PDA

Bekijk Volledige Versie : Yahoo Web Hosting?



Steefvw
19/07/05, 14:32
Hoi,

Ik hoop dat ik dit bericht in het bestemde forum achterlaat.

Voor een nieuwe website (die overigens al zo goed als ontworpen is) ben ik op zoek naar een host. Nu heb ik gezien dat Yahoo een ontzettend lage prijs aanbied voor heel veel harde schijfruimte, bandwith en webmailmogelijkheden.

De site die ik (voor een vereniging met ongeveer 4000 leden) heb laten bouwen bevat een forum met profielen waar ook foto's e.d. gepost kunnen worden.

Heeft iemand enig idee of Yahoo Web Hosting (Standard) een goed pakket is voor ons. Ik weet wat de websiteontwerper dat MySQL noodzakelijk is.

Dank,
Steef

Technotop
19/07/05, 14:36
Origineel geplaatst door Steefvw
Hoi,

Ik hoop dat ik dit bericht in het bestemde forum achterlaat.

Voor een nieuwe website (die overigens al zo goed als ontworpen is) ben ik op zoek naar een host. Nu heb ik gezien dat Yahoo een ontzettend lage prijs aanbied voor heel veel harde schijfruimte, bandwith en webmailmogelijkheden.

De site die ik (voor een vereniging met ongeveer 4000 leden) heb laten bouwen bevat een forum met profielen waar ook foto's e.d. gepost kunnen worden.

Heeft iemand enig idee of Yahoo Web Hosting (Standard) een goed pakket is voor ons. Ik weet wat de websiteontwerper dat MySQL noodzakelijk is.

Dank,
Steef

Ik neem aan dat de servers in de U.S.A. staan en niet in Nederland. Nadeel is dan dat als je iets wilt uitleggen of er isiets mis dat alles in het Engels moet. Verder is het nog niet zo erg goedkoop. Voor die prijs kan je in Nederland ook wel hosten :)

Triloxigen
19/07/05, 14:37
Ligt eraan wat je vereist.
Ik verwacht dat de servers van Yahoo in de US staan, wat inhoud dat het trager zal zijn dan in Nederland.

Helaas staan ze niet op Webhosters.com (http://www.webhosters.nl/perserv.php).

Steefvw
19/07/05, 15:09
Dank voor jullie reacties.

Is het veel trager wanneer de server in de VS staat? Merken de bezoekers van de website dat? Het wordt geen website waarvandaan grote bestanden zullen worden gedownload e.d.

Is er een manier om de snelheid te testen?

Ik had inderdaad ook op webhosters.nl gekeken maar daar staan sowieso geen bedrijven buiten de Benelux genoemd volgens mij...

Technotop
19/07/05, 18:11
Origineel geplaatst door Steefvw
Dank voor jullie reacties.

Is het veel trager wanneer de server in de VS staat? Merken de bezoekers van de website dat? Het wordt geen website waarvandaan grote bestanden zullen worden gedownload e.d.

Is er een manier om de snelheid te testen?

Ik had inderdaad ook op webhosters.nl gekeken maar daar staan sowieso geen bedrijven buiten de Benelux genoemd volgens mij...

Ja dat je merkt de snelheid aanzienlijk!

cashmere
19/07/05, 18:15
Als je bezoekers uit europa/nl komen niet in de vs gaan zitten. Vraag om een aanbieding in het aanbiedingen forum.

hostplaatsje
19/07/05, 21:25
We hebben het nagekeken, en ze maken gebruik van servers in het buitenland. Deze zijn trager dan de servers in Nederland. De bandbreedte die ze daar aanbieden zijn veel goedkoper dan hier in Nederland. Dit resulteerd op een iets hogere prijs wanneer u in Nederland op zoek gaat naar webhosting. Het voordeel is wel dat de uptime hoger is en dat de support op dezelfde dag afgehandeld wordt en niet pas de volgende nacht.

bobmarley
19/07/05, 23:14
Verder heb ik nog wel eens de ervaring met websites die in Amerika gehost worden nogal eens niet bereikbaar zijn terwijl ze wel gewoon online zijn.

