PDA

Bekijk Volledige Versie : Transip klantenservice ver te zoeken...



Donwesje
28/07/05, 23:17
Ik heb altijd met veel plezier bij transip mijn domein geregd.Ook vanwege de online handtekening en de goede service die ze altijd boden.Nu had ik het volgende probleem:

Ik heb het domein ultimatemaffia.nl geregistreerd en wou ze graag op een andere nameserver zetten ivm een idee wat ik uit wil gaan werken met mijn partner.In eerste instantie gaf hij een foutmelding servers zijn identiek en ip klopt niet.Ik dus naar mijn partner en die zei probeer eens deze ook die werkte niet.Daarna een ander domein geregistreerd op weer een andere nameserver en weer dezelfde fout continue.Na wat mailings met transip kwamen hun tot de conclusie dat ik het zelf maar uit moest zoeken want ze verlenen er geen support op.Dat kan ik begrijpen dus daarna weer geprobeerd weer niks,toen maar eens gebeld met transip.Ik kreeg een hele onbeschofte oneerlijke persoon aan de telefoon die mij vertelde dat hun er niks aan konden doen en dat ik het zelf moest uitzoeken.Ik contact gezocht met SIDN die vonden het zwaar asociaal en zeiden dat transip de klanten weleens beter mag helpen.Ik weer terug gebeld naar Transip weer hetzelfde verhaal maar mijn vraag was eigenlijk aan Transip bij wie moet ik zijn?

Ja bij de provider zeiden ze.Maar dat kan niet want heb dus 17 verschillende nameservers geprobeerd en mijn partner via zijn pc ook en telkens dezelfde fout en de servers staan bij verschillende providers dus er moet ergens een fout zijn kan niet anders.Wat moet ik nu in hemelsnaam doen volgens jullie en wat vinden jullie hiervan?

Gegroet,Wesley

cridea
28/07/05, 23:22
Je kunt hier je domeinnaam en nameservers invullen en dan zie je wat er mis is:

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,778,,,,Nameserver_check.html

Als er errors gegeven worden dan betekent dat dat de dns zone niet goed is aangemaakt op de nameservers die je gebruikt. Als dat niet de nameservers van transip zijn, kunnen deze hier niets aan doen.

Donwesje
28/07/05, 23:28
ja die van sidn klopt dan niet want bij alle 17 servers geeft hij een error aan :)

BsHosting
28/07/05, 23:30
ik heb nooit geen problemen met transip.
altijd binnen 15 minuten antwoord op vragen.

als je nameservers fout zijn krijg je gewoon errors het ligt echt geheel aan jezelf

Donwesje
28/07/05, 23:32
lijkt mij sterk bij 17 verschillende heb zelfs die van totallyhosted geprobeerd en hostgoedkoper.nl enzovoorts en rvbis.nl lijkt mij sterk hoor

hostingpower
28/07/05, 23:43
Volgens mij ligt het toch echt aan jezelf. Ben altijd netjes, snel en correct geholpen. Als er al een DNS error was, lag die aan mijzelf. Misschien je wat meer gaan verdiepen in DNS, of ben je er zo 1 die het zonder control panel niet meer kan :S

hostingpower
28/07/05, 23:45
Origineel geplaatst door Donwesje
lijkt mij sterk bij 17 verschillende heb zelfs die van totallyhosted geprobeerd en hostgoedkoper.nl enzovoorts en rvbis.nl lijkt mij sterk hoor

Staat bij al die 17 providers een DNS record van het domeinnaam? Lijkt me ook wel weer sterk

xYnta
28/07/05, 23:49
Je kan daarnaast enkel een nameserver gebruiken als hier een entry van jouw domeinnaam in staat, daarom lijkt het me inderdaad ook stug dat je er 17 hebt geprobeert. Tenzij je over 17 nameservers beschikt?

Donwesje
28/07/05, 23:54
wat vinden jullie van de manier van behandelen? heb al meer mensen over transip gehoord en zal het ook zeggen ook als mensen vragen wat een slecht bedrijf is dat is mijn mening.

we hebben dus 17 keer geprobeerd op 17 verschillende nameservers van partners en mensen die ik persoonlijk ken.het probleem is inmiddels opgelost ze gaan ergens anders heen :)

flen
28/07/05, 23:56
Ik snap sowieso niet van die 17 nameservers? Als je hem er gewoon goed in zet moet het werken.

Wat ik van de manier van werken vind? Gewoon, normaal. Als je je eigen nameservers gebruikt dien je ook er zelf zorg voor te dragen dat deze naar behoren werken... Wat ze blijkbaar niet deden anders gaf hij geen errors.

