PDA

Bekijk Volledige Versie : Datazone ?



Thijs
17/07/05, 19:57
Iemand bekend met de eerste Ltd van de heren van Colinks/Linkup/Iqarus/Gauteng ?

Dit zou dus "het nieuwe" datacentre in Den Haag moeten worden ?

Ik snap die Ltd's alleen nooit.

XS-24
17/07/05, 20:18
LTD is een buitenlandse rechtsvorm, net als dat we bv in nederland hebben.

Thijs
17/07/05, 20:19
Origineel geplaatst door XS-24
LTD is een buitenlandse rechtsvorm, net als dat we bv in nederland hebben.

Lijkt me duidelijk. Maar ik heb het idee dat je dit vaker ziet in de Hostingswereld, en dat zal niet voor niets zijn ;)

XS-24
17/07/05, 20:24
Beter ivm belasting, geen 18k startkapitaal nodig, relatief goedkoop etc.

luser
17/07/05, 20:36
En hoe zit het met de aansprakelijkheid?

Thijs
17/07/05, 20:38
Origineel geplaatst door luser
En hoe zit het met de aansprakelijkheid?

Iemand die het snapt :)

ju5t
17/07/05, 20:39
http://www.ukeurobv.nl/faq.htm

luser
17/07/05, 20:43
@getUP: thx, ziet er wel leuk uit :)

Thijs
17/07/05, 20:47
Origineel geplaatst door luser
@getUP: thx, ziet er wel leuk uit :)

2. Wat betekent beperkte aansprakelijkheid?

De beperkte aansprakelijkheid geeft de eigenaars van het bedrijf (zijn aandeelhouders) bescherming als het bedrijf niet slaagt. Dit betekent dat als een bedrijf wordt geliquideerd, de eigenaren/aandeelhouders slechts aansprakelijk zijn voor dat gedeelte dat zij in het aandelenkapitaal hebben gestort.

Leuk....... aangezien je namelijk als directeur van een BV WEL aansprakelijk bent voor de schulden.

Je moet iets blijkbaar om van je schulden af te komen.

Maar OnTopic:

Datazone ;)

luser
17/07/05, 20:48
Jah dat weet ik, maar in BE kan je bv nog de 1ste 3 jaar aansprakelijk gesteld worden bij faling (financieel plan toestanden), wat me intreseert zijn de details, niet de oppervlakkige uitleg (die ken ik zelf :))

EDIT: Iemand ervaring met oprichting van zoiets ?

EDIT2: Misschien iets voor aparte topic, zullen wel nog meer mensen willen weten hoe het ineenzit & wat nu echt de voordelen ipv gewoon in eigen land een BV / BVBA ofzo op te starten.

ju5t
17/07/05, 20:53
En nog een: http://www.qj.nl/

Ben er zelf nog niet diep ingedoken, maar ik zie de voordelen nog niet.

luser
17/07/05, 20:53
Uw bedrijf zal met een aandeelkapitaal van 1.000.000 Euro worden gevormd. U kunt aandelen tot dit bedrag uitgeven. Uw aansprakelijkheid zal tot de hoeveelheid uitgegeven aandelen beperkt zijn.

Dat stond op eerste site dat je gegeven had, dus niet echt complete niet-aanspraakelijkheid

smurf
17/07/05, 23:57
Het is zo dat mensen met een "verleden" geen bedrijf meer mogen / kunnen oprichten. Dan is een LTD inderdaad interressant. Verder heeft het soms voordelen qua belasting / BTW. Bahama LTD's, u weet wel.

Persoonlijk vind ik dat allemaal snel vrij louche worden.

Nu oprichten van een eigen onderneming is bij ons een kostelijke zaak, je bent al minstens €900 kwijt aan de notaris.