PDA

Bekijk Volledige Versie : ziekenfonds / particulier in 2006



Furbster
24/07/05, 14:45
Weet iemand wat de gevolgen voor ons (hostingbedrijven) straks zijn als het nieuwe ziekenfonds systeem wordt ingevoerd (januarie 2006)? In de krant stond laatst dat dit wel eens heel veel geld kan kosten voor kleine bedrijven.

Santario
24/07/05, 18:07
Origineel geplaatst door Furbster
Weet iemand wat de gevolgen voor ons (hostingbedrijven) straks zijn als het nieuwe ziekenfonds systeem wordt ingevoerd (januarie 2006)? In de krant stond laatst dat dit wel eens heel veel geld kan kosten voor kleine bedrijven.

Daar het voor iedereen kan verschillen wat hij/zij moet gaan betalen kan je beter relevante info raadplegen op http://www.denieuwezorgverzekering.nl

robblok
02/08/05, 12:04
Vraag is heb je mensen in loondienst.. zo nee dan hoef je je er geen zorgen (zakelijk) over te maken.

almar
02/08/05, 12:06
Als je nu particulier verzekerd bent ga je er alleen maar op vooruit. ;)

robblok
02/08/05, 12:14
Ja klopt... ik ben particulier ik betaal me scheel. Maar de vraag ging over bedrijfjes en die krijgen meer kosten waarschijnlijk door andere administratie en heffingen maar dat geld alleen als je mensen in loondienst hebt.

HostServe
02/08/05, 14:57
Origineel geplaatst door almar
Als je nu particulier verzekerd bent ga je er alleen maar op vooruit. ;)

Niet bepaald, vooral niet voor studenten. Een student betaald nu basis+top ~ 60EUR, in 2006 wordt dit verdubbelt..

evilnerds.com
02/08/05, 16:43
Maar die studenten kunnen wel weer een deel terugkrijgen via de belasting. Echter heb je wel elke maand veel meer maandlasten. Misschien gaat de studiefinanciering wel om hoog...

robblok
02/08/05, 17:12
Je kan ook een voorlopige terugave aanvragen. Dan heb je maandelijks het verschil al terug.

robblok
03/08/05, 14:30
[quote]'Zelfstandige ondernemers dupe van nieuw zorgstelsel'

Uitgegeven: 3 augustus 2005 08:20
DEN HAAG - Zelfstandige ondernemers zonder personeel met een hoog inkomen krijgen in het nieuwe zorgstelsel met een explosieve stijging te maken van hun zorgpremie. Dat heeft de werkgeversorganisatie MKB-Nederland woensdag berekend.

Door de invoering van het nieuwe ziektekostenverzekeringsstelsel kan de premie voor deze groep volgens MKB verdubbelen tot 2900 euro per jaar.

Het zou naar schatting gaan om enkele tienduizenden personen. De ondernemers zouden in het nieuwe systeem dat volgend jaar ingaat een inkomensafhankelijke premie moeten betalen die kan oplopen tot 1875 euro. De premie komt bovenop de gemiddeld 1100 euro aan vaste, nominale premie. /[quote]

Relevant artikel van nu

MaffeMuis
03/08/05, 16:31
Ik zal wel niet de enige zijn, maar ik snap er allemaal geen zak van..

De euro kwam er aan, en er is super veel duidelijke informatie te verkrijgen.. En allemaal zijn ze er positief over... (kuch), de wisselkoers was bekent..
Nu krijgen we weer iets, waar iedereen meer moet betalen. En de gegevens zijn straks pas zeker in Dec. beschikbaar... En het moet allemaal duidelijker zijn.... En dan plotseling moeten we veel meer betalen dan dat het berekende butget is.. Meestal verzinnen ze rond die tijd ook nog het verhogen van het rioolrecht, vuilrecht, en ga zo maar door..
Het is allemaal 1 groot pot nat.. Ik weet niet wie gezegt heeft dat geld moet rollen, maar nog even en ik kan al me geld maar meteen over maken naar de overheid...

Alles is om hoog gegaan, ik ga straks 200% meer betalen, en gezien de statistieken van paar jaar geleden, betaal ik al overal 200% meer voor dan toen het nog gld's waren...
of ik moet de enige zijn die er weinig kaas van heeft gegeten... En die website, daar kom ik ook niet zo helemaal uit ;) Die bedragen zijn veel te hoog ;)

robblok
03/08/05, 16:42
Helaas wordt je in nederland constant als melkkoe gebruikt door de regering of gemeente waterschappen... wie dan ook. Het is belachelijk ze kunnen zomaar beslissen dat alles een stuk duurder wordt en wij doen er niets aan. Wij betalen voor hun inefficientcy

almar
03/08/05, 16:45
Volledig mee eens. De meeste instanties in Nederland mogen ongehinderd 'doorslaan'. Denk je eindelijk dat je er weer op vooruit gaat, komt er weer een instantie die ongegeneerd (veel) geld gaat vragen.