Donwesje
28/07/05, 23:58
ns1.hostgoedkoper.nl
ns2.hostgoedkoper.nl

check yourself :)


die moeten het gewoon doen aangezien er sites op hebben gedraaid of nog steeds draaien dat weet ik niet

maarja als je het normaal vind dat ze zeggen geen Fuck met sidn te maken hebben en dat je je eigen dingetjes maar mag klaren etc ze zouden ook een tip kunnen gheven bijvoorbeeld maar een grote bek verwacht ik niet van een bedrijf en zeker niet van een hostingbedrijf

serverbilly
29/07/05, 00:03
Origineel geplaatst door Donwesje
ja die van sidn klopt dan niet want bij alle 17 servers geeft hij een error aan :)

Die klopt dus wel, jij doet het gewoon niet goed.

Donwesje
29/07/05, 00:04
primary server: ns1.hostgoedkoper.nl
secundaire server : ns2.hostgoedkoper.nl
optional: ns1.hostgoedkoper.nl

dat vul ik in zekers te weten wil er een screen van maken ook en mijn partner woont ergens anders en maakte precies hetzelfde mee op firefox en internet explorer

The MAzTER
29/07/05, 00:04
Origineel geplaatst door Donwesje
ns1.hostgoedkoper.nl
ns2.hostgoedkoper.nl

check yourself :)


die moeten het gewoon doen aangezien er sites op hebben gedraaid of nog steeds draaien dat weet ik niet

maarja als je het normaal vind dat ze zeggen geen Fuck met sidn te maken hebben en dat je je eigen dingetjes maar mag klaren etc ze zouden ook een tip kunnen gheven bijvoorbeeld maar een grote bek verwacht ik niet van een bedrijf en zeker niet van een hostingbedrijf

errors=2, warnings=0, informational=0

* domein ultimatemaffia.nl.

* nameserver ns1.hostgoedkoper.nl./81.4.66.3

E server is niet 'authoritative' voor ultimatemaffia.nl.

* nameserver ns2.hostgoedkoper.nl./81.4.66.201

E server is niet 'authoritative' voor ultimatemaffia.nl.



even voor de duidelijkheid:

Je moet het domein eerst in de nameservers zetten, en via http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,778,,,,Nameserver_check.html geen errors meer krijgen wil je dns kunnen aanpassen.

het ligt dus echt gewoon aan je zelf

frankyboy007
29/07/05, 00:43
Hallo,

Ik heb dit ook gehad en je moet eerst het domeinnaam in de DNS server zetten. En dan weer proberen. Het werkt altijd prefect hier.

justin
29/07/05, 01:06
Donwesje je kan niet zomaar een nameserver invullen je domein moet dan wel op de nameserver staan dus zolang joun domein niet een in bestand staan zal hij fouten aangeven volgens mij licht de fout gewoon bij jou zelf ook al heb zelf geen goede ervaringen met TransIP denk ik toch dat jij degene bent die de fout maakt overigens ben ik het wel mt je eens dat ze daar niet weten wat het woord klantenservice betekent ben toen ook behandelt als of ik geen mens was zoals hun

serverbilly
29/07/05, 01:13
@justin
Altijd fijn die leestekens op je keyboard....

@Donwesje
Weet je uberhaupt wel hoe dit alles werkt? TransIP geeft duidelijk aan GEEN support te geven op jouw DNS instellingen.

Wido
29/07/05, 01:47
Dit topic kan beter dicht lijkt me? donwesje maakt zelf gewoon een fout en snapt het niet.

Dit geeft TransIP alleen maar een slechte naam voor newbie's.

s.vossen
29/07/05, 01:54
TransIP niks mis mee. Nameservers niet in orde is niet de fout van TransIP en hoeven zij ook niet op te lossen. Zij leveren hun dienst, nameservers van klanten naar behoren laten draaien valt daarbuiten.

lifeforms
29/07/05, 02:08
Zou deze thread nu ook van WHT verdwijnen, zoals deze post (http://www.lifeforms.nl/~walter/20050327.wht.happy.post.htm)? ;)

Na de vele replies valt er weinig meer toe te voegen. De TS moet echt zelf weten hoe DNS werkt als hij een eigen DNS server gebruikt. Anders is het gratis om die van ons te gebruiken, maar daar houdt het op. De FAQ is een onvolprezen pagina die vele zielen verlichting biedt, maar consultancy is voor de consultancybedrijven.

Het is altijd jammer als een klant wensen en verwachtingen heeft die niet overeenkomen met je productaanbod. Je kan niet iedereen blij maken, maar toch. Desondanks, dit hoeft van mij niet te leiden tot dreigen met rechtzaken en nu dit soort threads, dus het is een positief bericht dat de TS nu een provider heeft gevonden die beter bij hem past. Ik wens beiden het beste toe.

Donwesje
29/07/05, 03:14
Origineel geplaatst door Wido
Dit topic kan beter dicht lijkt me? donwesje maakt zelf gewoon een fout en snapt het niet.

Dit geeft TransIP alleen maar een slechte naam voor newbie's.


heeft niks met newbies te maken ze mogen je wel normaal te woord staan en niet afkankeren even hard gezegd.En justin inderdaad klantvriendelijkheid geven ze niet als je door blijft zeuren zoals ik deed dan is het van zoek het zelf maar uit

DutchTSE
29/07/05, 03:52
Origineel geplaatst door Donwesje



heeft niks met newbies te maken ze mogen je wel normaal te woord staan en niet afkankeren even hard gezegd.En justin inderdaad klantvriendelijkheid geven ze niet als je door blijft zeuren zoals ik deed dan is het van zoek het zelf maar uit

Ik ken de meeste daar wel en kan me werkelijk niet voorstellen dat ze dat gedaan hebben. Als het zo is dat je nameservers je eigen zorg zijn: ik geef ze groot gelijk als ze na een paar oplossingen stoppen met helpen, ze leveren tenslotte geen support op jou problemen, dat ze je tot dan toe hebben geholpen is al heel wat en mag je ze dankbaar voor zijn. Ik wordt er vanaf de 1e dag prima geholpen en stuur ook iedereen door naar hun, goede prijzen en uitstekende service, beter kan ik me iig niet wensen op dit moment.

TS en nieuwe provider beide succes gewenst verder ;)

Donwesje
29/07/05, 05:23
Origineel geplaatst door DutchTSE


Ik ken de meeste daar wel en kan me werkelijk niet voorstellen dat ze dat gedaan hebben. Als het zo is dat je nameservers je eigen zorg zijn: ik geef ze groot gelijk als ze na een paar oplossingen stoppen met helpen, ze leveren tenslotte geen support op jou problemen, dat ze je tot dan toe hebben geholpen is al heel wat en mag je ze dankbaar voor zijn. Ik wordt er vanaf de 1e dag prima geholpen en stuur ook iedereen door naar hun, goede prijzen en uitstekende service, beter kan ik me iig niet wensen op dit moment.

TS en nieuwe provider beide succes gewenst verder ;)

klopt ze hebben het volste recht om mij dus de deur te wijzen omtrend nameservers van derden.Maar ik word hier dus voor leugenaar uitgemaakt dat transip niet zo reageerde?

Geloof mij als ik hem weer zou bellen dat hij gek word,arrogant,onbeschofd en shagrijnig dat was hij meer niet.Wil zijn naam best noemen maar weet niet of dat zomaar mag

BsHosting
29/07/05, 07:20
donwesje je liegt dus duidelijk wel.

bij transip als je belt en je kiest de optie domeinnamen wordt er gezegd dat je moet mailen of faxen omdat ze dan snellere service kunnen bieden.

DE VERBINDING WORD DAN VERBROKEN

dus hoe jij iemand aan de lijn kunt krijgen met de optie domeinnamen is mij een raadsel.

en net wat al gezegd werd zolang je geen domein hebt aangemaakt in je controlpanel zul je nooit en te nimmer een domein geregd krijgen en krijg je fouten.

ik kan ook wel nameservers van een ander gaan invullen zolang er geen verwijzing bestaat op betreffende server zal de sidn fouten blijven geven.

verdiep je eerst eens wat beter hoe alles werkt en maak dan een bedrijf zwart

WebBizz
29/07/05, 08:40
Aangezien je hier na enkele reacties van mensen nog steeds niet snapt hoe het werkt (domein eerst toevoegen aan nameservers, niet zomaar willekeurige nameservers gebruiken want dan krijg je die errors) ga ik er van uit dat Transip je dat ook wel enkele keren heeft gezegd, aangezien je blijkbaar maar liefst 17 keer dezelfde fout bent begaan.

Als je dan moeilijk blijft doen en met andere nameservers blijft gokken kan ik me voorstellen dat ze dan een niet zo nette reactie geven.

Smoved.nl
29/07/05, 10:31
Om maar even te bewijzen dat je toch echt wel iets fout doet:

De nameservercheck van jouw domein op mijn nameservers (http://www.sidn.nl/nameservercheck.php?domain=ultimatemaffia.nl&primary=ns1.smoved.nl&primary_ip=&second1=ns3.smoved.nl&second1_ip=&second2=&second2_ip=&submit=Verzend)

Dit probleem ligt ook totaal niet bij transip maar bij jezelf.

MaffeMuis
29/07/05, 10:51
Misschien moet je eerst een faq lezen over DNSen.
Volgensmij staat er ook ergens op de website dat TransIP geen support levert op Extrene DNS servers, instellingen of wat dan ook.

Ik neem aan dat als je een DNS gaat opzetten, wel een beetje verstand van zaken hebt. En ik draai al heel wat domeinen bij ze op me eigen nameserver, en ze werken allemaal perfect. Gewoon een kwestie van je eigen servers goed instellen.

