PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct Admin system quota's



Karim
26/07/05, 15:00
Weten jullie hier raad mee?

Mijn klanten zien pas hun quota's up to date de dag erna! bv: Vandaag uploaden ze 100Mb, de dag erna zien ze pas de diskspace +100Mb.

Is dit bij jullie realtime ofwat?

alvast bedankt!

luser
26/07/05, 15:04
De quotas zijn op het fs toegepast, dus hij zal zeker niet meer kunnen uppen als zijn max ingesteld in directadmin (check dit door quota USERNAME te typen).
Het webinterface zal die dingen genereren op bep termijn, misschien kan je deze lager zetten.

xYnta
26/07/05, 15:51
Ik heb op 1 van mijn oudere servers nog DA staan daar wordt het wel gewoon elke minuut bijgewerkt, maar het kan zijn dat je een nieuwere versie van DA draait?

snk00sj
26/07/05, 17:43
Ben je zeker dat hij op die oudere DA wel realtime berekend worden ? het zou me ten sterkste verbazen...

Die quota's worden snachts berekend, je kan wel zelf de crontab voor berekening versnellen (meerdere keren per dag) meer uitleg daarvan op de directadmin forums

xYnta
26/07/05, 17:45
Ik weet het zeer zeker, deze server wordt momenteel nog voor hele kleine sites gebruikt maar de berekening gaat echt direct. Het kan zijn dat dit volgens de eigenaren te zwaar was en dat zij dit later hebben aangepast om met cronjobs te werken?

hostplaatsje
26/07/05, 18:30
Dit klopt. De nieuwe DA heeft dit. Ook wordt het dataverkeer pas een dag erna verekend.

Karim
26/07/05, 23:57
ja, heb ook bevestiging gevonden op DA forum, by default om de 24u een refresh, dan kan men via crontabs om de x laten lopen maar men moet rekening houden dat op een server met +1000 domeinen zo een update 2 uur kan duren!

Hebben jullie 1000 domeinen op een server? Lijkt me veel niet?

wbakker-letsgoonline
27/07/05, 00:20
Ligt eraan wat voor websites / domeinnamen het zijn, ik ken wel een aantal bedrijven die 1000+ op een server hebben draaien.