PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant heeft hoge ping, ik niet!



TiMMiEJ
31/07/05, 15:27
Titel is een beetje vaag, maar ik zit dan ook met een vaag probleem.

Een klant van ons heeft sinds een aantal dagen superveel lagg en fps drops op zijn gameserver (denk aan ping 400+, en fps drops in game, dus niet de server). Als ik erop speel met dezelfde rates dan heb ik ping 16 en mijn fps is stabiel. Daarna heb ik met een aantal vrienden erop gespeeld die ook perfecte ping hadden.

Klant komt uit BE, en heeft telenet als provider. Ik heb hem onze server laten pingen, en daar had hij 6ms.

Hierna heb ik hem laten quiten van steam en weer opnieuw laten connecten wat geen zin had.

Ik weet het niet meer, de instellingen op onze server zijn prima....de klant en ik hadden allebei de volgende rates:
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
rate 15000

Het gaat dus op de game cs1.6, onze servers hangen in linkup.

Hollanda
31/07/05, 15:59
cl_updaterate 40
cl_cmdrate 40
rate 10000

Laat hem dit maar eens proberen, heb je toevallig ook de rates van de server bij de hand?

Cyberdevil
31/07/05, 16:05
Rates heeft bijna NIKS met de ping van een client te maken.
Maakt dus niet uit welke rates je hebt tenzij je je rates zo gaat aanpassen dat je fake rates hebt en zo kan je aan een ping van 5ms komen ofzo.
Maar voor de rest heeft ping er niks mee te maken.

Hollanda
31/07/05, 16:22
Ja dat is waar (even niet bij nagedacht) wat wel kan is dat zijn hardware het niet aankan (dat hij dus gewoon oude bende in zijn PC heeft zitten).

Maico
31/07/05, 16:25
Hij heeft telnet toch..
Zit hij niet over zijn limiet dan misschien?..
(upload) limiet..?
Anders krijg je zo een hoge ping ja..

Tevens zou ik hem ook eens een goede virusscan/spyware scan aanbevelen.

Misschien helpt dit,

Oja..
en cl_updaterate 101 en cl_cmdrate 101 willen bij veel mensen NIET goed werken.

En krijg je wel lag daardoor.

Gewoon de standaard rates aanhoude

rate 20000
cl_cmdrate 30
cl_updaterate 20

Server rates
sv_maxrate 20000
sv_minrate 9000

Cyberdevil
31/07/05, 16:32
telnet ? Telenet zal je bedoelen :p

cl_updaterate 101 en cmdrate 101 is gewoon voor high rate servers maw servers met tickrate 100

Heb je geen server met tickrate 100 kan je gewoon beter je rates op normal zetten dus :

rate 9999
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 30

Maar probleem zal eerder aan limiet liggen dan aan rates :p

Maico
31/07/05, 16:32
Origineel geplaatst door Cyberdevil
telnet ? Telenet zal je bedoelen :p

cl_updaterate 101 en cmdrate 101 is gewoon voor high rate servers maw servers met tickrate 100

Heb je geen server met tickrate 100 kan je gewoon beter je rates op normal zetten dus :

rate 9999
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 30

Maar probleem zal eerder aan limiet liggen dan aan rates :p

Ach typ foutje :)
Rest klopt idd ja :)

TiMMiEJ
31/07/05, 18:11
Ik vind de standaard rates zo "nep"... server rates:
sv_maxrate 25000
sv_minrate 2500


Origineel geplaatst door Hollanda
Ja dat is waar (even niet bij nagedacht) wat wel kan is dat zijn hardware het niet aankan (dat hij dus gewoon oude bende in zijn PC heeft zitten).

Hij heeft dit niet op alle servers, heel erg vaag dus.

Cyberdevil
31/07/05, 18:53
En als hij de server zelf pingt heeft hij dit niet ?

AlfaHosting
31/07/05, 18:58
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Titel is een beetje vaag, maar ik zit dan ook met een vaag probleem.

Een klant van ons heeft sinds een aantal dagen superveel lagg en fps drops op zijn gameserver (denk aan ping 400+, en fps drops in game, dus niet de server). Als ik erop speel met dezelfde rates dan heb ik ping 16 en mijn fps is stabiel. Daarna heb ik met een aantal vrienden erop gespeeld die ook perfecte ping hadden.

Klant komt uit BE, en heeft telenet als provider. Ik heb hem onze server laten pingen, en daar had hij 6ms.

Hierna heb ik hem laten quiten van steam en weer opnieuw laten connecten wat geen zin had.

Ik weet het niet meer, de instellingen op onze server zijn prima....de klant en ik hadden allebei de volgende rates:
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
rate 15000

Het gaat dus op de game cs1.6, onze servers hangen in linkup.

Ik weet misschien de oplossing wel .. op welk netwerk zit de server ?

