PDA

Bekijk Volledige Versie : Forum Script



frame
31/07/05, 21:29
kan iemand een goed forum voor me maken? ( gratis, eenvoudig maar ook te idioot! )

dank !

mguilmot
31/07/05, 21:34
http://www.hotscripts.com ;)

frame
31/07/05, 21:37
thnx ff kijken

frame
31/07/05, 21:38
bij wa moe ik da zoeken?

buysman
31/07/05, 22:28
phpBB is gratis.. (www.phpbb.nl)

killerguy
31/07/05, 23:38
phpbb ? Invisionboard? Myreact? Ikonboard?

jagermaster
01/08/05, 05:54
Origineel geplaatst door buysman
phpBB is gratis.. (www.phpbb.nl) vergeet dan vooral niet te updaten.

izdesign
01/08/05, 09:54
www.directtopics.nl

Eris
01/08/05, 12:10
Phorum
Ga zo maar door

HostServe
01/08/05, 13:18
Origineel geplaatst door killerguy
phpbb ? Invisionboard? Myreact? Ikonboard?

PhpBB moet je echt up2date houden.
Invisionboard is niet gratis zover ik weet.
Met de andere 2 geen ervaringen.
Ik lees net dat MyReact EUR 79,- kost indien je de mogelijkheid wilt om 100 ingelogde gebruikers te hebben in plaats van 4.

synto
01/08/05, 15:42
Origineel geplaatst door jagermaster
vergeet dan vooral niet te updaten.

cliche die phpbb haat. dat geldt dus ook voor vbull en andera fora.. wat zeg ik, alle opensource software!!

jagermaster
04/08/05, 11:35
Origineel geplaatst door synto


cliche die phpbb haat. dat geldt dus ook voor vbull en andera fora.. wat zeg ik, alle opensource software!! ik haat phpbb niet maar zo te zien heb je totaal geen ervaring met de hackgevoeligheid van phpbb. Heb hierbij dus niet gezegt dat andere source beter is, maar gaf alleen de tip.

Triloxigen
04/08/05, 11:45
Origineel geplaatst door synto


cliche die phpbb haat. dat geldt dus ook voor vbull en andera fora.. wat zeg ik, alle opensource software!!

Closed software net zo goed ;)

freddy
04/08/05, 12:07
http://www.webwizguide.info/

http://www.snitz.com


Bijde asp.

XdRaG00n
04/08/05, 17:28
http://www.forumer.com/

Is dat misschien iets wat je zoekt ? Is een gratis forum host ;)

Triloxigen
04/08/05, 17:29
www.prexon.nl

Ook gratis forum host

We Are Online
04/08/05, 21:06
Misschien dat je via je control panel van je eigen hosting met een paar muisklikken 1 kan installeren. Zie je tegenwoordig erg veel. En ook deze zijn gratis ;)

lifeforms
05/08/05, 00:48
Het is natuurlijk totaal niet waar dat alle opensource software evenveel exploits heeft als phpBB. Het is algemeen bekend dat phpBB een gatenkaas is met al jaren exploit na exploit. Elke exploit is wel gefixt maar het is inmiddels duidelijk dat security niet iets is waar ze zich vanaf het begin op hebben gericht. Nu je nog de vrije keuze hebt: blijf weg van phpBB!

Triloxigen
05/08/05, 10:06
Onzin, doordat het zoveel gebruikt wordt is het interesanter om holes te zoeken...
Valt het je niet op dat hoe bekender Firefox wordt, hoemeer gaten er gevonden worden? :)

WebSiteNet
05/08/05, 10:23
Wat een onzin. phpBB is een van de veiligste die er is en hij is makkelijk up te graden of naar je eigen wens aan te passen.

En denk je echt dat phpBB veel onveiliger is dan bijvoorbeeld XMB of vB? vB is betaald en dus moeilijker om aan te komen of om er in naar bugs te zoeken.

Ik durf te beweren dat phpBB een van de veiligste is. Vandaar dat er ook mensen durven om er een compleet hosting bedrijf voor te runnen (ik noem geen namen).

Santario
06/08/05, 21:40
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Wat een onzin. phpBB is een van de veiligste die er is en hij is makkelijk up te graden of naar je eigen wens aan te passen.

Gelukkig mag iedereen een andere mening hebben :) Maar jammer genoeg heb je de grotere review sites van opensource software niet achter je staan want die vinden phpbb ook niet echt veilig te noemen...


Origineel geplaatst door WebSiteNet En denk je echt dat phpBB veel onveiliger is dan bijvoorbeeld XMB of vB? vB is betaald en dus moeilijker om aan te komen of om er in naar bugs te zoeken.

Ja, dat denk ik echt ja.


Origineel geplaatst door WebSiteNet
Ik durf te beweren dat phpBB een van de veiligste is. Vandaar dat er ook mensen durven om er een compleet hosting bedrijf voor te runnen (ik noem geen namen).

Zoals ik al zei, review sites van opensource software vinden van niet maar zoals ik ook al zei, iedereen mag z'n eigen mening hebben :)

Bullcat
07/08/05, 03:25
SMF iets, opvolger van Yabbse !

http://www.simplemachines.org/community/

crazycoder
07/08/05, 10:30
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Wat een onzin. phpBB is een van de veiligste die er is en hij is makkelijk up te graden of naar je eigen wens aan te passen.

En denk je echt dat phpBB veel onveiliger is dan bijvoorbeeld XMB of vB? vB is betaald en dus moeilijker om aan te komen of om er in naar bugs te zoeken.

Ik durf te beweren dat phpBB een van de veiligste is. Vandaar dat er ook mensen durven om er een compleet hosting bedrijf voor te runnen (ik noem geen namen).
Natuurlijk is phpBB het aller veiligste BB ;-)
Daarom hebben zo ook zo vaak problemen met de beveiliging.
http://secunia.com/search/?search=phpbb

Mede vanwege alle gedoe met beveiliging heb ik zelf een forum ontwikkeld waar al die gaten niet in zitten. Wat ik hier ovigens niet te koop of te huur aan wil bieden.
Ik denk dat voor de meeste mensen phorum een hele aardige keuze is/kan zijn Ja die hebben ook zo hun problemen, dat is volgens sommigen inharent aan software. Op zich ben ik het daar overigens niet mee eens.

Een product wat betaald moet worden is ook te testen, bedenk dat de meeste producten ook demo sites hebben. Daar leven voldoende luitjes zichzelf op uit.

Dat iemand een bedrijf heeft opgericht wat zich specifiek op phpBB richt zegt niets. Er zijn ook providers die zich volledig om het ms platform gooien, maakt dat ms software veiliger?

WebSiteNet
07/08/05, 10:49
Ok, ik beken, ik ben niet onafhankelijk. ;)

Maar zoek eens op invision? Zijn er minder doordat invsion minder gebruikt word.

Ik blijf er toch echt bij dat phpbb echt heel veilig is hoor. Als iedereen z'n site/forum/cms/whatever op dat niveau zal maken zullen crackers veel minder werk hebben.

(maar dat is met alles zo)

®on
07/08/05, 11:16
Origineel geplaatst door Santario
Zoals ik al zei, review sites van opensource software vinden van niet maar zoals ik ook al zei, iedereen mag z'n eigen mening hebben :)
Review sites vinden Windows ook maar niets ;) (okee, deels closed source).

Het is algemeen bekend dat scripts die wijd en verspreid zijn, ook meer kans hebben op het vinden en toepassen van bugs en exploits.

Mede vanwege alle gedoe met beveiliging heb ik zelf een forum ontwikkeld waar al die gaten niet in zitten.
Nee, tuurlijk. Totdat jouw script wél door miljoenen mensen gebruikt wordt op hun sites ;)

Firefox is idd. een goed voorbeeld.

crazycoder
07/08/05, 11:32
Origineel geplaatst door headout

Het is algemeen bekend dat scripts die wijd en verspreid zijn, ook meer kans hebben op het vinden en toepassen van bugs en exploits.

Nee, tuurlijk. Totdat jouw script wél door miljoenen mensen gebruikt wordt op hun sites ;)

Firefox is idd. een goed voorbeeld.
Nee. Als ik zeg dat er geen gaten in zitten dan zitten die er niet in. Als ik iets bouw dan vraag ik mezelf daarbij af hoe iemand het zou kunnen misbruiken.

Maar er zitten ook geen speeltjes in die wel in phpBB zitten.. allemaal zaken waar mijn klanten niet op zitten te wachten...

XdRaG00n
11/08/05, 09:23
als niets van dit lukt maak ik wel een klein forumpje voor je met de nodige dingen, daarvoor moet je me maar ff een PB sturen :)