PDA

Bekijk Volledige Versie : tevredenheidsonderzoek SIDN fake email



Bob2
26/07/05, 21:57
Meerdere deelnemers die deze fake-onzin hebben ontvangen?


Van: onderzoek SIDN [mailto:onderzoek@millwardbrown.nl]
Verzonden: dinsdag 26 juli 2005 15:47
Aan: sidn_SD@gmail.com
Onderwerp: medewerking gevraagd aan tevredenheidsonderzoek (Uw kenmerk: 29219)



Geachte SIDN-deelnemer,

We vragen uw medewerking aan een tevredenheidsonderzoek.U bent deelnemer in SIDN en SIDN wil weten wat u vindt van de dienstverlening van SIDN aan u.

Waarom zou u meedoen? Omdat uw mening telt. SIDN streeft er naar om haar dienstverlening aan deelnemers te optimaliseren. Dat kan alleen als u ons vertelt welke verbeteringen er mogelijk zijn. We horen graag uw oordeel over onze dienstverlening. Met uw mening kan SIDN haar service en producten beter afstemmen op uw wensen en behoeften. Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 8 minuten van uw tijd. We verzoeken u vriendelijk om de lijst voor 2 augustus in te vullen.

SIDN heeft het onafhankelijke onderzoeksbureau Millward Brown/Centrum opdracht gegeven dit onderzoek uit te voeren. Wij garanderen u dat uw antwoorden volstrekt anoniem worden verwerkt.

Wanneer u op onderstaande link klikt, komt u bij de vragenlijst:

s6.mbqu.com/scripts/fake.dll?s=ero36&id=1&b=13&pid=&chk=112&project=DDDQW&groep=1

[URL gewijzigd, ter voorkoming van klik / bezoek]

Indien bovenstaande link niet werkt klik dan hier

Eventueel kun je de link ook kopiëren (met Ctrl+C), internet opstarten en vervolgens de link plakken (met Ctrl+V).

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Roelof Meijer Ronald Steenhoek
directeur SIDN Millward Brown/Centrum

ps. Indien u vragen heeft over of naar aanleiding van deze mail, geef dan een reply op deze mail.





Disclaimer:

U ontvangt deze e-mail omdat u deelnemer bent bij Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN).

Voor dit onderzoek werkt SIDN samen met het onafhankelijke onderzoeksbureau Millward Brown / Centrum. SIDN en dit bureau gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. Dat betekent dat de gegevens die u ons verstrekt anoniem worden verwerkt en alleen geaggregeerd worden gebruikt.

Dit bericht is verzonden door Millward Brown / Centrum in opdracht van SIDN.

flen
26/07/05, 22:02
Ja, hier.

Mog
26/07/05, 22:03
Deze e-mail is niet fake.
Als je goed gekeken had, dan had je gezien dat er een duidelijk nieuwsbericht hierover op de deelnemerssite staat.

Bob2
26/07/05, 22:12
Origineel geplaatst door Mog
Deze e-mail is niet fake.
Als je goed gekeken had, dan had je gezien dat er een duidelijk nieuwsbericht hierover op de deelnemerssite staat.

Is idd wel onderzoek, maar dat was telefoonisch...

SIDN verwijst in email niet naar dll bestand op .com pagina :)

Mog
26/07/05, 22:15
Origineel geplaatst door Bob2


Is idd wel onderzoek, maar dat was telefoonisch...

SIDN verwijst in email niet naar dll bestand op .com pagina :)

Ik citeer van de sidn deelnemers site;

Binnenkort kunt u als deelnemer in SIDN per e-mail benaderd worden door Millward Brown/Centrum. Zij verzoeken u dan om mee te doen aan een deelnemertevredenheidsonderzoek. Het is mogelijk dat er meerdere personen binnen uw organisatie benaderd worden.


Waarom zou u meedoen wanneer uw medewerking gevraagd wordt? Omdat uw mening telt. SIDN streeft er naar om haar dienstverlening aan deelnemers te optimaliseren. Dat kan alleen als u ons vertelt welke verbeteringen er mogelijk zijn. We horen graag uw oordeel over onze dienstverlening. Met uw mening kan SIDN haar service en producten beter afstemmen op uw wensen en behoeften. Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 8 minuten van uw tijd en levert SIDN een schat aan informatie op. In de mailing van Millward Brown/Centrum staat een link naar het onderzoek.

SIDN heeft het onafhankelijke onderzoeksbureau Millward Brown/Centrum opdracht gegeven dit onderzoek uit te voeren. Wij garanderen dat uw antwoorden volstrekt anoniem worden verwerkt.

Bob2
26/07/05, 22:18
Tja, wel slechte email mocht dit geen fake zijn. Maar kan het haast niet geloven, en zal al zeker niet op die link klikken.

Alleen deze zin al:

We verzoeken u vriendelijk om de lijst voor 2 augustus in te vullen.

