PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over dedicated server.



SoliduS
15/07/05, 18:30
Beste WHT'ers

Ik heb van plan een dedicated server te gaan kopen/huren,
Nou heb ik het volgende systeem ergens zien staan:

Celeron 2.4 Ghz met 512 Mb RAM
80 GB harde schijf, 100 Mbps uplink en 1200 GB dataverkeer per maand.
cPanel inclusief.

Managed:
- OS en security updates
- 24/24 monitoring in het datacenter ThePlanet in Texas, USA.
- probleem oplossing bij storing

Nou is de vraag of meschien iemand hier weet wat ik op deze server kan runnen.

Ik wil er namenlijk TEAMSPEAK op laten draaien ( Vraag: Hoeveel kan ik er ongeveer draaien op deze server? )

Website's ( Vraag: Hoeveel kan ik er ongeveer draaien op deze server? )

En/Of alleen een Battlefield 2 server ( Hoeveel BF2 Servers kan ik laten draaien op deze server? )

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de bovenstaande vragen.

Met vriendelijk groet,
R.Peters

s2software
15/07/05, 18:46
Zou niet gaan gamehosten op een server in de USA.
Pings zijn tikje aan hoge kant.

JelleD
15/07/05, 18:58
Origineel geplaatst door s2software
Zou niet gaan gamehosten op een server in de USA.
Pings zijn tikje aan hoge kant.

En dan valt er niet meer te spelen zeker?
180 ms dan pas maak je het bont, met 150ms valt nog zat te gamen.

Het aantal websites en teamspeak ligt er net aan wat voor scripts er op gedraaid zullen worden. voor teamspeak kun je er toch wel aardig wat op kwijt. 200 slots moet geen probleem zijn met je traffic en uplink

SoliduS
15/07/05, 19:03
Oke alvast bedankt voor de informatie,

R.Peters

hostplaatsje
15/07/05, 19:35
Origineel geplaatst door SoliduS

Website's ( Vraag: Hoeveel kan ik er ongeveer draaien op deze server? )



Dit ligt eraan hoeveel de klanten van jou dan gebruiken, en het ligt eraan hoeveel ruimte je weg geeft.

SoliduS
15/07/05, 20:54
aha, Bedankt voor de informatie.

MVG,
R.Peters

repsaj
15/07/05, 23:34
nee games hosten is NIET te doen met een ping van 150
De meeste gamers beginnen als te zeuren bij een ping hoger dan 50

Bovendien kunnen de websites ook nog lag veroorzaken.

Maar voor alleen websites kan het prima, geen probleem

Ts weet ik eigenlijk niet, of je daar last van hebt, van die ping

DutchTSE
16/07/05, 01:22
gameservers moet je idd niet in VS gaan hosten, tenzij al je klanten uit VS komen, maar anders zou ik lekker voor amsterdam/nederland gaan, zijn de pings toch stukken beter. Teamspeak zal geen invloed hebben, dat verbruikt redelijk weinig bandbreedte (tenzij je server vol zit met 100 mensen oid, daar heb ik geen ervaring mee :P).

Website's is niet mijn deel, al raad ik je aan om (hoe lastig dan ook) de webserver + teamspeak op server 1 te laten draaien en de andere server de warservers te laten regelen. Alles op 1 machine is zonde (maar wel het goedkoopst natuurlijk)

SoliduS
16/07/05, 01:26
Oke bedankt voor de TIP DutchTSE,

MVG,
R.Peters

SoliduS
16/07/05, 01:30
Heeft er toevallig een van jullie eenig idee hoeveel gameservers ik kan runnun op een :

AMD Athlon XP 2600+
1023 MB DDR RAM
80 GB HDD, 8MB cache
100 mbit netwerk aansluiting

Ik praat dan over het spel Battlefield 2.

Alvast bedankt,
R.Peters

Vernon
16/07/05, 09:04
Origineel geplaatst door SoliduS
Heeft er toevallig een van jullie eenig idee hoeveel gameservers ik kan runnun op een :

AMD Athlon XP 2600+
1023 MB DDR RAM
80 GB HDD, 8MB cache
100 mbit netwerk aansluiting

Ik praat dan over het spel Battlefield 2.

Alvast bedankt,
R.Peters

Daar zou je dus niet meer dan 1 enkele kunnen runnen van maximaal 24 slots. BF2 is ONWIJS zwaar namelijk :)

Er stond ergens een website met een test ofsow, gebruikten zij een A64 3000+ 2gb ram en een strakke linux install. Hierbij maakten ze een dedicated 32 slot en kwam de machine aan bijzonder hoge loads, zo hoog dat het niet verstandig was er meer op te doen. Met de helft minder ram was het helemaal dramatisch.

Ik ga ervanuit dat je een vrij krappe budget hebt ( net als alle nederlanders! ) dus een dual opteron/xeon zal er wel niet inzitten.

ook met die 120g traffic was je er nooit gekomen met een bf server :) Dat trek je in een week vol met 20 slots!

abcinternet
18/07/05, 23:26
Wij hebben er een afgenomen bij TwiLightINC, een dual machine... Dat ding trekt hem heel mooi weg.
Specificaties: Dual Xeon 2.8 1024 + raptor raid 0 36gb 2X

Trekt een Battlefield server met 32 slots High Bandwidth usage alles optimized: 4Mbit per seconde - netjes weg.

Maar een P4 met die zelfde settings... man dat was een ramp. Dat ding happerde continu ;) vooral in de grotere mappen waar de server veel in cachede.

Spel vreet gewoon resources weg hoe standaard we dat ding ook installeerde en optimaliseerden.

Ventrillo... Dat deden we er ook bij... 200 slots erbij op de dual kon makkelijk.

Zij hebben hem op onze vraag eerst in amerika gehost.. toen in duitsland en toen in nederland... Maar het was wel zo en dat zeiden zij vanaf het begin al zodra je ook maar 1 NL gamer wil hebben die blij is (ik hou zelf ook van gamen) tja dan moet je wat :) en dus dan maar hosting in Nederland.. Wel een stukje duurder maar dat ding lagt tenminste niet(voor mij dan he:) en voor de USA users hebben we een servertje daar genomen ook een dual maar die draait lang niet zo lekker... mochten namelijk ons eigen OS er niet op zetten.. zelfs niet met remote hands;)


Gamehosting wat betreft games als BF2 zijn een rampen plan. Ben blij met mn servertje duurde even voordat ik had wat ik wilde... maar dan moest ik ook maar niet zoveel eisen ;)

abcinternet
19/07/05, 18:20
o ja... en erm teamspeak in amerika en gamers in nederland.. wil je echo ofzo ?