PDA

Bekijk Volledige Versie : hosting die je externe domeinnamen laat koppelen?



scenehouser
19/07/05, 12:10
hallo

ik zoek een hostingprovider die de mogelijkheid biedt om elders geregistreerde domeinnamen direct te koppelen aan submappen van het hostingaccount.

dus zonder redirect scriptjes en het zou helemaal geweldig zijn als ik de koppelingen zelf uit zou kunnen voeren via een beheer module.

weten jullie hositngproviders die deze mogelijkheid biedden?

alvast bedankt,

scenehouser

Stefan Mensink
19/07/05, 12:30
Veel aanbieders accepteren dit wel. Let wel op dat de partij waar de domeinnamen geregistreerd staan ook mee moet werken. Hiermee bedoel ik dat je controle moet hebben over de DNS-instellingen, of de DNS kan aanpassen naar die van de hosting-provider.

Gemakkelijker is het soms toch de domeinen maar te verhuizen. Tenzij je zelf verstand hebt van DNS natuurlijk, of een heel erg geduldige provider uitzoekt.

ChemicalWH
19/07/05, 13:25
Scenehouser,

Van CPanel weet ik dat er de mogelijkheid bestaat om zelf "addon domains" te kunnen toevoegen, deze doen precies waar jij om vraagt in de openings post.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het toegestaan is om hier te zeggen, maar wij, chemical web hosting, bieden dit aan.

Als het niet toegestaan is die informatie hier neer te zetten kan een van de mods het wel verwijderen.

Ruud Goedhart

BsHosting
19/07/05, 14:03
dit werkt met DA ook zo

RVBIS
19/07/05, 14:06
Wellicht dat een soort van resellerpakket een optie voor je is. Je kan dan zelf je ruimte e.d. indelen. Eigen nameservers zou helemaal geweldig voor je zijn natuurlijk.

Helaas mogen wij je hier geen aanbieding doen.

BiLLie
19/07/05, 14:54
het makkelijkste is via de DNS ja. Als de partij de DNS aanpast naar je bestaande hosting dan kan die dat makkelijk aanpassen.

kristoff
21/07/05, 00:54
Met het controle panneel Plesk kan je dergerlijke subdomeinen ook aanmaken als hoofdomein zodat je hetzelfde resultaat bekomt


met vriendelijke groeten

kristoff

Dotdns
21/07/05, 01:26
Niet vergeet dat via Cpanel , eerst de dns moet gewijzig worden.
pas als de dns ip veranderd is , zal het aanvaard worden.
Via WHM kan dit normaal onmidelijk.
Ik denk ook dat hier iedereen dit wel zal aanbieden.

s.vossen
21/07/05, 01:28
Elders geregistreerd, dus niet elders in nameservers?

Dan is het vrij simpel. Addon domains / Domein beheer etc en dan een domein toevoegen en zorgen dat de nameservers van het domein goed komen te staan (zowel bij de registrar als bij de hoster).

Dotdns
21/07/05, 01:39
en daarvoor moet je bij Sanders zijn he :D

s.vossen
21/07/05, 01:44
Origineel geplaatst door uhosting
en daarvoor moet je bij Sanders zijn he :D

:rolleyes:

WebSiteNet
21/07/05, 07:45
Als het goed is staat elke host het toe dat je je domein elder registreerd. Er zijn wel hosters die alleen domeinnamen + hosting aanbieden maar dat zijn meestal budget hosters.

Ik heb mijn domeinnaam ook elders geregistreerd dan waar ik mijn hosting heb. Is maar net wat je het beste/goedkoopste vind. Ik raad het alleen wel aan om je domeinnaam bij hetzelfde bedrijf te nemen omdat dat bedrijf bij bijvoorbeeld een verhuizing zelf de dns goed kan zetten. Maar dat is je eigen keus.

Maessen
23/07/05, 12:47
TP edit: Lees de regels alvorens te gaan posten op WHT

®on
23/07/05, 12:52
Origineel geplaatst door Maessen
zij hebben een uitgebreidt DNS beheer
Zij, of jij?

Als je dan gaat lopen spammen, doe het dan niet zo ontzettend opzichtig.

s.vossen
23/07/05, 12:55
Origineel geplaatst door headout

Zij, of jij?

Als je dan gaat lopen spammen, doe het dan niet zo ontzettend opzichtig.

Zelfde geldt voor dit topic:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=73232

Dhr Maessen komt uit Limburg. Novanation.nl zit in Venlo. Zou dat een link zijn ? ;)

®on
23/07/05, 13:00
Origineel geplaatst door s.vossen
Dhr Maessen komt uit Limburg. Novanation.nl zit in Venlo. Zou dat een link zijn ? ;)
Zojuist stond in zijn onderschrift nog gewoon "Nova Nation" oid. :rolleyes:

//edit: Maessen, pas ook nog even je www knop aan.

Dotdns
23/07/05, 13:12
TP edit: KNIP