Cyberdevil
31/07/05, 19:02
Origineel geplaatst door Mario

Ik weet misschien de oplossing wel .. op welk netwerk zit de server ?




Het gaat dus op de game cs1.6, onze servers hangen in linkup.

AlfaHosting
31/07/05, 19:05
Sorry, had ik niet gezien ... ik dacht dat je misschien bij KDISS zat. We kregen vroeger ook nogal eens meldingen met verbindingen van telenet naar hun netwerk. Ze hebben dat nadien wel in orde gebracht. Misschien is het iets identiek bij Linkup ?

TiMMiEJ
31/07/05, 20:07
Origineel geplaatst door Mario
Sorry, had ik niet gezien ... ik dacht dat je misschien bij KDISS zat. We kregen vroeger ook nogal eens meldingen met verbindingen van telenet naar hun netwerk. Ze hebben dat nadien wel in orde gebracht. Misschien is het iets identiek bij Linkup ?

Nee, we hebben redelijk veel klanten uit belgie met als provider telenet.

JayvD
31/07/05, 23:29
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Nee, we hebben redelijk veel klanten uit belgie met als provider telenet.
Ik host zelf ook gameservers en een paar vrienden (uit belgië) helpen weleens met testen. Viel mij op dat de personen die Telenet hadden soms gigantische lagstoten hadden soms wel van 12 seconde gewoon vast en dan plots waren ze der weer. Het lag zeker niet aan de server want we hebben het vanuit twee netwerken getest.

Telenet is soms gigantisch traag helemaal als de klanten van Telenet op dat zogenaamde SLOWBAND zitten.

Danger
04/08/05, 03:07
even goed nadenken allemaal..

- Op zijn gameserver heeft hij hoge ping
- pingen naar ons (6 ms)
- wij hebben geen lagg

mischien heeft hij zijn connectie fout ingesteld in het steam menu. Dit kan ook wel eens problemen opleveren.
Als je kijkt naar (Pingen - 6ms) en ingame hoge ping zou een reinstall van windows/steam mischien wel helpen?

ik zal eens op irc zoeken naar wat gasten met telenet.be dan laat ik die er eens op spelen om te testen. Als deze allemaal een goeie ping hebben ligt het gewoon bij de klant zelf.

Technotop
04/08/05, 09:20
Leuke is dat ik naar belgië vaak ook een ping van 400Heb en dat ik niet kan spelen op de gameservers. Dit komt door de provider. Planet knijpt deze verbinding helemaal dicht. Het pingen gaat goed ms6, maar zodra ik in game zit chokes en 400ms.

Het omgekeerde heb ik nog niet mee gemaakt, maar het probleem zit hem bij de provider.

Re-install van game heeft geen zin, heb alles al geprobeerd. Dit is precies het zelfde probleem als een aantal Belgen naar NL, en een aantal Nederlanders naar België

Gewoon niks aan te doen DENK ik. Maar wil de oorzaak wel weten.

mguilmot
04/08/05, 09:59
Origineel geplaatst door Bombmail

Telenet is soms gigantisch traag helemaal als de klanten van Telenet op dat zogenaamde SLOWBAND zitten.
De meer courante naam is SMALLBAND ;)

Vernon
04/08/05, 10:51
Mijn klanten uit BE hadden ook erg last van lagg, complete disconnects toen ik in Linkup zat. Kon eiglijk niet tot een oplossing komen ervoor. Mischien even bij andere aanbieders kijken hoe zij het hebben ?

Xoxeno
04/08/05, 11:43
FPS lag heeft wel nisk met de connectie te maken... Heeft alleen hij dat of andere Telenet klanten ook? Heb vroeger nog dergelijk probleem ook gehad, even naar provider getelefoneerd en enkele uren later zat ik op een nieuwe verbinding, zonder problemen.

Speeddd
04/08/05, 23:58
Wij zitten ook bij linkup en hadden daar ook klachten over gehad van klanten die in belgie zitten. Ze hadden wel een goeie ping maar ze hadden wel veel last van lag stoten. Tegen woordig hebben we daar helemaal geen last meer van. Ik denk dus dat het bij die persoon zelf ligt.

moet je eens vragen of hij een trace route wil maken met bv. HLSW.

Technotop
05/08/05, 16:16
Origineel geplaatst door Speeddd
Wij zitten ook bij linkup en hadden daar ook klachten over gehad van klanten die in belgie zitten. Ze hadden wel een goeie ping maar ze hadden wel veel last van lag stoten. Tegen woordig hebben we daar helemaal geen last meer van. Ik denk dus dat het bij die persoon zelf ligt.

moet je eens vragen of hij een trace route wil maken met bv. HLSW.

Als je een beetje het nieuws volgt weet je dat dit aan linkup lag, ze hebben een 10Gbps router geplaatst, omdat de oude het niet aan kon.

Speeddd
05/08/05, 17:49
nee, het was al opgelost voor dat die nieuwe router er is gekomen.