Voor mij persoonlijk nooit meer Amerika, vaak is Amerika toch wel goedkoop is duurkoop.

Designerhosting
20/07/05, 11:37
Qua snelheid merk je er niet veel van. Andere factoren spelen daar ook een rol in, hoeveel sites op de server etc. En ik heb het al een aantal keren gevraagd, ook hier, maar niemand heeft me nog kunnen uitleggen waarom het zoveel trager was. Een pingverschil van een halve seconde leidt volgens sommigen tot veel meer dan een halve seconde vertraging, maar hoe dat dan komt heeft niemand nog kunnen uitleggen. Ik ken de yahoo-hosting niet, maar kan me voorstellen dat ze veel sites hosten op een server.

De uptime is niet verschillend per land, maar is verschillend per hostingbedrijf. Voordeel van Amerika is wel dat je problemen 24 uur per dag vaak gelijk opgelost kunnen worden. Vaak hebben ze echt 24 uur per dag mensen die je helpen. Dus wat Hostplaats precies bedoeld weet ik niet. Maar mijn ervaring is dat ik sneller geholpen werd of een reactie kreeg in amerika dan mijn ervaringen in nederland. Zeker savonds en snachts is het hier allemaal wat lastiger...

Voordeel van Nederland is dus een iets snellere site (niet dramatisch en indien alle andere factoren hetzelfde zijn). Voordeel dat de communicatie in het nederlands gaat en je makkelijker verhaal gaat halen in nederland dan in amerika.....

Triloxigen
20/07/05, 12:38
Waarom het trager is?
Simpel, het moet een veel verdere weg af leggen.

En het is zeker wel merkbaar, websites in de US zijn merkbaar trager, tenzij je al een trage internet verbinding hebt.

Fr4nK
20/07/05, 18:03
LOOOOOOOOOOL GRAPJASSEN NOOBS




moest van......

Designerhosting
21/07/05, 01:54
Het is een verschil van niks, ik zei zelf al dat bij gelijke omstandigheden het wat trager is. Maar dan hebben we het over minder dan een seconde.... Ik las hier laatst een berekening van ieder pakketje dat dan een seconde later aankomt en dat je dat moest optellen, maar dat is niet waar natuurlijk. Alle paketjes hebben een seconde vertraging, een seconde vertraging in totaal dus, want alle pakketjes worden net als in nederland achter elkaar verstuurd. Anders zou een site bestaande uit 25 pakketjes sowieso er 25 seconden over doen..... Dat is niet het geval bij mij....

Maar ik sta nog open voor een nadere berekening van een echte deskundige op dit gebied....

Raptor
21/07/05, 14:05
Origineel geplaatst door Designerhosting
Het is een verschil van niks, ik zei zelf al dat bij gelijke omstandigheden het wat trager is. Maar dan hebben we het over minder dan een seconde.... Ik las hier laatst een berekening van ieder pakketje dat dan een seconde later aankomt en dat je dat moest optellen, maar dat is niet waar natuurlijk. Alle paketjes hebben een seconde vertraging, een seconde vertraging in totaal dus, want alle pakketjes worden net als in nederland achter elkaar verstuurd. Anders zou een site bestaande uit 25 pakketjes sowieso er 25 seconden over doen..... Dat is niet het geval bij mij....

Maar ik sta nog open voor een nadere berekening van een echte deskundige op dit gebied....
Het is toch gewoon:
In Nederland heb je met gewoon ADSL ping 15ms ofzo, dus dan duurt het 0,015s. Naar Amerika heb je vanaf een gewone ADSL verbinding ongeveer ping 120ms, dus 0,12s. Het verschil is dus 0,105s. Of je dat ook echt merkt weet ik niet. Snelheid zul je nauwelijks merken voor de eindgebruiker, want die haalt zn limiet wel bij een fatsoenlijke host, ook in Amerika. Het verschil is dus gewoon 0,105s connectietijd.