En dan ook nog een link naar http://s6.mbqu.com/bestand.dll

flen
26/07/05, 22:20
Ik heb 'm ingevuld, vanmiddag al...

MaffeMuis
26/07/05, 22:24
http://mbqu.com/default2.htm zo te zien doen ze wel eens meer onderzoeken.

Gezien het op de sidn deelnemers site staan, neem ik wel aan dat dit echt is. Je hoeft ook niet je wachtwoord of login weg te geven. Hooguit meer spam. ;)

Mog
26/07/05, 22:27
Ik heb er een met mrweb.dll, zoals jij fake.dll had klinkt dat wat vaag maar s6.mbqu.com resolvt wel naar een ip in het netblock met de volgende whois info;

Queried whois.arin.net with "204.52.187.76"...

OrgName: Millward Brown, Inc.
OrgID: MILLWA
Address: 535 East Diehl Road
City: Naperville
StateProv: IL
PostalCode: 60563
Country: US

NetRange: 204.52.187.0 - 204.52.188.255
CIDR: 204.52.187.0/24, 204.52.188.0/24
NetName: MILWRDBRN2
NetHandle: NET-204-52-187-0-1
Parent: NET-204-0-0-0-0
NetType: Direct Assignment
NameServer: MBNADNS1.MILWRDBRN.COM
NameServer: MBUKDNS1.MILWRDBRN.COM
NameServer: MBIQDNS1.MILWRDBRN.COM
Comment:
RegDate: 1994-07-07
Updated: 2004-01-22

TechHandle: KDM7-ARIN
TechName: Millward, Kean Daniel
TechPhone: +1-630-955-8736
TechEmail: kean.millward@us.millwardbrown.com

OrgTechHandle: JVA37-ARIN
OrgTechName: Valmores, Jesus
OrgTechPhone: +1-630-955-8786
OrgTechEmail: jesus.valmores@us.millwardbrown.com

OrgTechHandle: CLA35-ARIN
OrgTechName: Larsen, Chad
OrgTechPhone: +1-630-955-8895
OrgTechEmail: chad.larsen@us.millwardbrown.com

# ARIN WHOIS database, last updated 2005-07-25 19:10
# Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database.



Ook domain whois lijkt valid;

Registrant:

Millward Brown Inc.
535 East Diehl Road

Naperville IL
60563
US

Domain name: mbqu.com

Created on: 2002-01-15
Expires on: 2006-01-15


Administrative contact:
Woodrow Windischman - Millward Brown Inc.
535 East Diehl Road

Naperville IL
60563
US
630-955-8773
630-245-5773
woody.windischman@US.MILLWARDBROWN.COM


Technical contact:
NetBenefit Hostmaster
3rd Floor Prospero House
241 Borough High St.
London n/a
SE1 1GB
UK
+44 (0)20 7015 9370
+44 (0)20 7015 9375
nudom@netbenefit.co.uk


Domain name servers:

mbukdns1.milwrdbrn.com 204.52.188.20
mbnadns1.milwrdbrn.com 198.178.239.10
mbiqdns1.milwrdbrn.com 64.245.52.33

flen
26/07/05, 22:27
Je hoeft helemaal niks privé's op te geven, enkel wat vragen beantwoorden en wat je graag zou willen zien, etc, etc.

WebBizz
26/07/05, 22:38
Anoniem zeggen ze dan, in de PID variable staat gewoon je deelnemer nummer / username voor SIDN.

TMourik
26/07/05, 22:39
dit is niet fake, gewoon echt, anders zou he tniet vermeld staan op de site he;)

Bob2
26/07/05, 22:51
Origineel geplaatst door TMourik
dit is niet fake, gewoon echt, anders zou he tniet vermeld staan op de site he;)

Zou natuurlijk kunnen dat iemand daar handig gebruik van maakt. Heb emails meegemaakt met link naar net zon url en dll bestand dat direct een virus installeert vanuit je e-mail.

Maar goed, dit blijkt dus geen fake te zijn. Neemt niet weg dat ik het een vage link vindt.

E-mail doet klein beetje denken aan:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/alert/detail/0,2845,1859_103918_350102998,00.html
Al is deze natuurlijk heel heel snel duidelijk fake gezien taalgebruik en vraag naar gegevens.

xYnta
26/07/05, 22:54
Nope ik heb em niet ontvangen, ik lees trouwens toch nooit e-mail berichten die van SIDN afkomstig zijn. Ik lees alle nieuwtjes wel op de deelnemers pagina. Veel makkelijker en ook een stuk overzichtelijker.

