PDA

Bekijk Volledige Versie : Factuursysteem, voorbeeld factuur



UX-Wouter
20/07/05, 18:45
Ik ben bezig met een factuursysteem in php in combinatie met MySQL.
Nu ben ik bij het punt aangekomen dat de factuur gegenereerd moet worden.
Heeft iemand voor mij een voorbeeld factuur? Zodat hij er goed uit komt te zien.
Dit is hem: http://facturatie.wouter-web.nl/
Mocht iemand nog tips voor me hebben dan hoor ik het graag!

XS-24
20/07/05, 19:08
Als je wat besteld wel :D.


Wat is je e-mail adres?

UX-Wouter
20/07/05, 19:10
e-mail adres is: wouter@wouter-web.nl

Edit:
Het is niet de bedoeling dat jullie dingen gaan lopen toevoegen :P
beetje mijn schuld natuurlijk :P

Easyracks
20/07/05, 19:29
Ik heb net Sinterklaas voor € 100,00 toegevoegd :$

UX-Wouter
20/07/05, 19:31
Beetje hard hoors zeker, het is NIET de bedoeling dat je dingen gaat toevoegen.
Trouwens, misschien is dit factuursysteem wel wat voor jullie, want die werkt voor geen meter (moet elke maand weer vragen om een factuur)

Niemand hier die een factuur heeft? Lijkt me sterk :P

1Mhosting
20/07/05, 20:00
Ik vond het al zo'n vreemde vraag. Jij wilt dus een voorbeeld factuur van ONS hebben, want in jouw systeem ontbreekt hij.

Maar via Google kun je er toch heel erg veel terug vinden? En wat wel je er allemaal op hebben, en hoe is je huisstijl en je uitstraling.

Of zit ik nu op de verkeerde weg?

UX-Wouter
20/07/05, 20:01
Het factuursysteem is eventueel ook bedoeld voor de verkoop, dus ik ben op zoek naar een standaard zakelijke factuur.
Ik ben al aan het zoeken geweest op google maar nog niets passends gevonden.

xserve
20/07/05, 20:05
Misschien even kijken wat er elke maand allemaal op de deurmat valt? Of die van je ouders wellicht...

UX-Wouter
20/07/05, 20:19
Ah, dom herinner me net dat ik nog een factuur naast het beeldscherm heb liggen :P

Easyracks
20/07/05, 20:52
Origineel geplaatst door UX-Wouter
Beetje hard hoors zeker, het is NIET de bedoeling dat je dingen gaat toevoegen.
Trouwens, misschien is dit factuursysteem wel wat voor jullie, want die werkt voor geen meter (moet elke maand weer vragen om een factuur)

Niemand hier die een factuur heeft? Lijkt me sterk :P

Had ik al gedaan voordat je t zei hoor *-)

Tjee, toch vind ik ClientExec wel goed. Verstuurt wel netjes z'n factuurtjes hoor.

UX-Wouter
20/07/05, 23:36
Is er trouwens belangstelling voor een Factuursysteem? Zo ja, help me dan even een goede prijs te bedenken.

Functies tot nu toe:
-Factuur in PDF
-Onbetaalde facturen in een lijst
-Eenvoudig facturen toevoegen
-Facturen downloaden of e-mailen
-Makkelijk te installeren
-Producten toevoegen
-Relaties toevoegen

Morgen:
-Periodieke facturen
-Automatisch herinneringen sturen
-ABN-Amro transacties importeren zodat alle ontvangen betalingen automatisch op betaald worden gezet.
-Eventueel ook andere banken

xserve
21/07/05, 11:40
Denk het niet. Er zijn nu opeens wel heel veel bedrijven die het aan het maken zijn. Allemaal een nieuwe markt gevonden?

UX-Wouter
21/07/05, 11:57
Beetje concurrentie kan nooit kwaad toch?

xserve
21/07/05, 12:00
Moet je wel zorgen dat jou systeem iets 'extra's' heeft waardoor mensen jou systeem zouden kiezen. Dat zie ik nog niet terug komen hier.