En aangezien de DNS check van SIDN buiten het transIP gaat, en TransIP alleen deze domeinnaam registreren, en bij SIDN in de record file voor jou de DNS servers inzetten, en verder niks met transIP netwerk of servers te maken heeft , geef ik ze groot gelijk dat ze daar geen support op geven.

En voor de googlebot: ;)
Soms als ze tijd te veel hebben, waar ze eigenlijk geen support op geven, willen ze je wel eens helpen. En zijn gezellige mensen om te mailen. Dag en nacht! Ze hebben iig verstand van zaken waar ze mee bezig zijn!!
Aangezien ik zelf dus veel ervaring met ze heb, vind ik het erg overdreven als je dit bedrijf gaat schilderen als slecht!!

lifeforms
29/07/05, 11:21
bij transip als je belt en je kiest de optie domeinnamen wordt er gezegd dat je moet mailen of faxen omdat ze dan snellere service kunnen bieden.

DE VERBINDING WORD DAN VERBROKEN

dus hoe jij iemand aan de lijn kunt krijgen met de optie domeinnamen is mij een raadsel.

Dat kan ook niet. Maar wat sommigen wel eens proberen is een andere optie kiezen en dan kwaad worden en gaan dreigen. Ik kan het niemand aanraden.

Onze werknemers zijn prima netjes voor zover ik weet. Uit mijn mail haal ik al de opmerking van TS (quote) "ja hoe the fuck moet ik dit dan oplossen?". Nou, als het aan de telefoon net zo eraan toe gaat, dan zal dat waarschijnlijk geen lang gesprek zijn geweest.

Dank voor de aardige woorden aan de overigen in de thread trouwens :)

cashmere
29/07/05, 13:09
Ik vind dit totaal onterecht en dit topic brengt alleen maar schade aan. Verder wil ik ts alleen maar mededelen eens verder te kijken dan de neus lang is ipv alleen maar in het wilde westen rond te blairen. Het probleem ligt hier duidelijk tussen de stoel en het toetsenbord en niet bij transip.

Luuc
29/07/05, 13:13
Origineel geplaatst door skydancer

Onze werknemers zijn prima netjes voor zover ik weet. Uit mijn mail haal ik al de opmerking van TS (quote) "ja hoe the fuck moet ik dit dan oplossen?". Nou, als het aan de telefoon net zo eraan toe gaat, dan zal dat waarschijnlijk geen lang gesprek zijn geweest. Kijk, daar komt de aap uit de mouw...

Rusrink
29/07/05, 13:30
Origineel geplaatst door Donwesje
wat vinden jullie van de manier van behandelen? heb al meer mensen over transip gehoord en zal het ook zeggen ook als mensen vragen wat een slecht bedrijf is dat is mijn mening.

we hebben dus 17 keer geprobeerd op 17 verschillende nameservers van partners en mensen die ik persoonlijk ken.het probleem is inmiddels opgelost ze gaan ergens anders heen :)

Dus omdat jij niet weet hoe het moet is het een slecht bedrijf? Laat me niet lachen.
Als je alles goed gedaan had was het in 1x gelukt.

Bovendien, Je wil toch goedkope domeinen. Dan moet je ook niet gaan zeueren om support, want waar moet dat van betaald worden? die 60cent winst die ze maken op dat ene domeintje. Ik had dan ook gezegt van ga lekker ergens anders domeinen reggen. Als je graag veel support moet je lekker 20eu voor je domeintjes betalen.

msdevasp
29/07/05, 14:08
Ik gebruik TransIP voor registratie van al mijn domeinen en ik vind het een superbedrijf. Ze reageren altijd en snel op support mail. Daarnaast is het systeem van .nl domeinregistraties volledig geautomatiseerd en uniek in deze business. Vind het top hoor!

JayvD
29/07/05, 14:17
Zou deze post gesloten mogen worden?
Dit is gewoon een fout van die jongen die geen idee heeft hoe DNS werkt en nu maakt hij TransIP zwart, geef toe ze geven niet altijd de beste support en komen niet altijd even vriendelijk uit de hoek (met name ene Ali Ni*) maar ze zijn niet een slecht bedrijf. Support moet je ook niet van de beste klasse verwachten voor die prijs.

Donwesje
29/07/05, 14:52
Ik maak niemand zwart dat ik een fout maak ok.Maar ze kunnen best er iets over zegggen en wat ik in die mail zei was een reactie op u medewerker maargoed vooral alleen mij de schuld gaan geven,want die medewerker van jullie klonk echt niet aardig aan de telefoon ZONDER dat ik eigenlijk kwaad op hem was,hij begon gewoon beetje groot te praten etc.Als zelfs SIDN het zegt?