MaffeMuis
26/07/05, 23:04
Origineel geplaatst door Mog
Ik heb er een met mrweb.dll, zoals jij fake.dll had klinkt

Volgensmij had hij dat er ff zelf van gemaakt zodat niemand op zijn link kan klikken :P

lifeforms
26/07/05, 23:17
Fake? Zo'n vragenlijst, dat kan toch alleen maar komen van.... ;)

Triloxigen
27/07/05, 02:29
@gmail.com

Ja,k dat gaan ze echt gebruiken :|

eightyb
27/07/05, 10:29
Origineel geplaatst door Triloxigen
@gmail.com

Ja,k dat gaan ze echt gebruiken :|
Dat is in het voorbeeld het e-mail adres van de ontvanger, niet van de zender.

marijn79
27/07/05, 10:37
Origineel geplaatst door Bob2
Tja, wel slechte email mocht dit geen fake zijn. Maar kan het haast niet geloven, en zal al zeker niet op die link klikken.

Alleen deze zin al:

We verzoeken u vriendelijk om de lijst voor 2 augustus in te vullen.


Dat is een standaard zin in een begeleidende brief bij een enquete. Iedereen die 1 lesje enquetes afnemen heeft gehad weet dat je zoiets erin hoort te zetten. Reken er maar op dat binnenkort een herrinnerings mail komt waarin ze zeggen dat "zoveel mensen hebben al hebben ingevuld waar ze iedereen hartelijk voor willen bedanken. Maar dat als je hem nog niet hebt ingevuld je dat nog steeds kan doen"

Dat zijn responsverhogende maatregelen en ze werken erg goed... :)

almar
27/07/05, 11:26
Wij vullen nooit enquetes in. Los van het feit dat dit gewoon een bijzonder dure oplossing is om de tevredenheid te meten.

AlphaXS
27/07/05, 21:59
Vind het alleen wel vreemd dat er idd geroepen word dat je de enquete anoniem afgenomen word, maar dat het deelnemersnummer wel in de link vermeld staat. (en dan dus automatisch ook geheid opgeslagen word.)

Heb de enquete verder wel gewoon ingevuld.

Qweb
28/07/05, 12:14
Dit is absoluut geen fake e-mail, ik heb hierover SIDn gebeld. Ik heb het vanmiddag ingevuld en het is helemaal anoniem. Gewoon invullen die handel en je suggesties doorgeven aan SIDN. Want zij moeten nog veel leren van hun concullega registrars.

Stefan Mensink
28/07/05, 12:55
Ik moet zeggen dat het bericht wel wat veel spel- en taalfouten bevat voor een zogenaamd professioneel onderzoeksbureau.

almar
09/08/05, 13:40
Origineel geplaatst door marijn79


Dat is een standaard zin in een begeleidende brief bij een enquete. Iedereen die 1 lesje enquetes afnemen heeft gehad weet dat je zoiets erin hoort te zetten. Reken er maar op dat binnenkort een herrinnerings mail komt waarin ze zeggen dat "zoveel mensen hebben al hebben ingevuld waar ze iedereen hartelijk voor willen bedanken. Maar dat als je hem nog niet hebt ingevuld je dat nog steeds kan doen"

Dat zijn responsverhogende maatregelen en ze werken erg goed... :)

En ... Je hebt gelijk:



Geachte SIDN-deelnemer,


In de afgelopen week hebben we u benaderd voor deelname aan een tevredenheidsonderzoek dat SIDN laat uitvoeren. Misschien bent u nog niet aan het invullen of afronden van de vragenlijst toegekomen; in dat geval hopen we u met deze email alsnog te kunnen uitnodigen.

We vragen uw medewerking aan een tevredenheidsonderzoek.U bent deelnemer in SIDN en SIDN wil weten wat u vindt van de dienstverlening van SIDN aan u.

Waarom zou u meedoen? Omdat uw mening telt. SIDN streeft er naar om haar dienstverlening aan deelnemers te optimaliseren. Dat kan alleen als u ons vertelt welke verbeteringen er mogelijk zijn. We horen graag uw oordeel over onze dienstverlening. Met uw mening kan SIDN haar service en producten beter afstemmen op uw wensen en behoeften. Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 8 minuten van uw tijd. We verzoeken u vriendelijk om de lijst voor 12 augustus in te vullen.

SIDN heeft het onafhankelijke onderzoeksbureau Millward Brown/Centrum opdracht gegeven dit onderzoek uit te voeren. Wij garanderen u dat uw antwoorden volstrekt anoniem worden verwerkt.

Remigius
09/08/05, 23:05
Ik ben er nu voor de derde keer aan herinnerd. Daar zit ik niet op te wachten en ik ben ook niet van plan om hem alsnog in te vullen.

dreamhost_nl
09/08/05, 23:25
Origineel geplaatst door Remigius
Ik ben er nu voor de derde keer aan herinnerd. Daar zit ik niet op te wachten en ik ben ook niet van plan om hem alsnog in te vullen.

Lang leve de vrijwilligheid en anonimiteit... :rolleyes: