PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam instellingen cpanel



chester
22/07/05, 18:39
Hoi allemaal,

nu heb ik zo de spam onderwerpen eens doorgelezen hier op deze site, maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek.

Op dit moment zijn we nog bezig met wat basis instellingen te maken, maar het volgende is mij bijv. nog niet duidelijk.

In het Mail menu in Cpanel, zijn er 2 opties, Filters en Spam Assassin. Spam assassin staat aan, en staat op de default 5.0. Spam box staat nog uit.

Nu staat er echter in het filter menu : To filter all mail that SpamAssasin has marked as spam, just choose "SpamAssassin Spam Header", "begins with", and then enter "Yes" in the box.

Dit werkt echter niet. Spam komt nu wel netjes met de tekst [SPAM] in het subjectveld binnen, maar hij wordt 1) niet geblokkeerd door het filter, of 2) niet doorgestuurd naar een ander adres. (indien ingevuld)

Het lijkt er dus op dat SA zich afspeelt NA het filter, of het filter werkt niet. In beide gevallen is het waardeloos, of zie ik iets over het hoofd?

Is er ergens en fatsoenlijk tutorial over het tegengaan van spam met Cpanel? Hun manual is erg beknopt, en de eigen site van SA te uitgebreid.

TL3PEL
19/09/05, 00:35
Ik wil het ook wel eens weten want heb de zelfde problemen

Designerhosting
19/09/05, 04:28
Volgens mij is het de bedoeling dat je dan zelf kunt filteren met je email-client. Dus een regel aanmaken met in het onderwerp [spam] en dat gaat naar de prullenbak. Volgens mij is dit omdat niet alle mail die ze als spam aanmerken spam hoeven te zijn. Zo kun je zelf nog checken af en toe of er een mailadres bijzit die je niet als spam wilt zien.

dreamhost_nl
19/09/05, 09:16
Dat klopt inderdaad. Je kunt op basis van het ingevoerde in je e-mail programma de als spam aangemerkte e-mails bijv. naar een bepaalde map laten transporteren of uiteraard direct laten verwijderen. Dit kan overigens ook op basis van de "flags" die SpamAssassin in de headers wegschrijft.

AlfaHosting
19/09/05, 11:05
Origineel geplaatst door Designerhosting
Volgens mij is het de bedoeling dat je dan zelf kunt filteren met je email-client. Dus een regel aanmaken met in het onderwerp [spam] en dat gaat naar de prullenbak. Volgens mij is dit omdat niet alle mail die ze als spam aanmerken spam hoeven te zijn. Zo kun je zelf nog checken af en toe of er een mailadres bijzit die je niet als spam wilt zien.

Dat klopt helemaal.

chester
28/09/05, 13:36
...beetje late reactie. :)

Maar...inderdaad hebben we het op dit moment zo ingesteld. 'Blijft' de vraag waarom de Assassin instelling terug te vinden is bij het Spamfilter-menu, terwijl deze niet samen lijken te werken.