UX-Wouter
21/07/05, 12:17
Mja, noem maar iets :P dan komt het erin.

xserve
21/07/05, 12:57
Het gaat erom dat je zelf dingen bedenkt... Het wordt jou product neem ik aan.

wbakker-letsgoonline
21/07/05, 13:02
Precies, vind ook dat de laatste tijd veel mensen komen met Facturatie Systeem te koop, maar heb nog steeds geen een werkende (zonder bugs) online gezien.

UX-Wouter
21/07/05, 13:11
Ik kan zo even niks bedenken, maar ik kan het ook interresant maken
door de prijs. Ik zat zelf te denken aan zo'n 25 euro (eenmalig).

Als ik straks Periodieke facturen af heb zal ik even een demo online zetten.

flen
21/07/05, 13:27
Origineel geplaatst door UX-Wouter
Ik kan zo even niks bedenken, maar ik kan het ook interresant maken
door de prijs. Ik zat zelf te denken aan zo'n 25 euro (eenmalig).

Als ik straks Periodieke facturen af heb zal ik even een demo online zetten.

Er zijn genoeg scripts met meer mogelijkheden dan die van jou welke gratis zijn ;).

®on
21/07/05, 13:39
Origineel geplaatst door flen


Er zijn genoeg scripts met meer mogelijkheden dan die van jou welke gratis zijn ;).
Dat wordt vaak gesuggereerd, ben er echter nog geen een tegengekomen. Dus graag enkele suggesties.

FSCJasper
21/07/05, 13:51
Neem de andere topics eens door. Daar kan je voldoende informatie uit vinden voor wensen bij een facturatiesysteem. Succes.

flen
21/07/05, 13:51
Origineel geplaatst door headout

Dat wordt vaak gesuggereerd, ben er echter nog geen een tegengekomen. Dus graag enkele suggesties.

http://freshmeat.net/projects/freshinvoice/

Onder andere... Periodieke facturen maken, klanten kunnen facturen online bekijken, automatisch herinneringen per mail sturen, automatisch facturen per mail sturen, je kan producten makkelijk opzeggen, etc...

En zo is er nog véél meer te vinden op o.a. freshmeat e.a.

Oh ja en je kan het ook nog eens makkelijk in je eigen layout zetten.

®on
21/07/05, 13:57
Origineel geplaatst door flen
Onder andere...
Thanks, dat maakt je punt duidelijk.

UX-Wouter
21/07/05, 14:53
Even een demo'tje: http://factuursys.wouter-web.nl/

vandewielegroep
21/07/05, 18:17
wat met betaalde facturen? daar vind ik nergens een overzicht van op de site.
PB gerust even als je een prijs hebt, wij zijn nl. op zoek naar een facturatiesysteem voor onze telecomonderneming, dus zowel telefonie als webhosting. Binnenkort ook internettoegang. Ook anderen kunnen eventueel gerust even PB'en.

UX-Wouter
21/07/05, 20:59
Betaalde facturen zitten er nu ook in.

xserve
21/07/05, 21:57
Maar Wouter, er zitten toch geen eens basis dingen in. Zoals het wijzigen van klantgegevens. Of het verwijderen van facturen. Ook is het natuurlijk belangrijk op welke dat de factuur nu is betaald. En nog heel veel meer dingen. Het is eigenlijk totaal waardeloos. Probeer eerst zelf eens te kijken wat er allemaal voor nodig is. Kijk wat andere pakketen hebben en bedenk zelf wat handig zou kunnen wezen.

UX-Wouter
21/07/05, 22:02
Uhm, ik zou niet weten waarom je facturen zou willen verwijderen?
Ook is het natuurlijk belangrijk op welke dat de factuur nu is betaald.
Je snapt natuurlijk wel dat ik van die zin niets snap. Verder zitten de functies die jij noemt er morgen in.

Edit: Ik denk dat ik het snap, je bedoelt op welke dag de factuur is betaald?

