PDA

Bekijk Volledige Versie : Probelemen met hostingprovider



Sky IS
29/07/05, 20:52
In dit bericht heet de hostingprovider waar het om gaat, hostingprovider X. Ik wil de naam niet noemen.

Ongeveer 14 dagen geleden begonnen de problemen met provider X. De server had zo nu en dan last van haperingen. De hostingprovider was op vakantie, maar gaf op de site wel aan dat ze telefonisch nog steeds bereikbaar waren. Omdat het om wat haperingen gingen, besloot ik niet te bellen. Maar ongeveer 7 dagen later is de server 3 dagen down geweest. Ik heb gebeld, maar ik kreeg alleen de voicemail. Nadat de server weer online was, bleek de mailserver niet te werken. Ik kan mijn mail wel ophalen, maar mail naar mijn e-mailadres sturen (vanaf een ander adres) lukt niet. Het komt niet aan en er komt een error terug. Ik bel weer en ik krijg weer de voicemail. Na een aantal keer geprobeerd te hebben, heb ik hier toch maar eens op ingesproken. Ik heb er daarna niks meer over gehoord en bij het bellen krijg ik alleen de voicemail.

Omdat ik reseller ben, heb ik zelf niet alleen een probleem, maar vrienden & familie die onder zijn gebracht in dit pakket hebben dus ook een probleem. Ik denk er nu aan bij een ander bedrijf een resellerpakket te nemen en daarom deze vraag: ik betaal per maand, maar mijn contract duurt nog (meende ik) t/m maart. Tot hoeverre heb ik het recht in het bovenstaande geval om te stoppen met betalen en de provider te mailen dat ze mijn resellerpakket van de server af kunnen gooien. Dus dat ik voortijdig het contract verbreek. In de algemene voorwaarden is hier niks over terug te vinden, maar tot hoeverre zijn hier consumentenrechten voor?

Met vriendelijke groet,
Jouke

XF-RICK
29/07/05, 20:58
Origineel geplaatst door Sky IS
In dit bericht heet de hostingprovider waar het om gaat, hostingprovider X. Ik wil de naam niet noemen.

Ongeveer 14 dagen geleden begonnen de problemen met provider X. De server had zo nu en dan last van haperingen. De hostingprovider was op vakantie, maar gaf op de site wel aan dat ze telefonisch nog steeds bereikbaar waren. Omdat het om wat haperingen gingen, besloot ik niet te bellen. Maar ongeveer 7 dagen later is de server 3 dagen down geweest. Ik heb gebeld, maar ik kreeg alleen de voicemail. Nadat de server weer online was, bleek de mailserver niet te werken. Ik kan mijn mail wel ophalen, maar mail naar mijn e-mailadres sturen (vanaf een ander adres) lukt niet. Het komt niet aan en er komt een error terug. Ik bel weer en ik krijg weer de voicemail. Na een aantal keer geprobeerd te hebben, heb ik hier toch maar eens op ingesproken. Ik heb er daarna niks meer over gehoord en bij het bellen krijg ik alleen de voicemail.

Omdat ik reseller ben, heb ik zelf niet alleen een probleem, maar vrienden & familie die onder zijn gebracht in dit pakket hebben dus ook een probleem. Ik denk er nu aan bij een ander bedrijf een resellerpakket te nemen en daarom deze vraag: ik betaal per maand, maar mijn contract duurt nog (meende ik) t/m maart. Tot hoeverre heb ik het recht in het bovenstaande geval om te stoppen met betalen en de provider te mailen dat ze mijn resellerpakket van de server af kunnen gooien. Dus dat ik voortijdig het contract verbreek. In de algemene voorwaarden is hier niks over terug te vinden, maar tot hoeverre zijn hier consumentenrechten voor?

Met vriendelijke groet,
Jouke

Staat er in het contract iets vermeld over uptime? En/of reactietijd?

Sky IS
29/07/05, 21:31
In het contract stond alleen maar dat wanneer ik ondertekende, dat ik dan met de AV akkoord ging. In de AV staat hier verder niks over.

ExOrDuS
29/07/05, 21:53
ben je ze al eens geprobeerd te bellen ?? en ik dacht dat downtime geen rede was voor contract breuk.

Sky IS
29/07/05, 22:04
Ik heb verschillende keren gebeld naar het nummer waar ze tijdens de vakantie op bereikbaar zouden zijn. Ik heb niks anders dan de voicemail gekregen.

Of het geen reden is tot contractbreuk? Dat is net mijn vraag. Er staat niet in de AV dat ik me in zo'n geval aan het contract mag houden. Ik vraag me nu dus af of er ook een consumentenrecht is die in dit geval zegt dat ik me niet aan het contract hoef te houden.

Santario
29/07/05, 22:10
Origineel geplaatst door Sky IS
Ik heb verschillende keren gebeld naar het nummer waar ze tijdens de vakantie op bereikbaar zouden zijn. Ik heb niks anders dan de voicemail gekregen.

Of het geen reden is tot contractbreuk? Dat is net mijn vraag. Er staat niet in de AV dat ik me in zo'n geval aan het contract mag houden. Ik vraag me nu dus af of er ook een consumentenrecht is die in dit geval zegt dat ik me niet aan het contract hoef te houden.

Consumentenrecht heeft daar niets mee te maken volgens mij, sterker nog: als je als consument denkt een contract te kunnen verbreken en het komt voor de rechter, moet je wel van goede huize komen omdat een rechter nog vaak denkt van ''Particulier, is niet tevreden, denkt gelijk aan contractbreuk''. In dat geval vang je dus bot.

Mijn advies: probeer er samen uit te komen, desnoods blijven bellen :)

Sky IS
29/07/05, 22:24
Ik ben het helemaal eens met je advies. Dit was ik ook al van plan. Maar er samen uitkomen gaat moeilijk wanneer de telefoon niet wordt opgenomen. En blijven bellen: het starttarief wordt ook steeds weer gerekend aangezien de voicemail steeds opneemt.

Edit: En kan ik hier ook nog iets mee: op de site stond dat er Imap ondersteund werd, terwijl toen ik het wilde gebruiken, bleek dat Imap niet ondersteund werd. Is dit nog een argument om er onder uit te komen?

ExOrDuS
29/07/05, 22:37
kan je niet gewoon langs gaan bij het bedrijf.??

Het blijft wel een bedrijfsrisico dat je hebt als reseller.

Ik zou eens stoppen met betalen, kijken of ze daar wel op reageren, en het kan leiden tot ontbinding van het contract (maar dan moet je het wel erg ver spelen, dus is geen echte optie) )!!

Oja heb je geen copy van het contract, zou ik wel eens willen lezen, en wat misschien ook belangrijk kan zijn, is de gedeponeerd bij de KvK ??
Zoniet dan heeft deze geen rechtsgeldigheid ! (maar dat weet ik (nog) niet zeker))

Sky IS
29/07/05, 22:59
Oke, bedankt voor de informatie. Een kopie van het contract moet hier als het goed is zijn en anders wel de niet ondertekende versie in mijn mailbox. Ik moet wel even zoeken. Langsgaan bij het bedrijf is lastig. Zij zijn er waarschijnlijk niet, aangezien ze op vakantie zijn. Volgens mij (naar veel gemaild te hebben) gaat het om een eenmansbedrijf en is de telefoon doorgeschakeld naar de mobiel (die ik ook steeds hoor). Aan het eind van de vakantie zou het ook opgelost zijn en dan krijg ik waarschijnlijk ook weer de eerste factuur. Ik vind dit echter te lang.

Volgens de KvK site zijn de AV niet gedeponeerd bij de KvK.

ExOrDuS
29/07/05, 23:04
als de AV niet bij de kvk gedeponeerd zijn, dan is het NIET rechtsgeldig, en heeft het bedrijf geen poot om op te staan, alleen krijgen we het gedoe weer, dat je een factuurbetaald hebt, en dat is ook een adder in de wet.
Maar 1 ding is zeker, zijn AV hebben geen rechtsgeldigheid !! dat weet ik 100% zeker.

