat ze de domeinen dan op hun eigen naam registreren, zodat een klant niet gemakkelijk wegkan, uit ontevredenheid over de BELACHELIJKE dienstverlening van WEBSSPACE.COM.

Kortom, als je daar zit zo snel mogelijk verhuizen.


just my 2 cents

Ash Dreelinck
05/08/05, 02:25
Ik wil nu niet gaan zeiken over je post, maar zit jij bij Websspace? Moest ik een moderator zijn sloot ik dit topic, want er komt niks meer zinnig uit. Oke, Websspace is down geweest. En voor een keer vrij lang. Maar plaats je eens in dezelfde situatie? Men doet er echt niet om, om offline te zijn hoor. Leaseweb doet het de laatste weken ronduit slecht (mss een beetje overdreven, maar ik vergelijk tov een maand geleden) en gaan er daarom minder klanten bij Leaseweb? Neen. En waarom?

Als je geen klant bent bij WS heb je in principe ook niet te zeggen dat dit bedrijf in jouw woorden 'rete-slecht' is.

Mod, sluit dit topic aub maar, de problemen zijn weer van de kaart en verder is er niks nieuws meer aan. Voor de klanten is er een support mail, use it wisely ;-)

Santario
05/08/05, 02:30
Origineel geplaatst door Ash Dreelinck
Ik wil nu niet gaan zeiken over je post, maar zit jij bij Websspace? Moest ik een moderator zijn sloot ik dit topic, want er komt niks meer zinnig uit. Oke, Websspace is down geweest. En voor een keer vrij lang. Maar plaats je eens in dezelfde situatie? Men doet er echt niet om, om offline te zijn hoor. Leaseweb doet het de laatste weken ronduit slecht (mss een beetje overdreven, maar ik vergelijk tov een maand geleden) en gaan er daarom minder klanten bij Leaseweb? Neen. En waarom?

Als je geen klant bent bij WS heb je in principe ook niet te zeggen dat dit bedrijf in jouw woorden 'rete-slecht' is.

Mod, sluit dit topic aub maar, de problemen zijn weer van de kaart en verder is er niks nieuws meer aan. Voor de klanten is er een support mail, use it wisely ;-)

Sluit ik me helemaal aan.

izdesign
05/08/05, 09:01
Ja daar heb ik ook echt zo veel aan :S ik kan nog steeds niet in me webmail etc en dit is niet de eerste keer dat websspace down is en dat de server hangt, mysql werkte vaak niet etc als het aan mij ligt zie je me niet meer terug bij websspace!

AlfaHosting
05/08/05, 09:30
Ik kan me voorstellen dat het op dit moment niet prettig is voor websspace.com en dat ze er alles aan doen om het opnieuw in orde te brengen. Van de andere kant zullen er nu enorm veel gefrustreerde klanten zijn.

Ik denk dat als men gewoon even zijn communicatie wat verbeterd en even een mededeling op hun site zet met een eerlijke boodschap wat er aan de hand is/was en wat men aan het doen is dat er veel vermeden kan worden. Klanten hebben vaak begrip voor je situatie als je maar eerlijk en open met hen bent en hen goed informeert. Nu ga je naar de site en lees je 100% uptime.

Ash Dreelinck
05/08/05, 12:11
Om nu eerlijk te zijn kan ik ook zeggen 'Mij zien ze niet meer terug bij BASM, en ook niet meer bij LazerNet', maar niemand heeft daar een boodschap aan. Ik weet dat het voor iedereen die bij Websspace zit moeilijk is, maar wat is de kans dat zo'n probleem zich voordoet? Het kan iedere webhost overkomen (en niet beginnen zagen over firewalls e.d., want iedereen weet dat een goede hacker overal doorheen raakt).

En zover ik weet heeft iedereen een uitgebreide mail gekregen met de problemen van de voorbije dagen, met oplossing. Dus that's it, isn't it? Ikzelf ervaar nu geen problemen met MySQL; dus I don't know what you're talking about :W:

hxc
05/08/05, 12:14
klopt, heb al reeds men woede/frustratiekriebels weerlegd :)

zone
05/08/05, 13:25
Sorry Ash, maar dat je dit topic wilde sluiten vind ik belachelijk, dat is niet aan jou. Je gaf zelf al aan in pm dat klantensupport nog niet helemaal prima werkt (wat op zich te begrijpen is), dus kom dan ook niet aan met dat 'use it wiseley', want zelfs voor de problemen van 29 juli heb ik problemen gehad met de support. Jullie zouden het 'wiseley' moeten gebruiken.

Je hebt in pm uitgelegt wat de situatie was, waar de zelfmedelijden vanaf kwam, nu lees ik het hier ook weer. Geen woord over hoe ellendig het wel niet kan zijn voor de klanten, geen woord over de beloofde teruggave van de kosten (ook niet in pm etc) Alleen maar over hoeveel tijd het jullie heeft gekost en geld. Ik zal verder niet in discussie gaan, maar je moet nu niet ineens gaan zeggen dat de problemen weer van de kaart zijn, dat is pas zo als je ze allemaal opgelost hebt, voor elke klant.
Ik begrijp zeer goed dat het heel erg is dat zoiets gebeurd, maar dat is voor de klanten ook zo.

smurf
05/08/05, 13:57
Origineel geplaatst door hxc


ik krijg nochtans geen uitleg over verdwijnen subdomeinen

Ligt aan de automatische plesk backup. De data staat er normaal wel, enkel de link en plesk en dus ook in de virtual hosting directives zijn verdwenen. Deze kunnen normaal vrij eenvoudig weer aangemaakt worden.

Weet dit uit ervaring, vroeger gebruiken we ook psadump, nu sysbk... psadump is echt een ramp... Groot deel van de dumps zijn corrupt en wet er na de restore uitkomst is maar 80 pct van wat er voorheen was. Het duurt ook tot een dag eer je je restore klaar hebt, wat wellicht de lange duur bij websspace verklaart en meestal is die dan nog niet volledig ook...

Even geduld misschien, ik veronderstel dat ze manueel wel alles aan het nagaan zijn en proberen te redden en fixen wat er misgegaan is.

pa0ens
05/08/05, 14:35
er zijn nog wel een paar probleempjes meer ... zo werken de mailforms niet meer en google kan mijn sitemap.xml niet meer bereiken van de sites.
kan ook te maken hebben met nog niet de juiste instellingen van hun nieuwe beveiliging.
Maar ik hoorde dat daar vanmiddag ook aan gewerkt word.