StijnDesmettre
21/07/05, 22:43
Beste Wouter,

Ik zou zeggen neem eens een kijkje in de verschillende toppics om wat inspiratie op te doen:

Ons systeem:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=70065

Systeem van Polderdrijk:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=72388

Systeem van PC-Group:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=71381

Verder zijn er nog dit van icehosting, modernbill, clientexec, ...

Nog enkele zaken die je zeker niet mag vergeten:
- credit nota's
- terug opvragen van facturen
- opmaken van de factuur moet veel uitgebreider
- whois
- hou ook uw beveiliging in de gaten!
- klantenmodule
- ...


Heb je reeds een kvk nr? Want ik denk dat je dit even in uw profiel zal moeten plaatsen om zaken te mogen verkopen!

Alvast succes met het systeem!

Mvg

Desmettre Stijn
DS-Webdesign

UX-Wouter
21/07/05, 22:56
Is dit wat je bedoelt?

- credit nota's -> Je bedoelt een bericht voor jezelf dat je een afspraak ofzo kunt onthouden?
- terug opvragen van facturen -> Lijkt me duidelijk
- opmaken van de factuur moet veel uitgebreider -> Je bedoelt iets als een extra bericht aan de gebruiker of iets dergelijks?
- whois -> Lijkt me duidelijk
- hou ook uw beveiliging in de gaten! -> Als het geheel af is komt er een login panel in
- klantenmodule -> Zodat de klant kan inloggen en zo zijn facturen te bekijken?

StijnDesmettre
21/07/05, 23:00
Ik denk niet dat je een facturatiesysteem kan maken zonder dat je weet wat een credit nota is!!!!!

Zie vben in mijn vorige toppic, dan wordt het wel duidelijk

flen
21/07/05, 23:00
Origineel geplaatst door UX-Wouter
Is dit wat je bedoelt?

- credit nota's -> Je bedoelt een bericht voor jezelf dat je een afspraak ofzo kunt onthouden?


Weet je zeker dat je een factuur systeem wilt gaan maken als je nog niet eens weet wat een credit nota is?

Edit: Stijn was eerder

StijnDesmettre
21/07/05, 23:01
@flen
Ik denk dat iedereen onmiddellijk onze reactie zal hebben :-)

vandewielegroep
21/07/05, 23:03
mja, inderdaad... sorry, maar hebben intussen geen interesse meer om eventueel het script te kopen. De prijs ligt bovendien té laag...

UX-Wouter
21/07/05, 23:13
Vreemde reacties, het kan voorkomen dat iemand niet weet wat een credit nota is.
Verder is het nogal vreemd dat "de prijs te laag is", ik doe dit niet voor de winst dus als je graag een factuursysteem wil wat 200 euro kost dan ga je maar ergens anders heen. (mocht je nou perse dit willen dan kan je het bij mij ook wel kopen voor €200 :D)

s.vossen
21/07/05, 23:25
Origineel geplaatst door UX-Wouter
Vreemde reacties, het kan voorkomen dat iemand niet weet wat een credit nota is.
Verder is het nogal vreemd dat "de prijs te laag is", ik doe dit niet voor de winst dus als je graag een factuursysteem wil wat 200 euro kost dan ga je maar ergens anders heen. (mocht je nou perse dit willen dan kan je het bij mij ook wel kopen voor €200 :D)

Zijn van diezelfde fouten als dat je het over vacatures hebt in plaats van facturen.

Maar goed, qua looks en snelheid bevalt het systeem mij op zich wel en ik heb meteen weer wat ideeen kunnen opdoen. :).

20 euro klinkt te goedkoop. Lever het dan in lease-vorm dat je 10 a 20 euro per maand vraagt bijvoorbeeld (incl updates en dergelijke).

UX-Wouter
21/07/05, 23:27
Heh, ik heb het nooit over vacatures gehad :P, dat was waarschijnlijk iemand anders.

s.vossen
21/07/05, 23:28
Origineel geplaatst door UX-Wouter
Heh, ik heb het nooit over vacatures gehad :P, dat was waarschijnlijk iemand anders.