Komop zeg ben eens reeel

JayvD
29/07/05, 15:00
Origineel geplaatst door Donwesje
Ik maak niemand zwart dat ik een fout maak ok.Maar ze kunnen best er iets over zegggen en wat ik in die mail zei was een reactie op u medewerker maargoed vooral alleen mij de schuld gaan geven,want die medewerker van jullie klonk echt niet aardig aan de telefoon ZONDER dat ik eigenlijk kwaad op hem was,hij begon gewoon beetje groot te praten etc.Als zelfs SIDN het zegt?

Komop zeg ben eens reeel

Je maakt niemand zwart? Kijk eens naar de titel van deze topic?

Waarschijnlijk had iemand niet een al te beste dag bij TransIP dat kan, maar als jij nog eens woorden gaat zeggen die je in een normaal telefoontje niet gebruikt dan kan ik ook wel begrijpen dan TransIP niet vriendelijk tegen je reageert.

Leer eerst DNS voordat je domeinen gaat aankopen, laat het anders aan een ander bedrijf over want deze topic is gewoon een probleem tussen jouw en TransIP. (Voornamelijk een probleem bij jouw).

http://www.transip.nl/support/?id=26&cat=2#q26
http://www.sidn.nl/ace.php/p,727,2681,2541,technische-eisen_pdf

serverbilly
29/07/05, 15:27
Als je niet weet hoe het werkt, zoek dan een andere hobby.

DutchTSE
29/07/05, 15:57
Daarnaast zou ik de reactie van TransIP best kunnen begrijpen en accepteren, ze leveren support op iets waar ze geen support op hoeven te leveren, als ze dit na een aantal oplossingen mededelen en dus stoppen met je te helpen dan moet je dit gewoon accepteren en niet gaan beginnen dat het een slecht bedrijf is etc.

Ruffneck
29/07/05, 15:59
Er wordt duidelijk vermeld als je belt dat je moet mailen of faxen voor domein gerelateerde vragen, waarom bel je dan toch?

BsHosting
29/07/05, 16:18
transip nooit geen problemen mee gehad support is uitermate snel wat wil je nog meer.

en idd als er gezegd word niet bellen voor domeinen waarom dan toch eigenwijs.

en als je zo vaak domeinen regt wat je schrijft moet je dat toch weten.

je roept in elk topic van jou wel bv vette winst in een site etc en je hebt dit en je hebt dat.

als je het mij vraagt geloof je je eigen leugens nog

ik denk als je een willekeurig bedrijf zo belt zoals jij schrijft dat ze allemaal wel ophangen

flen
29/07/05, 16:30
Origineel geplaatst door mobileman
transip nooit geen problemen mee gehad support is uitermate snel wat wil je nog meer.


Klopt, snel zijn ze altijd... Alleen meestal wel érg kortaf (Ali...)

BsHosting
29/07/05, 16:40
heb er nooit geen problemen mee gehad ook niet met ali

en zeg nu eerlijk 17 keer voor hetzelfde bellen door zo´n eigenwijze puber zou jou ook je strot uitkomen

als ie het na 2x nog niet wil snappen ja dan snapt ie het nooit

Ruffneck
29/07/05, 16:54
"Ik contact gezocht met SIDN die vonden het zwaar asociaal en zeiden dat transip de klanten weleens beter mag helpen."

Dat is trouwens echt briljant :) Wat heeft de SIDN te maken met de support van TransIP op nameservers die niet van hun zijn :)

Echt super :) Kan me ook niet voorstellen dat de SIDN dat gezegd heeft om eerlijk te zijn, of je hebt het verhaal daar zo verdraaid dat de SIDN dacht dat TransIP geen nameservers bij een domein levert.

BsHosting
29/07/05, 16:57
hij roept allemaal wel maar durf te wedden dat hij de sidn niet gebeld heeft.

sidn weet zelf ook wel dat het de klant zijn fout zelf is en niet van transip

Glenn
29/07/05, 18:39
Hier kan ik zo kwaad om worden. Nee, ik heb geen aandelen in TransIP en ik werk zelf bij een ander hostingbedrijf (die zich op een heel ander marktsegment richt, vandaar...) maar dit is gewoon gezeik dit!

Ik heb hetzelfde probleem gehad als de TS, ook toen kreeg ik dezelfde reactie van TransIP terug. Ik stond in eerste instantie verbaasd, maar na hier geholpen te zijn besefte ik dat de fout gewoon dik bij mij lag. MIJN systemen waren fout, niet die van TransIP. De TS heeft precies hetzelfde, hij zit fout, niet TransIP.

Wat betreft kortaf: wil je een heel koffieleut verhaal als je een support vraag stelt? Ik niet, ik wil dan gewoon antwoorden. En als je eens gezellig met ze wilt babbelen dan doen ze dat ook per mail, dat is tenminste mijn ervaring ;)

TransIP, jullie zijn een goed bedrijf met aardige behulpzame medewerkers!

