PDA

Bekijk Volledige Versie : Opstarten dedicated service



abcinternet
21/07/05, 00:01
Hoi wij zijn nog in beginnende fase maar zijn druk op zoek naar ideeen etc voor dedicated... nu zien wij hier toch een aantal topics over hoe en wat en nou was ik benieuwd wat kun je het makkelijkste kwijtraken en wat is de tijd dat zoiets moet zijn terug verdient want als ik zo kijk doe je er soms 2 jaar over... hoe moet je dat dan ooit terug verdienen. Kan iemand ons hier in helpen? wat is acceptabel en wat niet en wat voor eventuele lening hebben jullie daarvoor in het begin afgesloten want ik neem aan dat je niet zomaar met 25000 euro bent begonnen.

Stetson
21/07/05, 00:14
Lening???
Pfff
Koop voor 300 handel en verkoop het voor 600. Steek 100 in je zak, stuur 100 naar de belastingdienst, koop voor 400 handel en verkoop het voor 800 enz. enz..

user01
21/07/05, 08:18
Origineel geplaatst door abcinternet
Hoi wij zijn nog in beginnende fase maar zijn druk op zoek naar ideeen etc voor dedicated... nu zien wij hier toch een aantal topics over hoe en wat en nou was ik benieuwd wat kun je het makkelijkste kwijtraken en wat is de tijd dat zoiets moet zijn terug verdient want als ik zo kijk doe je er soms 2 jaar over... hoe moet je dat dan ooit terug verdienen. Kan iemand ons hier in helpen? wat is acceptabel en wat niet en wat voor eventuele lening hebben jullie daarvoor in het begin afgesloten want ik neem aan dat je niet zomaar met 25000 euro bent begonnen.

Ik snap inderdaad ook niet waar de winst in zit. Ik denk ook niet dat het zo'n goede tak is van de hosting branche. Het kost veel tijd en je loopt veel risico.

jinxedworld
21/07/05, 08:56
Origineel geplaatst door user01


Ik snap inderdaad ook niet waar de winst in zit. Ik denk ook niet dat het zo'n goede tak is van de hosting branche. Het kost veel tijd en je loopt veel risico.

Bij sommige partijen is het inderdaad compleet onduidelijk waar de winst zit, maar dat is hetzelfde bij sommige coloboeren en webhosters.

Ik lever zelf ook dedicated servers, maar houd er toch nog netjes wat aan over, en zoveel risico is het niet, als je het maar goed spreid, je contracten met klanten goed voor elkaar hebt, en weet wat je doet. Ik heb geen lening afgesloten of wat dan ook, de kosten heb ik er binnen een jaar uit.

Het is maar net wat voor risico je zelf neemt.

XS-24
21/07/05, 10:59
Begin anders eerst met resellen, als het loopt kun je altijd nog eigen servers aanschaffen.

Hier ook alles binnen een jaar eruit, hou er ook genoeg aan over.

P.the.chicken
21/07/05, 11:44
Origineel geplaatst door XS-24
Begin anders eerst met resellen, als het loopt kun je altijd nog eigen servers aanschaffen.

Hier ook alles binnen een jaar eruit, hou er ook genoeg aan over.

Beetje loze reactie ? :P hij heeft het over het beginnen van een bedrijf met als dienst dedicated servers.

XS-24
21/07/05, 11:55
Ja dus?

Euro-Servers
21/07/05, 12:20
Waarom zou je dan niet kunnen resellen? Als je toch niet van plan bent een groot budget te investeren?

Danger
21/07/05, 12:24
Dedicated reselling ook mogenlijk? of bestaat zoiets niet / word zoiets niet gedaan?

luser
21/07/05, 12:27
Jup bestaat zeker, whitelabel doorverkoop, kan je kiezen of je een eenmalig bedrag wilt (percent op contractwaarde) of zelf de facturatie naar klanten overneemt (en dus zelf een percentage op de prijs zet).

P.the.chicken
21/07/05, 12:29
Sorry mijn fout, dacht dat hij bedoelde neem eerst een reseller pakket kan je altijd nog overstappen op een eigen server ;) Mijn welgemeende Excuses

abcinternet
21/07/05, 19:56
Klopt ik ga het dan ook zeker proberen... ik heb nu zelf 5 mooie bakken en ga er voor de verhurende partij met winstmarge er ook een paar verhuren....

Vervolgens heb ik de deal gesloten dat ze na 1 jaar van mij zijn.......

Alleen ik doe die P4 die ik had nu weg. Kan ik wel als dedicated aanhouden maar kost verhoudings gewijs me nu teveel....

Heeft iemand interresse in een Intel P4 3.0E gloedje nieuw met Supermicro P4Sci bord ... ;) kijk dan ff in verkoop topic (als hij mag blijven van de admins omdat het een pv is)

Danger
22/07/05, 13:13
op het moment worden P4 3,0 het meest verhuurd

abcinternet
25/07/05, 13:55
Hmmm.. we gaan het gewoon proberen...
Onze hoofdactiviteit zal vooral eerst een stukje reselling zijn denk ik. Echter moeten we dit in de juiste rechtsvorm zien te zetten.

Weet iemand of je in naam van mag aanbieden als zij ook de factuur schrijven en ons betalen? enig idee?