Ja, was ook als voorbeeld, niet persoonlijk. Dwarrelt ergens nog een topic over rond + een audiofragment !

UX-Wouter
21/07/05, 23:32
Wat ik nu begrijp van credit nota's is het volgende:
Je hebt een foutieve factuur gestuurd.
Je stuurt een credit-nota welke deze factuur weer ongedaan maakt en je stuurt indien nodig het geld ook weer retour.

ju5t
21/07/05, 23:40
Een administratie systeem gaat niet over 1 dag ijs. Dus zint eer je begint.

Om maar even twee wijze spreekwoorden erbij te pakken.

xserve
22/07/05, 09:55
Origineel geplaatst door UX-Wouter
Uhm, ik zou niet weten waarom je facturen zou willen verwijderen?
Ook is het natuurlijk belangrijk op welke dat de factuur nu is betaald.
Je snapt natuurlijk wel dat ik van die zin niets snap. Verder zitten de functies die jij noemt er morgen in.

Edit: Ik denk dat ik het snap, je bedoelt op welke dag de factuur is betaald?
Het moest inderdaad zijn op welke datum de factuur betaald is.

En ik heb regelmatig dat ik per ongeluk een verkeerde factuur aanmaak. Als ik dat niet kan verwijderen dan blijft er voor altijd een factuur in het systeem zitten die niet klopt :S

Verder lijkt het me niet een slim idee om hiermee verder te gaan. Als je het nut van zulke functies niet inziet.

UX-Wouter
22/07/05, 10:45
Bij nader in zien is het toch wel handig als er een verwijder functie in zit. Deze zit er nu dus ook in.
Je kunt nu ook opmerkingen plaatsen bij relatie's, met de datum wanneer een betaling binnen is gekomen ga ik nu beginnen.

flen
22/07/05, 10:55
Waarom zou je facturen willen verwijderen? Dan klopt je hele administratie niet meer lijkt me omdat hij nieuwe facturen opvolgend maakt automatisch?

UX-Wouter
22/07/05, 11:07
Hij heeft in de database een kolom "id" die op auto_increment staat, maar het maakt voor het systeem verder niks uit als er facturen ontbreken.

xserve
22/07/05, 11:11
Origineel geplaatst door flen
Waarom zou je facturen willen verwijderen? Dan klopt je hele administratie niet meer lijkt me omdat hij nieuwe facturen opvolgend maakt automatisch?
Als je een fout maakt en te vroeg op enter drukt. Dan heb je vervolgens altijd een verkeerde factuur in je systeem zitten.

UX-Wouter
22/07/05, 11:30
Zo, je kunt nu zien op welke datum een factuur is betaald.
Je kunt nu ook producten wijzigen en verwijderen en je kunt facturen achteraf downloaden.

UX-Wouter
22/07/05, 13:26
Aangezien ik morgen voor 3 weken op vakantie ga lijkt het me handig dat de mensen die eventueel belangstelling hebben zich even aanmelden op een mailinglist:
http://factuursys.wouter-web.nl/mailinglist.php
Zodra het systeem af is en de prijs bekend is word u dan op de hoogte gesteld.

Mvg,
Wouter de Vries

xserve
22/07/05, 19:40
Het lijkt me handig dat je eerst gaat kijken wat echt handig is om erin te maken.

Het is bijvoorbeeld niet alleen handig dat je kunt zien wanneer iemand op de knop 'betaald' heeft gedrukt, maar ook wanneer hij daadwerkelijk betaald is. Ik denk namelijk niet dat iedereen elke dag gaat zitten kijken of er al iets betaald is. Dus je moet ook datums in de geschiedenis kunnen opgeven.

Veel plezier op vakantie.

