PDA

Bekijk Volledige Versie : Terms & Conditions



maxnet
21/07/05, 14:46
Wij vroegen ons af of er hier ook bedrijven zijn die hun Algemene Voorwaarden ook in andere talen zoals Engels aan klanten beschikbaar stellen.

Hoe zijn deze voorwaarden tot stand gekomen?
Zijn hierbij de Nederlandse voorwaarden simpelweg door een vertaalbureau vertaald? Of is dit door een (buitenlandse) jurist gebeurd?
Wijken de anderstalige voorwaarden af van de Nederlandse?

The MAzTER
21/07/05, 15:04
wij hebben er wel over nagedacht, maar kosten van vertaling waren veel duurder dan het bedrag dat wij voor de AV moesten betalen.

Dus hebben het maar niet gedaan, naar mijn mening heeft het maken van meer waarde dan het vertalen van

ICTRecht
21/07/05, 23:45
Het maakt niet uit. De Nederlandse voorwaarden mogen gewoon naar het Engels worden vertaald.

Neem de volgende bepaling in de Engelse en Nederlandse voorwaarden op:

Deze algemene voorwaarden zijn in het Nederlands en Engels opgesteld.
In geval van een verschil in de interpretatie van of tegenstrijdigheid tussen beide teksten van de algemene voorwaarden, prevaleren de algemene voorwaarden die zijn opgesteld in het Nederlands.

Daarbij is het verstandig in de algemene voorwaarden een beplaling op te nemen dat geschillen worden voorgelegd aan de Nederlandse rechter.

hires
25/07/05, 12:50
Wat ik me ook nog afvroeg.. half off-topic.. Ik heb een reseller-account en ben met het bedrijf waar ik het pakket heb lopen overeengekomen dat ik zijn AV mag gebruiken. Dit met name ook omdat er op dit moment geen budget is om deze te laten maken... en de AV van dat bedrijf zijn goed. Maar, is dat juridisch in orde, dat ik de AV naar mijn bedrijf vertaal en aanpas waar nodig, ook al heb ik hun toestemming..?

ICTRecht
27/07/05, 19:56
Met toestemming van de auteur is het geen probleem de voorwaarden te gebruiken en/of aan te passen. Of de algemene voorwaarden juridisch in orde zijn, blijft de vraag.

xYnta
28/07/05, 12:59
Onze algemene voorwaarden zijn een hele lange tijd geleden al in het Engels vertaald en deze gaan we binnenkort ook gebruiken op onze speciale website voor colocated en dedicated servers. Dus het opzich altijd handig om die te hebben ;)