PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinregistratie op je site



msdevasp
18/07/05, 13:33
Hallo,

Wat is de beste manier om domeinregistratie via je eigen site te laten verlopen? Dan doel ik met name op het gedeelte waar klanten kunnen zoeken of een domein al geregistreerd is of niet? Zijn daar standaard oplossingen voor? Ik kan daar maar barweinig over vinden.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten van msdevasp

s.vossen
18/07/05, 13:55
mwhois bijvoorbeeld.

Voor registraties met Enom zijn er snellere manieren om beschikbaarheid te controleren.

Dotdns
24/07/05, 21:29
Hey Sander , zie je , hier wachten ze ook op je API !!
:D

xYnta
25/07/05, 07:49
Gewoon eventjes op google zoeken 'whois php', dan vindt je genoeg scripts. Je kunt er vanzelfsprekend ook zelf eentje schrijven :D

Metaron
25/07/05, 11:18
Wie kan mij een hostingpakketje aanbieden op een IP-adres (shared mag) die op de whitelist staat voor domein-check?

Je kan wel een domeinscript hebben, maar als je niet op de whitelist staat bij SIDN gaat je check vaak failed of is erg langzaam.

Hoor er heel graag meer van, dan hebben we zeker een deal

®on
25/07/05, 11:26
Origineel geplaatst door Metaron
Wie kan mij een hostingpakketje aanbieden op een IP-adres (shared mag) die op de whitelist staat voor domein-check?
"Deze ontheffing is uitdrukkelijk bedoeld voor de eigen, interne activiteiten van de Deelnemers."

Een langzame check staat los van de whitelisting overigens.

Metaron
25/07/05, 11:57
Origineel geplaatst door headout

"Deze ontheffing is uitdrukkelijk bedoeld voor de eigen, interne activiteiten van de Deelnemers."

Een langzame check staat los van de whitelisting overigens.

Ik vraag ook niet om mijn servers te white-listen. Via een hostingpakket draait het gewoon op jullie machine. Hoezo is dat NIET intern?

®on
25/07/05, 12:03
Origineel geplaatst door Metaron


Ik vraag ook niet om mijn servers te white-listen. Via een hostingpakket draait het gewoon op jullie machine. Hoezo is dat NIET intern?
Een webhostingpakket van een klant is geen intern gebruik. Lijkt me niet zo heel moeilijk om te begrijpen ;)

Ontheffing voor intern gebruik door Deelnemers
Om deelnemers te faciliteren bij de uitvoering van hun domeinregistratiewerkzaamheden kunnen zij een ontheffing krijgen voor de Whois-beperking. Deze ontheffing is uitdrukkelijk bedoeld voor de eigen, interne activiteiten van de Deelnemers. Bijvoorbeeld om te controleren of bij een verhuizing of wijziging domeinnaamhouder de juiste houder het registratiecontract heeft ondertekend.
Wat als een klant op een IP van jou duizenden whoisbepalingen doet per dag, en jij als deelnemer een ban krijgt op je IP's? Lijkt me niet dat een deelnemer dat risico wil lopen.

Metaron
25/07/05, 12:25
Origineel geplaatst door headout

Een webhostingpakket van een klant is geen intern gebruik. Lijkt me niet zo heel moeilijk om te begrijpen ;)

Wat als een klant op een IP van jou duizenden whoisbepalingen doet per dag, en jij als deelnemer een ban krijgt op je IP's? Lijkt me niet dat een deelnemer dat risico wil lopen.

Je loopt net zoveel gevaar als wat je nu ook loopt. Dat kan toch ook gebeuren via jou 'n host. Dus het is niet gevaarlijker/minder gevaarlijk dan het nu is.

Stel het is de bedoeling dat ik daarmee juist de beschikbaarheid laat controleren en een registratieopdracht doorgeef aan jou. (In reseller verband). What's your point? Daarnaast is intern en Internet een vaag begrip, dat niet duidelijk te definieren is in dit verband.

Maar we kunnen er lang en breed over praten. Maar het is heel simpel. Je pakt de SIDN deelnemersoverzicht, pakt een paar kleinere bedrijfjes, je voort een traceroute op de providerpage uit en op één van de klanten. Je ziet dus dat die op hetzelfde IP-adres draaien. Bingo, we hebben dan geen woord vuil gemaakt over whitelisten. :D

Martijn P.
25/07/05, 13:00
Gebruik de IS-functie in plaats van de WHOIS-functie, daar zit volgens mij geen maximum op per dag.

Metaron
25/07/05, 13:03
Origineel geplaatst door Martijn P.
Gebruik de IS-functie in plaats van de WHOIS-functie, daar zit volgens mij geen maximum op per dag.

Jawel helaas.

Randy
25/07/05, 13:19
Mij valt op dat de WHOIS de laatste dagen erg langzaam is bij de SIDN. Meer mensen dit ervaren?

crazycoder
25/07/05, 13:57
Origineel geplaatst door Metaron


Jawel helaas.
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4015,,,,Zoeken_naar_domeinnaam-gegevens.html

Staat alleen bij dat er limiet zit op aantal keren dat de whois opgevraagd wordt.

Op is staat AFAIK geen limiet.. mogelijk wordt je wel geblokkeerd als de whois alsnog te vaak op wordt gevraagd..

Furbster
25/07/05, 14:01
Volgens mij worden hier 2 dingen door elkaar gehaald. Whitelist is iets anders dan ontheffing voor de whois namenlijk. Door die ontheffing kun je meer dan 15 whois aanvragen doen. Maar het whitelisten zorgt er alleen voor dat je IP voorang krijgt en dus sneller gecheckt wordt (als ik het goed heb)

xYnta
26/07/05, 10:15
Daarna is het whitelisten alleen voor gebruik door de desbetreffende deelnemer en mag dit vrijgestelde IP adres geen meerdere websites draaien die een whois script gebruiken.

MathijsH
04/08/05, 15:49
Om te kijken of een domein in gebruik is, heb ik het volgende script gemaakt:
http://mathijshuis.nl/dump/php/checkdns.php
je moet hier het domein + extentie invoeren bijv: webhostingtalk.nl

Als je de source wilt moet je maar even kijken op:
http://mathijshuis.nl/dump/php/checkdns.phps

Ik kan niet garanderen dat het 100% veilig is, ik heb het even snel in elkaar geflanst.

Triloxigen
04/08/05, 15:54
Dat gebruik je toch niet serieus?

ivokox
04/08/05, 16:27
@Triloxigen:
Hij werkt hier wel leuk, wat zou er fout aan moeten zijn dan?

Geert-Jan
04/08/05, 16:32
Origineel geplaatst door ivokox
@Triloxigen:
Hij werkt hier wel leuk, wat zou er fout aan moeten zijn dan?

je MOET een extensie invullen, zonder extensie geeft ie alles vrij.....

maar waarom zelf gaan knutselen als er al zoooooo veel zijn.........

Triloxigen
04/08/05, 16:46
Origineel geplaatst door ivokox
@Triloxigen:
Hij werkt hier wel leuk, wat zou er fout aan moeten zijn dan?

Het script controleerd alleen of de dns servers van het domeinnaam.