UX-Wouter
22/07/05, 20:40
Nu je het zegt, lijkt me wel handig ja :P

Jij trouwens ook veel plezier op je vakantie :D

vandewielegroep
22/07/05, 21:11
Verder is het nogal vreemd dat "de prijs te laag is", ik doe dit niet voor de winst dus als je graag een factuursysteem wil wat 200 euro kost dan ga je maar ergens anders heen.


Een facturatiescript dat € 25,00 schrikt mij inderdaad af. Het is bij ons de bedoeling een systeem te hebben waar we per maand honderden facturen kunnen maken. Een script van € 25,00 geeft waarschijnlijk al vlug een foutmelding bij dergelijke capaciteit. Bovendien moet voor een aantal van meer dan 100 facturen het script nog "automatischer" kunnen werken. En vooral... de beveiliging moet in orde zijn! Het is nl. de bedoeling dat enkel die personen waarvan je wilt dat zij toegang hebben toegang krijgen. Dat bijvoorbeeld door de verschillende medewerkers van die afdeling een eigen login en wachtwoord te geven en dus ook logs bij te kunnen houden, en dat is vermoedelijk niet (standaard) inbegrepen in het pakket.
Je zei ook dat er altijd uitbreidingen ("uitbereidingen" volgens de mail, maarja, zal wel een foutje zijn) mogelijk zijn, maar dan laat je misschien wel de prijs oplopen. Je zou dus kunnen zeggen dat je voor € 25,00 het geraamte verkoopt, maar de aankleding voor het dubbele van de prijs, terwijl dat het omgekeerde zou moeten zijn.

Ter informatie: dit is mijn mening, feeling en beredenering. Je reactie is welkom, maar een opinie kun je nu eenmaal niet veranderen...

UX-Wouter
22/07/05, 22:04
Een script van €25,- hoeft niet per definitie langzamer te zijn dan een script van honderden euro's.
Verder weet ik ook heel goed wat een beveiliging inhoud, niet echt nodig om dat uit te gaan leggen. Dat uitbereidingen is uiteraard een foutje.

crazycoder
24/07/05, 21:01
Origineel geplaatst door UX-Wouter
Een script van €25,- hoeft niet per definitie langzamer te zijn dan een script van honderden euro's.

Daar ben ik het op zich mee eens.

Het is echter wel een probleem dat jij nauwelijks kennis schijn te hebben van hoe een boekhouding in elkaar steekt.

Verdiep jezelf daar eerst eens in. Verder weet ik niet hoeveel ervaring jij heb met ontwikkelen, maar het lijkt mij een goed plan als je vooraf beschrijf wat er allemaal in zou moeten komen. Daarna begin je pas met ontwikkelen.

Veel succes!

Topservers
03/08/05, 15:00
Topservers heeft een eigen systeem gemaakt voor facturing omdat we van mening waren dat er geen dergelijke alternatieven waren.

Hierdoor hoeven wij eigenlijk niks te doen alles gaat volledig automatisch van bestelling tot betaling ! Wanneer klant niet betaald binnen 10 Werkdagen komt zijn account op suspend (Direct Admin)

Na 6+ Werkdagen worden via e-mail duidelijk gemaakt dat er niet is bteaald na 10 Werkdagen wordt deze uitgeprint en sturen wij deze op via de post.

Weinig werkt kwa administratie maar ik zie in dit systeem gewoonn het probleem dat je nog veel zelf moet doen. Een vraag die jezelf kan stellen wat is de meerdere wat mijn script heeft boven modernbill of clientexecl.

Tjubben
20/08/05, 18:42
........

®on
20/08/05, 18:48
Origineel geplaatst door Tjubben
........
Wanneer kunnen we jouw aanbieding verwachten? :r

Zenda
20/08/05, 19:57
Origineel geplaatst door headout
Wanneer kunnen we jouw aanbieding verwachten? :rDit viel mij ook op. Hij heeft nu 14 posts gedaan met als bericht "................." en 1 post waarin hij vertelt hoeveel servers hij wel niet te koop heeft in een subforum waar dit niet mag en daar in het topic niet om wordt gevraagd.

Kortom; je mag ook nu al je aanbieding doen hoor!