PDA

Bekijk Volledige Versie : XS4ALL colo



Undy^
19/07/05, 20:59
Hoi allemaal,

Zou iemand mij kunnen helpen en mij kunnen vertellen welke colo aanbieders er allemaal in het XS4ALL netwerk zitten, welke ook remote hands bieden en service hoog in het vaandel hebben staan ? Of kan dit alleen bij XS4ALL zelf ?

We zitten er nl. aan te denken om over een paar maanden daar een half rack te gaan nemen.

Alvast bedankt

Euro-Servers
19/07/05, 21:57
Neem dat dan toch rechtstreeks af bij XS4ALL?

evilnerds.com
19/07/05, 23:46
nedlinux.nl heeft daar een rack staan en bied daar ruimte... je moet dan denken aan E 40,- p/m voor 1U incl rond de 50 GB dataverkeer.

Je krijgt echter geen eigen toegangskaart dus je bent van nedlinux afhankelijk om in het dc te komen.

Verder heb ik geen ervaring met het netwerk/service van xs4all of nedlinux.

Al ga je zelf bij xs4all afnemen heb je natuurlijk je eigen toegangskaart, je bent dan wel duurder uit. Tenzij je heel veel dataverkeer nodig hebt... dat krijg je daar standaard.

cashmere
20/07/05, 02:31
Lijkt me niet verstandig om in het xs4all netwerk te gaan onderhuren....

The MAzTER
20/07/05, 02:56
waarom niet, als je 1U afneemt krijg je geen toegang in het weekend, dus in dat geval kan je beter bij iemand anders die binnen xs4all 1 of meedere racks heeft colo afnemen.

kon met google eigenlijk niet 1-2-3 een hoster vinden die in xs4all colo aanbied.

Misschien xs4all opbellen en vragen om een lijst met klanten die colo bij hun aanbieden ofzo?

electric
20/07/05, 10:06
Mijn persoonlijke ervaring met XS4all is wel goed.
Goeie service, genoeg ruimte.
Vanuit me werk hebben we daar 1 cabinet.

Alleen hebben ze de laatste tijd nogal veel last van koeling problemen en ook al een power-outage gehad.
door de koeling problemen hebben ze ook wat problemen met de routers daar (o.a. traag en hogere pingtijden ).

Just my 2 cents.

almar
20/07/05, 10:48
Waarom zou je perse bij XS4ALL willen? Er zijn genoeg alternatieven in de buurt, waar je eventueel zelf toegang kunt krijgen, duurder, goedkoper, beter, slechter, meer bandbreedte, minder bandbreedte etc etc etc

Borrie
20/07/05, 11:02
Wij zitten ook bij XS4all in datacenter 2 (bij amsterdam RAI) Het bevalt erg goed. Service en connectie zijn subliem!

Echt een aanrader dus.

BoX
20/07/05, 15:33
Allemaal leuk en aardig dat XS4ALL .. alleen vind ik de kosten exorbitant hoog.

Ik snap niet hoe ze dat kunnen vragen. Blijkbaar teren ze nog steeds op hun 'early internet hackers' imago.

Ter illustratie: € 369 euro p/mnd voor een single P4 met 1 harde schijf server .. dedicated unmanaged server. Sure !

En goeie service is XS4ALL echt niet uniek in.

MikeN
20/07/05, 17:31
Werd om jouw mening over de prijzen van XS4ALL gevraagd dan?

BoX
20/07/05, 23:40
Origineel geplaatst door MikeN
Werd om jouw mening over de prijzen van XS4ALL gevraagd dan?

Nee .. net zo min als om jouw mening over mijn mening wordt gevraagd.

De goede man in kwestie overweegt om een co-locating bij XS4ALL te doen .. Ik wijs o.a. op de hoge prijzen aldaar.

Als je iets nutteloos' te vertellen hebt doe dat dan in een PM ofzo.

MikeN
21/07/05, 00:14
Jij wijst hem op de hoge prijzen van dedicated servers, niet van de colocating. De colocating is daar redelijk goedkoop, zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding.

BoX
21/07/05, 00:54
Ok die dedi-prijzen waren ter illustratie voor het hele prijzenbeleid van XS4ALL.

Maar ik moet mezelf corrigeren. De co-locating prijzen zijn vrij hoog .. maar je krijgt er wel een bulk dataverkeer bij inderdaad. En DAT maakt het weer aantrekkelijk.

Het huren van externe backupruimte is WEL weer erg duur (125 euro p/mnd voor 1 GB) maar goed .. Decide for yourself.

Gomer
21/07/05, 09:12
Ik ben helemaal niks tegen het hele prijsbeleid van XS4ALL, je betaalt immers meer voor al dat kwaliteit en betrouwbaarheid.


Overigens ben je niet verplicht voor XS4ALL te kiezen, ik kan je ook wel zelf KDIS aanraden als je alleen al naar prijs kijkt. ;)

En daarnaast kun je met XS4ALL over prijzen onderhandelen, en dat maakt de boel weer goed. Dat is immers mijn ervaring geweest.