(het zou in de AV moeten staat dat ze gedeponeerd zijn, incl. depotnummer)

Sky IS
29/07/05, 23:37
Oke, bedankt voor de informatie allen! Evt andere vragen zal ik hier nog wel posten, maar iig bedankt!

Ik zal morgen nog eens proberen te bellen...

Dillard
29/07/05, 23:39
@ExOrDus: Volgens mij heb je dit mis. Indien de AV ter kennis genomen hadden kunnen worden voor ondertekening zijn deze net zo rechtsgeldig. Het is immers een onderdeel van je overeenkomst. Het deponeren bij de KvK maakt het eenvoudiger om later aan te tonen wat de exacte tekst was op moment "x".

@Sky Is: Je huidige ongemak is nog geen reden voor contractbreuk. Wat je dient te doen is je provider schriftelijk (liefst aangetekend) "ingebreke stellen" omdat de leverancier niet voldoet aan de "redelijke verwachtingen" welke je mag hebben van de dienst. Wel moet je de leverancier een "redelijke termijn" (bv. 10-14 dagen) geven om de problemen op te lossen. Daarna mag je eenzijdig overgaan tot contractontbinding (opnieuw schriftelijk aangetekend laten weten) en stoppen met betalen. Dit maakt je dossier sterk als je leverancier het wil uitvechten voor de rechter (zullen ze normaal gesproken niet doen)

ExOrDuS
30/07/05, 00:16
Origineel geplaatst door Dillard
[B]@ExOrDus: Volgens mij heb je dit mis. Indien de AV ter kennis genomen hadden kunnen worden voor ondertekening zijn deze net zo rechtsgeldig. Het is immers een onderdeel van je overeenkomst. Het deponeren bij de KvK maakt het eenvoudiger om later aan te tonen wat de exacte tekst was op moment "x".


MMja die optie had ik nog niet bekeken, maar had ook al aangegeven dat als er een factuur betaald is dat dan ook weer een regel in de wet zegt dat......

AlfaHosting
30/07/05, 10:45
Het advies van Dillard is inderdaad het enige correct wat je kan doen :

"Je huidige ongemak is nog geen reden voor contractbreuk. Wat je dient te doen is je provider schriftelijk (liefst aangetekend) "ingebreke stellen" omdat de leverancier niet voldoet aan de "redelijke verwachtingen" welke je mag hebben van de dienst. Wel moet je de leverancier een "redelijke termijn" (bv. 10-14 dagen) geven om de problemen op te lossen. Daarna mag je eenzijdig overgaan tot contractontbinding (opnieuw schriftelijk aangetekend laten weten) en stoppen met betalen. Dit maakt je dossier sterk als je leverancier het wil uitvechten voor de rechter"

Je kan er meteen ook bijvermelden dat op de site staat aangekondigt dat het IMAP ondersteund was (maak even een screenshot) en dat dit niet het geval was.

Sky IS
30/07/05, 10:59
De screenshots zijn gemaakt.

En nog over dat van Dillard:
De ingebreke stelling zal men pas na de vakantie gaan lezen. En dan zal het systeem waarschijnlijk ook wel weer binnen een redelijke termijn van 10-14 dagen doen.

Maar goed, ik zal straks nog een aantal belpogingen ondernemen.

Dillard
30/07/05, 11:06
Ik zou de ingebrekestelling juist zo snel mogelijk versturen. Dat je leverancier op vakantie gaat, terwijl hij in een 24x7 business zit zonder adequate backup is zijn probleem, niet het jouwe.

AlfaHosting
30/07/05, 11:18
Origineel geplaatst door Sky IS
De screenshots zijn gemaakt.

En nog over dat van Dillard:
De ingebreke stelling zal men pas na de vakantie gaan lezen. En dan zal het systeem waarschijnlijk ook wel weer binnen een redelijke termijn van 10-14 dagen doen.

Maar goed, ik zal straks nog een aantal belpogingen ondernemen.

Als je aangetekend verstuurd telt de datum van verzending :)