PDA

Bekijk Volledige Versie : draaiende webserver te koop /fedora/plesk/domeinen



Anoniem
30/07/05, 16:40
Hoi,

ik heb een webserver draaien welke ik wegens immigratie van de hand wil doen daar ik geen tijd heb om het vol te houden. de server is zeer geschikt voor beginnende bedrijven.

de 1U server is een 1400mhz pc met 60 mb harddisk, nieuwe fedora en plesk zit erop (30 domains key) en er draaien enkele klanten op die bij de overname zitten.

Deze webserver is spelend te zien, ik heb geen bedrijfje maar het is pure hobby, de server hang bij isource in een rack in amsterdam en heeft buiten de reguliere updates nooit herstart hoeven worden.

De server levert prima snelheden en levert aan 14 websites momenteel waarvan 6 domeinen in mijn eigen bezit zijn, alle overige domeinen staan ook op mijn naam maar zijn van andere mensen (klanten).

Indien u interesse heeft of een redelijk bod wil uitbrengen neemt u dan contact met me op. (tegen ieder aannemelijk bod)

Kaasie

06-42540155
010-8446377

dank u voor uw tijd

s.vossen
30/07/05, 17:18
Wellicht kunt u iets meer duidelijkheid geven over het colocatie contract (looptijd, pakketomschrijving)? Evenals de Plesk licentie (huurt u deze? of heeft u een eigen lifetime licentie?).

Verder ook graag een richtprijs.

Anoniem
30/07/05, 19:58
het is een dedicated server van mijzelf, ik betaal dus alleen voor de traffic per 3 maanden, de plesk loopt vanaf februari en is een jaar :)
een richtprijs kan naar redelijkheid telefonisch worden besproken
thanks

JayvD
30/07/05, 20:02
Beetje verkeerd geplaatst?

Past beter onder Te Koop Gevraagd / Te Koop Aangeboden

Euro-Servers
30/07/05, 20:14
60mb harddisk?

Anoniem
30/07/05, 20:15
Origineel geplaatst door Euro-Servers
60mb harddisk?

LOL dat moet uiteraard GB zijn :D

s.vossen
30/07/05, 20:15
Origineel geplaatst door Kaasie
het is een dedicated server van mijzelf, ik betaal dus alleen voor de traffic per 3 maanden, de plesk loopt vanaf februari en is een jaar :)
een richtprijs kan naar redelijkheid telefonisch worden besproken
thanks

Dus de server hoeft niet te blijven staan waar die staat? Ik begrijp dat de server in jouw(?) rack staat?

Anoniem
30/07/05, 20:22
Origineel geplaatst door s.vossen


Dus de server hoeft niet te blijven staan waar die staat? Ik begrijp dat de server in jouw(?) rack staat?

de server hangt bij isource in een rack en ik betaal rackspace en traffic, de nieuwe eigenaar kan de server natuurlijk plaatsen waar diegene zelf wil

XS-24
30/07/05, 20:38
Dus geen contract?

Anoniem
30/07/05, 20:48
Origineel geplaatst door XS-24
Dus geen contract?
ja er is wel een jaarcontract met isource ivm met de traffic en uiteraard de domeinen die erop draaien :)

om meer duidelijkheid over de server te verschaffen volgt hier de plesk info van de server:

main server info:
========
GeneralCPU GenuineIntel, Intel(R) Celeron(R) CPU 1.70GHz
Version psa v7.5.2_build75050204.17 os_FedoraCore 2
OS Linux 2.6.5-1.358
System Uptime: 44 day(s) 22:45

CPU usage

Last 1 minute 1.50
Last 5 minutes 1.17
Last 15 minutes 1.10
========

plesk info
========
Slave servers limit 0
Maximum number of client accounts Unlimited
Maximum number of domains 30
Maximium number of mail accounts Unlimited
Maximium number of web users Unlimited
Maximum number of language packs 1
MPC slave server identifier MyPlesk.com
MPC functionality On
Administrator can manage MPC service accessibility On
Valid for Virtuozzo only No
Ability to use PostgreSQL Off
Ability to use Tomcat Off
Ability to perform global operations on objects (group operations) On
Ability to manage shell access On
Ability to use traffic reporting On
Ability to manage client templates On
Ability to manage notifications On
Ability to use event manager On
Ability to use action logging On
Ability to use the backup functions On
Ability to manage domain and client account expiration dates On
Ability to manage subdomains On
Ability to use ColdFusion Off
Ability to use application vault Off
Ability to use SpamAssassin Off
Ability to use Dr.Web antivirus On
Ability to use Mambo CMS Off
Ability to use Help Desk Off
Ability to use Migration Manager On
Next license key update Aug 25, 2005
Ability to manage updater preferences On
=======