Donswesje, als ik jou was zou ik me zeer diep schamen. Zelf fouten maken maar die toeschrijven aan TransIP. Bleh! Tip: als je een dienst/hulp van iemand verwacht, gebruik dan nooit FUCK in je mails.

Goed, dat is mijn relaas... ik kan slecht tegen onrecht.

®on
29/07/05, 18:52
Origineel geplaatst door mobileman
hij roept allemaal wel maar durf te wedden dat hij de sidn niet gebeld heeft.

sidn weet zelf ook wel dat het de klant zijn fout zelf is en niet van transip
Het verhaal lijkt me nu wel duidelijk, om daar nu nog tig keer over door te zagen :rolleyes:

hostingpower
29/07/05, 20:06
@Donswesje en @justin:

Je verstand van zaken laten jullie maar eens blijken door jullie onprofessioneel gedrag en taalgebruik. Misschien als jullie zelf wat vriendelijker doen, krijgen jullie ook een vriendelijke antwoord terug. Het komt van twee kanten.

Donwesje
30/07/05, 03:54
pfff ik ben dus een leugenaar?


SIDN heeft wel degelijk egzegd dat het aso was van hun.

Kijk dat ik de dns enz niet weet hoef ik niet voor afgekeurd te worden niet hier niet door jullie en zeker niet door een hostingbedrijf.ik denk dat transip graag newbies helpt toch?
blijkbaar niet want na 1 belletje was het al voldoende aan hun uitspraken te horen

Grsmlblm
30/07/05, 08:38
1) Ik neem aan dat TransIP alleen ondersteuning geeft op diensten die je van hen af neemt (waar dus niet de DNS-server onder valt). Dit is net zoiets als naar je hoster bellen als je printer problemen geeft.
2) Zoals men al aangaf: sowieso wordt bij TransIP aangeraden voor issues aangaande domeinnamen hen per e-mai te contacteren. Het is mij dan ook een raadsel waarom je vevolgens toch telefonisch hierover contact opneemt.
3) Ik denk dat het ook logisch is als men wat kort af en bot wordt als je voor de n-de keer dezelfde vraag stelt waarom je al een n keer hetzelfde antwoord gehad hebt (en dan ook nog een vraag waar TransIP geen oplossing voor kan gaan bieden [zie ook punt 1]).
4) De mening van de SIDN doet niet ter zake. Ik denk ook niet dat als ze dit topic zullen lezen nog dezelfde mening hebben zoals jij die hier eerder verkondigde.
5) Mijn ervaringen met (de klantenservice van) TransIP zijn enkel goed.

[offtopic]
Misschien een idee om het topic onderwerp iets neutraler te maken? (i.v.m. de indexering)

AlfaHosting
30/07/05, 10:56
Ik denk dat hier best een slotje op kan :)

Ruffneck
30/07/05, 14:57
De TS is werkelijk te dom voor woorden, sluit deze thread a.u.b.

Denk dat de boodschap nu wel duidelijk is, iemand met geen kennis van zaken geeft een provider de schuld van zijn eigen falen, einde discussie.

Wido
30/07/05, 15:27
Origineel geplaatst door Donwesje
pfff ik ben dus een leugenaar?


SIDN heeft wel degelijk egzegd dat het aso was van hun.

Kijk dat ik de dns enz niet weet hoef ik niet voor afgekeurd te worden niet hier niet door jullie en zeker niet door een hostingbedrijf.ik denk dat transip graag newbies helpt toch?
blijkbaar niet want na 1 belletje was het al voldoende aan hun uitspraken te horen Jij neemt een product af wat gewoon werkt.

Dan ga je vervolgens iets doen waar je technische kennis niet toe reikt, maar wat buiten de service van TransIP valt.

Jij hebt zelf je technische kennis omtrent DNS niet op orde en geeft nu TransIP de schuld dat ze je hier niet bij helpen. Omgekeerde wereld lijkt me niet?

Je neemt een werkend product af, maar je wil een aanpassing waar technische kennis voor nodig is, die moet je dan eerst zelf opdoen alvorens je TransIP zwart gaat maken.

justin
30/07/05, 17:53
Origineel geplaatst door hostingpower
@Donswesje en @justin:

Je verstand van zaken laten jullie maar eens blijken door jullie onprofessioneel gedrag en taalgebruik. Misschien als jullie zelf wat vriendelijker doen, krijgen jullie ook een vriendelijke antwoord terug. Het komt van twee kanten.
Snap me goed ik vindt het een goed bdedrijf trans ip alles werkt goed alleen als er iets fout gaat(ook al licht dat dan aan je zelf)dan vindt ik dat ze soms wel wat vriendelijker mogen antwoorden ik heb toen een mail wisseling gaat met een ene ali en op elke vraag die ik stelde kreeg ik gewoon geen antwoord.

BsHosting
30/07/05, 18:47
je krijgt altijd antwoord van transip.

eerst staat je getypte bericht in de mail met daaronder hun antwoord

je wilt technische dingen gaan doen maar je hebt er de kennis niet voor blijf er dan vanaf.
als je keer op keer dezelfde domme vragen stelt zou ik er ook een keer een punt achter het antwoorden zetten.

als jij bv met je diesel auto benzine tankt moet je naderhand ook niet klagen over service bij je garage jij maakt toch de fout niet hun

XS-24
30/07/05, 18:47
Hier ook, kon de nameservers niet wijzigen (en ja, alles stond goed ;)), kreeg te horen dat ik het zelf maar op moest lossen. Domein vervolgens maar verhuist naar Zorin, daar werkte het wel.

BsHosting
30/07/05, 18:50
als je het niet kunt wijzigen staat er toch echt iets niet goed.

menselijk falen moet je niet afschuiven op een bedrijf maar op jezelf als jezelf de fouten maakt.

sommige hebben nu overal problemen mee, ik heb goed contact met transip en ook met ali en krijg altijd een erg vriendelijk en snel antwoord.

het systeem is geautomatiseerd dus elke fout meld ie gewoon simple as that

JayvD
30/07/05, 19:05
Origineel geplaatst door mobileman
als je het niet kunt wijzigen staat er toch echt iets niet goed.

menselijk falen moet je niet afschuiven op een bedrijf maar op jezelf als jezelf de fouten maakt.

sommige hebben nu overal problemen mee, ik heb goed contact met transip en ook met ali en krijg altijd een erg vriendelijk en snel antwoord.

het systeem is geautomatiseerd dus elke fout meld ie gewoon simple as that
Ik heb ook met iedereen goed contact maar met Ali mist er nog weleens wat, hij komt onvriendelijk over en als er dan toch iets fout is krijg je zelf de schuld terwijl het in eerste instantie aan hun lag. Andere medewerkers niets op aan te merken voor de rest is TransIP een goed bedrijf, service is iets minder dan elders maar dat merk je ook aan de prijs.

BsHosting
30/07/05, 19:16
misschien heeft ie soms zijn dag niet zou kunnen
maar nogmaals als ik contact met hem heb is het altijd op een vriendelijke manier.

XS-24
30/07/05, 19:40
Origineel geplaatst door mobileman
als je het niet kunt wijzigen staat er toch echt iets niet goed.

menselijk falen moet je niet afschuiven op een bedrijf maar op jezelf als jezelf de fouten maakt.

sommige hebben nu overal problemen mee, ik heb goed contact met transip en ook met ali en krijg altijd een erg vriendelijk en snel antwoord.

het systeem is geautomatiseerd dus elke fout meld ie gewoon simple as that

Verklaar dan waarom het zonder wijzigingen bij Zorin wel werkt...

BsHosting
30/07/05, 20:21
heel erg simpel

het systeem is geautomatiseerd en kan soms bv een fout geven met nameservers
dit doordat het bij de sidn ff fout gaat.

dien hem opnieuw in en het is opgelost, tenminste als je nameservers idd kloppen.

als het bij zorin werkt werkt hij bij transip ook.

nogmaals de sidn is in deze verhalen degene die het afkeurt en niet bv transip of zorin.

lifeforms
30/07/05, 21:22
Verklaar dan waarom het zonder wijzigingen bij Zorin wel werkt...

Nou nou, dat kan natuurlijk niemand verklaren zonder de domeinnaam, foutmeldingen etc te weten... Zelfs ik niet ;) Ik kan maar 1 ticket vinden, daar heb ik je wijziging handmatig gedaan toen het niet lukte, redelijk behulpzaam toch? Maar goed, dit forum is niet een support desk... Als je een bug hebt ontdekt in het systeem dan zie ik een PM graag tegemoet. We zijn dan wel "concurrenten" maar ik probeer op WHT ook anderen tips te geven.

Verder, tja, het is inderdaad vaak gezegd in deze thread dat wij geen consultancy geven over DNS en software. Het is wel interessant om daar een keer een publieke discussie over te volgen, maar het is wel een bewust gekozen model. Een klant die de techniek leert doorgronden heeft daar een leven lang profijt van. Wie telkens maar mailt met vragen blijft een slaaf van de helpdesk. Mijn visie is dat men vrij wil zijn, dus stop ik relatief veel tijd in ons controlepaneel en FAQ-gedeelte.