s.vossen
30/07/05, 20:51
Origineel geplaatst door s.vossen
Wellicht kunt u iets meer duidelijkheid geven over het colocatie contract (looptijd, pakketomschrijving)?



Origineel geplaatst door Kaasie

ja er is wel een jaarcontract met isource ivm met de traffic en uiteraard de domeinen die erop draaien :)

Tot wanneer loopt het contract en op wat voor een termijn is het contract opzegbaar? Wat zijn de inkomsten per maand voor de server en wat de kosten bij iSource?

Anoniem
30/07/05, 20:54
tot wanneer de contracten lopen neem ik maandag contact over op met isource om daar duidelijkheid over te krijgen. (van zowel de domeinen, de server zelf, de traffic en de plesk key)
inkomsten zijn er voor mij niet daar het een hobby is, de paar klanten die erop staan is natuurlijk niet winstgevend en dat hoefde ook niet voor mij. de kosten zijn de domeinen natuurlijk jaarlijks en verder is het 60 euro per 3 maanden voor de traffic

JayvD
01/08/05, 13:15
webhostingtalk.nl > Adverteren > Webhosting bedrijf ter overname aangeboden > draaiende webserver te koop /fedora/plesk/domeinen

Ik vind het best als je allerlei dingen verkoopt door middel van dit forum maar we hebben hiero een speciale afdeling voor het verkopen van hardware.

webhostingtalk.nl > Adverteren > Te Koop Gevraagd / Te Koop Aangeboden

jinxedworld
01/08/05, 13:17
Origineel geplaatst door Bombmail
webhostingtalk.nl > Adverteren > Webhosting bedrijf ter overname aangeboden > draaiende webserver te koop /fedora/plesk/domeinen

Ik vind het best als je allerlei dingen verkoopt door middel van dit forum maar we hebben hiero een speciale afdeling voor het verkopen van hardware.

webhostingtalk.nl > Adverteren > Te Koop Gevraagd / Te Koop Aangeboden

Er worden ook een aantal klanten mee overgenomen, dus niet alleen hardware he...

MaffeMuis
01/08/05, 14:10
Die mensen die aanwezig zijn op uw server, hebben neem ik aan geen contract?
Zo wel, gemiddelde contactduur/pakket grote?

Anoniem
01/08/05, 16:32
Origineel geplaatst door MaffeMuis
Die mensen die aanwezig zijn op uw server, hebben neem ik aan geen contract?
Zo wel, gemiddelde contactduur/pakket grote?

alle mensen op de server hebben een contract via mij omdat ik de domeinen voor hun heb geregistreerd, zij zijn natuurlijk wel de eigenaar van hun domein(en).

pakketten: de meeste mensen betalen 65 euro per jaar all in met standaard space en opties, ik liet de mensen een eigen pakket samenstellen volgens eigen wensen (bv geen subdomains en 5 mailadressen maar wel een extra dB).

crazycoder
01/08/05, 18:21
Origineel geplaatst door Kaasie


alle mensen op de server hebben een contract via mij omdat ik de domeinen voor hun heb geregistreerd, zij zijn natuurlijk wel de eigenaar van hun domein(en).

pakketten: de meeste mensen betalen 65 euro per jaar all in met standaard space en opties, ik liet de mensen een eigen pakket samenstellen volgens eigen wensen (bv geen subdomains en 5 mailadressen maar wel een extra dB).
Heb je al gelegenheid gehad om meer info te achterhalen omtrent opzegtermijnen/loopduur huidige contracten?

Staan je klanten onder een jaarcontract? Betalen ze per maand/kwartaal of per jaar..

Anoniem
04/08/05, 11:17
ik ben nog aan het overleggen met isource :)