Tegelijkertijd kunnen wij ons meer op de techniek richten wat onze echte passie is.
En dat betekent ook, als er echt iets goed mis is, dat we onze handen daarvoor vrij hebben. Niemand kan zeggen dat we 'm met een echt probleem lang hebben laten wachten op reply. Ik ben er ook van overtuigd dat velen liever hebben dat we onze routers en het CP een 100.0% uptime geven, dan dat we lang aan de telefoon hangen om gezellig te babbelen of mensen cursussen te geven. En volgens mij hebben vele mensen liever supersnel een korte reply dan een langer verhaal maar dan wel een halve dag op reply wachten.

Dus dat zijn allemaal keuzes die ieder bedrijf maakt, en wij maken die op deze manier. Het is natuurlijk een feit dat niet 100% van de markt hiernaar op zoek is. De ideeen achter ons model doorstaan de test van de markt. Maar met duizenden klanten kan het niet anders of sommigen zijn soms teleurgesteld. En dat is voor de klant en voor ons een nare ervaring. Als iemand zich achtergesteld voelt, mijn excuses. Maar we zijn allemaal vrij om onze leveranciers te kiezen, geen is voor iedereen de beste. Maar we doen wel ons best ;)

AlfaHosting
30/07/05, 21:59
Skydancer, wel mooi gezegd :)

Erik H.
31/07/05, 00:12
Is dit topic nou nog niet dicht ?
*zucht*

AlfaHosting
31/07/05, 07:39
Origineel geplaatst door Erik H.
Is dit topic nou nog niet dicht ?
*zucht*

Vind het ook wel vreemd, voor sommige bedrijvn gaan topics als deze onmiddelijk dicht, voor andere bedrijven blijft het maar aanslepen. Zeer vreemde willekeur.

MaffeMuis
31/07/05, 09:20
fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

fo·rum·dis·cus·sie (de ~ (v.))
1 groepsdiscussie met een forum van deskundigen




Er is hier/was een goede disc bezig. Ik vind het jammer dat er meteen wordt gezeurd dat een topic dicht moet, daar hebben ze toch mods voor uitgevonden of die mooie Rapporteer knop.
De TS wilde TransIP zwart maken, 90% die hier wat heeft geplaats dacht er anders over. Ik vind dat dat ook wel eens gezegt mag worden, over bedrijven.

En ondertussen zijn er voor de TS waardevolle tips tussendoor gekomen... En hopelijk doet die gene daar wat mee.

En als het topic je niet bevalt, moet je het gewoon niet lezen ;)
En helaas hebben de laatste 3 posten (inc. deze) niks meer te maken met het topic

TransIP is gewoon direct to the point. En dat bevalt me wel! En Ali is gewoon een technische man. Technische mannen zijn geen support mannen... Gewoon mannen van weinig woorden, maar meer van de daden ;)

Glenn
31/07/05, 12:37
Mooi gesproken Walter!

Glenn
31/07/05, 12:44
Origineel geplaatst door Donwesje
pfff ik ben dus een leugenaar?

Nee, maar misschien ben jij wel iemand die niet genoeg van DNS weet. Dat is niet erg, ik heb het ook moeten leren.



SIDN heeft wel degelijk egzegd dat het aso was van hun.

Sinds wanneer doet SIDN hier uitspraken over? Graag zou ik een bewijs zien van die uitspraak.


Kijk dat ik de dns enz niet weet hoef ik niet voor afgekeurd te worden niet hier niet door jullie en zeker niet door een hostingbedrijf.ik denk dat transip graag newbies helpt toch?

Tot op zekere hoogte ja. Maar nogmaals, als jouw DNS niet goed staat ingesteld gaan ze niet JOUW DNS instellen. Dat staat ook niet in het contract dat je hebt getekend en het staat ook duidelijk in de faq dat ze dit niet doen. Hoe duidelijk wil je het? Of, hoe oost-indisch blind wil je lezen?


blijkbaar niet want na 1 belletje was het al voldoende aan hun uitspraken te horen
Zucht... jij snapt het echt niet he... Lees je de reacties in dit topic wel goed door? Heb je onze tips al opgevolgd? Is het je niet opgevallen dat het allergrootste deel al aangeeft dat de fout bij jou zit? Ik vind het knap dat je als alleenstaander nog durft te beweren dat de fout bij jou zit. Persoonlijk zou ik bij mezelf te rade gaan als het bij de rest allemaal wel werkt. Maarja, wie ben ik hè!

itc
31/07/05, 14:06
Ik moet toch ook even mijn reactie kwijt hier... ik ben al sinds anderhalf jaar klant bij TransIP, heb vele domeinen daar ondergebracht en heb 0,0 problemen. Walter en de rest van de crew reageren ALTIJD snel en correct op tickets en er is nog nooit iets geweest wat ze niet hebben kunnen oplossen! Dus even voor de duidelijkheid: dat de TS ontevreden is, is waarschijnlijk een uitzondering... ik geef TransIP een grote pluim!